NVIDIA GeForce RTX 5090 ja 5080 saatavuus- ja tilausseuranta

Siellä se mun koriin yrittämä Trio meni. :rage:

No, aina ei voi F5-skabassa voittaa, tosin tällä kertaa syytän Verkkokaupan läpimätää systeemiä jota olisi pitänyt osata kiertää viidellätoista incognito-browserilla. No, ehkä tässä pettymyksestä selvitään...

Ja kun on nähnyt miten epävakaa toi 572.16 ajuri on - vetää oikeita bluescreenejä - oikeastaan ihan hyvä ettei oo vielä 50-sarjalaista koneessa että annetaan NVIDIAlle aikaa tehdä ajurit valmiiksi. 3090 salli ajurin peruuttamisen takaisin 566.xx sektoriin ja bluescreenit loppuivat.

Sama ilmiö mikä siis ainakin 3000/4000-sarjalaisissa näkynyt, tuo Nvidian ohjeistama vähittäismyyntihinta luultavasti pitää paikkansa vaan ensimmäisten kuukausien ajan, jos sitäkään.
Käytetyissä korteissa on kyllä jonkin luokan joukkopsykoosi lähtenyt käyntiin kun kaikilla meni taas samaan aikaan ostohousut jalkaan niin SER-jätteen hinnat elää aika villisti.

Verkkokauppa.com oli nopea, MSI Gaming Trio OC RTX 5090 oli jo eilen haettavissa, mutta ehdin käydä vasta tänään noutamassa. Juuri astentelin.

Hyvin mahtuu koppaan ja tilaakin jää. Ei roiku yhtään. Nyt vähän sellainen tyhjä olo, pitäisikö tässä muka pelatakin jotain?

20250202_142415.jpg
Siinä on kotelolla kokoa, kun 5090 näyttää melkein pieneltä :D

Kannattaa tosiaan vielä tarkistaa että kortti mahtuu varmasti koteloon. Itsellä jää paperilla varaa 1,4cm kotelon etuseinään 5090 TUF OC:n kanssa.

Melkein kyllä vois pohtia jonkinlaisen GPU-tuen mallintamista kotelon etuseinään. Siinä on tyhjät 120mm tuulettimen ruuvinpaikat joita vois käyttää, kun kiinni on nyt 140mm flekti. Kortin ja kotelon etuseinän väliin jää 14mm tilaa, joten sen tuen ei tarvis olla ees kovin suuri. Jokin L:n muotoinen hylly esim.

Siinä on kotelolla kokoa, kun 5090 näyttää melkein pieneltä :D

Vanha kunnon Corsair Obsidian 900D. Ei tätä mallia enää myydä. Ostin joskus aikoinaan, kun räpelsin custom loop ja SLI-kokoonpanon kanssa. En ole sitten raaskinut luopua, kun tähän mahtuu ihan kaikki helposti.

Kai se kannattaa ainakin hetki liikkua ympäriinsä yhdessä yli 4 vuotta vanhassa roolipelissä ennen kuin jää odottamaan seuraavaa sukupolvea :D
Itse ainakin pelasin alkuun pari tuntia Deep Rock Galacticia 175 fps (175 Hz näyttö) ja 30 % gpu käytöllä heti kun sain kortin..

Mitä discord kanavia teillä oli tiedossa joissa EU FE:n saatavuudesta saa ilmoituksia? En kyllä googlella löytänyt kuin pohjois-amerikan seurantaa.

Kokeilin molempia, tuo notify sivu ollut auki launchista asti eikä hälyttänyt kertaakaan itselläni. Corefinderi toimii mutta tuli 10-20min myöhässä pingi sieltä että saatavilla
Itsellä ainakin oli tuohon ekaan stockin saapumiseen asti se API pallukka punaisella notify sivulla, eli ei toiminut koko rajapintakutsu. Sittemmin API on tullut vihreäksi (vaatii varmasti refreshin) ja olettaisin että nyt voisi toimia.

Corefinderin löysin vasta myöhemmin eli siitä en tiedä. Mutta jos sinne tosiaan tulee noi 10-20 min myöhässä niin siitä ei toki ole mitään hyötyä.

Ne ketkä on nvidian sivulta tilannu, niin mitä maksutapoja siellä on? Gigantin trusty maksu makso mulle 5090 mahdollisuuden, niin en enään siihen paskaa tuu luottaa yhtään.

Ne ketkä on nvidian sivulta tilannu, niin mitä maksutapoja siellä on? Gigantin trusty maksu makso mulle 5090 mahdollisuuden, niin en enään siihen paskaa tuu luottaa yhtään.
Itsekin kiinnostunut tästä ja vielä lisäksi oliko sielä VAT numerolle kohtaa josta yritykset saa alvittomana ostettua sen niinkuin proshopista?

Itsekin kiinnostunut tästä ja vielä lisäksi oliko sielä VAT numerolle kohtaa josta yritykset saa alvittomana ostettua sen niinkuin proshopista?
Nvidia tilaukset menee Proshopin kautta. Voisi olettaa että Proshopin maksutavat käyvät.

Jahas. Eipä ollut yllätys, että trokaajat alkaneet luukuttaa RTX 5000 sarjan korttejakin sellaisella 170€ ylihinnalla...

Itse en ostaisi, etenkin kun huomioidaan 5080 saama kritiikki....

Kaipa noita ylihintaisia näytönohjaimia ja prosessoreita sitten joku ostaa, kun
niitä jatkuvalla syötöllä tulee myyntiin.

Viimeksi muokattu:
Jahas. Eipä ollut yllätys, että trokaajien alkaneet luukuttaa RTX 5000 sarjan korttejakin sellaisella 170€ ylihinnalla...

Samaa seurannut myös. Torissa oli eilen kourallinen 5080 joista osa mennyt jo. Kai se on sitten niin kiireellistä saada kortti heti, että ollaan valmiita maksamaan satasia trokaajille. Mää itse odottaisin ennemmin pari kuukautta (tai alle jos klikkikisan voittaa) kuin maksaisin satasia ekstraa trokaajille. Noh, jos raha ei ole este, niin ostakkee..

Jahas. Eipä ollut yllätys, että trokaajien alkaneet luukuttaa RTX 5000 sarjan korttejakin sellaisella 170€ ylihinnalla...

Eikä toi ole edes paha, johan torissa on viime päivinä ollut rimpulointa MSI Ventusta ja Asus Primea 1800€-2100€ pyynnillä. Itse en maksaisi eurokaan yli msrp + alv hinnan (+ postikulut).

Samaa seurannut myös. Torissa oli eilen kourallinen 5080 joista osa mennyt jo. Kai se on sitten niin kiireellistä saada kortti heti, että ollaan valmiita maksamaan satasia trokaajille. Mää itse odottaisin ennemmin pari kuukautta (tai alle jos klikkikisan voittaa) kuin maksaisin satasia ekstraa trokaajille. Noh, jos raha ei ole este, niin ostakkee..
Jos raha ei ole este, pitäisi kyllä ostaa 5090.

Jospa rahamiehet ostaa kivuissaan ja tuskissaa noita 5080:a siks aikaa että tulee myyntiin lisää noita 5090:a, kuhan saa 50 sarjalla leikkiä sen aikaa :D

En hirveästi tuosta 170€ premiumista kehtaa valittaa kun stockx menee 5090 alkaen 4300€, parhaimmillaan hipoo 8000€. Näillä siis pelkästään tänään myyty.

Onkohan Datatronicin hinnoissa nyt jotain "plussaa" ihan sen takia, kun tuolla omassa ketjussa ovat maininneet, että eivät listaa näitä ennen kuin on oikeesti saatavuutta, kun ottivat joskus takkiin siitä, että listasivat ja ottivat vastaan tilaukset ja sen jälkeen lähti tukkurihinnat nousuun(eli tekivät persnettoa hommalla). Eli nyt olisivat lyöneet sit turvaväliä noihin sen verran, että voi myydä halukkaille jonoon. Vielä hetki sitten tuosta kun oli nimenomaan se kanta, että katsellaan millon tulee kun eivät ole partnereita ja eivät ota jonoon tilauksia ja nyt ei oo etes viikonloppua ylitetty.

Statistiikka

Viestiketjuista
266 880
Jäsenet
75 916
Uusin jäsen
frdrik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom