NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 605
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
2 361
Ulkonäöllä ei itse ole väliä kun umpinainen koppa, mutta tuo ichill näyttää kyllä jonkun 'pimp my gpu' sarjan överituotokselta, tuota koppaa myöten:rofl:. Pari kappaletta oli jäljellä tätä kirjoittaessa, menee varmaan nopeaan.
Ei voi edes ostaa, koska " ostaa" nappula ei ole vielä aktivoituna.
 

ogc

Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
10
Onko yhä viimeisin tieto Gigantin OC TUF 3080 korteista, että vuoden vaihteessa tuli yksi erä? Onko tiedossa edes yksittäisiä tapauksia, että joku olisi saanut tuota korttia sen jälkeen?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
1
Täytyy kyl sanoo että onneks en oo n.s. "pakko saada" -tyyppiä (tai no olen, oikeesti XD, mutta kaiken itsekurin käyttäen kykenee olemaan), jahka joskus tää tilanne tasottuu niin voi katella joko rtx 2070 tai jos elämän pistää risakeks niin 3070 sit vuonna 2022 kun 3070 alkaa saada kaupasta... Nyt mennään gtx980, sillä pärjää onneks mun käyttöön ihan riittävästi. Tää tilanne on kyllä kaikenkaikkiaan aika surkuhupaisa ostajan kannalta. Ja nvitukka tekee tiliä 2060:llä noi voivv... Ilmeisesti kaikki 30x0:t menee kryptovaluutan louhijoille sitä mukaa kun tulee tms. (joka sinänsä, siis kryptovaluutan käsite, ei mahdu meikäläisen tajuntaan yhtään, t. kääkkä).
 
Liittynyt
07.12.2020
Viestejä
53
Ihan uskomaton tuo menekki noissa näytönohjaimissa. Ei mene kauan kun on taas Jimmsin saldo nollissa, vaikka hinnat aivan tolkuttomat.
Eletään ihan toisessa todellisuudessa kun vertaa viime syksyyn. Silloin 3090 tuntui järkyttävän hintaiselta 1700€, nyt porukka ostaisi sillä hinnalla heti muutaman varastoon. 3080 hinnoista puhumattakaan.

Off-topic, mutta tuntuu sama uusi todellisuus olevan kaikessa muussakin. Esim. asuntokaupassa ainakin pk-seudulla. Pyynti-hinta on hyvissä asunnoissa vain sisäänheittohinta, että saadaan paljon porukkaa näytölle. Ei meinaakaan mennä sillä kaupaksi.
Kyllä nämä näytönohjainten saatavuus ja hinnannousut on vain esimakua mitä tulee tapahtumaan kaikkien hyödykkeiden hinnalle. Kohta tulee hopea, jota ei enää saa mm. jenkeissä mistään itselleen, vaikka hintaa pidetään alhaalla isojen pankkien toimesta. Ostin juuri Virosta taas satsin.

Jos nyt aiheeseenkin kommentoidaan, niin Proshopista korttia odottavana olen niiden listaa tuijottanut nyt päivittäin, ja nyt on pari viikkoa näyttänyt saldo pyöreää nollaa. Maanantain jälkeen eivät ole edes viitsineet päivittää. Hintoja sielläkin nostettu korttikohtaisesti sadalla tai parilla tässä hiljattain.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
472
Täällä ei ollut viimeaikaisia kokemuksia Gigantin tilanteesta ja kyselin heiltä suoraan 17.9. tilatun 3080 TUFin tilanteesta.

Kiitos yhteydenotostanne. Näissä näytönohjaimissa on ollut maailmanlaajuissesti toimitusongelmia emmekä me pysty valitettavasti kertomaan tarkkaa ajankohtaa toimitukselle. Valmistajalta tuotteet menevät suoraan tukkurille ja tukkurilta asiakkaille. Tuotteita toimitetaan sen mukaan kuin tuotteita saadaan.

Pahoittelemme tilannetta ja toivomme, että kaikki asiakkaamme saisivat tilatut tuotteet mahdollisimman pian.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
27
Täällä ei ollut viimeaikaisia kokemuksia Gigantin tilanteesta ja kyselin heiltä suoraan 17.9. tilatun 3080 TUFin tilanteesta.

Kiitos yhteydenotostanne. Näissä näytönohjaimissa on ollut maailmanlaajuissesti toimitusongelmia emmekä me pysty valitettavasti kertomaan tarkkaa ajankohtaa toimitukselle. Valmistajalta tuotteet menevät suoraan tukkurille ja tukkurilta asiakkaille. Tuotteita toimitetaan sen mukaan kuin tuotteita saadaan.

Pahoittelemme tilannetta ja toivomme, että kaikki asiakkaamme saisivat tilatut tuotteet mahdollisimman pian.
Jos näkisi edes vähän liikehdintää korttitoimituksissa tai oman jonosijoituksen niin suhtautumiseni olisi vähemmän huolestunut tähän Gigantin toimintaan. Tämä TUF korttina oli kyllä vähän toivoton valinta näin jälkikäteen todettaessa, jos olisin valinnut jonkun premium-kortin jimmsiltä/verkkokaupasta niin moni asia olisi nyt hyvin/paremmin. Itse oletusarvoisesti lokakuussa tilatessani kortin olin valmis odottamaan maaliskuuhun, mutta näyttääpi siltä että täytyy poiketa tämänhetkiseltä polulta sillä muuten tulen odottelemaan korttia syksyyn asti, mistään asiasta ei ole takeita tällä hetkellä.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
472
Jos näkisi edes vähän liikehdintää korttitoimituksissa tai oman jonosijoituksen niin suhtautumiseni olisi vähemmän huolestunut tähän Gigantin toimintaan. Tämä TUF korttina oli kyllä vähän toivoton valinta näin jälkikäteen todettaessa, jos olisin valinnut jonkun premium-kortin jimmsiltä/verkkokaupasta niin moni asia olisi nyt hyvin/paremmin. Itse oletusarvoisesti lokakuussa tilatessani kortin olin valmis odottamaan maaliskuuhun, mutta näyttääpi siltä että täytyy poiketa tämänhetkiseltä polulta sillä muuten tulen odottelemaan korttia syksyyn asti, mistään asiasta ei ole takeita tällä hetkellä.
Onneksi tuli ite tilattua 1.10. verkkokaupasta TUF OC, joka oli loppuvuodesta noudettavissa. Eikä nykyhinnoilla enää harmita että maksoi siitä 60€ enemmän yhteensä 799€ :kahvi:
 
Liittynyt
12.02.2021
Viestejä
56
Niin se vaan Jimssistäkin kaikki hyllyssä olevat 959 euron 3070 Dualit ja 1119 euron 3070 Strixit meni. :oops:
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
4 021
Niin se vaan Jimssistäkin kaikki hyllyssä olevat 959 euron 3070 Dualit ja 1119 euron 3070 Strixit meni. :oops:
Samoin meni 789€ maksavat RTX 3060 Strixit. Näköjään nekin joillekin kelpaavat :btooth:

Normaalissa tilanteessa 350€ maksavana tuolla RTX 3060:lla olisi helppo kasata tonnin pelikone, jolla pelailee kaikkia pelejä mukavasti 1080p resoluutiolla. Nykyisessä tilanteessa taas tonnin budjetilla jäisi vain 211€ muihin komponentteihin. Ei käy kateeksi uusia koneita kasaavia.
 
Liittynyt
18.11.2019
Viestejä
111
Jonkinlainen balanssi tuntuu löytyvän ainoastaan 3090 hinta/kysyntäsuhteessa, kun ne ei heti lopu hyllystä. En ihmettele vaikka 3070 hinta nousis joka viikko kunnes kysyntä stabiloituu.

Mitähän tuo Jimmsin saatavuustiedote mahtaa tarkoittaa, kun tiedotteessa esim. mainitaan TUF 3080 non-oc toimitusajaksi 2-3kk jos on tilannut julkkaripäivänä tai 18.9. Ei varmasti ole siinä ajassa toimitettu.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
179
Jonkinlainen balanssi tuntuu löytyvän ainoastaan 3090 hinta/kysyntäsuhteessa, kun ne ei heti lopu hyllystä. En ihmettele vaikka 3070 hinta nousis joka viikko kunnes kysyntä stabiloituu.

Mitähän tuo Jimmsin saatavuustiedote mahtaa tarkoittaa, kun tiedotteessa esim. mainitaan TUF 3080 non-oc toimitusajaksi 2-3kk jos on tilannut julkkaripäivänä tai 18.9. Ei varmasti ole siinä ajassa toimitettu.
Ne taisi olla arviot siitä saatavuustiedotteesta eteenpäin. eli se 2-3kk on siitä saatavuustiedotteesta. Ei sieltä julkaisupäivästä.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Tuota ei tuo liity noihin Nvidian hinnan nostoihin mitenkään. Nvidia tekee sirunsa Samsungilla Koreassa ja TSMC: tekee AMD:n sirut Taiwanissa. Muut komponentit tulee pääosin Kiinasta ja vaikka osa merkeistä kasaakin tuotteensa Taiwanissa, ei ne vissihin vaadi suuria määriä vettä, jos ei henkilökunta kittaa sitten todella paljon h2o:ta :D.
Ellei hintoja nosteta sitten jo pelkästään sen takia kun kilpailijakin on nostamassa. :) Mene ja tiedä. Joka tapauksessa tilanne on luultavasti surkeimmillaan kautta historian.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
276
Ne taisi olla arviot siitä saatavuustiedotteesta eteenpäin. eli se 2-3kk on siitä saatavuustiedotteesta. Ei sieltä julkaisupäivästä.
2-3kk saatavuustiedotteesta, eli jussiin mennessä Jimms olisi silloin saanut yli 200kpl:ta non-OC tuf 3080:sia lisää? Ei kuulosta kyllä järin realistiselta arviolta jos tahti jatkuu samana. Olen muutamaan kertaan tätä Jimmsin langassa ihmetellyt, mutta on tullut vaan muilta foorumilaisilta aika henkilökohtaisia hyökkäyksiä eikä Jimms ole tarkentanut mitä luvut meinaavat.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
27
Onneksi tuli ite tilattua 1.10. verkkokaupasta TUF OC, joka oli loppuvuodesta noudettavissa. Eikä nykyhinnoilla enää harmita että maksoi siitä 60€ enemmän yhteensä 799€ :kahvi:
Juuri tämä, ainakin havaintojeni mukaan verkkokaupalla/jimmsillä pienemmät jonot ollut purettavana -> keskimäärin nopeammat toimitukset kuin Proshopilla/Gigantilla ainakin näissä alemmantasoisissa korteissa. Tästä opittiin, että tulevaisuudessa pitäisi paremmin hajauttaa noita omia tilauksia, puotikohtaisesti/vertikaalisesti entrykorttien ja flagship korttien välillä... Tuottaisi parempia tuloksia. Itse ensimmäistä kertaa ostan em. tavaroita, ei kyllä tullut mieleen.

Edit: Nyt vaihtoehtoisesti mietin kortin ostamista premiumilla (ei Jimms-tasoisella kuten 1400 MSI supremestä), esim. 900-1200€ RTX 3080 ja samaa tasoa AMD:n korteille. Onko kenelläkään onnistuneita botittomia ostokokemuksia Amazonin puolelta tai muualta? olen ottanut tuon PartAlert discordin käyttöön, sieltä tullut vähän väliä mielenkiitoisia tilaisuuksia ostaa kortteja, tosin en ole vielä painanut liipasinta. Esim 3080 kortteja yömyöhään ollut esillä useita minuutteja.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2021
Viestejä
15
Suprimi noudettavissa 8.1 tilattu, pitäs tällekki jotain keksii ku tuli kiire ja kävin ostamassa hyllystä tammikuussa 1,2k strixin
Edit: verkkis siis
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Suprimi noudettavissa 8.1 tilattu, pitäs tällekki jotain keksii ku tuli kiire ja kävin ostamassa hyllystä tammikuussa 1,2k strixin
Edit: verkkis siis
Eli 3080 kyseessä? Jos näin, niin oma 3080 VOI saapua ennen 3080ti julkkaria?! (verkkis tilattu 11.1
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
985
2-3kk saatavuustiedotteesta, eli jussiin mennessä Jimms olisi silloin saanut yli 200kpl:ta non-OC tuf 3080:sia lisää? Ei kuulosta kyllä järin realistiselta arviolta jos tahti jatkuu samana. Olen muutamaan kertaan tätä Jimmsin langassa ihmetellyt, mutta on tullut vaan muilta foorumilaisilta aika henkilökohtaisia hyökkäyksiä eikä Jimms ole tarkentanut mitä luvut meinaavat.
Mjooh, julkaisusta asti on saatu n. 30 korttia / kuukausi, joten tuskin yhtäkkiä tuleekin 70 korttia / kuukausi, varsinkin kun on raportoitu että sataavuus vain heikkenee (ja hinnat nousee). Mut anyway, 2-3kk odotusaika niille jotka ovat tilanneet 17.9, joten jos nyt laittaa non-OC:ta tilaukseen niin voi odotella jossain vuoden vaihteen tienoilla korttia saapuvaksi, jos sittenkään. On kyllä ihan käsittämätön tilanne :D
 
