NVIDIA julkaisi GeForce RTX 2080:n suorituskykyvertailun GTX 1080:een

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 529
Toisaalta, AMD on kanveesissa näytönohjainpuolella, jolloin on enemmän tilaa tehdä tällaisia vähän erilaisempiakin ratkaisuja, kun kilpailutilanne ei pakota välittömästi kisaamaan niistä maksimi FPS:istä jne. Samalla jos säteenseuranta lyö itsensä läpi, on Nvidia reippaasti kilpailijoita edellä tuossa puuhassa.
En kokisi, että AMD on kanveesissa kun Vega64 on noin 1080 tasoinen kortti. Tuo 1080ti ja nää uudet 20x0 kortit on kumminkin tällä hetkellä vielä aika eri hintaluokissa kuin Vegat (toki Vegat ovat Suomessa ylihintaisia).
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Toki NVIDIA:lla on nyt riskinä, että AMD:n 7nm GPUt eivät ole täyttä roskaa ja AMD pystyy myymään selvästi halvemmalla korttia, joka pieksee ilman säteenseurantaefektejä NVIDIA:n kortit suunnilleen kaikissa peleissä.
Amd on Gpu puolella ottamassa lukua.
Ei ole riskiä eikä vaaraa, Nvidia voi nyt tehdä miten lystää.
Onneksi sentään tulee uusia ohjaimia vaikka kilpailua ei olekkaan.

En kokisi, että AMD on kanveesissa kun Vega64 on noin 1080 tasoinen kortti. Tuo 1080ti ja nää uudet 20x0 kortit on kumminkin tällä hetkellä vielä aika eri hintaluokissa kuin Vegat (toki Vegat ovat Suomessa ylihintaisia).
Kyllä kovin tuntuu että kanveesissa on kun olen voinut pelailla Gtx1080 jo kesäkuusta 2016 lähtien.
ja Amd saa vasta elokuulle 2017 kortin joka jotenkuten pystyy kilpaileen.
sitten se hintakin vielä..
Jos Amdlla on jotain ässää hihassa niin se pitäis vetää sieltä nyt,eikä vasta josku +1vuoden päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Raytracing skaalautuu lineaarisesti eli 4k olisi neljä kertaa hitaampi kuin 2k.
Tämä ei pidä paikkaansa moderneilla raytrace-tekniikoilla tai hybriditekniikoilla.

Esim. Noita reaaliaikaisia globaaleja lightmappeja ei lasketa ruudun resoluutioon suhteessa.

Samaten laskentaa keskitetään varjojen transitioalueille, jolloin varjostuksien laskennassa säteiden määrä on murto-osa siitä mitä koko ruutua laskettaessa ja säteitä lähetetään muutamia per lightmap / shadowmap pikseli niiden tekstuurikartan pikseleiden osalta joissa varjo ei ole ”täysin syvä” tai kokonaan varjostamaton.

Ruudun resoluutio ei vaikuta lightmapin/shadowmapin resoluutioon.

Sitten jos tehdään kokonaan raytracetettua ympäristöä, niin skaalautuvuus ruudun reson suhteen lähestyy tuota sinun ehdottamaasi, mutta toistaiseksi kaikki ”raytracet” ovat oikeasti rasteri-engineitä joissa jotain tekstuureita raytracetetaan reaaliajassa sen sijaan, että ne olisivat staattisia.
 
Viimeksi muokattu:

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Lainaamassasi tekstissä juuri kerrottiin, että Nvidia tekee sen ilmaiseksi. Miten se nyt muka niin kallista on? Ja tuon koneen hinta on 60 tuhatta dollaria - tai leikkisästi 3000 x $19.90, niin kuin julkistustilaisuudessa vitsailtiin. Ei 60 tonnin masiinan käyttäminen miljoonia maksa. Näkyy muuten nvidian sivuilla olevan tarjouksessa, vain 49 taalatonnia tai $17 per päivä liisattuna. Ja siihen sähköt päälle. Halpaa kuin saippua, väitän minä.
Se ei ole se Nvidian oma Super Nvidian oma Super sisältää montakertaa enempi yksikköjä.

Tuo on se valmiskonepaketti jota myydään suoraan yrityksille se ei ole mikään varsinainen Superkone nykymittapuulla.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
2060 on mielenkiintoinen malli jos ja kun niistä on jätetty tensori ytimet pois, eli saattavat olla siten enemmän sukua nykyiselle 10xx sarjalle joillain päivityksillä. ...
Itseasissa ei kun jos GTX 2060 olisi RTX - säteeseuranta ja tensorcoret niin siinä olisi vielä yksi merkittäve ero Pascal piireihin nähden se nimitäin kykenisi Asynccomputeen aivan samoin kuin AMD:n piirit kykenevät eli se ei ottaisi hittiä DX12 eikä Vulkan peleissä verratuna AMD kortteihin niin kuin nykyiset Pascalit ottaa.

Eli tuo GTX 2060 ei olisi mikään Pascal missäänmielessä koska siinä olisi todella merkittävä ero verratuna Pascaliin.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Itseasissa ei kun jos GTX 2060 olisi RTX - säteeseuranta ja tensorcoret niin siinä olisi vielä yksi merkittäve ero Pascal piireihin nähden se nimitäin kykenisi Asynccomputeen aivan samoin kuin AMD:n piirit kykenevät eli se ei ottaisi hittiä DX12 eikä Vulkan peleissä verratuna AMD kortteihin niin kuin nykyiset Pascalit ottaa.

Eli tuo GTX 2060 ei olisi mikään Pascal missäänmielessä koska siinä olisi todella merkittävä ero verratuna Pascaliin.
Sekoitat nyt nämä RT & Tensor jutut jotenkin async computeen, se on ihan eri juttu ja ainakaan minä en ole nähnyt NVIDIAn missään sanovan yhtään mitään Turingin async-ominaisuuksista.
Lisäksi Pascal-arkkitehtuurikin voi hyötyä async computesta vaikkei se olekaan sen suhteen yhtä joustava kuin AMD:n GCN, ei ne siitä hittiä ota jos hommat on tehty oikein.
 
Liittynyt
10.02.2017
Viestejä
281
Täytyy muistaa että RT ei välttämättä ole pelkkä hidaste. Parhaimmillaan se voisi tehdä näyttävämpää jälkeä, vieläpä nopeammalla fps-lukemalla.

Ideaalitilanne esimerkkikuvana.

turing.PNG
 
Viimeksi muokattu:

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Sekoitat nyt nämä RT & Tensor jutut jotenkin async computeen, se on ihan eri juttu ja ainakaan minä en ole nähnyt NVIDIAn missään sanovan yhtään mitään Turingin async-ominaisuuksista.
Lisäksi Pascal-arkkitehtuurikin voi hyötyä async computesta vaikkei se olekaan sen suhteen yhtä joustava kuin AMD:n GCN, ei ne siitä hittiä ota jos hommat on tehty oikein.
Turingissa on uudet SM:t, jotka ovat noin 1,5 kertaa nopeammat kuin Pascalissa. Perustuu siihen, että FP32- ja INT32-shaderit voidaan laskea rinnan. Sikäli paljon muutakin on mennyt uusiksi, eli piiri ei ole Volta + RT-coret. Sikäli ymmärrettävää, koska uusi tapa laskea framet tehokkaasti vaatii lisää rinnakkaisuutta.

Eli nyt alkaa myös Async yleistyä kun nvidia alkaa sitä edistämään. Jännä etteivät kauheasti demossa tästä hehkuttaneet. Olisiko siksi että AMD teki jo aikaisemmin saman ja ovat itse myöhässä. :)
Kerrohan sitten mitä tuo samaan aikaan tapahtuva "FP32 shading" ja "INT32 shading" sitten on? Asiasta mainitsin jo aika pitkän aikaa sitten ja nyt AdoredTV uusimmassa videossa oli huomattu sama asia. En edes viitsi sinulle sitä linkittää, kun et ilmeisesti kaverista ollenkaan tykkää. :)
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Kerrohan sitten mitä tuo samaan aikaan tapahtuva "FP32 shading" ja "INT32 shading" sitten on? Asiasta mainitsin jo aika pitkän aikaa sitten ja nyt AdoredTV uusimmassa videossa oli huomattu sama asia. En edes viitsi sinulle sitä linkittää, kun et ilmeisesti kaverista ollenkaan tykkää. :)
Ei async computessa (siinä mielessä missä sitä tarkoitetaan pelien kohdalla) ole kyse eri tyyppisten (int, fp, tarkkuudet) lukujen laskusta samaan aikaan, vaan esimerkiksi renderöinnin ja computen laskemisesta samaan aikaan. Tuo samanaikainen int/rt/tensor on verrattavissa vaikka videon pyörittämiseen samaan aikaan renderöinnin kanssa.
Ja siinä mielessä mitä async computella tarkoitetaan Pascalit voivat jo hyötyä siitä vaikkei se ole yhtä joustava niissä hommissa kuin GCN
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
1 589
Ei async computessa (siinä mielessä missä sitä tarkoitetaan pelien kohdalla) ole kyse eri tyyppisten (int, fp, tarkkuudet) lukujen laskusta samaan aikaan, vaan esimerkiksi renderöinnin ja computen laskemisesta samaan aikaan. Tuo samanaikainen int/rt/tensor on verrattavissa vaikka videon pyörittämiseen samaan aikaan renderöinnin kanssa.
Ja siinä mielessä mitä async computella tarkoitetaan Pascalit voivat jo hyötyä siitä vaikkei se ole yhtä joustava niissä hommissa kuin GCN
Njoo, nvidia jopa käyttää d3d:n "async computea" Flexissään. Olipa niillä esitys tuosta gdc2017:ssa...

D3D Async Compute for Physics: Bullets, Bandages, and Blood (Presented by NVIDIA)
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Njoo, nvidia jopa käyttää d3d:n "async computea" Flexissään. Olipa niillä esitys tuosta gdc2017:ssa...

D3D Async Compute for Physics: Bullets, Bandages, and Blood (Presented by NVIDIA)
Tuo ei välttämättä takaa mitään kun samoin Nvidia puhuu Pascalin async computesta vaikka siinä ei sitä ole (Nvidian milestä kun se riittää että näytönohjaimen ajuri osaa skeduloida noita vuorotellen antaamaan luvan kutsua sitä async computeksi Pascalissa).

Itse vain sain sen käsityksen että Turingissa olisi todellinen async compute
(Nvidia ei vain halua vetää siihen liikaa huomiota koska samalla joutuisi myöntämään että Nvidian puheet Pascalin async computesta on fuulaa).

No jokatapauksessa tässä on yksi juttu joka Sampsan tarvii testata RTX testeissään ts onko Turingissa todellien async compute vai ei.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 607
Tuo ei välttämättä takaa mitään kun samoin Nvidia puhuu Pascalin async computesta vaikka siinä ei sitä ole (Nvidian milestä kun se riittää että näytönohjaimen ajuri osaa skeduloida noita vuorotellen antaamaan luvan kutsua sitä async computeksi Pascalissa).

Itse vain sain sen käsityksen että Turingissa olisi todellinen async compute
(Nvidia ei vain halua vetää siihen liikaa huomiota koska samalla joutuisi myöntämään että Nvidian puheet Pascalin async computesta on fuulaa).

No jokatapauksessa tässä on yksi juttu joka Sampsan tarvii testata RTX testeissään ts onko Turingissa todellien async compute vai ei.
Pascalissa on ihan "oikea async compute" vaikkei se ole ihan yhtä joustava kuin AMD:n, ei siinä ole mitään vuorotellen skedulointia vaan ihan dynaamisesti toimiva jako
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 985
Pascalissa on ihan "oikea async compute" vaikkei se ole ihan yhtä joustava kuin AMD:n, ei siinä ole mitään vuorotellen skedulointia vaan ihan dynaamisesti toimiva jako
Jonka se toteutta ajurilla ei itse näyttis raudassa "on the fly" jos olen käsittänyt oikein.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Lisää suorituskykyväitteitä.
https://www.tomshardware.com/news/nvidia-tom-petersen-geforce-rtx,37727.html
Nvidian mukaan 2080 on parhaimmillaan jopa 40% nopeampi kuin 1080. Eli aika tavalla normi tehonlisäys sukupolvien välillä jos tuo pitää paikkansa. Saman artikkelin mukaan 2080 saattaa olla jossain tilanteissa nopeampi kuin 1080ti. Sekin lienee aika peruskauraa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 746
Viestejä
4 202 442
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
AkameRimuru

Hinta.fi

Ylös Bottom