Joo, varmaan tulee 3070tin julkaisu, mutta hinta lienee 1300 e!!
Tuossa näyttisten hinnoissa on monta eri tekijää, ja muutama muu juttu. 3070 voi hyvin saada päälle 600 euron. Niinkuin nyt. Sinä et voi, mutta se on kokonaan eri juttu.
Jokaisessa julkaisussa on ollut paras mahdollisuus saada näyttis heti, ja halvimpaan hintaan. Mä olen juuri tuota yrittänyt toistaa täällä usein. Mä olen jokaisessa julkaisussa ostanut ja saanut ainakin yhden näyttiksen, paitsi 3080 ja 3090 koska niihin en osallistunut osallistunut ja jälkikäteen sellaisten tilaamisen esteenä on kohonnut hinta.
Jokaisen julkaisun jälkeen niiden hinnat ovat nousseet, varhaisempien enemmän kuin viimeisten. Pari viimeisintä julkaisua, on jopa myyty muutama kappale näyttiksiä selvästi alle markkinahintaan, pienenä PR vetona. (ainakin Proshop ja Jimms ovat tuollaiseen osallistuneet, luultavasti valmistajan tai isomman toimittajan sponssaamana)
3080 TI:n ohjehinta tulee olemaan ehkä 1000-1100 euroa. Mihin sä luulet että 3070 TI ohjehinta reippaasti hitaampana asettuu? 3070 TI on mainausrajoitettu. Kaupoissa tällä hetkellä myytävät 3070:t
eivät ole. Tulevat 3070:t ovat. Tuo rajoitin tulee kaikkiin paitsi 3090:iin. Siitä ei ole täsmällistä aikataulua, mutta noissa uusissa se on valmiina.
Mainaustuotot ovat tippuneet reilusti. Tällä hetkellä 3060 Ti/3070 mainaa noin 4 dollaria vuorokaudessa sähkön jälkeen. Ihan just päivittäinen tilanne on hieman koholla. 3070:n uustilaushinta kaupoissa ei ole puhtaasti "kysynnän" takia 1100 euroa. Siinä on mukana se fakta että noi kortit tekee rahaa, kuten myös että niitä on tilattu tolkuttomasti ennakkoon välillä tammikuu-maaliskuu reippaati alhaisimmilla hinnoilla. Niin kauan kuin pystyi.
Miten ihmeessä uudempi ja nopeampi näyttis voi olla halvempi, kuin nyt myynnissä oleva 3070 noin 1100 e?
Tarkoitatko että miksi vanhempi ja ja nopeampi näyttis voi olla halvempi, kuin tammikuussa 720 eurolla myyty 3070? Niin, oleellinen kysymys on että miksi et tarkoittanut? Moni on tammikuussa ja erityisesti helmikuusta lähtien ostanut 3070:n kalliimmalla kuin mitä moni muu osti 3080:n muutamaa kuukautta aiemmin.
Näiden näyttisten markkoinoilla ja hinnanmuodukseksessa on selvästi monia asioita joista sä et ole kärryillä.
Silti sä haluat tässä ja nyt päättää, että sä vuoden päästä ostat 3070:n 600 eurolla, koska tänään sä olet sitä mieltäse on hyvä diili. Ei ole, etkä vuoden päästä luultavasti osta 3070:aa mihinkään hintaan. Jos sellaista mallia edes on myynnissä silloin. Tavanomainen sukupolvisykli Nvidialla on ollut kaksi vuotta. Vuoden päästä noi 3070:t ja 3080:t ovat puolitoistavuotta vanhoja. AMD:lta voi tulla RDNA3 alkuvuodesta, alunperin sitä huhuttiin tämän vuoden loppuun mutta AMD:n nykyiset tuotantomäärät ja se että PS5:sia ei ole vielä saatu jokaiselle halukkaalle, kertoo ettei tuollainen aikataulu ole mahdollista. Nvidialta tulee väkisin jotkut refreshit.(tai suurempimuistiset mallit, tuo 3070 Ti 8GB jättää kivasti tilaa 3070 Ti 16 GB:lle vuoden päähän)
Samaa mallia ei oikein voida mitenkään myydä kokonaista vuotta sellaisenaan, saati korkeammalla hinnalla.