Nvidia pitää "NVIDIA Special Address at CES 2024"-esityksen CES-messuilla 8. tammikuuta

Tila
Keskustelu on suljettu.

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Kiusoittelun perusteella luvassa lienee ainakin päivitettyjä 40x0 gpu malleja. Virallisen lyhyen kuvauksen mukaan luvassa kuluttajateknologiaa ja robotiikkaa. Esitys alkaa 18:00 maanantaina.

Virallinen kuvaus nvidian sivuilta
Tune in to the virtual NVIDIA Special Address at CES, which will focus on consumer technologies and robotics, on Monday, January 8 at 8 a.m. PT.
1704542709995.png

lähde: NVIDIA at CES 2024, January 8-12

Oletettujen super-mallien kiusoittelu


CES striimi
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Tuo on kai 18.00 Suomen aikaa. Ja eiköhän ne superit sieltä tule.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Ikuinen kysymyshän se on, pitäisikö vielä odottaa seuraajaa vai ostaa nyt, mitä saatavilla, mutta pandemian ja komponenttipulan, ym. jäljiltä on ollut entistä vaikeampaa tehdä päätöstä näytönohjaimen hankinnan suhteen; valtaosalla taitaa edelleen olla RTX 30 -sarjalainen, jotka tulivat markkinoille 2020 lopulla ja RTX 40 -sarjahan tuli myyntiin 2022 lopulla. Ei sinänsä Superit lämmitä, ellei hinta ole lyömätön. "Pian" pitäisi olla puhetta RTX 50 -sarjasta ja sen puitteissa toivoisin myös korjausta energiatehokkuuteen / 12VHPWR/12V-2x6 -liitäntään. Der8auer teki kattavan videon aiheesta, kyse ei ole siitä, etteikö jengi osaa laittaa liitäntöjään pohjaan asti kiinni. Siitä huolimatta, kiikarissa olisi itselläni juurikin se lippulaiva, jossa mielellään mahdollisimman paljon välimuistia devausta ja videoprojekteja varten. Taitaa RTX 4080 Super jäädä hyllyyn ja odotan RTX 5090/5080 tai vastaavaa...
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Ikuinen kysymyshän se on, pitäisikö vielä odottaa seuraajaa vai ostaa nyt, mitä saatavilla, mutta pandemian ja komponenttipulan, ym. jäljiltä on ollut entistä vaikeampaa tehdä päätöstä näytönohjaimen hankinnan suhteen
Kannattaa ostaa tarpeen mukaan. Mä en koe tarpeelliseksi päivittää joka generaatiossa saman hintaluokan uuteen gpu:hun. Ennemmin hyppää yhden tai kahden generaation ohi. Päivitysväli 4v tai 6v. Seuraavassa päivityksessä satsaan pykälää parempaan gpu:hun niin sitä seuraavan generaation skippaaminen on entistä helpompaa. Nyt mulla käytössä 3070fe. Joku 5080 vois olla minulle passeli.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Kannattaa ostaa tarpeen mukaan. Mä en koe tarpeelliseksi päivittää joka generaatiossa saman hintaluokan uuteen gpu:hun. Ennemmin hyppää yhden tai kahden generaation ohi. Päivitysväli 4v tai 6v. Seuraavassa päivityksessä satsaan pykälää parempaan gpu:hun niin sitä seuraavan generaation skippaaminen on entistä helpompaa. Nyt mulla käytössä 3070fe. Joku 5080 vois olla minulle passeli.
Tällähän hetkellä mulla on vaan väliaikainen RTX A2000 koneessa kiinni, hädin tuskin integroitua näytönohjainta parempi. Tarve on siinä RTX 3090 ja korkeammassa tuotekategoriassa, mutta RTX 3090 (Ti) on ylihinnoiteltu ja RTX 4090:ssä sulaa ja lopulta kärähtää liitäntä. Ei ole paras hetki vaativalle tehokäyttäjälle ja olen jo pandemian alusta odottanut, että tulisi järkevän hintaista lippulaivaa taas myyntiin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Tällähän hetkellä mulla on vaan väliaikainen RTX A2000 koneessa kiinni, hädin tuskin integroitua näytönohjainta parempi. Tarve on siinä RTX 3090 ja korkeammassa tuotekategoriassa, mutta RTX 3090 (Ti) on ylihinnoiteltu ja RTX 4090:ssä sulaa ja lopulta kärähtää liitäntä. Ei ole paras hetki vaativalle tehokäyttäjälle ja olen jo pandemian alusta odottanut, että tulisi järkevän hintaista lippulaivaa taas myyntiin.
Mulla on huonoja uutisia sulle. Melkolailla varmaa, että hinnat ei halvennu 50x0 sarjassa. Valmistuskustannukset nousevat, 3nm kalliimpi kuin 5nm. Entistä monimutkaisempien piirien r&d myös kalliimpaa ts. kehityskulut nousevat.

Ei liittimet sula 4090:ssa paitsi jos on vanha huono liitin ja/tai väärinkäyttää sitä liitintä ts. ei puske pohjaan ja vääntää huonosti kytkettyä liitintä kovaa sivuun. Uudemmissa liittimissä lyhyemmät sense pinnit minkä ansiosta huonosti kytketyn virtakaapelin saa tunnistettua ja ei tule virtaa ellei puske liitintä ihan pohjaan asti.

Huhuissa ei ole ollut 4090:lle korvaajaa. 4070,4070ti,4080 superit tulossa huhujen pohjalta.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Mulla on huonoja uutisia sulle. Melkolailla varmaa, että hinnat ei halvennu 50x0 sarjassa. Valmistuskustannukset nousevat, 3nm kalliimpi kuin 5nm. Entistä monimutkaisempien piirien r&d myös kalliimpaa ts. kehityskulut nousevat.

Ei liittimet sula 4090:ssa paitsi jos on vanha huono liitin ja/tai väärinkäyttää sitä liitintä ts. ei puske pohjaan ja vääntää huonosti kytkettyä liitintä kovaa sivuun. Uudemmissa liittimissä lyhyemmät sense pinnit minkä ansiosta huonosti kytketyn virtakaapelin saa tunnistettua ja ei tule virtaa ellei puske liitintä ihan pohjaan asti.

Huhuissa ei ole ollut 4090:lle korvaajaa. 4070,4070ti,4080 superit tulossa huhujen pohjalta.
Suosittelen katsomaan Der8auerin videon aiheesta, jossa hän selkeästi demonstroi, että jopa test benchillä kaapeli ilman mitään rasitusta/taittoa on ongelmallinen, vaikka kuinka syvälle sen on työntänyt kiinni. Ongelma erityisesti RTX 4090:ssä riski.

Hänen suosituksensa on, että pitäisi olla vaikka kaksi 12VHPWR-liitäntää tai esim. 4x8-pin -liitäntää. Markkinoilla on XOC-tason tuote, jota olen harkinnut eli GALAX HOF RTX 4090, koska siinä on kaksi 12VHPWR-liitäntää. Katso video ja valistu, niin ei tarvitse mutuilla.

Eikä sen RTX 5090:n tarvitse olla edullisempi, jos se on selvästi parempi. Nähdäänkö kenties 32GB VRAM -mallia? Se voisi itseäni kiinnostaa.



edit: Katso tuosta 13:34 kohdasta eteenpäin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Eikä sen RTX 5090:n tarvitse olla edullisempi, jos se on selvästi parempi. Nähdäänkö kenties 32GB VRAM -mallia? Se voisi itseäni kiinnostaa.
Huhuissa on 384bit muistiväylä mikä rajoittaa muistinmäärän 24GB tai 48GB ihan samalla tapaa kuin 4090:ssakin. gddr7 muisteista pitäisi olla tulossa myös 24Gb versiot mikä mahdollistaisi 36GB ja 72GB muistikoot 384bit muistiväylällä. Nähdäänkö 24Gb muistipiirejä näyttökorteissa ja millon niin ei ole tietoa vuotanut ulos.

.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Me ollaan nyt vasta eka päivissä vuodessa 2024 ja 5000-sarja tulee tiettävästi aikaisintaan keväällä 2025, joten jos näytönohjainta tarvitsee niin aika turhaa jäädä odottaa ja jahkailee jotain pitkän ajan päästä tulevaa mahdollista superkorttia.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Luetun ymmärtämistä toivoisin enemmän: nyt ei odotella eikä jahkailla tulevaa, vaan nykyiset vaihtoehdot (ääripäässä) ovat harvinaisen surkeat. Vaihtoehtoina ostaa esim. RTX 3090 Ti melkeinpä samalla hinnalla, kuin RTX 4090 ja puolestaan käyttöturvallisuus RTX 4090 -korteissa on vähintäänkin kyseenalainen.

Ellei nämä Superit ole lyömättömästi hinnoiteltuja, jolloin itseäni voisi kiinnostaa RTX 4080 Super pelkän hinnan puolesta, en itselleni näe tarpeen ostaa mitään muuta, kunnes RTX 50 -sarja saapuu markkinoille. Huhut ovat toki huhuja, mutta kahden vuoden välein on nyt tullut uutta sarjaa julki, yleensä vuoden lopussa.

Odottamallahan se selviää.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
383
Ei nyt tarvitse ottaa itseensä välttämättä. Ylipäätään ei ollut ensimmäinen kerta kun nyt jo "mikä näytönohjain" pohdinnoissa mietitään tulevaa 5000-sarjaa ja pitäiskö odottaa... Oma kommenttini oli tarkoitettu yleisesti kaikille tuollaisille muistutuksena miten pitkästä ajasta puhutaan vielä.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 407
Me ollaan nyt vasta eka päivissä vuodessa 2024 ja 5000-sarja tulee tiettävästi aikaisintaan keväällä 2025, joten jos näytönohjainta tarvitsee niin aika turhaa jäädä odottaa ja jahkailee jotain pitkän ajan päästä tulevaa mahdollista superkorttia.
Tuoreimman huhun mukaan olisi tulossa tarvittaessa jo 2024 lopussa. Pari aiempaa huhua viitannut 2025 alkuun. Kevät 2025 menisi jo aika paljon yli tutun noin kahden vuoden syklin.
 
Liittynyt
18.11.2019
Viestejä
21
Tämä julkkari tulee erittäin sopivaan saumaan, kun näytönohjaimen päivitys on itselleni ajankohtaista ja kiikarissa on nyt 4080 Super aiemman 2080 Super tilalle. En muistaakseni ole aiemmin aivan näin julkistuksen aikoihin ollut ostohousut jalassa, joten onko jollain muulla kokemusta siitä kuinka nopeasti kortteja on ollut aiemmissa vastaavissa julkkareissa saatavilla Suomessa? Ja millaisella valikoimalla?

Ostohousut on sen takia jo melko kireällä, kun samalla menee kaikki muutkin komponentit vaihtoon ja ne odottelevat ostoskorissa näyttistä :geek:
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
Tällähän hetkellä mulla on vaan väliaikainen RTX A2000 koneessa kiinni, hädin tuskin integroitua näytönohjainta parempi. Tarve on siinä RTX 3090 ja korkeammassa tuotekategoriassa, mutta RTX 3090 (Ti) on ylihinnoiteltu ja RTX 4090:ssä sulaa ja lopulta kärähtää liitäntä. Ei ole paras hetki vaativalle tehokäyttäjälle ja olen jo pandemian alusta odottanut, että tulisi järkevän hintaista lippulaivaa taas myyntiin.
Varmaan tuossa tilanteessa on vaan pakko ostaa jotain tai olla pelaamatta, niin aunarista kuin tilanne onkin. Oli se sitten halvemman pään käytetty 3000-sarjalainen tai sitten joku supereista.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
785
Kannattaisi ehkä miettiä amd:n kortteja jos eivät rahat riitä nvidiaan. 7800xt saa alta 600€:n tälläkinhetkellä.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Mulla ehkä jäi manitsematta, että tarvitsen NVIDIA-ominaisuuksia ihan työn puolesta. Peleihin riittää tuo RTX A2000, mitä nyt Minecraftia välillä pelailen. Azuresta laskentatehoa vuokrattu nyt toistaiseksi, mutta jossain kohti olisi mielellään oma kunnon kortti ja laskentatehoa kotonakin...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
Mulla ehkä jäi manitsematta, että tarvitsen NVIDIA-ominaisuuksia ihan työn puolesta. Peleihin riittää tuo RTX A2000, mitä nyt Minecraftia välillä pelailen. Azuresta laskentatehoa vuokrattu nyt toistaiseksi, mutta jossain kohti olisi mielellään oma kunnon kortti ja laskentatehoa kotonakin...
Ei kai RTX 4090:n pitäisi olla kovin kallis jos sitä työhommiin tarvii? Vaikka tekisi toiminimellä hommia, sen saisi silti vähentää verotuksessa yms. Jos taas on palkkahommissa jossain, niin luulis työnantajan hankkivan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
Ei kai RTX 4090:n pitäisi olla kovin kallis jos sitä työhommiin tarvii? Vaikka tekisi toiminimellä hommia, sen saisi silti vähentää verotuksessa yms. Jos taas on palkkahommissa jossain, niin luulis työnantajan hankkivan.
Enempää offtopicia lataamatta tänne, ei kyse ollut rahasta, vaan siitä, että RTX 4090 on hyvin riskialtis hankinta. Se liitin tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Videocardzilla Nvidian materiaaleja uusista korteista, hinnatkin varmistuneet:

 
Liittynyt
31.08.2019
Viestejä
2 026
Vaikea kuvitella, että suorituskyky olisi huomattavasti nykyisiä malleja parempi, mutta jotain positiivista eli MSRP hinnat pysyneet samana ja 4080:n kohdalla hieman laskenut. Eivät sentään myy samaa suorituskykyä kalliimmalla. Tietty jälleenmyyjien hintoja odotellessa, kun pitää nykyisistäkin varastoista hankkiutua eroon...
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Enempää offtopicia lataamatta tänne, ei kyse ollut rahasta, vaan siitä, että RTX 4090 on hyvin riskialtis hankinta. Se liitin tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin.
Jos tarvitset niitä NVIDIA-ominaisuuksia töiden takia ja olet palkkatyössä, niin työvälineen rikkoutuminen on varmaankin työnantajan ongelma. Jos taas teet hommia friikkuna, niin osta joku RTX 4090 kortti, jossa on viiden vuoden takuu. Jos tulee ongelmia tuon huonosti suunnitellun liittimen kanssa, niin kortti vaihtoon takuuna ja uusi tilalle --> problem solved.

En minä kyllä oikein ymmärrä, että jos kerran kyse ei ole rahasta, niin missä tässä nyt oikein on se riski? Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen, että hommasin tuon 4090 kortin suoraan julkaisusta - tässä jo vuosi pelattu asetukset kaakossa ja tehoa riittää vielä moneksi vuodeksi pelaamiseen. Todellinen järkiosto silloin aikoinaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Videocardzilla Nvidian materiaaleja uusista korteista, hinnatkin varmistuneet:

Ja kyllä nyt RTX 4070:n ostaneita vituttaa.. Minä ostin sellaisen. Pitäisi käydä postaamaassa tuonne:

Tämä kyllä rankaisee kaikkia ei-Superin normaalihintaan ostaneita, niin normaalihinnan on ihan pakko laskea. Tai sitten ei-Superit poistuu markkinoilta.

--

Tietenkin, tämä voi jäädä toteutumatta, mutta tuskin.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
Enempää offtopicia lataamatta tänne, ei kyse ollut rahasta, vaan siitä, että RTX 4090 on hyvin riskialtis hankinta. Se liitin tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin.
Luulisi ettei se niin iso ongelma ole. Takuu kuitenkin korvaa jos se hajoaa.

Ja kyllä nyt RTX 4070:n ostaneita vituttaa.. Minä ostin sellaisen. Pitäisi käydä postaamaassa tuonne:




Tämä kyllä rankaisee kaikkia ei-Superin normaalihintaan ostaneita, niin normaalihinnan on ihan pakko laskea. Tai sitten ei-Superit poistuu markkinoilta.



--



Tietenkin, tämä voi jäädä toteutumatta, mutta tuskin.
Eihän RTX 4070:llä ole edes isoa leikkausta. Lähinnä RTX 4080:n ostaneita voisi kuvitella vituttavan...
 

Clarenz

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 697
Nyt taisi ekana tulla vain 4070 super ja myöhemmin sitten 4070 ti super ja 4080 super kaikki kuitenkin tammikuun aikana, näin oli huhu. Saa nähdä julkaistaako nuo samaa aikaa kuitenkin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Eihän RTX 4070:llä ole edes isoa leikkausta. Lähinnä RTX 4080:n ostaneita voisi kuvitella vituttavan...
Tuossa on 22% enemmän CUDA coreja superissa. Se on melkein suoraan nopeutta, ainakin tietyissä workloadeissa.

Nyt taisi ekana tulla vain 4070 super ja myöhemmin sitten 4070 ti super ja 4080 super kaikki kuitenkin tammikuun aikana, näin oli huhu. Saa nähdä julkaistaako nuo samaa aikaa kuitenkin?
Ei ole ikinä julkaistu niin, että on ollut joku toinen tilaisuus samassa kuussa. Aina samalla kertaa, ja tulee myyntiin, sittenkun tulee.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 679
En minä kyllä oikein ymmärrä, että jos kerran kyse ei ole rahasta, niin missä tässä nyt oikein on se riski?
Et varmaan jättäisi korttia valvomatta kotona päälle laskemaan? Mitä helvettiä takuusta on iloa, jos kotona syttyy tulipalo? Muut komponentit menee rikki ja kotivakuutuksen kautta kaikki uusiksi? Ehkä kaikille ei sovi sellainen ratkaisu, kun ennemmin olisi mielenrauha, että kaikki toimii kuten pitääkin.

Luotan Der8aueriin enemmän kuin kehenkään muuhun nyt tässä asiassa. Mies on insinööri taustaltaan ja koko olemuksensa on rakentunut jännitteiden säätämisen ympärille. Ehkä hän tietää, mistä puhuu. En nyt vittu ota riskiä, että kotona menee oma PC samalla pihalle.

Kaikki "no jos oot töissä nii pyydä työnantajalta" ja "jos oot toiminimellä nii laita vähennyksiin" on puhdasta mutu offtopicia eikä kuulu tänne. Jo tuolla ensimmäisessä viestissä kerroin, mistä kenkä puristaa eli joko Super hyvällä hinnalla tai odotan RTX 5090:tä.

Kaikki muut vaihtoehdot ovat objektiivisesti kuraa tässä vaiheessa, minun hyvin spesifiseen käyttööni ja tämän jo totesin monesti. Voidaanko keskittyä olennaiseen. Kiitos.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
Et varmaan jättäisi korttia valvomatta kotona päälle laskemaan? Mitä helvettiä takuusta on iloa, jos kotona syttyy tulipalo? Muut komponentit menee rikki ja kotivakuutuksen kautta kaikki uusiksi? Ehkä kaikille ei sovi sellainen ratkaisu, kun ennemmin olisi mielenrauha, että kaikki toimii kuten pitääkin.
Ei tietokone edes ole mikään kummoinen palonlähde, varsinkin jos on peltikotelossa ja ei ole vieressä palavaa... Kuulostaa vähän liioittelulta vaikka olenkin samaa mieltä että liitin on ihan liian pieni noille tehomäärille.
 
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
351
4070 ti super aika mielenkiintoinen, vuotojen perusteella hieman karsitumpi 4080 ytimien osilta mutta muuten sama, eli enemmän ja nopeampaa muistiväylää mistä perus 4070 ti:ssä oli puute kunnollisen 4k pelaamisen saavuttamiseksi.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
4070 ti super aika mielenkiintoinen, vuotojen perusteella hieman karsitumpi 4080 ytimien osilta mutta muuten sama, eli enemmän ja nopeampaa muistiväylää mistä perus 4070 ti:ssä oli puute kunnollisen 4k pelaamisen saavuttamiseksi.
L2 välimuisti 4070 Ti Superissa myös pienempi kuin 4080:ssä, 48 Mt vs 64 Mt. Ihan kiinnostavaa nähdä millainen vaikutus tuolla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
L2 välimuisti 4070 Ti Superissa myös pienempi kuin 4080:ssä, 48 Mt vs 64 Mt. Ihan kiinnostavaa nähdä millainen vaikutus tuolla.
Mistä tämä tieto? Kun kerta ilmeisesti Ti Super on AD103 piirillä, niin tuskin ne sieltä lähtevät ihan tarkoituksella leikkaamaan L2 muistia.

Data vielä lienee osaltaan spekulatiivista, mutta TPU sanoo Ti Superille 64MB (AD103 mukaisesti)
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Mistä tämä tieto? Kun kerta ilmeisesti Ti Super on AD103 piirillä, niin tuskin ne sieltä lähtevät ihan tarkoituksella leikkaamaan L2 muistia.
Nvidian slaidista:



Välimuistihan on leikattu myös 4090:ssä täyteen piiriin nähden ja sama juttu 4060:n kohdalla.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
439
Asiaton käytös
En minä kyllä oikein ymmärrä, että jos kerran kyse ei ole rahasta, niin missä tässä nyt oikein on se riski? Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen, että hommasin tuon 4090 kortin suoraan julkaisusta - tässä jo vuosi pelattu asetukset kaakossa ja tehoa riittää vielä moneksi vuodeksi pelaamiseen. Todellinen järkiosto silloin aikoinaan.
Mutta se liitin räjähtää kaikilla ennemmin tai myöhemmin, todellisen riskiostoksen teit! Etkö nähnyt der8auerin videota joka todistaa tuon aukottomasti, ja varsinkin, että se jokaikisellä 4090-kortilla tulee tapahtumaan?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
957
Ja kyllä nyt RTX 4070:n ostaneita vituttaa.. Minä ostin sellaisen. Pitäisi käydä postaamaassa tuonne:
No jaa, itse ostin 4070:n heti launchissa, eli sitä on ehtinyt käyttää jotain 8kk. Jos nyt sitten samaan rahaan(jos se nyt oikeasti pysyy samana) saa vajaa 20% lisää tehoa niin ei siihen nyt maailma kaadu. Jos on äsken ostanut kortin ja vielä täyteen hintaan niin sitten asia voi olla vähän eri.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
No jaa, itse ostin 4070:n heti launchissa, eli sitä on ehtinyt käyttää jotain 8kk. Jos nyt sitten samaan rahaan(jos se nyt oikeasti pysyy samana) saa vajaa 20% lisää tehoa niin ei siihen nyt maailma kaadu. Jos on äsken ostanut kortin ja vielä täyteen hintaan niin sitten asia voi olla vähän eri.
Juurikin tämä. Ja eiköhän nVidian tehtävä ole myydä tuotteita eikä suojella jo ostettujen tuotteiden jälleenmyyntiarvoa...
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 029
Jos osteli jonkun BF-ale 4070:n niin eiköhän se ollut kuitenkin halvempi kuin mitä Superista saa maksaa julkkarissa. Eikä karvalakki 4070:n hinnatkaan välttämättä heti laske mitenkään ihmeesti vaikka uusi MSRP sille tuleekin.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Eiköhän superit ole myynnissä tammikuun aikana. Huhupajat väittäneet, että embargo-päivät olisi vuotaneet. Tammikuussa myyntiin viittaisi myös kuvavuodot eri valmistajien korteista. Tammikuussa ulos lienee siinäkin mielessä nvidialle tärkeä, että kerkeää nvidian q4 tulokseen mukaan superien myynti(tammikuu osa nvidian fiskaalia q4:sta).

Hintoihin voinee vaikuttaa amd:n huhutut uudet halvemmat rdna3 gpu-variantit. Ei nyt kuitenkaan ihan tyhjiössä nvidia voi hinnoitella.
1704719404012.png

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
No jaa, itse ostin 4070:n heti launchissa, eli sitä on ehtinyt käyttää jotain 8kk. Jos nyt sitten samaan rahaan(jos se nyt oikeasti pysyy samana) saa vajaa 20% lisää tehoa niin ei siihen nyt maailma kaadu. Jos on äsken ostanut kortin ja vielä täyteen hintaan niin sitten asia voi olla vähän eri.
Ei maailma kaadu ja huomenna olen tästä "parantunut". Ja olen pelannut jo Midnight Sunsin läpi. Kortti on ollut käytössä varmaan 3kk, kun tuo uusi julkaistaan.

Voisi kyllä heittää tämän kakkoskoneeseen ja ostaa uuden, paremman RTX 4070 TiSU:n jopa näillä hinnoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
74
Ostin julkaisusta 4070, eikä harmita yhtään uusien tulo. Miksi pitäisi?
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Luotan Der8aueriin enemmän kuin kehenkään muuhun nyt tässä asiassa. Mies on insinööri taustaltaan ja koko olemuksensa on rakentunut jännitteiden säätämisen ympärille. Ehkä hän tietää, mistä puhuu.
Internet on täynnä puhuvia päitä, jotka kertovat rokotteiden vaarallisuudesta, sähköyliherkkyydestä ja liskoihmisistä - näille on täällä IO-Techissä jopa ihan oma lanka varattuna. Kerroit, että luotat tässä liitinasiassa internetin nimimerkki Der8auDer8aueriin enemmän, kuin kehenkään muuhun. Kehottaisin kuitenkin tässäkin asiassa luottamaan enemmän viranomaisiin, kuin näihin youtube videoihin.

Tukesissa on yli 250 ihmistä töissä virkavastuulla tutkimassa esim. vaarallisia sähkölaitteita. Ja jos täällä sääntö-Suomessa jostain asiasta voi olla varma, niin siitä, että jos meillä olisi myynnissä todistettavasti vaarallinen sähkölaite, niin se olisi kyllä viranomaisten toimesta vedetty jo aikoja sitten myynnistä.

Pelkästään Suomessa syttyy joka ikinen päivä keskimäärin n. 5 tulipaloa saunomisen ja ruuan laiton takia, eikä silti ihmiset lopeta saunassa käyntiä tai ruuan laittoa. Kuinka monta taloa on koko maailmassa reilun vuoden aikana palanut näiden 12VHPWR liittimien takia? En oikeasti tiedä, mutta jos näin olisi käynyt, niin uskoisin että siitä olisi täällä ollut edes joku pieni uutinen.

En väitä, että tuo 12VHPWR liittin olisi täysin ongelmaton. Mutta jos vaan pinkka on oikeasti kunnossa ja tosiaan tarvitsee näitä NVIDIA-ominaisuuksia töiden takia, niin ei kyllä ole mitään syytä jäädä odottamaan näitä uusia Super malleja, koska mitään 4090 korttia parempaa sieltä ei ole tulossa.

Ja kuten itsekkin tuossa aikaisemmin totesit ("Ei sinänsä Superit lämmitä, ellei hinta ole lyömätön.") niin tuo RTX 4070 Ti SUPER voi varmasti olla ihan mielenkiintoinen tuote $799 hintaan, jos nyt kuitenkin jostain syystä mennään budjetti edellä. 16 GB muistia ja hinta täällä Suomessa tonnin luokkaa, jolloin se asettuu jo ihan hyvään hinta/laatusuhteeseen keskiverto pelaajalle. Työkäytössä toki muisti saattaa helposti tulla vastaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
Ostin julkaisusta 4070, eikä harmita yhtään uusien tulo. Miksi pitäisi?
No ei välttämättä julkaisusta ostaneita harmita yhtään, mutta jos nyt tänä vuonna olisit ostamassa, niin samaan rahaan saa parempaa - ja itse olisin ehkä voinut pistää pari euroa enemmän, jos 4070 Ti olisi ollut 16GB ja alle 900€.

Rahaa se kuitenkin vaan on. Ja jos kovasti kiinnostaa, minulla on optio päivitellä kakkoskonetta. Tosin siitä on tulossa aivan liian hyvä kakkoskoneeksi :)
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 005
Ei kai superit varsinaisesti ole mikään yllätys? Ainakin marraskuun alusta lähtien on supereita huhuttu alkuvuodelle. En jaksa penkoa, että oliko huhuja liikenteessä jo ennen marraskuuta. Historian pohjaltakin hyvä odotella midlife päivitystä. Aika hyvin ollut 2v välein uudet arkkitehtuurit ja välivuosina jonkinlainen midlife päivitys. Se on sitten oma valinta ostaako julkaisussa, midlife päivityksen vai skippaa koko generaation. 50x0 sarja taitaa venyttää julkaisuaikataulun puolella vuodella pidemmäksi olettaen, että julkaisu 2025 alkupuolella eikä 2024 syksyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 121
No pieni harmistumiseni tästä on saanut taas liian suuret mittasuhteet. Hyvähän se on, että kehitys kehittyy ja saadaan uutta, tehokkaampaa tuotetta pihalle.

..ja eiköhän 5000-sarjaan ole se 1½ vuotta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Tukesissa on yli 250 ihmistä töissä virkavastuulla tutkimassa esim. vaarallisia sähkölaitteita. Ja jos täällä sääntö-Suomessa jostain asiasta voi olla varma, niin siitä, että jos meillä olisi myynnissä todistettavasti vaarallinen sähkölaite, niin se olisi kyllä viranomaisten toimesta vedetty jo aikoja sitten myynnistä.
Onko Tukesilta kysytty onko heillä käynyt 4090 testissä? Heille kun joku näytönohjain on todennäköisesti melko marginaalituote ja 4090 on vielä tämän kategorian sisällä marginaalituote.
Tämän tarkempia speksejä en Tukesin sivuilta löytänyt näytehankinnoista Näytteiden hankintalinjaus | Turvallisuus- ja kemikaalivirasto (Tukes)
Ennen markkinoille tuloahan näitä ei Tukes kuitenkaan taida mitenkään erityisesti testata. CE merkintää yms. varten toki pitää ennen markkinoille tuloa tehdä, mutta kuinka kattavasti nämä on tuon ongelmallisen liittimen osalta tehty on vaikea maallikkona sanoa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Luetun ymmärtämistä toivoisin enemmän: nyt ei odotella eikä jahkailla tulevaa, vaan nykyiset vaihtoehdot (ääripäässä) ovat harvinaisen surkeat. Vaihtoehtoina ostaa esim. RTX 3090 Ti melkeinpä samalla hinnalla,
Noita ei ollut tuotannossa yli vuoteen, eikä siten myynnissä. Turha katsella jotain tukkujen listoilla roikkuvia jämämalleja joita ei välttämättä edes oikeasti ole.

Tämä julkkari tulee erittäin sopivaan saumaan, kun näytönohjaimen päivitys on itselleni ajankohtaista ja kiikarissa on nyt 4080 Super aiemman 2080 Super tilalle. En muistaakseni ole aiemmin aivan näin julkistuksen aikoihin ollut ostohousut jalassa, joten onko jollain muulla kokemusta siitä kuinka nopeasti kortteja on ollut aiemmissa vastaavissa julkkareissa saatavilla Suomessa? Ja millaisella valikoimalla?

Ostohousut on sen takia jo melko kireällä, kun samalla menee kaikki muutkin komponentit vaihtoon ja ne odottelevat ostoskorissa näyttistä :geek:
Yleensä on suoraan varastossa jälleenmyyjillä kun myynti alkaa. Tässä tapauksessa kun on isompi julkaisu jossa monta eri mallia, niin varmasti on. Ja kun hinnat ovat olleet pitkään mitä on, niin ei ole syytä odottaa hirvittävää sekuntipeliä ellei jotain yksittäistä mallia myydä edullisemmin.(edullisemmin=Nvidian nimellishinta)

Tässä kai on noi tulossa esittelyyn, ei vielä myyntiin.


Valmistuskustannukset nousevat, 3nm kalliimpi kuin 5nm.
Kyllästyttää aina puhua tästä. Valmistuskustannukset eivät määrittele hintaa, vaan tuottoa. Se tuotto on Nvidialla kohdallaan kun kilpailijat eivät pärjää, ja Nvidia pääsee "sanelemaan" hinnat.
 
Liittynyt
20.11.2016
Viestejä
724
Onko Tukesilta kysytty onko heillä käynyt 4090 testissä?
Tämä on toki ihan omaa mutua, mutta tuskin on käynyt. Jos se 12VHPWR liitin olisi niin vaarallinen, mitä täällä annettiin ymmärtää (jokainen liitin tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin ja koko asunto voi palaa), niin ei tässä mitään Tukesin lausuntoa tarvitse kenenkään jäädä odottamaan.

Suomi tosiaan on sen verran pieni markkina, ettei täällä kaikkia sähkölaitteita voida tutkia, mutta aivan varmasti se liitin on jonkun viranomaisen toimesta tutkittu jossain päin maailmaa. Ja jos se liitin olisi aiheuttanut yli vuoden aikana koko maailmassa yhtä monta asuntopaloa, kuin täällä Suomessa syttyy tulipaloja yhden päivän aikana ruuanlaiton ja saunomisen takia, niin eiköhän siitä olisi tieto kulkeutunut myös Suomen viranomaisille.

Kuten totesin jo aikaisemmin, hieno homma, jos se 12VHPWR liitin on näissä uusissa Super korteissa korvattu paremmalla 12V-2x6 liittimellä, koska se vanha liitin todistettavasti on aiheuttanut ongelmia. Mutta jos vaan lompakko kestää ja haluaa parhaan mahdollisen näytönohjaimen pelikäyttöön, niin ei myöskään ole mitään syytä jättää RTX 4090 korttia hyllyyn tuon 12VHPWR liittimen takia.

Uudet Superit eivät muuta parhaimman pelikortin tilannetta, eli tod. näk. joutuu odottamaan aina tuonne vuoteen 2025 asti, jos haluaa vähintään RTX 4090 kortin tehot ja muistin uudella virtaliittimellä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 518
Viestejä
4 202 211
Jäsenet
70 918
Uusin jäsen
Ketzu

Hinta.fi

Ylös Bottom