NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rusna
  • Aloitettu Aloitettu
Itellä on nyt kaksi 3080-arpaa jäljellä, riippuu mitä Jimmsille tulee ekana ja minkälaisissa erissä. Tässä odotellessa kerkeää vaan liikaa miettimään, et onko se sit ihan sama kumpi tulee :D

Vastaikkain on Zotacin RTX3080 Trinity OC (jonossa ekan viiden joukossa) ja Palitin RTX3080 GamingPro OC (jonossa joku sija 21-23 tms). Palitin 1070 tällä hetkellä kiinni koneessa ja hyvin on palvellut reilun 3 vuotta, joten siinä mielessä Palitiin on luottoa. Toisaalta Zotacissa jonossa huomattavasti korkeammalla ja onhan tuo 5v takuu ihan kiva.

Odottavan aika on pitkä, varsinkin kun saamassa "kovemman" buustin suorituskykyyn.
 
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.
 
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.
No nyt kyllä ois palava kiinnostus kuulla mikä firma on noin paska.
 
No aika ihmeelliseltä kuulostaa, olisikohan vaan laitettu jokin hattuvakio taksa ylimääräiselle työlle? Tuskin nyt tilitoimistollekaan laskua on etukäteen laitettu.
 
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.

Ihan höpöhöpöä. Ja vaikka olisikin totta niin if you can't stand the heat, get out of the fucking kitchen. Todella noloa alkaa lähettelemään asiakkaille tuollaisia itkuviestejä. Tuo perumis/palautusoikeus on ainoa valtti mikä meillä kuluttajilla on. Kaupat voisivat laittaa omat nettisivunsa, systeeminsä ja tiedonkulkunsa parempaan kuosiin niin ei tarttisi tilata kymmenestä paikasta eikä pommittaa aspaa viesteillä.
 
Klarnan sivuilta:
Hinnoittelu.
Aloita myymään 0.59 € + 2,79% / tapahtuma.

En näe miksi kaupalta velvoitettaisiin tuo maksu jos tilaus peruutetaan ennen toimitusta. Kauppahan leipoo nuo kulut jo tuotteiden hintoihin, joten aivan naurettavaa toimintaa.

Suosittelen nimeämään kaupan, joka on toiminut noin epäasiallisesti.
 
No se on kyllä omasta mielestä firman oma vika jos tarjoaa sellasia osto/maksutapoja jotka on heille sitten ongelma. Esim. Itellä jimms varmaan 20 eri korttia tilattu postiennakolla ja vaan 1 otan oikeesti. Loppuja en ees käy hakee vaan ne palautuu sitten aikanaan lähettäjälle. Siis tottakai perun tilaukset joita ei ole lähetetty jos ehdin.
 
Omat tilaukset:
3080 TUF OC Verkkokauppa.com , 799€, maksu noudettaessa.
3080 TUF Jimms, 739€, ennakkoon maksettu luottokortilla.
3080 TUF OC Gigantti, 764€, ennakkoon maksettu luottokortilla.

En ole ottamassa noista kun yhden ja sen, joka tulee ekana. Saatan kyllä myydä tuon toisen noista ennakkoonmaksetuista kaverille, joka ei ole saanut tilattua. Omakustannehintaan tietenkin.

En siinä kiireessä löytänyt Jimm'siltä sitä postiennakkoa, niin makselin jo. Klarnassa on sivukuluja, niin en rupea makselemaan 100€ extraa siitä, että saan tilaukseni maksettua osarilla. Jos ei ole rahaa, niin ei pidä ostaa. Tästä syystä minulta jäi 3090 kauppaan.
 
No aika ihmeelliseltä kuulostaa, olisikohan vaan laitettu jokin hattuvakio taksa ylimääräiselle työlle? Tuskin nyt tilitoimistollekaan laskua on etukäteen laitettu.
Lasku siitä kyllä kerkesi tulla aamulla. peruin sen samantien kun kuulin 11% tehon lisäyksestä verratuna 3080:llaan . Tuskin ovat kerenneet pakata.
 
No se on kyllä omasta mielestä firman oma vika jos tarjoaa sellasia osto/maksutapoja jotka on heille sitten ongelma. Esim. Itellä jimms varmaan 20 eri korttia tilattu postiennakolla ja vaan 1 otan oikeesti. Loppuja en ees käy hakee vaan ne palautuu sitten aikanaan lähettäjälle. Siis tottakai perun tilaukset joita ei ole lähetetty jos ehdin.

Itselläni kaksi joista perun heti toisen kun aikanaan sitten jompikumpi tilatuista ensin vain saapuu.
 
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.

Jos itse saisin tuollaisen viestin, niin en varmasti tilaisi enää mitään kyseisestä yrityksestä.
 
Onkohan noita 3080 OC ventuksia saapunut jimmsille julkaisupäivän erän jälkeen, luulis että 11 sijalla tulis toisesta erästä kortti. Raudan himo alkaa olemaan jo infernaalinen ja vanha 1060 melkeen kävelee jo itestään ulos kopasta.
 
3090 Palit OC postin kätösissä matkalla kohti pääkaupunkiseutua Jimmssiltä. Peppu vähän kipeä hintalapun vuoksi, mutta eiköhän tässä pääse viimeistään maanantaina vähän keulimaan taas karkkimarkeilla.
 
Onko kukaan kysellyt milloin Verkkokauppa saa esim. 3090 TUF OC tiluksiinsa? Siellä kyllä hyvä systeemi kun voi noutaa vaikka keskellä yötä ja maksaa paikan päällä. Helpottaa tätä peruutus-Bingoa.
Saldot pumppaa ylös alas ja loppenlopuksi kaikilla on kahdet kortit, eikä edes harmita 3090 koska LSI :)
 
Täällä samat tilaukset vetämässä. Luulen myös, että Palitilla natsaa ennen. Sen tilasinkin ensin...
Ei taida mitään tietoa olla koskahan noita saapuu Jimmylle?
En ole aspasta kysynyt...tokkopa sanovat/tietävät..
Tiedustelin tuota paikoista mutta ei ole kukaan jakanut mitään, mutta itellä kanssa tuo kortti vetämåssä, toivottavasti se nappaa.
 
Kiinnostaa tuf oc tilausten tilanne ylipäätään mistä sitten onkaan tilattu. Onko kukaan vielä saanut konkreettista tietoa korttien liikkumisesta?
 
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.
Joo siis tilannehan on paska kaikin puolin, mutta kyllä tässä nyt asiakas on se viimeinen osapuoli ketä tässä pitäisi alkaa syyttelemään. Ei se ole meidän vika että tavaraa ei saa vaikka kuinka yrittäisi ostaa.
 
Onkos kukaan kysellyt MSI Trio 3090:n tilanteesta Proshopista? Olin vissiin aika ensimmäisten joukossa tilaamassa, mutta en ole saanut vastausta sähköpostiin jossa utelin sijoitusta jonossa. 16:01:11 tullut mailiin tilausvahvistus.
 
No se on kyllä omasta mielestä firman oma vika jos tarjoaa sellasia osto/maksutapoja jotka on heille sitten ongelma. Esim. Itellä jimms varmaan 20 eri korttia tilattu postiennakolla ja vaan 1 otan oikeesti. Loppuja en ees käy hakee vaan ne palautuu sitten aikanaan lähettäjälle. Siis tottakai perun tilaukset joita ei ole lähetetty jos ehdin.

Toivottavasti Jimmsillä on pelisilmää ettei ala lähettämään kaikkia kortteja jos sattuvat saapumaan samoihin aikoihin. Kyllähän tuohon voi varmaan laskea 30€ kuluja per lähetys (laskutus, logistiikka yms.)

Se että tulee kuluja 50 euroa pelkästä tilauksen peruuttamisesta ilman minkäänlaista postitusta tai pakkaamista on kyllä höpöhöpöä. Tai sitten siellä on todella kankeat järjestelmät ja kaipaa uudistusta muutenkin.
 
Huonosti on tehty kyllä systeemi jos Joskus Ehkä tulevan tuotteen tilaus Klarnalla tekee noin ison loven vaikkei sitä ikinä ole paketoitu tai postitettu.

10 eri vehkeen tilaaminen postiennakolla vain jotta voit bouncaa niistä 9 on perseilyä

Tilaa noutoon, sitten kun tulee tieto että on noudettavissa, yhteys aspaan ja pyydä vaihtoa postitukseen ja lasku, sitten maksat laskun verkkopankissa ja pistät sinne tiedot että on maksettu ja postittavat. Ehkä hitusen lisää vaivaa koska aspaa pitää vaivata, mutta taatusti pienempi kusu kuin se että nippu kortteja seilaisi ympäri suomea Jimmssin piikkiin vain koska tilasit 10 ja otat vain yhden.
 
Veikkaan, että laskutus on varmaan ulkoistettu ja tuosta peruutuksesta tuli jonkinlainen sanktio.
 
Ei, kun nyt valvotaan odottaessa että koska se tulee. Sen jälkeen valvotaan odottaessa koska uusi virtalähde tulee, kun nykyisellä ei toiminutkaan. :D
Arvaa vaan mistä googlailen juuri parhaillaan ;) Tästä taisi olla joku ketju niin menen sinne kyselemään tyhmiä.
 
Ei ole yrityksillä kunniaa mitä voisi loukata, kaupoista yrityksistä saa kirjoittaa mitä vain mihin vain.
Sen verran tänne puolelle kirjoitan noista tilauksista, monesta eri firmoista kun tilaatte, niin tänään tuli yhdestä firmasta, niin sanotusti vihainen viesti, siinä luki näin et ``siitä tuli meille sitten 50e tappiota kun peruit tilauksesi, että kiitos vaan`` Onko tässä nyt niin että kun pistätte tilauksia monesta eri paikasta, niin ne firmat tekee tappiota siitä että joutuvat perumaan laskun/laskutuksen. Tämä firma teki kuulema 50euron tappion tuosta perutusta tilauksestani, voiko pitää paikkaansa? . Vaikka ymmärsin ettei koko rtx 3090 näytönohjainta ei olla edes keretty lähettämään.
 
Tilasin itse jimms:ltä yhden ainoan kortin TUF OC 3080. Tilaus sähköposti tuli 17:44 kun töpeksin alussa, enkä kiirehtinyt. Kysyin chatissa jononumeroa niin muutama sata ennen mua ja ei mitään tietoa milloin tulee. Voi olla joskus tammikuu 2021. Nyt jos tilaisi menisi pitkälle ensi vuoteen.
 
Veikkaan, että laskutus on varmaan ulkoistettu ja tuosta peruutuksesta tuli jonkinlainen sanktio.

Se on "ulkoistettu" Klarnalle ja muille vastaaville. Toi Klarnahan ei ole kaupoille mikään halpa, mutta ei taatusti mene mitään maksuja jos tilaus perutaan. Ei siinä olisi mitään tolkkua. Kaiken maailman vaatekaupat yms. perustuu siihen että porukat tilaa aina enemmän kuin pitävät ja palauttavat loput. Klarna saa varmasti oman palkkionsa vain toteutuneista kaupoista, ja kaikki siihen maksupuoleen liittyvät ja rahan kulkeminen hoituu jäjestelmässä automaattisesti.
 
En tiedä onko laillista julkaista yleisellä keskustelu foorumilla firman nimeä, en halua mitään sanktioita itselleni. Jäi vaan vähän vittumainen fiilis.
Missähän kohtaa se on asiakkaan vika jos kauppias listaa sivuillaan tuotteen jota on sivujen mukaan varastossa, sitten asiakas tilaa sen eikä kauppias pystykään toimittamaan, joten luonnollisestihan tilaus perutaan ja heitetään verkot toisille vesille.
 
Tilasin itse jimms:ltä yhden ainoan kortin TUF OC 3080. Tilaus sähköposti tuli 17:44 kun töpeksin alussa, enkä kiirehtinyt. Kysyin chatissa jononumeroa niin muutama sata ennen mua ja ei mitään tietoa milloin tulee. Voi olla joskus tammikuu 2021. Nyt jos tilaisi menisi pitkälle ensi vuoteen.
Tän takia en oikein enää täs vaihees viitti alkaa tehä mitään kun mulla onnistu aika äkäseen saaha 3 eri 3090 16.01 tilattua ja 3080 kortit tilattu ennen 16.30 et täs vaihees pitää toivoa et jimms lähettää yhden ennenku muut tulee, muuten saavat sitten pari korttia takas...
 
Kyllä noita kortteja sen verran nihkeesti liikkuu, että hyvin todennäkösesti ehtii peruu muut tilaukset kun yks liikahtaa. Niin huonot saatavuudet, että todellisuudessa 7 tilauksesta edes kahden päätyminen samalle toimitusviikolle on epävarmaa.. Toki jos nyt siellä on jonon kärkipäässä samassa liikkeessä Ventukseen ja Trio x:ään niin voihan ne samassakin kuormassa tulla jälleenmyyjille
 
Se on "ulkoistettu" Klarnalle ja muille vastaaville. Toi Klarnahan ei ole kaupoille mikään halpa, mutta ei taatusti mene mitään maksuja jos tilaus perutaan. Ei siinä olisi mitään tolkkua. Kaiken maailman vaatekaupat yms. perustuu siihen että porukat tilaa aina enemmän kuin pitävät ja palauttavat loput. Klarna saa varmasti oman palkkionsa vain toteutuneista kaupoista, ja kaikki siihen maksupuoleen liittyvät ja rahan kulkeminen hoituu jäjestelmässä automaattisesti.
Otin collectorin laskulle. Nyt sain vastauksen siltä firmalta, kun kysyin että miksi tuollainen viesti.
 

Liitteet

  • Screenshot_20200925-122450774 (1).jpg
    Screenshot_20200925-122450774 (1).jpg
    137,2 KB · Luettu: 603
On tuo Gigantti kyllä Suomen hitain verkkokauppa. Tilasin viime viikon torstaina myös yhden toisen tavaran sieltä, jota piti olla reilusti varastossa, niin mitään ei ole sen suhteen tapahtunut. Ei viestejä, ei muutoksia statuksessa (Gigantin omilla sivuilla), ei mitään. Rahat kyllä ottivat ilomielin. Siitä on nyt 8 päivää. Eivät turhaan pidä kiirettä siellä. Joten voi olla että siellä on ihan oikeasti niitä näytönohjaimiakin lavallinen jossain, mutta kestää vaan "hetki" ennenkuin mitään tapahtuu.
 
Sitten laittavat verkkokauppaan että perutuista tilauksista asiakas maksaa tuon 2-3% tai suu suppuun=)
Näin. Jos he käyttävät palvelua josta aiheutuu heille kuluja kun asiakas tekee palautuksen, niin turha siitä on asiakasta syyttää. Joko pistävät ilmoituksen, että asiakas maksaa peruutuksesta aiheutuvat kulut (tai edes osan) tai pitävät suunsa kiinni kun palautuksia tulee.
 
Otin collectorin laskulle. Nyt sain vastauksen siltä firmalta, kun kysyin että miksi tuollainen viesti.

Vaikea kuvitella että tuo vois pitää paikkaansa. Miettikää kuinka kalliiksi tulee silloin firmoille nuo palauttamiset. Ensin paketin lähetys asiakkaalle, sitten palautus takaisin, sitten vielä 2-3% takkiin maksusta (tuon viestin mukaan luottokorttifirmat/paytrail veisi saman). On kyllä jäätävää jos näin todella on.
 
En sinänsä yhtään yllättynyt tästä, eikös Paypal tee juuri jotain samankaltaista myös, jos peruu ostoksen? Siis maksutapana, joskus 2 vuotta sitten ainakin jotain tämänkaltaisesta toiminnasta olen kuullut.
 
Nuo Asuksen TUF-kortit on arvosteluissa pärjänneet todella hyvin ja hintakin on halvimmasta päästä, niin varmaan sen vuoksi kaikki on niitä tilailleet ja jonot sitten sen mukaiset.
Ja tämän saman syyn takia itselläni Strix OC tilauksessa...Toivottavasti on monia, jotka eivät halua Strixin extraherkuista maksaa. ;)

Toki huono puoli tässä on se että ei taida olla vielä yhtään kappaletta noita Strixejä liikkunut kenellekään? Ei ole tainnut edes firmat saati arvostelijatkaan saada vielä yhtäkään? No eihän tässä älytön kiirus ole...
 
Näin. Jos he käyttävät palvelua josta aiheutuu heille kuluja kun asiakas tekee palautuksen, niin turha siitä on asiakasta syyttää. Joko pistävät ilmoituksen, että asiakas maksaa peruutuksesta aiheutuvat kulut (tai edes osan) tai pitävät suunsa kiinni kun palautuksia tulee.
Vaikka väärin hoidettu puljulta, niin itse pistän syyttävän sormen Nvidian suuntaan. Kaikki ennakkomyyntikielto ja vastaava on tuonut nettikaupoille valtavaa painetta ja kuluttajan vihaa niskaan samalla kun nvidia nauraa koko matkan pankkiin. Nettisivujen kaatuilutkin ovat loppupeleissä Nvidian ennakkomyyntikiellon syytä josta nettikauppa joutuu pahoitella ja ottaa vastuuta.

Varsinkin jos on pieni firma kyseessä, niin veikkaisin tämän 3000-sarjan julkaisun olleen yhtä helvettiä.
 
Vaikka väärin hoidettu puljulta, niin itse pistän syyttävän sormen Nvidian suuntaan. Kaikki ennakkomyyntikielto ja vastaava on tuonut nettikaupoille valtavaa painetta ja kuluttajan vihaa niskaan samalla kun nvidia nauraa koko matkan pankkiin. Nettisivujen kaatuilutkin ovat loppupeleissä Nvidian ennakkomyyntikiellon syytä josta nettikauppa joutuu pahoitella ja ottaa vastuuta.

Varsinkin jos on pieni firma kyseessä, niin veikkaisin tämän 3000-sarjan julkaisun olleen yhtä helvettiä.

Täällä ei ollut ennakkomyyntiä, mutta sentään back ordereita on nyt voinut julkaisupäivästä lähtien laittaa sisään, eli siis tilaus sisään ja kortin saa sitten kun saa. Sen sijaan amerikkalaiset toverimme joutuvat edelleen kyttäämään että milloin missäkin kaupassa mahdollisesti tulisi kortteja varastoon ja (muutamaksi sekunniksi) myyntiin. Jotkut ovat jonotelleet päivätolkulla jossain kivijalkakauppojen pihoilla. Kyllä meillä on sentään hieman kätevämmin asiat täällä. Mutta joo, huonosti hoidettu Nvidialta kyllä.
 
Vaikka väärin hoidettu puljulta, niin itse pistän syyttävän sormen Nvidian suuntaan. Kaikki ennakkomyyntikielto ja vastaava on tuonut nettikaupoille valtavaa painetta ja kuluttajan vihaa niskaan samalla kun nvidia nauraa koko matkan pankkiin. Nettisivujen kaatuilutkin ovat loppupeleissä Nvidian ennakkomyyntikiellon syytä josta nettikauppa joutuu pahoitella ja ottaa vastuuta.

Varsinkin jos on pieni firma kyseessä, niin veikkaisin tämän 3000-sarjan julkaisun olleen yhtä helvettiä.
Myös se että arvostelut julkaistaan samalla sekunnilla kuin myynti alkaa tuo omat ongelmansa. Pakko ostaa sikaa säkissä ja perua sitten jälkikäteen jos haluaa jotain järjellisessä ajassa saada. Ja nahkatakkimies vaan ajaa nauraen uudella mersullaan pankkiin.
 
Juuh eli firman nimi vaan tiskiin, käydään sit laittamassa muutaman 3090 verran maksettavaa yritykselle kun laitetaan porukalla muutamat tilaukset laskulla ja peruutellaan niitä sit :kahvi:

Tämä siis jos toi homma oikeasti toimis tolleen. En mitenkään pidä uskottavana sitä et yritykselle tulee maksettavaa heti sillä sekunilla kun asiakas valitsee maksutavaksi laskun. Eihän tossa ole mitään järkeä, jos maksumieheks joutuu vaikkei tuotetta ole edes varastossa saatika asiakkaalle lähetetty.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
284 907
Viestejä
4 893 401
Jäsenet
78 894
Uusin jäsen
helmiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom