NVIDIA julkaisi uudet GeForce "Gamescom Game Ready" 436.02 -ajurit uusien ominaisuuksien kera

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 630
nvidia-geforce-drivers-20171115.jpg



NVIDIA on julkaissut uudet ajurit näytönohjaimilleen. Gamescom Game Ready -ajureiksi ristityt GeForce 436.02 -ajurit ovat saatavilla Windows 7-, 8(.1)- ja 10 -käyttöjärjestelmille ja ne tukevat kaikkia yhtiön työpöytänäytönohjaimia Kepler-arkkitehtuurista ja mobiilinäytönohjaimia Maxwell-arkkitehtuurista lähtien.

GeForce 436.02 -ajurit tuovat mukanaan Game Ready -leimat Apex Legends-, Battlefield V-, Forza Horizon 4-, Strange Brigade- ja World War Z -peleille. Yhtiön mukaan ajurit parantavat RTX-sarjan näytönohjainten suorituskykyä edellä mainituissa peleissä 3 – 23 %. Lisäksi NVIDIA lanseeraa ajureiden mukana beetatason tuen GPU Integer Scaling- ja Ultra-Low Latency Mode -teknologioille, Freestyle Sharpen Filter -suodattimen sekä tuen joukolle uusia G-Sync Compatible -näyttöjä.



Ultra-Low Latatency Mode on AMD:n Radeon Anti-Lagin kaltainen teknologia, joka vähentää syöteviivettä peleissä merkittävästi. Teknologian perustila vastaa aiempaa ”Max_Prerendered_Frames = 1” asetusta ja Ultra-tilan kerrotaan lähettävän uuden ruudun grafiikkapiirille viime hetkellä, ennen kuin sen renderöinti on aloitettava. Ominaisuus toimii DirectX 9- ja 11 -peleissä. GPU Integer Scaling on puolestaan suunnattu retropelien pelaajille. Se mahdollistaa heikkoresoluutioisen kuvan skaalaamisen ilman, että se menettää terävyytään. Ominaisuus vaatii Turing-arkkitehtuuriin perustuvan eli GeForce GTX 16- tai RTX 20 -sarjan näytönohjaimen. Freestyle Sharpen Filter on NVIDIAn ajuritason terävöityssuodatin. Se on toteutettu yhtiön Freestyle-suodatinjärjestelmällä ja mahdollistaa terävöityksen määrän säätämisen 0 – 100 % -asteikolla. Ominaisuus toimii DirectX 9-, 11- 12- ja Vulkan-peleissä.

Ajureiden mukana on tällä kertaa myös poikkeuksellisen iso joukko uusia SLI-profiileita. Uuden tai päivittyneen profiilin ovat saaneet BattleTech, Dakar18, Deep Rock Galactic, Fe, Fear the Night, Heavy Rain, Nelo, Overkill’s The Walking Dead, PC Building Simulator, Remnant: From the Ashes, Starlink: Battle for Atlas ja Warhammer: Chaosbane. Ajurit mahdollistavat nyt myös näytönohjaimen VirtualLink PPC -firmwaren päivityksen suoraan NVIDIAn ohjauspaneelin kautta.

Tuttuun tapaan ajurit korjaavat jälleen joukon aiempien ajureiden ongelmia. Korjattujen bugien listalta löytyy tällä kertaa Shadow of the Tomb Raiderin kaatuilu käynnistyksessä SLI-kokoonpanoilla, aiemmin hotfix-ajureilla korjattu hiiren kursorin renderöintiongelma pelistä poistumisen jälkeen ja kaatuilu AutoCAD 2017 -sovelluksessa valkoiseen tai siniseen ruutuun. Tiedossa olevia bugeja ovat puolestaan esimerkiksi Forza Motorsport 7:n tiegrafiikkan korruptoituminen, The Division II -pelin kaatuilu DirectX 12 -tilassa ja Overwatchin kaatuminen ”Your rendering device has been lost” -virheilmoitukseen. Voit tutustua ajureiden kaikkiin muutoksiin niiden julkaisutiedotteesta (PDF) ja uusiin tuettuihin teknologioihin yhtiön verkkosivuilta.

Päivitys: TechPowerUp -sivusto on huomannut ajureiden asennusohjelman olevan buginen. Sivuston mukaan se asentaa GeForce Experience -ohjelman riippumatta käyttäjän hyväksynnästä ja kysymättä lupaa.

Päivitys: NVIDIA on korjannut ajureiden asennusohjelman.

Lataa NVIDIAn ajurit täältä

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Taisi olla semmoiset bugiajurit, että nvidia otti melkein heti ajuripaketin pois sivuiltaan ja nyt tulee vain 404 erroria
 
Taisi olla semmoiset bugiajurit, että nvidia otti melkein heti ajuripaketin pois sivuiltaan ja nyt tulee vain 404 erroria
Tämä saattoi liittyä GDPR:n vastaiseen Geforce Experiencen asennukseen ilman käyttäjän suostumusta.

NVIDIA 436.02 Installer Buggy, Always Installs GeForce Experience, No GPDR Consent

Freestyle Sharpen Filter on NVIDIAn ajuritason terävöityssuodatin. Se on toteutettu yhtiön Freestyle-suodatinjärjestelmällä ja mahdollistaa terävöityksen määrän säätämisen 0 – 100 % -asteikolla. Ominaisuus toimii DirectX 9-, 11- 12- ja Vulkan-peleissä.
Kokeilin Battlefieldissä sekä DX11 että DX12 ja tämä sharpen filtteri laskee ruudunpäivitystä. Eli AMD:n toteutus ainakin siltä osin parempi.
 
Joskohan tämä korjaisi stutteroinnin Netflixiä katsoessa. Viime ajureilla tökkii ja hyppii jatkuvasti.
 
Täällä ajureista ja ominaisuuksista sekä käppyröitä suorituskyvystä,viiveen vähennyksistä jne melko selkeästi kerrottuna.
Jos lukisit uutisen tietäisit että siinä on linkki ihan sinne NVIDIAn sivuille missä on käppyrät ja kuvat sun muut. Ja jos oikein etusivulla kävisit lukemassa (tai ekan postauksen "linkki alkuperäiseen postaukseen") tietäisit että tuo kuvakin on siellä uutisessa. :tdown:
 
Jos lukisit uutisen tietäisit että siinä on linkki ihan sinne NVIDIAn sivuille missä on käppyrät ja kuvat sun muut. Ja jos oikein etusivulla kävisit lukemassa (tai ekan postauksen "linkki alkuperäiseen postaukseen") tietäisit että tuo kuvakin on siellä uutisessa. :tdown:
Kiitos
 
Onko tuo "integer scaling" oikeasti noin suttuisen näköinen peleissä? Ei hyvä. Pitäsi olla "nearest neighbor" -laatua, että kelpaisi.
 
Integer scaling on kyllä tervetullut ominaisuus ja saisi tulla myös Intelin ajureihin. Esim. läppäreissä, joissa on 3K tai 4K näyttö ja erillisnäyttis, ei useinkaan tehot riitä sulavaan pelaamiseen natiiviresolla. Jollain GTX 1050 - 1070 4K läppärillä 1080p reso olisi sopiva pelaamiseen, koska rakeisuutta ei huomaa ja 2:1 skaalauksen pitäisi säilyttää tekstit yms. terävinä. Nykyajureilla 2:1 skaalaus tehdään kuitenkin samalla tavoin kuin skaalaus muillekin resoluutioille ja kuvasta tulee selvästi sumuinen.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tuo "integer scaling" oikeasti noin suttuisen näköinen peleissä? Ei hyvä. Pitäsi olla "nearest neighbor" -laatua, että kelpaisi.
Häh? Siinä ei ole mitään stuttuisuutta. 1080p kuva kun tuolla skaalataan 4K resoluutiolle, niin yksi pikseli vastaa neljää. Kuva pysyy terävänä. Nearest neighbour käytännössä sama jos 1080p skaalattaisiin 4K:n.
 
Onko tuo "integer scaling" oikeasti noin suttuisen näköinen peleissä? Ei hyvä. Pitäsi olla "nearest neighbor" -laatua, että kelpaisi.
Häh? Siinä ei ole mitään stuttuisuutta. 1080p kuva kun tuolla skaalataan 4K resoluutiolle, niin yksi pikseli vastaa neljää. Kuva pysyy terävänä. Nearest neighbour käytännössä sama jos 1080p skaalattaisiin 4K:n.
Tuossa pointtina lienee enemmin skaalautuminen resoluutiolle joka ei ole jaollinen resoluutiolla jolta skaalataan.

Eli esim 1080p > 1440p. 1080p > 2160p on huono esimerkki koska 2160/1080=2, eli suoraan jaollinen ja jokainen pikseli vain pamautetaan kahden pikselin korkuiseksi ja leveäksi.
 
Division 2 pelin dx12 kaatuilu tainnut olla avoimissa ongelmissa pelin julkaisusta lähtien. Saakohan ne ikinä korjattua tuota.
 
Häh? Siinä ei ole mitään stuttuisuutta. 1080p kuva kun tuolla skaalataan 4K resoluutiolle, niin yksi pikseli vastaa neljää. Kuva pysyy terävänä. Nearest neighbour käytännössä sama jos 1080p skaalattaisiin 4K:n.
Lukemisen Luetun ymmärtäminen. Tarkoitin tuota esimerkkikuvaa, jossa Integer on suttuinen. Ei ollenkaan terävä. Jos sitä ei näe, niin näkötarkastukseen, mars.
 
Viimeksi muokattu:
Lukemisen ymmärtäminen. Tarkoitin tuota esimerkkikuvaa, jossa Integer on suttuinen. Ei ollenkaan terävä. Jos sitä ei näe, niin näkötarkastukseen, mars.

Tuo Integer-kuva on se alkuperäinen, muuntelematon kuva, jossa pikselit erottuvat selvästi toisistaan. Linear Interpolation-kuvassa sen sijaan pikseleiden väliset rajat suttaantuvat ja ovat epäselviä. Jälkimmäinen on muunneltua totuutta.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo Integer-kuva on se alkuperäinen, muuntelematon kuva, jossa pikselit erottuvat selvästi toisistaan. Linear Interpolation-kuvassa sen sijaan pikseleiden väliset rajat suttaantuvat ja ovat epäselviä. Jälkimmäinen on muunneltua totuutta.
Ei, vaan Integer-kuva on alkuperäinen selvästi pienemmän resoluution kuva skaalattuna isommalle resolle integer scaling -tekniikalla, vasemmalla taas linear interpolation -tekniikalla.
 
Ei, vaan Integer-kuva on alkuperäinen selvästi pienemmän resoluution kuva skaalattuna isommalle resolle integer scaling -tekniikalla, vasemmalla taas linear interpolation -tekniikalla.

Juu. Tarkoitus oli ilmentää, että integer skaalattu kuva vastaa visuaalisesti alkuperäistä skaalaamatonta kuvaa.
 
Ajoin World War Z:ssa 3x benchit kun sai näillä ajureilla Game Ready leiman ja tässä tulokset:

431.68 WHQL
min. 151 fps
avg. 182 fps
max. 263 fps

GPU Usage:
min. 83 %
avg. 87 %
max. 90 %

436.02 WHQL
min. 155 fps
avg. 188 fps
max. 270 fps

GPU Usage:
min. 84 %
avg. 89 %
max. 93 %

-3840x1200 Ultra TAA.
 
Lainaan itseäni eri langasta:
Nvidian uusimmat 436.02 -ajurit rikkoi ainakin itselläni g-sync / freesync -tuen Samsung SJ550WQ -näytön kanssa. Kun laittoi Nvidia control panelista g-syncin päälle niin näytöltä hävisi kuva ja vähän sen jälkeen kone kaatui, eikä sen jälkeen kuvaa tullut näytölle boottaamisenkaan jälkeen.
Safe modessa DDU:lla ajurit veks ja sen jälkeen vanhemmat tilalle niin pelittää taas.

Jotenkin tuntuu siltä, että Nvidialla on lähes joka ajuripäivityksen kanssa jotain ongelmaa jonka takia tulee sitten jotain hotfixejä tai ajurit jopa vedetään kokonaan pois korjauksen ajaksi.
 
On se kumma, itsellä ei ole vajaaseen 10 viimeiseen vuoteen nVidian ajurit rikkoneet mitään, aina ovat toimineet odotetun lailla!

Edelleen esim. Guru3D sivustolla on meitä pitkäaikaisia nVidia korttien käyttäjiä joilla ei ole ikinä ollut ongelmia, ja sitten on taas niitä joilla niitä tuntuu olevan aina.
Mistä lie johtuu?
Viime talvesta asti kun on vielä ns. custom reson näyttö (32:10) ollut alla, no problemos.

Näistä uusista ajureista vielä:

*****/***** eli en ole ikinä ennen ajureita kehunut, no, olihan jotkut 368.xx parisen vuotta sitten hyvät Pascaleilla, mutta nämä ovat käänteen tekevät, siksi ensimmäistä kertaa, ja kortteja on ollut varmaan parisenkymmentä ja vuosikymmenieni aikana ajureita 3-numeroisten summien verran niin näitä uusia ajureita kutsun suureen ääneen nimellä: REFERENSSI AJURIT.

World War Z:ssa olin huomaaminani pientä hiiren osoittimen parannusta, ehkä placeboa, mutta sitten pelasin peliä jota olen pelannut sen ensimmäisestä Steam-Early Access päivästä asti ja pelannut nyt yli 2300 tuntia. Peli jota siis 98%:sti ainoastaan pelaan eli Killing Floor 2:sta.

Ohjaus tuntuma oli heti ensimmäisen 5 sekunnin jälkeen että mitä-*ittua! Kuinka tarkkaa onkaan nyt hiiren hallinta!!! Siis ajureiden Low Latency Mode > Ultralla!

Hiireni, Logitech G703 Lightspeed on <1ms hiiri, oli sitten piuhan päässä tai langattomana, aivan käsittämätön tarkkuus!!!

Tuntui ohjaus täysin uudelta, kuin olisi uuden vielä julkaisemattoman uber-hiiren saanut käsiinsä, olin sanaton. Ja olen tällä samalla hiirellä pelannut jo yli vuoden verran, jotain 600-800 tuntia, ja samalla prossullani/näyttikselläni viime marraskuusta asti kun nämä (9900K+2080Ti) julkaistiin.

Ohjaus on aivan eri planeetalta. Ja näyttönikin ollut viime talvesta asti (120Hz). Silti huomasin siis heti 5 sekunnissa KF2:ssa että wät-the-fäk on tämä ohjauksen tarkkuus???

10/10 näille ajureille (436.02 WHQL, ei siis mitkään päivää vanhemmat 436 Messu ajurit).

Experience käytössä ja sen kautta yleensä asennan ajurini, aina kummiskin entisten päälle, kyllähän toi nytkin Customissa kyseli haluatko asentaa esim. HD-ääniajurit, PhysX tai USB-C ajurit...

Edit.
Experincekin toiminut jo vuosia hyvin ja konetta kuormittamatta kun puskuri-tallennus kovalevyni on minun kolmas M2.NVMe levyni.

1. SSD M2.NVMe > Win10 (512Gb)
2. SSD M2.NVMe > Games (1Tb)
3. SSD M2.NVMe > Data (512Gb)
 
Viimeksi muokattu:
Forza Horizon 4 1440p kaikki ultralla ja 4x msaa niin avarage fps nousi 112 --> 121. Kummallakin ajureilla ajoin benchmarkit vain kerran.
 
Forza Horizon 4 1440p kaikki ultralla ja 4x msaa niin avarage fps nousi 112 --> 121. Kummallakin ajureilla ajoin benchmarkit vain kerran.
Pitäis ajaa aina vähintään sen 3 kertaa, ekalla kerralla latautuu mm. tekstuurit näyttiksen muistiin ja kun ajaa uudestaan niin se käyttää niitä sieltä näyttiksen muistista eikä tökkäile niin paljoa. 3x on hyvä määrä jota itse aina olen käyttänyt.
 
Pitäis ajaa aina vähintään sen 3 kertaa, ekalla kerralla latautuu mm. tekstuurit näyttiksen muistiin ja kun ajaa uudestaan niin se käyttää niitä sieltä näyttiksen muistista eikä tökkäile niin paljoa. 3x on hyvä määrä jota itse aina olen käyttänyt.
Lähinnä itseä varten vertailin kuinka paljon nousi mutta toki sitä voisi ajaa tylsyyttään huomenissa uudestaan useamman kerran lävitse. :tup:
 
On se kumma, itsellä ei ole vajaaseen 10 viimeiseen vuoteen nVidian ajurit rikkoneet mitään, aina ovat toimineet odotetun lailla! Edelleen esim. Guru3D sivustolla on meitä pitkäaikaisia nVidia korttien käyttäjiä joilla ei ole ikinä ollut ongelmia, ja sitten on taas niitä joilla niitä on. Mistä lie johtuu? Viime talvesta asti kun on vielä ns. custom reson näyttö (32:10) ollut alla, no problemos.

Näistä uusista ajureista vielä:

*****/***** eli en ole ikinä ennen ajureita kehunut, mutta nämä ovat käänteen tekevät, siksi ensimmäistä kertaa, ja kortteja on ollut varmaan parisenkymmentä ja vuosikymmenien aikana ajureita 3-numeroisten summien verran niin näitä uusia ajureita kutsun nimellä: REFERENSSI AJURIT.

World War Z:ssa oli huomaaminani pientä hiiren osoittimen parannusta, mutta sitten pelasin peliä jota olen pelannut sen Steam-Early Access päivästä omistanut ja pelannut yli 2300 tuntia. Peli jota siis 95%:sti ainoastaan pelaan eli Killing Floor 2:sta.

Ohjaus tuntuma oli heti ensimmäisen 5 sekunnin jälkeen että mitä-*ittua! Kuinka tarkkaa onkaan nyt hiiren hallinta!!!

Hiireni, Logitech G703 Lightspeed on <1ms hiiri, oli sitten piuhan päässä tai langattomana, aivan käsittämätön tarkkuus!!!

Tuntui ohjaus täysin uudelta, kuin olisi uuden vielä julkaisemattoman uber-hiiren saanut käsiinsä, olin sanaton. Ja olen tällä samalla hiirellä pelannut jo yli vuoden verran, jotain 600-800 tuntia, ja samalla prossullani/näyttikselläni viime marraskuusta asti kun nämä (9900K+2080Ti) julkaistiin.

Ohjaus on aivan eri planeetalta. Ja näyttönikin ollut viime talvesta asti (120Hz). Silti huomasin siis heti 5 sekunnissa KF2:ssa että wät-the-fäk on tämä ohjauksen tarkkuus???

10/10 näille ajureille (436.02 WHQL, ei siis mitkään päivää vanhemmat 436 Messu ajurit).

Experience käytössä ja sen kautta asennan ajurini, kyllähän toi nytkin Customissa kyseli haluatko asentaa esim. HD-ääniajurit, PhysX tai USB-C ajurit...

Experincekin toiminut jo vuosia hyvin ja konetta kuormittamatta kun puskuri-tallennus kovalevyni on minun kolmas M2.NVMe levyni.

1. SSD M2.NVMe > Win10 (512Gb)
2. SSD M2.NVMe > Games (1Tb)
3. SSD M2.NVMe > Data (512Gb)

Tuntuu väliin user errorilta tai että käyttäjien koneissa paskaa tai muuta ongelmaa mitä muilta ei löydy johtuen käyttötavoista/tarkoituksista tms.

Joutuu yli 10 konetta päivitteleen kun uudet ajurit tulee ja hyvin harvassa on että jotain ongelmaa tuosta olisi milloinkaan aiheutunut.
En nyt juuri edes muista mikä ongelma olisi viimeksi ollut kun edellisestä ongelmasta aikaa melkoinen tovi.
 
Ekalla kerralla on vaan niin paljon heittoa ettei ole tosikaan kun näyttiskin latailee tekstuureitaan vielä muistiinsa yms. ja usein pätkii jne...
 
GeForce GTX 16- tai RTX 20
Tarkoittaa ilmeisesti sitä että Ultra-Low Latatency ei pitäis toimia GTX 10 korteilla esim GTX1080? Itselläni kyllä näkyy toi asetus control panelissa mutta onko tuolla mitään vaikutusta sit mihinkään?
 
Tarkoittaa ilmeisesti sitä että Ultra-Low Latatency ei pitäis toimia GTX 10 korteilla esim GTX1080? Itselläni kyllä näkyy toi asetus control panelissa mutta onko tuolla mitään vaikutusta sit mihinkään?
Ko. lainaus viittaa edeltävään lauseeseen eli Integer Scaling -ominaisuuteen, siksi se on yksikössä "ominaisuus" eikä "ominaisuudet". Low Latencyllä ei ole vastaavaa rajoitusta.
 
Tuli testailtua Division 2 pelin kanssa 1920*1080 reso ja dx11 tila omat custom settingsit. Low Latencyn moden kun laitto Ultra asentoon niin avg fps nousi 22fps ja minimi fps nousi 13fps. Ihan kiva boosti pelkästään tuolla low latencyllä.
 
Tuli testailtua Division 2 pelin kanssa 1920*1080 reso ja dx11 tila omat custom settingsit. Low Latencyn moden kun laitto Ultra asentoon niin avg fps nousi 22fps ja minimi fps nousi 13fps. Ihan kiva boosti pelkästään tuolla low latencyllä.
Ettei siellä olisi nyt jostain muusta kyse? Tuon ei missään nimessä pitäisi parantaa FPS:ää
 
Huomasin näissä ajureissa bugin tai ominaisuuden. Jos ei ole viimeisimmät windows 10 päivitykset asennettu niin windowsi hyytyy boottiin kunnes poistaa ddu:lla vikasietotilassa kaikki nvidian ajurit, päivittää windows 10 uusimmat päivitykset ja sitten nvidian ajurit sisää. En meinaan saanu windowsia boottaamaan millään nvidian ajureilla näitten jälkeen ennen ku oli windowsin viimesimmät päivitykset asennettu. Dcom Error 1084 vilkutteli logissa.
 
Huomasin näissä ajureissa bugin tai ominaisuuden. Jos ei ole viimeisimmät windows 10 päivitykset asennettu niin windowsi hyytyy boottiin kunnes poistaa ddu:lla vikasietotilassa kaikki nvidian ajurit, päivittää windows 10 uusimmat päivitykset ja sitten nvidian ajurit sisää. En meinaan saanu windowsia boottaamaan millään nvidian ajureilla näitten jälkeen ennen ku oli windowsin viimesimmät päivitykset asennettu. Dcom Error 1084 vilkutteli logissa.
Täällä päässä en ole winukan päivityksiä kaikkiin koneisiin ajellut mutta uudet Nvidian ajurit on jo sisällä eikä ongelmia.

Toi koodi viittaa johonkin korruptoituneeseen tiedostoon tms.
Alkaakohan kiintolevy oleen valmis.
 
Viimeksi muokattu:
Huomasin näissä ajureissa bugin tai ominaisuuden. Jos ei ole viimeisimmät windows 10 päivitykset asennettu niin windowsi hyytyy boottiin kunnes poistaa ddu:lla vikasietotilassa kaikki nvidian ajurit, päivittää windows 10 uusimmat päivitykset ja sitten nvidian ajurit sisää. En meinaan saanu windowsia boottaamaan millään nvidian ajureilla näitten jälkeen ennen ku oli windowsin viimesimmät päivitykset asennettu. Dcom Error 1084 vilkutteli logissa.
Täällä päässä en ole winukan päivityksiä kaikkiin koneisiin ajellut mutta uudet Nvidian ajurit on jo sisällä eikä ongelmia.

Toi koodi viittaa johonkin korruptoituneeseen tiedostoon tms.
Alkaakohan kiintolevy oleen valmis.
Sehän siinä jännää olikin, ku asentu ongelmitta ajurit ja nehän ei vaadi reboottia. Ja meni joku neljä päivää huomata koko ongelma, ku mullon tapana laittaa kone vaan nukkumaan ja herättää.
Erehdyin sitten vetämään rebootin ja juuttu ennen login ruutua.

Ja 4kk vanha m2 nvme tuskin vielä hajoamassa. Ne windowsin event viewerin errorit tuli vain sillon ku nvidian eri ajuriversioilla koitti bootata sen jälkeen, ku tätä uusinta ajuriversiota käyttäny vaikka ddu poistin joka välissä.

Mutta jotakin windows update korjas päivityksessä ja toiminu nyt yli vuorokauden ilman mitää ongelmia näillä ajureilla sitten.
Ite ainaki alan tarkistamaan windowsin päivitykset tästä lähtien ennen näyttiksen ajureitten päivitystä, oli meinaan senverran aikaa vievää kikkailu vikasietotilassa pyöriminen ja ajureitten poistaminen ja uuelleenasennus.
 
Sehän siinä jännää olikin, ku asentu ongelmitta ajurit ja nehän ei vaadi reboottia. Ja meni joku neljä päivää huomata koko ongelma, ku mullon tapana laittaa kone vaan nukkumaan ja herättää.
Erehdyin sitten vetämään rebootin ja juuttu ennen login ruutua.

Ja 4kk vanha m2 nvme tuskin vielä hajoamassa. Ne windowsin event viewerin errorit tuli vain sillon ku nvidian eri ajuriversioilla koitti bootata sen jälkeen, ku tätä uusinta ajuriversiota käyttäny vaikka ddu poistin joka välissä.

Mutta jotakin windows update korjas päivityksessä ja toiminu nyt yli vuorokauden ilman mitää ongelmia näillä ajureilla sitten.
Ite ainaki alan tarkistamaan windowsin päivitykset tästä lähtien ennen näyttiksen ajureitten päivitystä, oli meinaan senverran aikaa vievää kikkailu vikasietotilassa pyöriminen ja ajureitten poistaminen ja uuelleenasennus.

Tuota samaa virhekoodia on pukannut muussaki yhteydessä ilman näytönohjain ajurien liittymistä asiaan jo win8 ajoilta.
Liittyy johonkin korruptoitumiseen muuta ei osaa sanoo, joku varmaan tietää enemmän.
 
Siis mitä tarkoitat?
Ei tossa videossani ole mitkään valot päin persetta vaikka on Custom mappi, kato vaikka Tubenkautta PC:llä, 4K.

Toki jos jollain kännykän pippurisella ruudulla katsot niin se ei ole mun vika.
 
Viimeksi muokattu:
Siis mitä tarkoitat?
Ei tossa videossani ole mitkään valot päin persetta vaikka on Custom mappi, kato vaikka Tubenkautta PC:llä, 4K.

Toki jos jollain kännykän pippurisella ruudulla katsot niin se ei ole mun vika.
Tarkoittaa varmaan että noitten LED-lamppujen Lensflare on aivan kauheata katseltavaa tuossa mapissa, muuten hyvännäköistä kyllä.
 
En ole huomannut mitään ylikorostettuja flareja tuossa, toki pientä sellaista mutta olen luullut että se on kentään kuuluvaa? Ehkä olen siis puusilmä...
 
Siis mitä tarkoitat?
Ei tossa videossani ole mitkään valot päin persetta vaikka on Custom mappi, kato vaikka Tubenkautta PC:llä, 4K.

Toki jos jollain kännykän pippurisella ruudulla katsot niin se ei ole mun vika.
Jos tuo pistää aivan helvetisti silmään jo kännykänkin ruudulta, niin täytyy olla käytännössä sokea jos ei asiaa huomaa monitorilta tuijottaessa.

Tarkoittaa varmaan että noitten LED-lamppujen Lensflare on aivan kauheata katseltavaa tuossa mapissa, muuten hyvännäköistä kyllä.

En ole huomannut mitään ylikorostettuja flareja tuossa, toki pientä sellaista mutta olen luullut että se on kentään kuuluvaa? Ehkä olen siis puusilmä...
No tarkoitan juurikin noista valonlähteistä tulevia valopatsaita, jotka ovat aivan kauhean näköisesti tuollatapaa tekstuurisiivuina. Näyttää siltä, että tekstuurien koordinaatit ja läpinäkyvyys olisi jotenkin aivan päin persettä määritelty tahattomasti, mutta ilmeisesti on siis kyse vain pelin "ominaisuudesta".
 
Viimeksi muokattu:
Miten nämä Killing Floor 2 valo ongelmat liittyvät mihinkään?
Tuossa videossa ei ollut edes kyse valo efekteistä tietääkseni.
 
Miten nämä Killing Floor 2 valo ongelmat liittyvät mihinkään?
Tuossa videossa ei ollut edes kyse valo efekteistä tietääkseni.
Esim siten, että rikkoiko ajurit jotain, vai kuuluuko pelin näyttää tuolta normaalisti?
Ilmeisesti kyseessä on kuitenkin tosiaan vaan itse pelin puolelta huonosti toteuttu valaistusefekti.
 
Kentässä on noita ylivalo palkkeja, custom kenttä kun on. Eivät johdu siis ajureista.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 839
Viestejä
4 548 799
Jäsenet
74 851
Uusin jäsen
hieunguyen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom