NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Oon saanut Jimm’sistä ostettua 3x 3080, Multitronicista 2x ja Verkkokaupasta yhden, ei mulla ole ollut saatavuusongelmia. Ainoastaan Jimmsiltä enää tulossa 2 halpaa julkkarihintaista Asusta, Proshopista samoiten 1 julkkarihintainen. Ei mua haittaa jos menee vielä pari kuukautta, ainoastaan sitä en suvaitsisi jos tilaukseni peruutettaisiin ilman mahdollisuutta ottaa vastaavaa korttia samaan hintaan.

Mihin sä noin montaa tietokonetta käytät vai mainaatko kolikoita?

Oon saanut Jimm’sistä ostettua 3x 3080, Multitronicista 2x ja Verkkokaupasta yhden, ei mulla ole ollut saatavuusongelmia. Ainoastaan Jimmsiltä enää tulossa 2 halpaa julkkarihintaista Asusta, Proshopista samoiten 1 julkkarihintainen. Ei mua haittaa jos menee vielä pari kuukautta, ainoastaan sitä en suvaitsisi jos tilaukseni peruutettaisiin ilman mahdollisuutta ottaa vastaavaa korttia samaan hintaan.
Oletko paljon kerennyt tienaamaan?

Äh joo, trokariko se oli kyseessä valittamassa kuluttajansuojaan nojaten jos ei saa korvaavaa tuotetta launchihintaisen tilalle? :(

Jos on niitä ekoja Vector blokkeja (minulla kanssa yksi) eikä Vector RE niin sen takia ei varmaan sovi. Oli tosiaan vaan muutaman viikon noi orkkis FE blokit myynnissä :asif:
Tälläinen, en tiedä mikä malli tarkemmin. Lukee 2nd generation kuitenkin.
1DAE8991-29DD-4608-BAC5-8A5190EB58F0.jpeg

Mua kiinnostaa vaan parhaiten kulkeva kortti :)
Ja rakennnanhan mä tällä hetkellä muutamaa M-ITX kokoonpanoa joten vain kokeilemalla selviää mikä mahtuu.

Edit:
Aiemman viestini pointti oli että kyllä näitä näyttiksiä ostettua saa jos vaan tietää mitä tekee.
No ei niitä oikein saa kun niitä ei tule maahan tai koko mantereelle riittävästi. Sulla on vaan käyny hyvä flaksi

Toivottavasti ei mennä suomessa siihen ettei uusia julkaisuja myydä jonoon, kun myyjät ei uskalla ottaa riskiä tästä oppineena. Siinä sit kiva rämpätä f5 3kk ja viritellä botteja, että saa jonkun uuden komponentin.
Eiköhän helpoin ratkaisu ole arpoa kortit.

Tai sitten vaan huutokaupata ne...

Evgallahan oli omassa kaupassa hyvä systeemi että itsensä jonoon laittanut sai ilmotuksen kun kortti oli sinulle varautunut ja pysy lukittuna x määrän aikaa ennen kuin vapautu seuraavalle... Toki harmi että ilmotus omasta 3080 ftw kortista oli sinkoutunut roskapostiin.

Huhhuh katsastin nopsaan noita näytönohjaimia ylipäätään ja niiden saatavuutta. Ilmeisesti nvidia 3000 sarja ei ole ainoa, jossa on saatavuus"pulaa". Olihan tästä jo haisu, että paljon näytönohjaimia menee kaupaksi, mutta että lähes jokainen malli myyty loppuun! Rip niille, jotka suunnittelevat minkäännäköisiä tietokoneen rakennuskarkeloita. :kahvi: Ei tunnu niin pahalta oman 3k kortin odottelu, kun ei niitä heti saa kukaan muukaan ;D

Osalla porukasta alkaa ilmeisesti jo mielenterveys kärsiä odottelusta.
Laitoin nyt kuitenkin yhteensä 4kpl noita 3060 Ti -kortteja tilaukseen. Loput 3 saa sitten mennä ensimmäisiksi korteiksi louhintarigiin.

Ei ole myyjän vika jos toimittaja ei saa tavaraa toimitettua, voi vaihtaa toiseen malliin tai perua tilaus ja hankkia toisaalta...
Turha kauppiasta alkaa kiusaamaan asiasta johon he ei voi vaikuttaa, loppuu noi ennakko myynnit sitten kokonaan.

Toisaalta ei ole myöskään asiakkaan vika jos sekä myyjä että toimittaja ei vaan osaa hommaansa. Ostohousut on ollut itsellä jo jalassa kuukausikaupalla, mutta kun ei edes rahalla saa, niin päätin sitten ostaa käytettynä. Eipä siinä, luultavasti jatkan samalla kaavalla ja jää uudet tavarat hyllyyn jatkossakin.

Ei ole elämän ja kuoleman asia ei, mutta kun porukka itkee jonkun Amazonin 6€ kuukausimaksusta ja pistää VPN:n päälle ja ostaa jotain turkin primeä, kun pääsee alle eurolla katselemaan leffoja ja sarjoja, niin voi elämän kevät jos ei sitten saa itkeä näytönohjaimensa perään.

Toisaalta ei ole myöskään asiakkaan vika jos sekä myyjä että toimittaja ei vaan osaa hommaansa. Ostohousut on ollut itsellä jo jalassa kuukausikaupalla, mutta kun ei edes rahalla saa, niin päätin sitten ostaa käytettynä. Eipä siinä, luultavasti jatkan samalla kaavalla ja jää uudet tavarat hyllyyn jatkossakin.

Ei ole elämän ja kuoleman asia ei, mutta kun porukka itkee jonkun Amazonin 6€ kuukausimaksusta ja pistää VPN:n päälle ja ostaa jotain turkin primeä, kun pääsee alle eurolla katselemaan leffoja ja sarjoja, niin voi elämän kevät jos ei sitten saa itkeä näytönohjaimensa perään.

No saa valittaa ja hauskahan tässä ketjussa on ollut yhdessä asiaa märehtiä (kun kerrankin kirjoittajat on pitkälti samalla puolella). Mutta ei nyt ehkä tartte ihan liian koville laittaa sitä (kotimaista) välikättä, joka vaan on yrittänyt tarjota toimivinta mallia asiakkaalle saada se korttinsa. Kuten tässäkin huomataan niin ei mikään 3080-tason yleisjonokaan osaa miellyttäisi, ymmärrettävistä syistä.

Vähän sitä kuuluisaa maalaisjärkeäkin mukaan kun niisä kauppojen sivuja selataan. Eikö kuluttajansuojassakin ole maininta virheistä, jotka ilmiselvästi sellaiseksi pitäisi voida tunnistaa? Jos jonkun tronicin sivuilla myydään avoimesti lyhyellä toimitusajalla korttia niin kyllä se pitäisi jo virheeksi osata täälläkin tunnistaa. Ja kun perimmäinen totuus on kuitenkin se, ettei niitä kortteja vaan vielä kaikille riitä ja mikään tapa jakaa ne ei kaikille niitä saa.

No saa valittaa ja hauskahan tässä ketjussa on ollut yhdessä asiaa märehtiä (kun kerrankin kirjoittajat on pitkälti samalla puolella). Mutta ei nyt ehkä tartte ihan liian koville laittaa sitä (kotimaista) välikättä, joka vaan on yrittänyt tarjota toimivinta mallia asiakkaalle saada se korttinsa. Kuten tässäkin huomataan niin ei mikään 3080-tason yleisjonokaan osaa miellyttäisi, ymmärrettävistä syistä.

Vähän sitä kuuluisaa maalaisjärkeäkin mukaan kun niisä kauppojen sivuja selataan. Eikö kuluttajansuojassakin ole maininta virheistä, jotka ilmiselvästi sellaiseksi pitäisi voida tunnistaa? Jos jonkun tronicin sivuilla myydään avoimesti lyhyellä toimitusajalla korttia niin kyllä se pitäisi jo virheeksi osata täälläkin tunnistaa. Ja kun perimmäinen totuus on kuitenkin se, ettei niitä kortteja vaan vielä kaikille riitä ja mikään tapa jakaa ne ei kaikille niitä saa.

Juu, niin kuin sanoin niin itse päätin ostaa käytettynä kun ei kerran rahalla saa vaikka miten tyrkyttäis. Eipä haittaa mua, nyt kun kerran makuun pääsin, niin käytettynä vois jatkossakin ostaa.

EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING ja hinta oli 969€.
0,90€ alennusta siis. Lähinnä kiinnostaa, että miten tuo outletti noita ylipäänsä hinnoittelee.

Toki näissä ei ole mitään painetta laskea hintaa mutta aina käy mielessä näiden kohdalla, että onko joku vaan palauttanut kun "ei kulkenut" eli onko outlet kama huonoksi "binnattua"? Vai muoveissa palautettu lunastamatta koskaan postiennakosta? Ei sillä että itse välittäisin.

Nyt saa kyllä Gigantti haistaa pitkän paskan. Koitin tuota PNY:tä varata, eipä antanut. Ensin nappi pysyi harmaana ja kun se muuttui vihreäksi niin "tätä tuotetta ei voi varata". Kun vihdoin pääsin läpi asiakaspalveluun, niin kortti oli jo mennyt. On tämä yhtä saatananpalvontaa koko homma. Alkaa tuntua, että pitäisiköhän tuo jo lähetetty konepaketti jättää lunastamatta ja odottaa suosiolla vaikka ensi syksyä.

Toki näissä ei ole mitään painetta laskea hintaa mutta aina käy mielessä näiden kohdalla, että onko joku vaan palauttanut kun "ei kulkenut" eli onko outlet kama huonoksi "binnattua"? Vai muoveissa palautettu lunastamatta koskaan postiennakosta? Ei sillä että itse välittäisin.

Varmaan on molempia. Eli jiku palauttanut, kun saanut muualta ja toiset sitten ei ole olleet tyytyväisiä ko. malliin/yksilöön. Toki jälkimmäisiä varmaam vähemmän, koska korttien saatavuudet on niin surkeita, että moni varmaan sitkuttelee vähän rpusemmallakin kortilla.

Tällä hetkellä taitaa olla niin, että vain Asuksen OC Tuf menee tappiolle, jännästi TUF:in sisäänostohinnat ei noussut edes niin paljoa, niitä ei vaan saada sitäkään vähää :) Myöskään kalliimmassa päässä ne ei noussut niin paljon.
Voin sanoa, että 2 vuotta sitten blackfridayssä teimme jo yhdellä tuotteella, kun emme olleet tajunneet laittaa erärajaa, suuremman tappion kun teemme näillä 3080 OC TUF:eilla :D
Eli ei tässä nyt sentäs ahtaalla olla vaikka kortti voisi vähän tappiolle mennä. Se on osa businesta.

Voitko avata vähän tuota kuviota? Miksi OC Tuf menee tappiolle? Ja puhutko nyt siis Datatronicin suulla vai ylipäätään kaikkien liikkeiden? Ts. joutuuko liikkeet maksamaan nykyisen hinnan Asukselle vaikka ovat ottaneet varaukset sisään sillä alkuperäisellä hinnalla?

Nyt saa kyllä Gigantti haistaa pitkän paskan. Koitin tuota PNY:tä varata, eipä antanut. Ensin nappi pysyi harmaana ja kun se muuttui vihreäksi niin "tätä tuotetta ei voi varata". Kun vihdoin pääsin läpi asiakaspalveluun, niin kortti oli jo mennyt. On tämä yhtä saatananpalvontaa koko homma. Alkaa tuntua, että pitäisiköhän tuo jo lähetetty konepaketti jättää lunastamatta ja odottaa suosiolla vaikka ensi syksyä.
Siis tällähetkellä jos tilaa gigantista kortin, niin niiden toimitus aloitetaan jonojärjestyksessä 08.04.2021.
Eli kun lukee sen miten ne on itse kirjoittaneet sen varastoon saapumispäivän.
Ja jos vertaa näitä niihin aiempiin mitä gigantilla oli luvattu saapuvaksi viime vuoden lopulla. Niin noin kaksi kuukautta tuon varastoon saapumispäivän yli meni ennenkuin ensimmäiset saivat kortin.
Tällä logiikalla jos ajattelee niin kortin voisi saada aikaisintaan kesäkuussa. (rtx 3070).

Liikkuuko Asuksen 3080 OC Tuf missään kaupassa tällä hetkellä? Jimmssiin ei ole tullut tuotesivun mukaan kolmeen viikkoon varaston täydennystä.

Osalla porukasta alkaa ilmeisesti jo mielenterveys kärsiä odottelusta.
Laitoin nyt kuitenkin yhteensä 4kpl noita 3060 Ti -kortteja tilaukseen. Loput 3 saa sitten mennä ensimmäisiksi korteiksi louhintarigiin.

Ei kannata, ei kannata. Rigin omistajalla alkaa mielenterveys ennemmin kärsiä. Kohta kun arvotonta paperia. Bitcoin kovassa laskussa – epäilys kuplasta heräilee taas
Aika kovalta varmaan tuntuu pyyhkiä peetä.
Alkaa normaalit ihmiset saamaan kortteja kohta.

Hmmm... Verkkokaupalla kaikkien muiden 3080 kohdalla lukee, että toimitusaika ei vahvistettu, mutta Suprimin kohdalle on muuttunut 2-4vk ja tilattavissa tukkurin varastossa yli 25 kpl.

Ei kannata, ei kannata. Rigin omistajalla alkaa mielenterveys ennemmin kärsiä. Kohta kun arvotonta paperia. Bitcoin kovassa laskussa – epäilys kuplasta heräilee taas

Niinpä niin. Jos olisin kuunnellut tälläisiä kommentteja aiemmin, olisi kannattavat riskit jääneet ottamatta. Ennemmin otan siis riskin kun märehdin myöhemmin että olisinpa ottanut riskin, vaikka tulisikin tappiota.

Voi toki olla että noiden saapumisessa kestää niin kauan että ehtii muuttaa vielä mielensä.

Kyllähän näitä saa kun tarkkailee saldoja päivittäin. Viikon sisällä tilauksesta oli rtx3070 ja 5600x käsissä. Toki 3080 saatavuus on paljon huonompi.

Siis tällähetkellä jos tilaa gigantista kortin, niin niiden toimitus aloitetaan jonojärjestyksessä 08.04.2021.
Eli kun lukee sen miten ne on itse kirjoittaneet sen varastoon saapumispäivän.
Ja jos vertaa näitä niihin aiempiin mitä gigantilla oli luvattu saapuvaksi viime vuoden lopulla. Niin noin kaksi kuukautta tuon varastoon saapumispäivän yli meni ennenkuin ensimmäiset saivat kortin.
Tällä logiikalla jos ajattelee niin kortin voisi saada aikaisintaan kesäkuussa. (rtx 3070).
Kiva olisi, jos ymmärtäisit kontekstin. Tuossa oli kyse yllä kerrotusta outletin PNY-kortista. Eli palautuksesta. Tuskin Gigantti olisi tuota korttia kesäkuuhun jemmannut.

Kyllähän näitä saa kun tarkkailee saldoja päivittäin. Viikon sisällä tilauksesta oli rtx3070 ja 5600x käsissä. Toki 3080 saatavuus on paljon huonompi.
Helppohan se on viisastella, kun kyseessä on kaksi tuotetta jotka ovat nykyään lähes hyllytavaraa.

Sitten taas on kortteja, joiden 3,5kk sitten tehdyistä tilauksista ei ole toimitettu kuin muutama ensimmäinen minuutti.

Kiva olisi, jos ymmärtäisit kontekstin. Tuossa oli kyse yllä kerrotusta outletin PNY-kortista. Eli palautuksesta. Tuskin Gigantti olisi tuota korttia kesäkuuhun jemmannut.

Pohditkin että odottaisit suosiolla vaikka ensi syksyä. Mutta jos konepakettiin käy jokin muu kortti, niin saa sen aikaisemminkin.

On minulla tuossa RX480 vanhassa koneessa. Olisiko hyvä kombo 5800X:n kanssa? Muuta korttia ei ole. Ei paljon huvita jostain 2000-sarjan kortista maksaa edelleen samaa kuin julkaisupäivänä.

On minulla tuossa RX480 vanhassa koneessa. Olisiko hyvä kombo 5800X:n kanssa? Muuta korttia ei ole. Ei paljon huvita jostain 2000-sarjan kortista maksaa edelleen samaa kuin julkaisupäivänä.
Onhan se, mutta kannattaahan tuollaisen kaveriksi tilata uusi kortti oman budjetin ja tarpeen mukaan.

No sepä se, kun olen tässä noita kortteja kyttäillyt ja tuo olisi ollut hinnaltaan paras, niin Gigantin sivut päättivät, että minä en sitä saa.

3.5kk oli itselle liikaa ja tuli ostettua kaupan hinnalla yksityiseltä Zotacin 3080 väliaikaiseksi kortiksi. Saa nähdä miten pitkällä ollaan vuotta, kun joutuu ottamaan seuraavan kerran koneen kyljen auki...Tsemppiä kaikille odottajille!

Sää nähdä miten käy, marraskuun lopulla oli vastaava lasku, mutta jatkoikin nousuaan.
17.9. 11033$
28.11. arvo tipahti 17 tonniin
tänään arvo rommannut 40 tonnista 32 tonniin.

Voi kun olisi ostanut julkkaripäivänä bitcoineja, nyt voitolla saisi ison läjän kortteja (kunhan siis vaan toimittaisivat)

Huh huh. Nyt pamahti sähköpostiin Klarnan lasku, kauppana Gigantti. Olin ensimmäisiä jotka sai Gigantista silloin 17.9. tilauksen sisään ja nyt jo saan siis korttini :). Kyseessä 3080 Ventus.

Kylmä pää oli tän pelin valtti. Olin itekin sortua ylihintaiseen semitrokattuun, välimallin korttiin, heikkona hetkenä 3090:een jne. mutta onneksi (onnea oli esim. se että vakuutuin Cyberpunkin olevan vielä liian keskeneräinen) pää piti :)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
284 456
Jäsenet
78 807
Uusin jäsen
Paukkulaakeri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom