NVIDIA julkaisi nykyisen hallintasovelluksen ja GeForce Experiencen korvaavan NVIDIA App -sovelluksen beetaversion

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 430
Se on aivan täysin se ja sama kuina vanha se kikkare on jos se toimii helvetin hyvin. On käsittämätöntä paskaa väittää että joku pitää korvata vain ja ainoastaan sen takia että se on 20v vanha.
Kuten aiemminkin jo mainitsin, niin todennäköisesti koodipohjakin on sieltä ~16 vuoden takaa, mistä tietää vaikka tehty Visual Basicilla, jota ei haluta enää ylläpitää.

Uusi koodipohja mahdollistanee myös uusia ominaisuuksia, nuo ylikellotusominaisuudet lienee yksi (joskushan NVCP:n yhteydessä moinen onnistui) ja mainittu driver roll-back.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Ei se kyllä millään mittarilla toimi "helvetin hyvin", ei loppukäyttäjän eikä sovelluskehittäjän näkökulmasta.
Minun loppukäyttäjän näkökulmasta se toimii helvetin hyvin. Erittäin responsiivisesti ja keskittyen vain ja ainoastaan oleelliseen.

Toki en voi kiistää sitä jos se teillä lägäilee. Itse en käytä ser-jäte tietokeineita, niin en voi testata mitenkään.

Ja vastaus olikin sinulle, ei aloituspostiin. Itse viittasit ikään joka ei liity yhtään mihinkään mitenkään Itsessään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Onhan tuo NVCP aika kekkuli välillä. Se prosessilista josta säädetään eri pelien asetuksia on kieltämättä vammasesti toteutettu. Se skannaa koneen läpi siinä kohtaa kun menee siihen näkymään ja itsellä kestää semmonen 5-10 sekuntia että se populoi sen vetovalikon täyteen pelejä. Minulla on installoituna eripaikoissa muutamia kymmeniä pelejä. Itse käynnistys ei haittaa vaikka kestää sen sekunnin kaks.

EDIT: Tarkoitan tuota Select program to customize niin siinä on nuo kolme pistettä tovin aikaa ennen kuin sitä voi klikata ja pelit ilmestyy. E2: Se sentään cachettaa tuon että toisen kerran samalla bootilla jos käynnistää NVCP niin se lataa siihen ne ohjelmat heti. Rebootin jälkeen taas latailee tovin.

1708792866035.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
574
Toki en voi kiistää sitä jos se teillä lägäilee. Itse en käytä ser-jäte tietokeineita, niin en voi testata mitenkään.
No mun 32 Gt / 5900X / 3080 ser-jäte lagailee myös. Se on just se muutama sekunti. Harvakseltaan käytän niin ei haittaa yhtään, mutta just sen vuoksi joka kerta sen äärellä yllättyy että "mikäs tässä nyt mättää... eiku niin joo, tää on vaan hidas". Toistuu sekä henk. koht. koneella, että esim. työläppärillä. Ja on toistunut edeltävillä koneilla myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Että ihan 1-3 sekuntia :facepalm: Kyllä nyt oikein yritetään löytää ongelmia sieltä missä niitä ei ole.
Niin tartuit taas vaan siihen yhteen epäkohtaan. Eiköhän tässä ketjussa ole tullut jo aika hyvin esille että aika moni tuohon NVCP on leipiintynyt ylipäätään ja osa sitten haluaa käyttää sitä kivikautista legacya vaikka maailmanloppuun asti. Kaikkia ei voi miellyttää.

