NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti saatavuus- ja tilausseuranta

Varmaan vähän riippuu pelistä/ohjelmasta. Kovilla fps lukemilla oma on ainakin kaikkea muuta kuin hiljainen. Toki riippuu varmaan myös et miten kotelo ääntä eristää. Mulla antecin flux pro mikä on hyvin avoin eikä paljoa eristä. Kortti pysyy kopassa aika viileenä 70c mut muistit menee sinne 86c paikkeille

Auttaa kans kun on tarpeeks vanha niin ei välttämättä lähinäekään kovin hyvin, mutta ainakaan ei kuule mitään korkeita ääniä \o/

Primeä kans odottelen, numerolla 1704, toivottavasti tulee mahd. pian, ei jaksais ollenkaan tätä F5 rallia. Naurattaa oikeasti epäuskoisesti kun katsoo GPU markkinoita niin kaupoissa ei kirjaimellisesti ole tarjolla kuin pelkkää paskaa, en ole koskaan nähnyt tälläistä vaikka pitkään olen harrastanutkin. En usko että tuota Primeä tulen ikinä saamaan, vaikka tässä vuodatankin niin vituttaa suunnattomasti millaiseksi tämäkin homma on mennyt.
Samassa veneessä jokusen muun kanssa (osa tainnut jo perua tilauksensa):
Riksappo 1479 <- toimitus todnäk. maaliskuu(!)
GasGass, 1557
Amis_ 1558
superhessu 1570
Maklaitti 1576
Piitu 1666
Poraaja 1704
Nurs 1753
stachehole 1755
Sileri 1758
pilottistifu 1841
PuM- 1920
lettu555 1992
tirppy 2047
Keizzi 2095
Vataza 2181

GasGass, 1557
Amis_ 1558
superhessu 1570
Maklaitti 1576
Piitu 1666
Poraaja 1704
Nurs 1753
stachehole 1755
Sileri 1758
pilottistifu 1841
PuM- 1920
lettu555 1992
tirppy 2047
Keizzi 2095
Vataza 2181
Jonossa myös edelleen, ja tämä on itelläni ainoa tilaus jonka oon saanut "kiinni" kun periaate ollut alusta lähtien etten yli MSRP:tä maksa. Luulin aiemmin jo olevani paalupaikalla kun tuota listaa joskus pyörittelin mutta Riksappo pisti kyllä masentavan kovan highscoren tauluun :D

AMD:tä tullut myös harkittua mutta ei taida olla siellä puolen suorituskyky (RT erityisesti) sillä tasolla mitä itse haluaisin, hinku olis päästä pelailemaan Indyt ym. kaikilla herkuilla. Toisaalta pieni toivo on että kun näitä kortteja alkaa pikkuhiljaa ilmaantua markkinoille myös AMD:ltä, niin jonot alkaisi sitten purkautumaan vähän nopeammin kuin mitä pelkän nvidian tuotantomäärät antaisi olettaa (perustuen arvaukseen että ainakin jonkinmoinen osa 5000-sarjan jonottajista vaihtaa AMD:n korttiin).

GasGass, 1557
Amis_ 1558
superhessu 1570
Maklaitti 1576
Piitu 1666
Poraaja 1704
Nurs 1753
stachehole 1755
Sileri 1758
pilottistifu 1841
PuM- 1920
lettu555 1992
tirppy 2047
Keizzi 2095
Vataza 2181
Peruin n. 1950 tienoilla olleen tilauksen, kun vaimo onnistui kahdesti f5 kisassa verkkiksen halvemman primen kanssa(menivät kyllä molemmat käyttöön), oli vaikea perustella tuota n. 300€ hintaeroa tuolla tehoerolla. Nyt amd:n julkistusten jälkeen saattoi jopa tulla vähän buyers remorsea tästä 5070ti:stäkin, mutta mennään nyt vaihtelun vuoksi nvidialla. Ainakin jono lyheni 5080 primejen suhteen. :thumbsup:
Ei edes suosikkien kautta lisännyt koriin, vaan tuotelistaus sivulta. :geek:

Kumpi on teiän mielestä parempi diili, msi gaming trio 2900€ vai astral rog 3230€?

Minulla on MSI Gaming Trio OC 5090. Tässä kortissa ei ole kyllä mielestäni mitään valittamista. Hyvä ja jämäkkä rakenne, kaksi BIOS-valintaa, erittäin hyvä ja hiljainen jäähy myös ylikellotellessa, power limit 104% mahdollista. Olen saanut tällä kortilla maailman top 22-25 tuloksiakin 3DMarkissa, joten ehkä kävi vain tuuri, tai sitten kortti oikeasti on erittäin hyvä. Käytän MSI:n adapterilla vanhan PSU:n kanssa, ei mitään ongelmia, kaapeli ei ole ollenkaan kuuma ylikellotuksessa tai maksimirasituksessa.

Asus ROG Astralia en ole henkilökohtaisesesti testannut. Siinä taitaa olla Asusken virtamonitorointisofta, mutta ei se silti poista tuota kohuttua ongelmaa virranjaossa. En ole itse tästä ollenkaan huolissani, vaikka ongelma todennäköisesti on todellinen, on se erittäin harvinaista ja huonoa tuuria jos näin kävisi. Muutama tapaus netissä ei mielestäni tee tästä sellaista, että tarvitsisi alkaa pelkäämään, ja sen takia ostaa juuri Astral. Toisekseen Astralissa käsittääkseni on äänekkäämpi jäähdytin, siinähän on neljä tuuletinta vs. kolme muissa ja ne pyörivät eri tahtiin aiheuttaen enemmän ääntä.

MSI:n softa (Dragon Center) on täyttä paskaa ja poistin sen välittömästi pikakokeilun jälkeen, en tiedä miten Asuksen softa nykyään toimii, 4090:n kanssa käytin Armory Cratea joka oli aivan yhtä surkea.

Nythän monet ovat vain joutuneet ostamaan kortin, joka on ollut saatavilla, eikä todellista valinnanvapautta ole ollut. Sama oli itselläni ja MSI:n kortti tuli ostettua vain tästä syystä ja maksoin julkaisussa 3019 euroa. Nyt en kyllä enää vaihtaisi, vaikka saisin MSRP-hintaisen, sillä olen todella tyytyväinen Gaming Trioon. Jos todella saat sen 2900 € hintaan, olisin kyllä aika nopeasti nappaamassa sen eikä Astralia 3230 € hintaan, sillä hintaero on aika merkittävä enkä näe Astralissa mitään Gaming Trioa parempaa joka oikeuttaisi eron.

GasGass, 1557
Amis_ 1558
superhessu 1570
Maklaitti 1576
Piitu 1666
Poraaja 1704
Nurs 1753
stachehole 1755
Sileri 1758
pilottistifu 1841
PuM- 1920
lettu555 1992
tirppy 2047
Keizzi 2095
Vataza 2181
Eilen proshopilta sanoivat että mulle ainakin seuraavasta erästä riittäisi, mutta eivät toki osanneet sanoa milloin se erä tulee :/. Verkkikseen oli tullut 10 kpl noita primejä eilen niin kaipa noita sitten voisi olettaa proshopille viikon parin sisään.

MSRP Asus prime oc 5070ti palautettu verkkokauppaan, lienee outletissa alkuviikosta jos jotakuta kiinnostaa. En saanut pelittämään itsellä kummallakaan ajurilla, enkä jaksa leikkiä enää tällä. Mennään vakaasti ja luotettavasti toimivalla 4070:llä toistaiseksi ja katsellaan tilannetta uudestaan parin kuukauden päästä 😊

Kannattaa muistaa että olet yksi harvoista maan päällä joka edes voi ajaa 5090:lla tuloksia 3dmarkissa niin ei voi vielä vetää 5090 välisistä laaduista oikein johtopäätöksiä. :D

No ei varmaan toki lopullisia tuloksia voi tästä päätellä, mutta kyllä tässä aika hyvin on kelloteltu. 3DMarkin tulossivujen mukaan näyttäisi esim. Port Royalissa olevan 4580 tulosta RTX 5090:lla ja 454 RTX 5090 D:llä eli viitisen tuhatta. Olen tällä hetkellä sijalla 31, top 4%. Onhan noita kortteja aika paljon jo liikkeellä jos viisi tuhatta henkilöä on jaksanut ajaa 3DMark Port Royalin, kuinkahan pieni prosentti tuo on todellisista omistajista? Täälläkin näyttää olevan jo miltei joka toisella 5090 seurantaketjun kuvien perusteella, että ei tuo nyt enää kovin harvinainen kortti ole.

Taitaa 3DMarkissa olla aika tärkeä tuo power limitin rajoitus, joka monissa korteissa on 100%, tässä 104%. Tosimaailman käytössä ei varmasti väliä, sillä en itse ainakaan pelaa ylikellotukset päällä, kun tehoa no muutenkin ihan tarpeeksi.

Joka tapauksessa viestini pointti oli lähinnä pohtia Gaming Trion ja Astralin eroja. Tuskin kukaan tällä foorumilla on molempia testannut, mutta Astralin omistajia näyttäisi olevan jo kiitettävästi. Ehkä heiltä saadaan jotain kommenttia.

Statistiikka

Viestiketjuista
269 569
Jäsenet
76 456
Uusin jäsen
dirreperkele

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom