NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Itsellä ei antanut lisätä vaikka minuutin ajan päivittelin sivua ja aina näkyi tuote ostettavissa :hmm: :geek:
Puhutko siitä hakulistauksesta missä on kaikki näyttikset? Se sivu päivittyy eri tahtia kuin itse tuotteen sivu. Ja toisaalta pari noista 3060&3070 malleista ei ilmeisesti ole vielä vapautettu myyntiin.
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Sieltä saattaa vie noita inno 3060 x2 ja 3070 x4 tulla myyntiin tänään, mutta ne ei nyt halpoja ole.
 
Liittynyt
30.03.2020
Viestejä
122
Laitetaan vielä pienenä vinkkinä. Kävin paikallisessa Euronics kivijalkaliikkeessä huhtikuun paikkeilla ja tiedustelin näytönohjaimia. Nettikaupassa ei näitä ollut eikä liikkeessä, mutta tukkurilla olisi ollut 15.4 tarjolla tämöinen kun myyjä sieltä asiaa tiedusteli "MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM X 8G GDDR6 8GB 3xDisplayPort 1xHDMI 2.1 PCIe-4 = 900 € hinta sisältää alv.24% sekä rahdin saatavuus 1-2 arkipäivää tällä hetkellä" Kyseessä siis Euronics myymälä ja tämä oli tilanne 15.4 joten kannattee myös mahdollisuuksien mukaan olla sinne yhteydessä, että tiedustelevat tukkurilta suoraan ja tilaavat jos tarjolla. Annatte vaikka kriteerit hinnasta ja malleista ja jos on niin tilaavat suoraan myymälään.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
Kurkkaa nuo screenshotit ja kellonajat tpsta ylempää.. :D
Joo katsoin. Eli joko eri ISP:lle tulee eri cachesta eri dataa, tai sitten sulla on joku VPN joka itsessään cachettaa?

Koska toi malli meni lähes samantien. (siis siltä osin kuin millaista dataa mä näin)


Nyt 3080 ei löydy enää tältä sivulta. Oman filosofian mukaan kun se katoaa tuosta listalta, niin uskon että ne on kaikki myyty.
 
Liittynyt
26.01.2021
Viestejä
136
Joo katsoin. Eli joko eri ISP:lle tulee eri cachesta eri dataa, tai sitten sulla on joku VPN joka itsessään cachettaa?

Koska toi malli meni lähes samantien.
Tota tuli lisää myyntiin niiku tos joku sano 'jälkiliukkailta' sai ostoskoriin.. ilmesty 12 yli ostettavaksi mut en saanu koriin vaikka 13 ylikin näytti vielä osta painiketta... Aina sama errori :/
 
Liittynyt
13.08.2017
Viestejä
282
Tota tuli lisää myyntiin niiku tos joku sano 'jälkiliukkailta' sai ostoskoriin.. ilmesty 12 yli ostettavaksi mut en saanu koriin vaikka 13 ylikin näytti vielä osta painiketta... Aina sama errori :/
Itelle samat, niin oletettavasti oli juuri se 10min ostokori timer käytössä. Tälläinen ainakin oli amd 6000-sarjan korteissa käytössä aikasemmin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
En tajua. Olen ollut varmaan 10 kertaa tuolla arpajaisissa mukana ja yleensä jää tyhjin käsin, tai sitten 3 kertaa on käynyt näin kun nytkin..
1620218652750.png

Tilattu -mahtavaa
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 721
En tajua. Olen ollut varmaan 10 kertaa tuolla arpajaisissa mukana ja yleensä jää tyhjin käsin, tai sitten 3 kertaa on käynyt näin kun nytkin..
[3070 aurus master]
Tilattu -mahtavaa
Oliko tuota tänään myynnissä? Tuolla lukee pari päivää sitten tulossa 34 ja tilauksia oli sisällä 0. Mä en noin kalliita katsonut että paljonko tuollaisia olisi saldolla, mutta noitahan voi tulla useampana päivänä. Eli jos noita ei ollut listattu tuota 34 määrää niin sitten niitä tulee vielä ehkä tällä viikolla ja sä saat sellaisesta omasi.

Ihan kuin noi kaikki tulevat 3070 2X innot eivät vielä selvästi saapuneet myyntiin.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Oliko tuota tänään myynnissä? Tuolla lukee pari päivää sitten tulossa 34 ja tilauksia oli sisällä 0. Mä en noin kalliita katsonut että paljonko tuollaisia olisi saldolla, mutta noitahan voi tulla useampana päivänä. Eli jos noita ei ollut listattu tuota 34 määrää niin sitten niitä tulee vielä ehkä tällä viikolla ja sä saat sellaisesta omasi.

Ihan kuin noi kaikki tulevat 3070 2X innot eivät vielä selvästi saapuneet myyntiin.
Joo. Toi nyt oli tosiaan liian kallis. Heräteostoksena kokeilin ja satuin saamaan koriin. Peruin tilauksen, sillä en ala tuollaisia summia lainaamaan heille. Surkeaa palvelu silti, kun ylimyydään jne
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Siis maksu hyväksytty, tilauksen status on käsitellään ja toimitusarvio 10.5-14.5. Luulisi tuon aika vahvoilla olevan :hmm:
Joo, eiköhän se sitten mennyt paremmin kuin minulla tänään ja aiemmin (tilaksi muuttui tilattu, ei toimitusarviota)
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
4 637
En ole jaksannut seurata asiaa muutamaan kuukauteen, mutta onko vieläkään tapahtunut mitään parannuksia saatavuuden tai hintojen suhteen?
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
.
En ole jaksannut seurata asiaa muutamaan kuukauteen, mutta onko vieläkään tapahtunut mitään parannuksia saatavuuden tai hintojen suhteen?
3070 kortteja alkaa pomppimaan hyllyihin siten että sellaisen saa tilattua tonniin tai jopa alle kohtalaisen nätisti. 3080:llaa porukka odottaa edelleen julkkarin ajoilta tietyissä malleissa ja 3090:llan hinta on hinattu niin ylös että niitä lahoaa kymmeniä hyllyssä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
En ole jaksannut seurata asiaa muutamaan kuukauteen, mutta onko vieläkään tapahtunut mitään parannuksia saatavuuden tai hintojen suhteen?
3070 kortteja liikkuu jonkin verran ~tonnilla, 3060ti ei ollenkaan, 3080 hyvin vähän, 3090: siä hyvin hyllyssä, kunhan sen+2,5k lyö tiskiin
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
.

3070 kortteja alkaa pomppimaan hyllyihin siten että sellaisen saa tilattua tonniin tai jopa alle kohtalaisen nätisti. 3080:llaa porukka odottaa edelleen julkkarin ajoilta tietyissä malleissa ja 3090:llan hinta on hinattu niin ylös että niitä lahoaa kymmeniä hyllyssä.
Ei kyllä saa. Käytettynä saa kyllä jo alle tonnilla, mutta uutta ei. Ainakaan en ole itse saanut 1,5viikon ponnisteluista huolimatta. Pari 1200 maksavaa olen saanut tilattua, mutta ei vaan pysty noin paljoa maksamaan, niin on tullut peruttua
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
424
Ei kyllä saa. Käytettynä saa kyllä jo alle tonnilla, mutta uutta ei. Ainakaan en ole itse saanut 1,5viikon ponnisteluista huolimatta. Pari 1200 maksavaa olen saanut tilattua, mutta ei vaan pysty noin paljoa maksamaan, niin on tullut peruttua
Jaa, itse olen useammasta kaupasta saanut tilausta vaille 3070 kortteja varailtua viimeisen parin viikon aikana. Ehkä se on vain tuurista ja ajoituksesta kiinni. En tosin ole tilannut kuin tämän yhden kortin (Asus EKWB, Proshop, 999€) omaan käyttöön kun en noita crypto sekoiluja harrasta/halua/kehtaa kiinnittää rahaa elektroniikkaan.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
984
Noniin, 7kk odotellut RTX 3-sarjalaista ja helmikuussa Proshopilta tilattu Inno3d 639€ hintaan postissa.

Muutama viime vuonna laitettu 3080 tilaus edelleen sisässä, mutta niin harvinaiset mallit, että ei mitään tietoa saako niitä koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Nämä menivät muutamassa minuutissa postauksestasi. Tuolta löytyi jonkinlainen arvostelu kortista:
Nyt tuli kortti mullekin ja hetken pyöritelty. Painaa saman verran kuin 2-3 normaalia näytönohjainta ja puskee ulos +50C ilmaa takaa. Kortin metallikehys koneen sisällä ja saman lämpöinen, eli lämmittää viereisiä kortteja mukavasti. Muistinlämmöt pysyy kuitenkin kurissa, eli kaiketi ihan hyvin kuitenkin toteutettu verrattuna ongelmallisiin 3080 kortteihin. Mielestäni myös hiljaisempi 100% kuormalla kuin 3 tuulettiminen HP joka ei onnistunut edes muistejaan jäähdyttää vakiona.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 868
Nyt tuli kortti mullekin ja hetken pyöritelty. Painaa saman verran kuin 2-3 normaalia näytönohjainta ja puskee ulos +50C ilmaa takaa. Kortin metallikehys koneen sisällä ja saman lämpöinen, eli lämmittää viereisiä kortteja mukavasti. Muistinlämmöt pysyy kuitenkin kurissa, eli kaiketi ihan hyvin kuitenkin toteutettu verrattuna ongelmallisiin 3080 kortteihin. Mielestäni myös hiljaisempi 100% kuormalla kuin 3 tuulettiminen HP joka ei onnistunut edes muistejaan jäähdyttää vakiona.
Voisitko testata pikaiseen lämmöt vaikka 50 tai 60% fanilla?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
218
Onko noita 3060-3070 akselilla kortteja mitenkään kaupan hyllystä saatavilla, vai meneekö käytännössä kaikki verkkokaupan kautta nykyään? Ei sillä että Oulun seudulla nyt kovin montaa komponentteja myyvää kauppaa olisikaan.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Mä katsoin tänään järkyttyneenä 1660 supereiden tukkurihintoja. Ei suoraan liity toki 3000 sarjan saatavuuteen, mutta onhan niillä relaatio. Meidän pitää nostaa 1660 super rog strixin hinta 505 euroon. Tässähän ei ole enää mitään järkeä ja pitää vaan toivoa, että kukaan vähemmän perillä oleva ei mene tommoista korttia ostamaan... Tulee vaan kaikille paha mieli.
Mielenkiintoisesti myös AMD:n kortit on nyt alkaneet lentämään hyllystä eli nekään ei enää tahdo siellä kauaa olla. Ilmeisesti mainaustuotto noussut jo riittävälle tasolle... Tänään tuli 19 korttia ja taitaa 2 kpl olla jäljellä... Kysyntä on siis ihan käsittämätöntä. Tuntuu myös, että saatavuus olisi heikentynyt ja kuulemma taas pyritään saamaan toimituksia enemmän "hubeista" eikä suoraan tehtailta ja ehkä sitten saatavuus vähän paranisi, mutta en usko tuohon ennenkuin näen. Ja ei kyllä uskonut tukkurinkaan edustaja... Voisiko olla, että taustalla jo tehdään 3080ti kortteja ja siihen menisi kapasiteettia. Ainahan ne on yrittänyt "suuremman" satsin saada launchiin. Esim. nyt kun tuli 3060 kortit niin saatiin mekin niitä 40 kpl ja sen jälkeen ollut taas hiljaista ja yksittäisiä kappaleita. Eli sillä alulla on aika iso merkitys volyymin osalta. Saattaa vastata ainakin laajassa kanavassa launchi yli kuukauden korttimäärää ja todennäköisesti samassa tehtaassa ne kortit tehdään ja olemassa olevalla kapasiteetilla.

Edit: Tässähän pitää siis todeta, että nämähän on nyt muuttunut työkaluiksi ja sen mukaan niiden hinta määrittyy... b-to-b puolella näkee usein hintoja jotka vähän järkyttää.. itseänikin. Tuossa esim. tarvittiin tuommoiseen erikoisemaan serveriympäristöön 1,92tb ssd levy niin se maksoi vähän yli 2500 euroa/kpl. Nyt näytönohjaimet on kanssa siirtynyt pois kuluttajapohjaisesta hinnoittelusta....
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
120
Onko noita 3060-3070 akselilla kortteja mitenkään kaupan hyllystä saatavilla, vai meneekö käytännössä kaikki verkkokaupan kautta nykyään? Ei sillä että Oulun seudulla nyt kovin montaa komponentteja myyvää kauppaa olisikaan.
A5F7C651-F5A7-4297-9CB3-13EA56317D5E.jpeg

Veljekset Keskisellä oli ainaki jotain muutama päivä sitten.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Varmaan moni on näytönohjainta tilatessaan valinnut laskun maksutavaksi. Laskun, jota mainostetaan jotenkin niin että tutustu ensin tuotteeseen rauhassa ja maksa vasta sitten. Joissain kaupoissa lasku näköjään aktivoidaan heti tilaushetkellä ja joissain vasta kun tuote lähtee postiin kohti asiakasta. Tuo ensimmäinen tyyli tuottaa nyt sitten näytönohjaimia odotellessa hankaluuksia. Itsellä yksi 3060Ti tilaus voimassa joulukuulta ja Collectorin lasku aktivoitui samantien, pari kertaa olen saanut eräpäivää siirrettyä, mutta nyt ei sitten kuulemma auta mikään tai kukaan (myyjä, Paytrail, Collector), vaan maksaa pitäisi tai perua tilaus. Haluan tuotteen ja maksaa sitten kun olen sen saanut, kuten mainoslauseet lupaa. Onko joku saanut tuollaisen laskun holdiin ja miten? Outoa mielestäni on, että lasku ylipäätään automaattisesti aktvioidaan samantien. Edit: tai outoa on sitten ehkä se, että sitä laskutusta ei nyt voi enää pysäyttää tällaisessa poikkeustilanteessa.
 
Liittynyt
06.05.2021
Viestejä
2
Itse oon saanu hommattua muutamat 3070 ostamalla halpis konepaketteja, kortit vittuun ja muu kone roskiin, ei tarvi jonottaa ja odottaa:geek:
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
120
Vesalla ei oo verkkomyyntiä ja tarjoushaukka ei oo osannu iskeä kiinni näihin :D

Oliko muita 3060 tai 3070 kortteja?
En tiedä kun ei itse tullu käytyä, kaveri laitto vaan kuvaa :) AMD kortteja oli 6700xt 849€ ja 6900xt 1799€. Malleista en tiedä sen enempää.
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Varmaan moni on näytönohjainta tilatessaan valinnut laskun maksutavaksi. Laskun, jota mainostetaan jotenkin niin että tutustu ensin tuotteeseen rauhassa ja maksa vasta sitten. Joissain kaupoissa lasku näköjään aktivoidaan heti tilaushetkellä ja joissain vasta kun tuote lähtee postiin kohti asiakasta. Tuo ensimmäinen tyyli tuottaa nyt sitten näytönohjaimia odotellessa hankaluuksia. Itsellä yksi 3060Ti tilaus voimassa joulukuulta ja Collectorin lasku aktivoitui samantien, pari kertaa olen saanut eräpäivää siirrettyä, mutta nyt ei sitten kuulemma auta mikään tai kukaan (myyjä, Paytrail, Collector), vaan maksaa pitäisi tai perua tilaus. Haluan tuotteen ja maksaa sitten kun olen sen saanut, kuten mainoslauseet lupaa. Onko joku saanut tuollaisen laskun holdiin ja miten? Outoa mielestäni on, että lasku ylipäätään automaattisesti aktvioidaan samantien. Edit: tai outoa on sitten ehkä se, että sitä laskutusta ei nyt voi enää pysäyttää tällaisessa poikkeustilanteessa.
Maksuajankohta

Jollei toisin ole sovittu, ostajan on maksettava kauppahinta myyjän sitä vaatiessa, ei kuitenkaan ennen kuin tavara on sopimuksen mukaisesti hänen saatavillaan.

Ostajalla on oikeus ennen kauppahinnan maksamista tarkastaa tavara tavanmukaisesti tai siten kuin olosuhteisiin nähden on asianmukaista, jollei tällainen tarkastus ole yhteensopimaton sovitun luovutus- ja maksutavan kanssa.


Jos olet sopinut kauppaa tehdessäsi jotain muuta, sitten tuo ei tietenkään päde...
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Maksuajankohta

Jollei toisin ole sovittu, ostajan on maksettava kauppahinta myyjän sitä vaatiessa, ei kuitenkaan ennen kuin tavara on sopimuksen mukaisesti hänen saatavillaan.

Ostajalla on oikeus ennen kauppahinnan maksamista tarkastaa tavara tavanmukaisesti tai siten kuin olosuhteisiin nähden on asianmukaista, jollei tällainen tarkastus ole yhteensopimaton sovitun luovutus- ja maksutavan kanssa.


Jos olet sopinut kauppaa tehdessäsi jotain muuta, sitten tuo ei tietenkään päde...
OK. Eipä ole myyjän sivuilla/toimitusehdoissa mitään mainittu, joten tuo kohta kuluttujansuojalaista on siis pätevä. Ensisijaisesti varmaan siis myyjä rikkoo lakia, mutta osaltaan myös Collector, joka ei suostu pysäyttämään asiakkaan laskutusta, vaikka tietää tilanteen. Etukäteen asiakkaalle ei myöskään anneta sitä tietoa, että lasku erääntyy joka tapauksessa oli tuotetta toimitettu tai ei.
 
Liittynyt
30.03.2021
Viestejä
5
3080 TUF OC:eita tullut 27kpl Verkkikseen viimeisen viikon sisällä, eikä kukaan ole raportoinut 28.11 jälkeisistä tilauksista.
Missä jono menee?

Ai että kun ei malta odottaa.. :D
 
Liittynyt
10.12.2020
Viestejä
47
Eiköhän lähes jokainen tällä lankulla seisova tämän tiedon saanut postiinsa, mutta mikäli ei, tässä iloa silmälle rivikaupalla.

En ole tämän taulukon mukaan vanhennut syyskuun jälkeen kuin 2-3 kk, sillä sen pidempään en ole kortteja minkään tiedotteen perusteella joutunut odottelemaan.

Niin, kyseessä siis Jimm'sin toimitusaika-arviotiedote (joka on btw aika maukas yhdyssana).

Näyttökuva 2021-05-06 143725.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 468
Viestejä
4 200 448
Jäsenet
70 910
Uusin jäsen
Dewlin9000

Hinta.fi

Ylös Bottom