Kumpi on teiän mielestä parempi diili, msi gaming trio 2900€ vai astral rog 3230€?
Minulla on MSI Gaming Trio OC 5090. Tässä kortissa ei ole kyllä mielestäni mitään valittamista. Hyvä ja jämäkkä rakenne, kaksi BIOS-valintaa, erittäin hyvä ja hiljainen jäähy myös ylikellotellessa, power limit 104% mahdollista. Olen saanut tällä kortilla maailman top 22-25 tuloksiakin 3DMarkissa, joten ehkä kävi vain tuuri, tai sitten kortti oikeasti on erittäin hyvä. Käytän MSI:n adapterilla vanhan PSU:n kanssa, ei mitään ongelmia, kaapeli ei ole ollenkaan kuuma ylikellotuksessa tai maksimirasituksessa.
Asus ROG Astralia en ole henkilökohtaisesesti testannut. Siinä taitaa olla Asusken virtamonitorointisofta, mutta ei se silti poista tuota kohuttua ongelmaa virranjaossa. En ole itse tästä ollenkaan huolissani, vaikka ongelma todennäköisesti on todellinen, on se erittäin harvinaista ja huonoa tuuria jos näin kävisi. Muutama tapaus netissä ei mielestäni tee tästä sellaista, että tarvitsisi alkaa pelkäämään, ja sen takia ostaa juuri Astral. Toisekseen Astralissa käsittääkseni on äänekkäämpi jäähdytin, siinähän on neljä tuuletinta vs. kolme muissa ja ne pyörivät eri tahtiin aiheuttaen enemmän ääntä.
MSI:n softa (Dragon Center) on täyttä paskaa ja poistin sen välittömästi pikakokeilun jälkeen, en tiedä miten Asuksen softa nykyään toimii, 4090:n kanssa käytin Armory Cratea joka oli aivan yhtä surkea.
Nythän monet ovat vain joutuneet ostamaan kortin, joka on ollut saatavilla, eikä todellista valinnanvapautta ole ollut. Sama oli itselläni ja MSI:n kortti tuli ostettua vain tästä syystä ja maksoin julkaisussa 3019 euroa. Nyt en kyllä enää vaihtaisi, vaikka saisin MSRP-hintaisen, sillä olen todella tyytyväinen Gaming Trioon. Jos todella saat sen 2900 € hintaan, olisin kyllä aika nopeasti nappaamassa sen eikä Astralia 3230 € hintaan, sillä hintaero on aika merkittävä enkä näe Astralissa mitään Gaming Trioa parempaa joka oikeuttaisi eron.