Toki en voi kiistää sitä jos se teillä lägäilee. Itse en käytä ser-jäte tietokeineita, niin en voi testata mitenkään.
Kieltämättä hirveää serriä jo tämä Zen 4, lähetätkö tännekkin niitä Zen 5 prosessoreita niin ehkä se jo sillä toimii? :facepalm:

Kyllä se vika on tuossa ongelmajätteeksi luokiteltavassa legacykoodissa eikä raudassa.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 409
Toki en voi kiistää sitä jos se teillä lägäilee. Itse en käytä ser-jäte tietokeineita, niin en voi testata mitenkään
Kiva kuulla, että esim. 7800x3d 6400c28 ja 13700k 4000c15 nopealla ssd:llä ovat nykyään SER-jätettä. :D lagaa myös tuoreella w10-asennuksella. Jotenkin kuitenkin epäilen, että joillekin "välitön" kokemus tarkoittaa >1 sekunnin viivettä, kun puhutaan sopivista asioista.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
No mun 32 Gt / 5900X / 3080 ser-jäte lagailee myös. Se on just se muutama sekunti. Harvakseltaan käytän niin ei haittaa yhtään, mutta just sen vuoksi joka kerta sen äärellä yllättyy että "mikäs tässä nyt mättää... eiku niin joo, tää on vaan hidas". Toistuu sekä henk. koht. koneella, että esim. työläppärillä. Ja on toistunut edeltävillä koneilla myös.
Muutama sekunti missä? Käynnistymisessä kyllä.

Ainoa toiminto jonka response ei about instant säännöllisesti on applyn painaminen. Ja sekin on alle muutaman sekunnin, mutta varmasti yli sekunti.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Siis se vanha CP UI suunnittelu mielessä toimii ihan helvetin hyvin. Muuten toki ihan hyvä uudistaaz että on responsiivisempi. Yms.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Onko tähän jo siirretty kaikki nvcp:n normaalit grafiikansäätöasetukset?

Voisi kyllä ottaa kokeiluun uuden näyttiksen mukana, vaikkei vanhan nvcp:n hidastelut olekaan haitanneet.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
628
Onhan tuo nykyinen Experience muuten hyvä sovellus mutta muutama miinus puoli siitä löytyy

- Pakollinen sisäänkirjautuminen
- X ajan jälkeen tulee automaattinen uloskirjautiminen, josta ei tule mitään ilmoitusta.
- Sovellus häviää itsekseen koneelta :confused:

Satunnaisesti tuota tuli käytettyä pelien nauhoituksiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Onhan tämä plussaa kun on nyt jo tottunut AMD:n paneeliin. Muistan että isoin virhehän oli yrittää listata peliprofiileja 3D-asetusten alta kun helposti hirttää sillä vanhalla kiinni. Sitten piti alkaa käyttää Nvidia Inspectoria että sai tietyt asetukset säädettyä paremmin.

Eikä Geforce Experiencen login jutut lämmittänyt myöskään mieltä, vaikka läppärissä sitä onkin pitänyt käyttää.

Toki Geforce experiencessä oli jo aika moni asia tehty valmiiksi, mutta pakko heittää yläpeukkua ihan vaan siitä että yrittävät nyt modernisoida sitä käyttökokemusta enemmän Adrenalinen suuntaan, kunhan vaan saavat kaikki säädöt sinne.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
761
Nvidia ei tee tätä "uudistusta" käyttäjien hyödyksi vaan tällä tavalla saavat lisättyä GeForce käyttäjiensä vakoilua. Ennen voit välttää vakoilun asentamalla vain ajurin ja vältellä experience vakoilua, tulevaisuudessa ei sitten ole enää tätä mahdollisuutta. Ja sitten vain myöhemmin sillain kivasti lisäävät login -pakon. :lol:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 615
Minun loppukäyttäjän näkökulmasta se toimii helvetin hyvin. Erittäin responsiivisesti ja keskittyen vain ja ainoastaan oleelliseen.

Toki en voi kiistää sitä jos se teillä lägäilee. Itse en käytä ser-jäte tietokeineita, niin en voi testata mitenkään.

Ja vastaus olikin sinulle, ei aloituspostiin. Itse viittasit ikään joka ei liity yhtään mihinkään mitenkään Itsessään.
Responsiivisesti? Älä nyt viitsi, sitä se ei ole ollut ikinä. Ei ollut alkuaikoina eikä ole tänä päivänäkään, ei ole kiinni raudasta.
Onko tähän jo siirretty kaikki nvcp:n normaalit grafiikansäätöasetukset?

Voisi kyllä ottaa kokeiluun uuden näyttiksen mukana, vaikkei vanhan nvcp:n hidastelut olekaan haitanneet.
Ei vielä, siksi CP pysyy beetan rinnalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 159
Niin tartuit taas vaan siihen yhteen epäkohtaan. Eiköhän tässä ketjussa ole tullut jo aika hyvin esille että aika moni tuohon NVCP on leipiintynyt ylipäätään ja osa sitten haluaa käyttää sitä kivikautista legacya vaikka maailmanloppuun asti. Kaikkia ei voi miellyttää.


Kieltämättä hirveää serriä jo tämä Zen 4, lähetätkö tännekkin niitä Zen 5 prosessoreita niin ehkä se jo sillä toimii? :facepalm:

Kyllä se vika on tuossa ongelmajätteeksi luokiteltavassa legacykoodissa eikä raudassa.
Ei kukaan ole sanonut etteikö tuota saisi uudistaa konepellin alla. Senkun vaan rakentaa koko höskä teknisesti uudelleen kunhan pitäisivät nykyisen selkeän käyttöliittymän. Se mitä tässä vastustetaan on "moderni" käyttöliittymäsuunnittelu mitä kaikki uudistusta uudistuksen takia softa nykyään on.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Nvidia ei tee tätä "uudistusta" käyttäjien hyödyksi vaan tällä tavalla saavat lisättyä GeForce käyttäjiensä vakoilua. Ennen voit välttää vakoilun asentamalla vain ajurin ja vältellä experience vakoilua, tulevaisuudessa ei sitten ole enää tätä mahdollisuutta. Ja sitten vain myöhemmin sillain kivasti lisäävät login -pakon. :lol:
Ei kai tätä ole edelleenkään pakko asentaa? Asentelee vain ajurit ja sillä sipuli.
 

Cirrus

Miksei maailma toimi asmilla?
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 000
Responsiivisesti? Älä nyt viitsi, sitä se ei ole ollut ikinä. Ei ollut alkuaikoina eikä ole tänä päivänäkään, ei ole kiinni raudasta.
Älä itse viitsi. Olen testannut tänään jokaista tässä ketjussa valitettua yksityiskohtaa ja tasan nolla ongelmaa responsiivisuuden kanssa. Helpon esimerkki nuo vetovalikot. Täysin viivetön toiminta ja jollakin muulla lägäsi.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 244
Ei kai tätä ole edelleenkään pakko asentaa? Asentelee vain ajurit ja sillä sipuli.
Jep. Ajureita asentaessa voi valita asentaako ajurit vai ajurit + GF Experiencen. Jos tuota GFE:tä ei asenna, joutunee manuaalisesti hakemaan ja asentelemaan uudet ajurit, mutta muuten ei varmaankaan häviä mitään.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
578
Älä itse viitsi. Olen testannut tänään jokaista tässä ketjussa valitettua yksityiskohtaa ja tasan nolla ongelmaa responsiivisuuden kanssa. Helpon esimerkki nuo vetovalikot. Täysin viivetön toiminta ja jollakin muulla lägäsi.
Testasin itsekin, osa valikoista toimii ihan hyvin, osa taas hitaasti, ehtii painaa uudestaan samaa valintaa, jolloin se sulkee sen juuri avautumassa olevan listan ja sitten klikataan uudestaan.
Ei ne turhasta valita ja hyvä, että tähän on tulossa parannusta.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Testasin itsekin, osa valikoista toimii ihan hyvin, osa taas hitaasti, ehtii painaa uudestaan samaa valintaa, jolloin se sulkee sen juuri avautumassa olevan listan ja sitten klikataan uudestaan.
Ei ne turhasta valita ja hyvä, että tähän on tulossa parannusta.
Tuskin kukaan valittaisi siitä, että nykyinen CP tehtäisiin nopeammaksi. Itse suhtsudun varauksella siihen, minkä näköinen se uuden ohjelman ui on. Nykyinen kun on omasta mielestä todella helppokäyttöinen ja selkeä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
239
Niin vähän tulee itse käytettyä, joten ihan sama suntaan jos toiseen :) Käytännössä tulee koskettua ainoastaan ajurien asennuksen jälkeen. :coffee::thumbsup:
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
787
Voisiko joku fanboy nyt kertoa miten hieno ja mahtava tämä on?
Hienoa että nvidiakin vihdoin päätti vähän päivittää...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
350
Jos sillä päästään parempaan käytettävyyteen, esim. ettei tarvitse peliä bootata x-kertaa uusiksi että jotkut asetukset tulee voimaan (ja että onko pakko alt-tabailla), vaan ne voisi nappasta on/off suoraan overlayn läpi (kuten esim. radeonilla voi), niin parannushan se silloin on.

Geforce Experiencellä jotkut säädöt jo onnistuu overlayn läpi kuten terävöinnin säätö, mutta en ole nyt varma onko gsyncin on/off ja fps rajoitukset säädettävissä lennosta edes mahdollisia.

Joo ehkä ei kaikille se oleellisin asia, kun samalla pelätään bloattia ja ei edes asenneta GFE:tä (vaikka käytetään vielä kuitenkin Windowsia)... Mutta imho jos Nvidian korteista pitää maksaa sitä premium lisää, niin sitä olettaisi että se säätösofta on myös kilpalijoiden tasolla käytettävyydeltään.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
243
Päätinpä kokeilla. Poistin ajurit vikasietotilassa ddu:lla. Asensin apin. Asentui. Erroria käynnistyessä. Sama rumba, mutta asensin experiencen. Molemmissa 0x0003 tms..

Palautin käyttiksen 4pv päähän. Experience antaa samaa erroria. Sain näyttiksen ajurit asennettua ilman appia tai geforcea, mutta Jedi Survivor jää optimizing looppiin....

Se siitä kokeilusta. Nyt odotellaan hyviä neuvoja. Olisiko teillä?

Win10 päivitetty.

Edit. Nyt rupesi Jedi pyörimään sentäs. Mennään tällä. En ole experienceä tarttenut ennenkään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
- X ajan jälkeen tulee automaattinen uloskirjautiminen, josta ei tule mitään ilmoitusta.
- Sovellus häviää itsekseen koneelta :confused:
Ei ole kyllä kumpaakaan tapahtunut itselle vaikka GFE on ollut vuosikaudet käytössä.

Päätinpä kokeilla. Poistin ajurit vikasietotilassa ddu:lla. Asensin apin. Asentui.
Jännä kokeilu, mutta koita seuraavalla kerralla asentaa ajuritkin. Ei se App ilman niitä toimi ja sen asennuspaketti ei ajureita sisällä (kuten jo paketin koosta voi päätellä).
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
243
Ei ole kyllä kumpaakaan tapahtunut itselle vaikka GFE on ollut vuosikaudet käytössä.



Jännä kokeilu, mutta koita seuraavalla kerralla asentaa ajuritkin. Ei se App ilman niitä toimi ja sen asennuspaketti ei ajureita sisällä (kuten jo paketin koosta voi päätellä).
Joo. Vähän ehkä huonosti kirjoitin. Kokeilin asentaa uusimmat ja ne käytössä alun perin olleet toiseksi uusimmat ajurit ennen ja jälkeen molempien asennusten yhteydessä. Joka kerta tuloksena sama. Experience eikä appi käynnisty....

Pääasia, että pelit pyörii.
 

Charun

Tukijäsen
Liittynyt
03.09.2018
Viestejä
2 124
Tuskin kukaan valittaisi siitä, että nykyinen CP tehtäisiin nopeammaksi. Itse suhtsudun varauksella siihen, minkä näköinen se uuden ohjelman ui on. Nykyinen kun on omasta mielestä todella helppokäyttöinen ja selkeä.
Tämähän se, plus, että nykyään tuntuu olevan joku ihme vimma tunkea kaikki maholliset appit yhteen, jolloin siitä omissa silmissä tulee bloatwarea, jos/kun en ~90% niistä ominaisuuksista tarvitse.

Ja mitä tulee tuohon ettei sitä ole pakko asentaa, niin eikös tässä juuri ole Nvidian tarkoitus korvata NVCP tällä kötöksellä, eli käytännössä ei voi olla asentamatta, jos haluaa esim. frameratea rajoittaa, tai G-syncin laittaa päälle..? Liekö edes tulee optiota olla asentamatta, kunhan saavat tämän "valmiiksi"?

Itse kokeilin useamman kuukauden Experienceä, kun bundlepeli piti sen kautta lunastaa, mutta lähti koneen siivouksen yhteydessä hiiteen, kun ei sille mitään muuta käyttöä ollut siihen mennessä tullut, eli omalla kohdalla kokeiltuna paskaa.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Itse pidän sitä gfe:tä lähinnä ajureiden päivittämisen helppuden takia. Toki välillä tulee jotain vidoita ja kuvia sen kautta otettua myös.
 

Cuthalu

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 409
Itse pidän sitä gfe:tä lähinnä ajureiden päivittämisen helppuden takia. Toki välillä tulee jotain vidoita ja kuvia sen kautta otettua myös.
Eihän tuossa mitään helppoa ole, kun joutuu aina kirjautumaan ja muistelemaan, että mikä sattuikaan olemaan turhaketunnus nro 247, jota käytetään niin harvoin, että varmasti ei jää mieleen. Säästää hermoja ja aikaa, kun käy suoraan verkkosivulta lataamassa ajurit.

Viimeksi, kun gfe:tä joskua vuosi pari sitten tuli masokistisesti vielä käytettyä, siinä ei juuri koskaan edes toiminut tuo videoiden taltioiminen. Liekö sitten nykyään parempi toimivuus.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 604
En muista koska GFE on viimeksi kirjautumaan pyytänyt, on siis pysyny kirjautuminen voimassa. Peliklippien napsimiseen tuota tulee käytettyä, sekin on toiminu aika pitkälti. Viime vuoden puolella se kiukkusi muutaman kerran ja ei tallentanut kun äänen, pelikuva jäi pois.

Mitä tohon appiin tulee, niin onhan se silleen ihan kiva että saa samasta paikasta viriteltyä. Control panel on ittelläkin kyllä ollut aika pirun hidas, klikkaa jotain alasveto laatikkoa, niin kyllä se sen pari sekunttia mietiskelee että tarttis tehä jotain.
Tohon betaan nyt en taida alkaa testailemaan, annetaan muiden testailla ja katotaan sitten kun siitä beta status poistuu.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 041
Tämähän se, plus, että nykyään tuntuu olevan joku ihme vimma tunkea kaikki maholliset appit yhteen, jolloin siitä omissa silmissä tulee bloatwarea, jos/kun en ~90% niistä ominaisuuksista tarvitse.
Näissä karkeloissa ei ole voittoa. Apple purki itunesin kolmeen eri softaan. itunes purettu useaan eri softaan uutisketjussa valitetaan, kun nyt pitää asentaa kolme softaa yhden sijaan. Toiset haluaa kaiken samassa paketissa, toiset pilkotun ratkaisun. Kaikkia on hankala miellyttää yhdellä softalla.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 244
Eihän tuossa mitään helppoa ole, kun joutuu aina kirjautumaan ja muistelemaan, että mikä sattuikaan olemaan turhaketunnus nro 247, jota käytetään niin harvoin, että varmasti ei jää mieleen. Säästää hermoja ja aikaa, kun käy suoraan verkkosivulta lataamassa ajurit.
Kukin tyylillään, mutta kun (yhden kerran) on kirjautunut GFE:hen, mun mielestäni säästää hermoja ja aikaa, kun GFE kertoo että "olis uudet ajurit saatavilla", klikkaat "ok, asenna" ja sit mennään.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Millä perusteella tämä appi tunnistaa tai ei tunnista pelejä?
Jotkut pelit eivät ole "tuettuja", tunnistu tai ole muuten yhteensopivia, vaikka nvcp ne tunnistaa ja listaa.

Olisi myös mukavaa että tämän saisi piiloon tuonne trayhin, mutta ehkä sitten jos joskus betasta poistutaan.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Olisi myös mukavaa että tämän saisi piiloon tuonne trayhin, mutta ehkä sitten jos joskus betasta poistutaan.
Mitä tarkoitat tällä? Minulla oli ennen Appin asennusta tuolla notifikaatio-ikoniläjässä nvidia-ikoni josta oikealla hiirellä sai valita laukeaako GFE vai CP ja kun asensin Appin niin se korvasi samassa paikassa GFE:n kuten olettaa saattaa. Tämä toiminnallisuus on hallittavissa CP:n "Desktop" valikossa kuten ennenkin.

Mutta ehkä tarkoitat jotain muuta paikkaa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Mitä tarkoitat tällä? Minulla oli ennen Appin asennusta tuolla notifikaatio-ikoniläjässä nvidia-ikoni josta oikealla hiirellä sai valita laukeaako GFE vai CP ja kun asensin Appin niin se korvasi samassa paikassa GFE:n kuten olettaa saattaa. Tämä toiminnallisuus on hallittavissa CP:n "Desktop" valikossa kuten ennenkin.

Mutta ehkä tarkoitat jotain muuta paikkaa?
Ahaa, en tajunnut että nvcp kontrolloi tuota asetusta. Etsin ainoastaan appin asetuksista.
Ehkä olisi voinut olla järkevää odottaa lopullista versiota ettei tosiaan tarvitse etsiä asetuksia monesta paikasta. Mutta kyllähän tuo appi ihan lupaavalta vaikuttaa.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 588
Eihän tuossa mitään helppoa ole, kun joutuu aina kirjautumaan ja muistelemaan, että mikä sattuikaan olemaan turhaketunnus nro 247, jota käytetään niin harvoin, että varmasti ei jää mieleen. Säästää hermoja ja aikaa, kun käy suoraan verkkosivulta lataamassa ajurit.

Viimeksi, kun gfe:tä joskua vuosi pari sitten tuli masokistisesti vielä käytettyä, siinä ei juuri koskaan edes toiminut tuo videoiden taltioiminen. Liekö sitten nykyään parempi toimivuus.
Minä en edes muista milloin olisin viimeksi pitänyt uudelleen kirjautua gfe:n. Siellä se pysyy sisällä ihan kivasti. Ei tarvi ku pistää käyntiin ja painaa päivitä nappia. Kuvien otto ja tallennuskin on itsellä toiminut aina. Eipä ole ollut mitään masokistista sinänsä tuossa gfe:ssä, vaikka vähän sekava onkin. Jotain sulla on ollu gfe:ssä vialla, jos joka kerta pitää sisään kirjautua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
509
Minä en edes muista milloin olisin viimeksi pitänyt uudelleen kirjautua gfe:n. Siellä se pysyy sisällä ihan kivasti. Ei tarvi ku pistää käyntiin ja painaa päivitä nappia. Kuvien otto ja tallennuskin on itsellä toiminut aina. Eipä ole ollut mitään masokistista sinänsä tuossa gfe:ssä, vaikka vähän sekava onkin. Jotain sulla on ollu gfe:ssä vialla, jos joka kerta pitää sisään kirjautua.
Ihan yleistä tuo on että GFE kyselee kirjautumista, mutta ei kaikilta. Mutta milläpäs ongelman saa korjattua, ei ole netissä pyörineistä vinkeistä ollut apua.

Itselläni pöytäkoneella ei kysele käytännössä koskaan, kannettavalla kysyy melkein joka kerta kun sille yritän ajureita päivittää ja ärsyttää joka kerta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 138
Ettei vain sielä koneilla pyöri joku CCleaner tai joku muu hupi-ohjelma joka pyyhkii keksejä ja rekisterimerkintöjä pois niin vaatii kirjautumisen aina uudelleen? Itsellä GFE kirjautuminen pitää tehdä kerran windows installille eikä koskaan kysy uudestaan. Joskus silloin kun vielä olin nuori-hackerman ja käytin nuita hupi-cleanereita niin piti aina kirjautua uusiksi joka paikkaan kun ei ymmärtänyt mitä nuo softat teki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 159
Mulla Experience pyytää muutaman kerran vuodessa kirjautumaan uudelleen. Riittävän harvoin että ei jaksa itseä häiritä. Lähinnä sitä ajurien päivitystä varten pidän. Bonusta että voi lisätä sieltä alt+F3 yhdistelmän takaa haluamiinsa peleihin värisaturaatiota.
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
2 107
Mulla Experience pyytää muutaman kerran vuodessa kirjautumaan uudelleen. Riittävän harvoin että ei jaksa itseä häiritä. Lähinnä sitä ajurien päivitystä varten pidän. Bonusta että voi lisätä sieltä alt+F3 yhdistelmän takaa haluamiinsa peleihin värisaturaatiota.
Sama, joskus vain mutta sillointällöin kuitenkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 452
Tokihan tästä kärsivät vain ne jotka asentavat uusimmat ajurit. Normiporukka vetelee hyviksi havaituilla aiemmilla versioilla. Ainoa voi olla että joku joku peli-x sitten joskus vittuilee jos ei spesifiset ajurit, toinen juttu sitten kannattaako koskaan yhden pelin/sovelluksen takia ajureita vaihtaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 159
Tokihan tästä kärsivät vain ne jotka asentavat uusimmat ajurit. Normiporukka vetelee hyviksi havaituilla aiemmilla versioilla. Ainoa voi olla että joku joku peli-x sitten joskus vittuilee jos ei spesifiset ajurit, toinen juttu sitten kannattaako koskaan yhden pelin/sovelluksen takia ajureita vaihtaa.
Veikkaan että ne tiettyä ajuriversiota panttaavat ovat enemmänkin se vähemmistö ja normiporukka päivittelee kun Experience asiasta ilmoittaa.
 

Heikki_H

Arch, btw
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 244
Veikkaan että ne tiettyä ajuriversiota panttaavat ovat enemmänkin se vähemmistö ja normiporukka päivittelee kun Experience asiasta ilmoittaa.
Joo, kyllä se "normiporukka" nimenomaan painelee asennusta samantien kun GFE ajureista ilmoittaa. Itsehän olen erittäinkin normiporukkaa :comp2:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 726
Ihan fiksulta vaikuttaa. Näyttää aika pitkälti samalta kuin vanha Geforce Experience, mutta tarjoaa enemmän säätömahdollisuuksia ja valikot on ryhmitelty hieman selkeämmin.

Sama vanha WinXP-tyylinen Nvidia Control Panel löytyy myös edelleen ja se aukeaa tuon Appin Settings-sivulla olevan linkin kautta (tai systrayn kuvakkeesta, kuten aiemminkin).

1708945678496.png
 
Liittynyt
08.10.2020
Viestejä
77
Aivan loistavaa. Experience mennyt viimeiset 10 vuotta jumiin heti ensimmäisellä kirjautumisella... On vaihdettu kokoonpano välissä kokonaan ja samat murheet jatkuu... Toivottavasti jatkossa saataisiin toimiva appi... Vaikka eipä sitä ole kyllä osannut kaivatakaan.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 615
Uusi versio NVIDIA App beetasta julkaistu, ei tietoa changelogeista
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
296
Tuon uusimman version päivityksen jälkeen välillä pelit pysähtyy kokonaan ja ruutu winukassakin näyttää siltä että koko näyttis on hengetön.

Tähän asti ei muuten ole ollut mitään ongelmia, mutta beta on vissiin beta. Välillä tulee paskaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 302
Viestejä
4 219 393
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom