NVIDIA GeForce RTX 5090/5080/5070 Ti saatavuus- ja tilausseuranta

Joo samaa toittanut mulle, itellä vahvistus 15:02, ikävää koska proshopista oon tykänny pitkälti palvelun kannalta mutta ite ainakin laitoin KKV:lle tosta jo eteenpäin, aivan naurettavaa myös aspan laatu yhtäkkiä.
Hankalahan niillä on arviota antaa jos tilauksia meni sisään 600 ja 5 korttia on saapunut.

Onneksi ei tarttenu tuon arvan varaan jäädä itse. Tänään pitäisi olla FE noudettavissa 🥳

Joo samaa toittanut mulle, itellä vahvistus 15:02, ikävää koska proshopista oon tykänny pitkälti palvelun kannalta mutta ite ainakin laitoin KKV:lle tosta jo eteenpäin, aivan naurettavaa myös aspan laatu yhtäkkiä.
Järjestelmä niillä tuossa oikkuili hyvin todennäköisesti. Sitä Primeä oli vain yksi kappale varastossa ja jostain syystä järjestelmä laski tilauksia läpi ainakin n. 15min ajan.
Itse olisin peruuttanut tuon, mutta kun on kuitenkin MSRP-hintainen kortti kyseessä, niin antaahan roikkua. Kaipa niille noita jossain välin alkaa tulemaan, tosin pitää olla kontillinen tavaraa tuon jonon purkamiseksi elleivät sitten tarjoa vaihtoehtoa tilalle.

Vielä oma pieni päivitys Verkkokaupan saagaan, josta siis sain lauantaina alunperin tilatun MSI 5080 Ventuksen, vaikka perjantaina piti vaihtua saatavuusongelman takia Asus Prime korttiin, joka ei sitten viikonlopun aikana edennyt. Hetki sitten se tuotevastaava kilautti tilanteesta ja kysyi haluaisinko vielä vaihtaa, vaikka mulla on jo MSI asennettuna.

Vaikka sinällänsä olisi ilmeisesti parempi kortti kelvannut, mutta en nähny sitä vaivan arvoiseksi ja muutenkin menny loppuviikkoon vaihto, niin joku muu sitten saanee sen kortin, joka mahdollisesti seuraavana jonossa.

Hankalahan niillä on arviota antaa jos tilauksia meni sisään 600 ja 5 korttia on saapunut.

Onneksi ei tarttenu tuon arvan varaan jäädä itse. Tänään pitäisi olla FE noudettavissa 🥳
Todennäköisesti 400~ tilauksista oli bottien. Joten jos kortteja alkaa saada kuukauden sisään ja torikaupalla ei enää tienaa, veikkaan että botti tilaukset lähtee peruutukseen.

Todennäköisesti 400~ tilauksista oli bottien. Joten jos kortteja alkaa saada kuukauden sisään ja torikaupalla ei enää tienaa, veikkaan että botti tilaukset lähtee peruutukseen.
Varmasti iso osa peruuttaa, voi tuolla silti olla kuukausien odotus jos ei ala näitä kortteja pikkuhiljaa valumaan nopeampaan tahtiin.

Huh huh, on kyllä ruoan hinta räjähtänyt kun ostokset 1237€ :tdown:

1000037337.jpg

Vitsi vitsi, 5080 FE kotiutettu. Valmistuspäivä 5. helmikuuta. Illalla katsotaan onko kaikki ROPsit mukana, jatkot korttien pääketjussa

1000037337.jpg

Vitsi vitsi, 5080 FE kotiutettu. Valmistuspäivä 5. helmikuuta. Illalla katsotaan onko kaikki ROPsit mukana, jatkot korttien pääketjussa

Siis tuleeko nuo kortit oikeasti tuollaisissa kananmunakennoissa? Luulin, että tuo on joku vitsi ja sisäpaketointi vain, kun porukka noita ensimmäistä kertaa linkkaili. Sentään Titan X Pascal tuli hienossa laatikossa aikoinaan.

Siis tuleeko nuo kortit oikeasti tuollaisissa kananmunakennoissa? Luulin, että tuo on joku vitsi ja sisäpaketointi vain, kun porukka noita ensimmäistä kertaa linkkaili. Sentään Titan X Pascal tuli hienossa laatikossa aikoinaan.
Jep. Ympärillä tosi painava ulkoinen paketti. Koko paketti yli 5 kg, pelkkä näyttis alle 2 kg.

Kananmunat on kohta kultaa arvokkaampia jenkeissä, Nvidia tietää kohdeyleisön :tup:

Vielä oma pieni päivitys Verkkokaupan saagaan, josta siis sain lauantaina alunperin tilatun MSI 5080 Ventuksen, vaikka perjantaina piti vaihtua saatavuusongelman takia Asus Prime korttiin, joka ei sitten viikonlopun aikana edennyt. Hetki sitten se tuotevastaava kilautti tilanteesta ja kysyi haluaisinko vielä vaihtaa, vaikka mulla on jo MSI asennettuna.

Vaikka sinällänsä olisi ilmeisesti parempi kortti kelvannut, mutta en nähny sitä vaivan arvoiseksi ja muutenkin menny loppuviikkoon vaihto, niin joku muu sitten saanee sen kortin, joka mahdollisesti seuraavana jonossa.
Tais tulla mulle. tänään verkkis ehdotti että vaihtaisin ventus oc plus kortin tilauksen tohon ASUS PRIME GeForce RTX 5080 16 Gt GDDR7 OC :kippis:
noita tais tulla jonkunlainen erä niille tänään

25 päivää kulunu ja verkkikseltä ei ole tullu mitään päivitystä tilanteeseen.

Ei ees tarjota muita malleja.

16:02 meni tilaus läpi.

1000037337.jpg

Oho, noissakin noin lähellä valmistuspäivää mennään :O
Eli jos itse saan 5090 jossain kohtaa ens kuun lopussa niin sitä tuskinon vielä edes valmistettu vaikka tilaus on ollut jo 3,5vkoa sisässä :D

25 päivää kulunu ja verkkikseltä ei ole tullu mitään päivitystä tilanteeseen.

Ei ees tarjota muita malleja.

16:02 meni tilaus läpi.
Onhan tuo sikäli koomista/surullista, että ennen julkaisua jo tuodaan tietoon korttien vähäinen määrä ja se, että myydään vai mitä voidaan toimittaa heti.
No nyt on tuo 25 päivää mennyt ja vielä puretaan julkkarijonoa sitä mukaa, kun saadaan niitä kortteja maailmalta. Ei nyt ihan putkeen sitten mennyt sekään...

Oho, noissakin noin lähellä valmistuspäivää mennään :O
Eli jos itse saan 5090 jossain kohtaa ens kuun lopussa niin sitä tuskinon vielä edes valmistettu vaikka tilaus on ollut jo 3,5vkoa sisässä :D
Tämä tuli viime ke myyntiin eli tasan kaksi viikkoa valmistuspäivästä myyntiin. Tuoreita kortteja on!

Proshopin 5070Ti Prime meni niin nopeasti tällä kertaa, että ei osta-nappiakaan kerennyt näkemään. Ehkä ne on oppinut viimeviikkoisesta 5080 Primen yhden kappaleen myynnistä sitten jotain.

Okei, ehkä niitä alkaa sitten jo liikkumaan hiljalleen, hienoa!
Saas nähdä koska Proshop saa kamaa liikenteeseen….
Olikos muita 5090 astral jonossa proshopissa?
Mulla on julkasupäiväst asti ollu jonos 5090 Astral OC proshopist. Ei oo mitää päivityst tullu tähän, kuun lopulle lupailee atm.

600e msrp:n päälle ja silti ei jää yhtään ns hyllyyn, on maailma hurjaksi mennyt.
Proshopin munaus 5080:sta ei ole kuulunut yhtään mitään. Pitää varmaan ihan periaatteen vuoksi kysellä, että missä tilaukseni viipuu

600e msrp:n päälle ja silti ei jää yhtään ns hyllyyn, on maailma hurjaksi mennyt.

Eihän tuo paha ole, jos ajattelee, että sillä 600€ hinnalla saa tykitellä kortilla menemään potentiaalisesti kuukausia aiemmin, kuin MSRP-tuotteella. Lisäksi tuo Astral on Asuksen lippulaivamalli.

Kolme viikkoa olen itse nauttinut julkaisupäivänä tilatusta, 564€ MSRP:tä kalliimmasta 5090:stä, eikä ole päivääkään kaduttanut. Harrastukset maksavat. Onnekasta, että edes sain kortin.

Eihän tuo paha ole, jos ajattelee, että sillä 600€ hinnalla saa tykitellä kortilla menemään potentiaalisesti kuukausia aiemmin, kuin MSRP-tuotteella. Lisäksi tuo Astral on Asuksen lippulaivamalli.

Kolme viikkoa olen itse nauttinut julkaisupäivänä tilatusta, 564€ MSRP:tä kalliimmasta 5090:stä, eikä ole päivääkään kaduttanut. Harrastukset maksavat. Onnekasta, että edes sain kortin.
Onko se 600€ parempi vai onko se 600€ ekstraa, jotta saa mahdollisimman nopeasti kortin?

Toivottavasti noista Astraleista irtois yks itelle! :) Hyvän kokonen erä ainakin tullut.

Edit:
Kyselin aspasta:
''Mennyt aikaisemmin tehtyihin tilauksiin. Tuo päivittyy verkkosivuille kun saamme noita silleen varastoon, että niitä pystyy taas tilaamaan.''

Verkkiksen outletissa 1kpl 5070ti:tä jos jotain kiinnostaa. TUF OC, 1169€

Edit: näköjään myös ihan hyllyssä samaan hintaan.

Toivottavasti noista Astraleista irtois yks itelle! :) Hyvän kokonen erä ainakin tullut.

Edit:
Kyselin aspasta:
''Mennyt aikaisemmin tehtyihin tilauksiin. Tuo päivittyy verkkosivuille kun saamme noita silleen varastoon, että niitä pystyy taas tilaamaan.''
"Valitettavasti nämä ehtivät mennä eikä näistä toistaiseksi oteta uusia ennakko tilauksia vastaan."

Samaa kyselin

Onko se 600€ parempi vai onko se 600€ ekstraa, jotta saa mahdollisimman nopeasti kortin?

Vaikea sanoa, kun vertailuita ei hirveästi vielä ole. Riippuu myös omasta taloudellisesta tilanteesta tietenkin.

Sanoisin, että enimmäkseen jälkimmäinen. Olisin itsekin ottanut MSRP-hintaisen ihan mieluusti, jos sellaisia olisi ollut tarjolla. 4090:n kanssa tein näin ja olin tyytyväinen (Asus TUF 4090 oli).

geneeristä *askaa tunkee kyllä verkkis.. laatu laskenu viime vuosina kun lehmän häntä:

"Tuotetta ei ikävä kyllä ole meille vielä saapunut. Pahoittelut globaalisesti huonosta saatavuudesta näiden osalta. Odotamme tietoa valmistajaöta sekä tukkureilta koska voivat näitä toimittaa meille."
"Saatavuus ikävä kyllä globaalisesti niin heikko näissä kaikissa uusissa korteissa kuten viimeiset vuodet myös olleet. Näitä myyty alustavan saatavuuden mukaisesti jonka valmistaja / tukkuri antaa, mutta jos tuotetta tukkuri ei saa toimitettavaksi anneettuun pvm saakka niin arvio muuttu."
"Pahoittelut siitä, en osaa sanoa miksi sinulle kolleega näin sanonut."
1740405528452.png

hyvin hoitaa verkkis hommaasa.. "ei meillä ole mitään tietoa asiasta"

Edit:
Kyselin aspasta:
Tuon mukaan julkaisupäivänä kortteja olisi ollut myynnissä yli 25 kpl, en usko että kukaan sellaista saldoa edes näki?

Todellisuudessa toimittavat pakolliset kortit mitä myivät julkaisussa, hilloavat varastoa ja miettivät tuotepäälikön kanssa montako sataa euroa laitetaan hintaa lisää ennenkuin tuote julkistetaan myyntiin.

Tuon mukaan julkaisupäivänä kortteja olisi ollut myynnissä yli 25 kpl, en usko että kukaan sellaista saldoa edes näki?

Todellisuudessa toimittavat pakolliset kortit mitä myivät julkaisussa, hilloavat varastoa ja miettivät tuotepäälikön kanssa montako sataa euroa laitetaan hintaa lisää ennenkuin tuote julkistetaan myyntiin.

Myyntihistoria
Viimeksi saapuneet
tänään klo 15.04 16 kpl
tänään klo 14.49 20 kpl
25 päivää sitten 4 kpl
Viimeksi myyty
tänään klo 15.33
Lisätty valikoimaan22.1.2025

4 tullut julkaisupäivänä

Tänne kotiutettu 5080FE viime keskiviikon dropista. Valmistuspäivää erää 05.02. Nopeasti tuli.

Näyttäisi, että kyllä kaiken laittavat asap myyntiin sitä mukaa kun tuotteita valmistuu. Tässä erässä näyttäisi pakkauksen mukaan olleen 216 korttia.

IMG_3257.jpeg

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
268 988
Jäsenet
76 363
Uusin jäsen
nSTii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom