Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jos katsoo näitä nykyisiä 3080-hintoja niin vähän pahaa pelkään, että tuo 20gb malli on väkisinkin aika jäätävän hintainen.
Mulla lähti tiistaina matkaan aamusta ja oli perillä maanantaina viiden aikoihin Oulussa.Kauanko teillä on kestäny Proshopin paketeilla matkata? Perjantaina postittivat klo 16 aikaan, joten varmaan vasta huomenna maanantaina liikahtaa. Tuntuu nyt erityisen tuskaiselta tämä odotus, kun kortti on jo tulossa.
Ei riitä.Toivottavasti tuo Gigantin 50 päivän palautusoikeus riittää tuonne 20GB mallin julkaisuun asti.
Mulla lähti tiistaina matkaan aamusta ja oli perillä maanantaina viiden aikoihin Oulussa.
paljo makso?Tulihan se sieltä! Jimm's oliki nopea ja lähetti MSI RTX 3090 GAMING X TRIO:n matkaan jo viime torstaina - saapui perjantaina, mutta sain haettua vasta tänään.Nyt uusin Metro tulille ja nupit kaakkoon
Joo varmaan Jimssit, gigantit ja verkkokaupat heittää nurin...vastikaan uutisoitiin miten esimerkiksi Gigantti hakenut hurjasti porukkaa töihin, korona-aikaan verkkokaupoilla etenkin tekniikkaromppeen myynnissä hurjassa kasvussa.Hassua että porukka haluaa luotottaa firmoja suoralla rahalla. Jos firma heittää nurin sen x-aikamäärän aikana, kun kuluttaja odottaa tilaamaansa tuotetta, rahoille voi todennäköisesti sanoa "heippa!"
Itellä kaikki hankinnat luottokortin kautta. Ei jää rahat sit konkurssipesään... Toki kukin tyylillään. Jos on niin paljon massia, ettei jännitä, niin sit OK.
Nyt uusin Metro tulille ja nupit kaakkoon
Itteeni ei niinkään toi firman kippaaminen huoleta, mutta en silti koe järkevänä antaa ilmaista lainaa sinne päin tietämättä yhtään minä vuonna sille mahdollisesti saa vastinetta.Joo varmaan Jimssit, gigantit ja verkkokaupat heittää nurin...vastikaan uutisoitiin miten esimerkiksi Gigantti hakenut hurjasti porukkaa töihin, korona-aikaan verkkokaupoilla etenkin tekniikkaromppeen myynnissä hurjassa kasvussa.
Eli ei juuri jännittänyt maksaa korttia Jimmsille.
Itteeni ei niinkään toi firman kippaaminen huoleta, mutta en silti koe järkevänä antaa ilmaista lainaa sinne päin tietämättä yhtään minä vuonna sille mahdollisesti saa vastinetta.
Verkkokaupan palvelusta ei itselläkään ole mitään valittamista. Itse pari vuotta sitten tilasin heidän kauttaan seinätelineen televisiolle ja odottelin varmaan kuukauden sitä mutta mitään ei kuulunut. Kyselin perään, niin selvitteli asiaa niin lopputulemana oli että maahantuojakaan ei niitä saa niin hyvitti antamalla 2 kertaa kalliimman seinätelineen tilalle.Verkkokaupalla on ollut loistavaa tuo palvelu kyllä, ne jopa tuli mun kotoo hakemaan tuotteen kun sanoin että haluan palauttaa sen eikä oo autoo.
Älkää tehkö kuten minä ja antako Gigantille rahoja pantiksi.. Selvisi, että heillä ole verkkokaupassa lainkaan peruutustoimintoa ja ainut keino saada apua olisi chatin kautta tai puhelimella.
Chatista ei vaan saa ihmistä kiinni ja tuo "chattibotti" ei osaa hoitaa peruutuksia.
Soittelin sitten Gigantin aspaan (8,4snt/min+pvm) ja 15min odottelun jälkeen sain esitettyä pyyntöni peruutuksesta.
Näihin edellä mainittuihin en viitannut, vaikkakin tuli tsekattua näitten emoyhtiöiden ja niiden omistajayhtiöiden talouslukuja. Lähivuosina on mennyt nurin muutamia elektroniikkaketjuja, eikä luottoa löydy mun tililtä. Omavaraisuusaste on joillakin alan toimijoilla ykkösellä alkava, joten vaikka en mikään talousnero ole, niin kyllä joku käry firmojen taloustiedoista on. Kotimaisten kohdalla helppo selvittää, jotkut ulkomaiset lähes mahdottomia (liikevaihto tai - voitto eivät kaikkialla julkisesti saatavilla).Joo ei meikäläistäkään huoleta nimenomaan se että menisi joku näistä isoista firmoista konkurssiin. Pointtini on se että ei kiinnosta ilmasta luottoa jaella firmoille. Jos 3kk luoton itse haen pankista niin siihen tulee päälle 3kk euribor ja 10% marginaali - maksan saman hinnan jälleenmyyjälle ja saan 3kk odottelun päälle "voitoksi" lupauksen että joskus tuon kortin saan. Saman "voiton" saa myös sillä että maksaa tuotteen vasta sen saatuaan.
Tällä ei nyt ole väliä jos tuotetta suoraan varastossa, mutta jos potentiaalisesti joutuu viikkoja-kuukausia odottelemaan niin Klarna/Postiennakko on se juttu.
Älkää tehkö kuten minä ja antako Gigantille rahoja pantiksi.. Selvisi, että heillä ole verkkokaupassa lainkaan peruutustoimintoa ja ainut keino saada apua olisi chatin kautta tai puhelimella.
Chatista ei vaan saa ihmistä kiinni ja tuo "chattibotti" ei osaa hoitaa peruutuksia.
Soittelin sitten Gigantin aspaan (8,4snt/min+pvm) ja 15min odottelun jälkeen sain esitettyä pyyntöni peruutuksesta.
Halusivat, että kerrataan kaikki tiedot ja jopa tilinumero piti kertoa puhelimessa, kun sitäkään eivät näe järjestelmistään.
Puhelun jälkeen kaikki piti olla ok, mutta nyt 3pv myöhemmin tilaus näkyy yhä aktiivisena eikä rahoja ole näkynyt.
Jimssin tilaukset postiennakolla ihan vaan siitä syystä että nopein tapa maksaa.Joo-o, noista postiennakko-tilaajista puolet on kuitenkin sellaisia, että ei olekaan rahaa maksaa, tai on tilattu 10 korttia eri liikkeistä ja pidetään vaan yksi. Epävarmoja asiakkaita, siis.
Kyllä itse soisin ennakkoon maksaneille prioriteettia, kun he ainakin aikovat pitää sen korttinsa. Tai ainakin todennäköisyys tähän on suurempi.
Lisäksi - kuten edellä mainittu - kaupat saa sen katteen vasta sitten kun noi on maksettu, niin minun rahat näkyy jo Gigantilla ja Jimm'sillä, niin minua voisi suosia
--
Se on mielestäni vähän arvettavaa tilata se 5-10 eri korttia kaikki postiennakolla muutenkin. Näin vääristää jonotilanteita, tilausmääriä ja sitten ei ole kuitenkaan aikomustakaan ottaa kaikkia. Niin tästä kärsii kaikki paitsi itse. Minäminäminä.
Joo-o, noista postiennakko-tilaajista puolet on kuitenkin sellaisia, että ei olekaan rahaa maksaa, tai on tilattu 10 korttia eri liikkeistä ja pidetään vaan yksi. Epävarmoja asiakkaita, siis.
Kyllä itse soisin ennakkoon maksaneille prioriteettia, kun he ainakin aikovat pitää sen korttinsa. Tai ainakin todennäköisyys tähän on suurempi.
Jimssin tilaukset postiennakolla ihan vaan siitä syystä että nopein tapa maksaa.
Ajatellaanpa asiaa toiselta kantilta, tilaat 10 korttia ja maksat kaikki ennakkoon, sitten alat peruutella tilauksia ja firmat joutuu tekeen ylimääräistä työtä palauttaaksesi sinulle rahat, kumpi olikaan kaupalle parempi asiakas. Tuskin jengi niitä kortteja postiennakoilla tilailee ja jättää sitten vaan noutamatta.
Tuo maksu vastaanottaessa luo sen että kuluttaja maksaa siitä minkä ensimmäisenä saa. En usko että kauhean moni tahalteen pitää vanhoja tilauksia sisässä kun on yhden 3080-kortin saaneet. (Itse ainakin peruuttaisin muut tilaukset muilta jälleenmyyjiltä). Josta päästään taas siihen minkälaista säätämistä esim. Gigantilla on tilauksen peruutus vs. muutaman napin klikkaus Jimm's.
Tässäkin esimerkkitapauksessa posti-Jonne saa Jimm'sin kortin. Sitten posti-Jonne peruuttaa Gigantin kortin. Miten tämä on hyvä diili Gigantille tai hyvä asia kenellekään Gigantin jonossa?
Ne ennakkoon makselijat tuskin tilaa 10 korttia, joita ei aio pitää. Se oli koko pointtini. Meidän kortit on varmempi diili myyjäliikkeelle, kuin postiennakkomiesten, kun heillä ei ole kunnon sitoutumista tuotteeseen ja rahoja ei vielä ole näkynyt.
Olettaen että muut tilaukset perutaan niin en oikein näe miten siitä nyt kaikki niin kärsii että on useampi tilaus sisällä. Meillä on kuitenkin Gigantin tyyppisiä kauppiaita jotka eivät varsinaisesti tässä casessa näytä oikein niitä tilauksiaan edes ansainneen ja läpinäkyvyys siihen milloin jotain mistäkin mahdollisesti voisi saada on useimmissa tapauksissa lähes pyöreä nolla.Se on mielestäni vähän arvettavaa tilata se 5-10 eri korttia kaikki postiennakolla muutenkin. Näin vääristää jonotilanteita, tilausmääriä ja sitten ei ole kuitenkaan aikomustakaan ottaa kaikkia. Niin tästä kärsii kaikki paitsi itse. Minäminäminä.
Pahimmassa tapauksessa posti-Jonne arpoo niin pitkään, että molemmat kortit lähetetään, eikä hae toista ja Gigantti ei voi myydä sitä uutena, niin se päätyy outlettiin ja jono on ennallaan.
Ei kai sitä käytöstä voi palauttaa muutenkaan?Ei riitä.
Giganttiin ja verkkikseen voi.Ei kai sitä käytöstä voi palauttaa muutenkaan?
Kuinka paljo nopeempi se voi olla Klarna laskua?Jimssin tilaukset postiennakolla ihan vaan siitä syystä että nopein tapa maksaa.
paljo makso?
Ihan mielenkiinnosta ootko testannut lämpöeroja rasituksessa vaaka ja vertical asennoissa?
Edit; Olen siis itse kans valmistautunut tuohon vertical asentoon, mut lähinnä mietityttää tuo kortin paksuus. Paksumpi kuin muut niin menis entistäkin lähemmäs ikkunaa. Nimimerkillä 3080 gaming x
Kuinka paljo nopeempi se voi olla Klarna laskua?
Lykkäsin ite (suoraa leikepöydältä) henkilötunnuksen vikalle sivulle ja painoin tilausnappia.
Ei siinäkohtaa ainakaan tullu iha älyttömästi eroa (eikä postiennakkolisää).
Noo ei tässä mitään hätää ole itse asennoiduin tuon TUF OC 144 kpl erän jälkeen niin että ihan rauhassa odottelen sinne 2021 tammikuuhun, niin eiköhän sitten ala tulla meidänkin non-OC tuffeja kun kaikki PREMIUM OC tilaukset toimitettuVälillä aiheestakin: 3080 TUF non-OC tilattu Jimmsiltä julkaisupäivänä, tilausvahvistus 16:14 ja jonossa "ei ihan sataa edellä mutta melkein". Legenda taisi kertoa, että (Asuksen?) saatavuus paranee lokakuussa ja tuo Jimmsille 30.9 saapunut 40kpl erä antoikin jo vähän toivoa, mutta tässä sitä ollaan kuun loppupuolella eikä vieläkään mitään tietoa seuraavasta erästä . On kyllä naurettavin launch mihin on ainakaan itse tullut osallistuttua.
Itse oon asennoitunut niin, että jos ennen juhannusta tulisVälillä aiheestakin: 3080 TUF non-OC tilattu Jimmsiltä julkaisupäivänä, tilausvahvistus 16:14 ja jonossa "ei ihan sataa edellä mutta melkein". Legenda taisi kertoa, että (Asuksen?) saatavuus paranee lokakuussa ja tuo Jimmsille 30.9 saapunut 40kpl erä antoikin jo vähän toivoa, mutta tässä sitä ollaan kuun loppupuolella eikä vieläkään mitään tietoa seuraavasta erästä . On kyllä naurettavin launch mihin on ainakaan itse tullut osallistuttua.
EVGA:n XC3:a tulossa jonnekin päin maailmaa tällä viikolla. Tulispa Eurooppaan, tulispa Suomeen, tulispa Verkkikseen, tulispa kotiin.
EVGA:n XC3:a tulossa jonnekin päin maailmaa tällä viikolla. Tulispa Eurooppaan, tulispa Suomeen, tulispa Verkkikseen, tulispa kotiin.
Huomenna on rtx 3080 toimituspäivä Gigantin tekstarin mukaan, aivan mahtavaa .
Huomenna on rtx 3080 toimituspäivä Gigantin tekstarin mukaan, aivan mahtavaa .
Nniin varmaaan!Huomenna on rtx 3080 toimituspäivä Gigantin tekstarin mukaan, aivan mahtavaa .
Tanskassa jotain jo toimitettu! Kyllä se meillekin vielä tulee (ei tule)!Joskus tulee se päivä, kun gigantti ihan oikeesti saa sen ensimmäisen korttinsa toimitettua ja sitte ollaan kaikki ihan