Nvidia pitää "NVIDIA Special Address at CES 2024"-esityksen CES-messuilla 8. tammikuuta

Tila
Keskustelu on suljettu.
Liittynyt
18.01.2023
Viestejä
351
No pieni harmistumiseni tästä on saanut taas liian suuret mittasuhteet. Hyvähän se on, että kehitys kehittyy ja saadaan uutta, tehokkaampaa tuotetta pihalle.

..ja eiköhän 5000-sarjaan ole se 1½ vuotta.
Turhaan harmitella, ennenhän sitä PC puolella sai päivitellä tyyliin joka vuosi osia, kun tuli uutta peliä mikä vaati jotain mitä vanha kone ei tukenut... ei iha noin paha ole nyt :D
Tämä 4000 sarjan päivitys oli mielestäni toivottu ja ehkä jopa odotettavissa liian isojen suorituskyky harppausten takia mallien välillä. (Löysin ekat artikkelit rtx 4000 refresheistä googlella 7 kuukauden takaa, joten on ollut tiedossa jonkun aikaa jo)
Jos pakollisesti tarvitsi päivittää viimmevuoden toisella puoliskolla konetta eikä voinu odottaa tätä julkkaria, puhumattakaan jostain black friday hankkeista. Siinä jokainen teki harkinnat että tarvitsi uudet osat juuri sillä hetkellä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 031
Se tuotto on Nvidialla kohdallaan kun kilpailijat eivät pärjää, ja Nvidia pääsee "sanelemaan" hinnat.
Eikös kilpailijat pärjäisi paremmin jos tuotantokustannukset olisivat halvat? Tai siis ainakin olisi enemmän varaa kilpailla hinnoittelulla pysyen yhä voitollisena ja Nvidiankin täytyisi tällöin kilpailla hinnoilla ainakin muiden kuin 4090:n kohdalla.

Maalaisjärjellä lähinnä veistelen, voi olla että ihan väärin ajateltu.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 680
@Tapio_75 Mikä on, kun ei lopu... Nyt on aimolla annoksella viety harmiton huomio äärirajoille. Ehkä viimeinen taho, joka käy mielessä PC-komponentteja ostaessa, on Tukes. Saa minulla olla omat varovaisuudet ja epäluulot ja muuta. Olen mielestäni ollut hyvin tarkka siitä, että kyse on minun omasta suhtautumisestani asiaan. Annetaan olla, jatketaanko toisessa triidissä, yms.?

Sinä voit ostaa vaikka heti kaksi lisää RTX 4090 korttia omaan käyttöön. Itselleni 12VHPWR ehdottomasti on syy jättää ostamatta. Ihan yhtä validi syy, kuin etten Marimekon unikkoja jaksa katsella, enkä siksi osta mitään, mikä sisältäisi niitä.

Et voi mitenkään perustella minun olevan väärässä oman mielipiteeni suhteen eikä siihen tarvitse mitään viranomaisen lausuntoa, että Marimekon puuvilla on yhtä soveltuvaa Suomen markkinoille, kuin vaikkapa Finlaysonin.

Ehkä panin PC:n vanhan Lundia-hyllyn tykö ja pelkään, että rakas Lundia on hiileksi muuttunut sillä välin, kun käyn ruokakaupassa ja oma RTX 4090 ehtinyt sulaa ja kärähtää siinä. Ei takuu eikä kotivakuutus sitä samaa lapsuuden Lundiaa tuo takaisin.

Olen, kuten tähän astikin, ennemmin ilman. Tosiaan, vuokraan nyt käyttööni tarvittavat tehot pilvestä. Saa siellä pilvessä paukkua, ei mun kotioloja haittaa. Pointtina on, sinun ei tarvitse ymmärtää prosenttiakaan siitä, miten ja miksi minä päätöksiä teen.
 
Liittynyt
16.10.2019
Viestejä
1 141
Luotan Der8aueriin enemmän kuin kehenkään muuhun nyt tässä asiassa. Mies on insinööri taustaltaan ja koko olemuksensa on rakentunut jännitteiden säätämisen ympärille. Ehkä hän tietää, mistä puhuu. En nyt vittu ota riskiä, että kotona menee oma PC samalla pihalle.
Mitä nyt vaan ei tajua, että korjauskertoimia ei lasketa johtimen säikeille vaan vierekkäisille johdoille...
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
Eikös kilpailijat pärjäisi paremmin jos tuotantokustannukset olisivat halvat? Tai siis ainakin olisi enemmän varaa kilpailla hinnoittelulla pysyen yhä voitollisena ja Nvidiankin täytyisi tällöin kilpailla hinnoilla ainakin muiden kuin 4090:n kohdalla.

Maalaisjärjellä lähinnä veistelen, voi olla että ihan väärin ajateltu.
Kyse on enemmän siitä, että kilpailijat ei ole pärjänneet tuotekehittelyssä eli he joutuvat tekemään isompia piirejä isommalla kulutuksella (=kalliimmat kustannukset), minkä lisäksi monilla on vihreät lasit silmillään ja he ovat valmiita maksamaan nVidian tuotteesta merkittävää premiumia.

Lisäksi on viitteitä että nVidiankin myynti olisi 4000-sarjan kohdalla tökkinyt deskarinäyttispuolella, sillä vaan ei ole ollut merkitystä kun datakeskus- ja läppärimyynti on vetänyt.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Lisäksi on viitteitä että nVidiankin myynti olisi 4000-sarjan kohdalla tökkinyt deskarinäyttispuolella, sillä vaan ei ole ollut merkitystä kun datakeskus- ja läppärimyynti on vetänyt.
Näkisin ennemminkin, että on palattu normaaliaikaan gpu myynnissä. Ei covid19 aikainen supermyynti ollut normaalia. Toinen puoli kolikosta, että harva päivittää joka generaatiossa korttia tai edes joka toisessa. Covid19 myynti isoa, kun oli work from home ja firmat kustansi koneita. Toinen puoli, että kun olet jumissa kotona niin peli pc:n ostaminen viihteeksi oli houkuttelevampaa kuin nyt.

Kai tuo uusi virtaliitin on ihan toimiva. Ongelma siinä, että on liian helppo tehdä paska kaapeli mikä päällepäin näyttää toimivalta. Uusimpana ongelmana derbauerin videollakin mainittu cablemod:in 1.0 ja 1.1 kaapelit mitkä takaisinkutsuttiin. Tarvii olla tarkkana, että ostaa oikeasti hyvän kaapelin ja asentaa sen oikein.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 008
Mielenkiintoinen ero amd ja nvidia ces striimeissä. AMD esitteli hyvin vähän omaa softaratkaisua. Partnerit juttelivat paljon. Nvidian striimissä taas paljon nvidian itse tekemiä ratkaisuja kuten nyt striimissä esillä oleva robotiikka.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 609
Viestejä
4 206 194
Jäsenet
70 924
Uusin jäsen
hessunpessu

Hinta.fi

Ylös Bottom