Liittynyt
08.06.2020
Viestejä
55
3080 Suprim X Jimmsissä:

- 21 tilattuna
- "Saapumispäivä vielä vahvistamatta - 36 kpl"

Typerästi innostunut vai saiskohan tosta haluavat omansa piakkoin?
Saapumiseriä tullut näköjään kuukaudessa tommonen 2-4 kpl.
 
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
504
3080 Supprime 9. tammikuuta 2021 klo 09.02 tilattu, tuli noudettavaksi pirkkalaa :) enää ei tarvis käyrä ku 300 km road ripillä ja hakia se :D
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 881
Tänään katkesi kamelilta selkä. Joulukuussa oli tilattu 3080 msi ventus datatronicilta, mutta vaihdoin kortin n.samanhintaiseen 3070:aan... Onnea muille kärsivällisille ja 3080 korttinsa saaneille!
 
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
159
Tänään katkesi kamelilta selkä. Joulukuussa oli tilattu 3080 msi ventus datatronicilta, mutta vaihdoin kortin n.samanhintaiseen 3070:aan... Onnea muille kärsivällisille ja 3080 korttinsa saaneille!
Ei tarvitse hävetä tätä ratkaisua IMO. Tilanne on mitä on ja annoit reilusti aikaa tilaukselle toteutua. Aika on myös rahaa, ainakin jos aiot mainata vähän sivussa jolla saa vähän omia takaisin.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Täytyy kyl sanoo että onneks en oo n.s. "pakko saada" -tyyppiä (tai no olen, oikeesti XD, mutta kaiken itsekurin käyttäen kykenee olemaan), jahka joskus tää tilanne tasottuu niin voi katella joko rtx 2070 tai jos elämän pistää risakeks niin 3070 sit vuonna 2022 kun 3070 alkaa saada kaupasta... Nyt mennään gtx980, sillä pärjää onneks mun käyttöön ihan riittävästi. Tää tilanne on kyllä kaikenkaikkiaan aika surkuhupaisa ostajan kannalta. Ja nvitukka tekee tiliä 2060:llä noi voivv... Ilmeisesti kaikki 30x0:t menee kryptovaluutan louhijoille sitä mukaa kun tulee tms. (joka sinänsä, siis kryptovaluutan käsite, ei mahdu meikäläisen tajuntaan yhtään, t. kääkkä).
Kyllä noita 3070 saa kohtuu helposti, kun pysyy hereillä ja seuraa tätä threadia. Toki jos hinta on kynnyskysymys niin sitten tarvii olla ilman...
3080 Supprime 9. tammikuuta 2021 klo 09.02 tilattu, tuli noudettavaksi pirkkalaa :) enää ei tarvis käyrä ku 300 km road ripillä ja hakia se :D
11. päivä jo lähellä :p Tosin mun tuurilla se erä loppuu just ennen mun tilausta.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
262
Kyllä noita 3070 saa kohtuu helposti, kun pysyy hereillä ja seuraa tätä threadia. Toki jos hinta on kynnyskysymys niin sitten tarvii olla ilman,...

11. päivä jo lähellä :p Tosin mun tuurilla se erä loppuu just ennen mun tilausta.
Itselläni 12.1 tehty tilaus ja veikkaan, että enää ehkä n. 20 tilausta ennen minua. Seuraava eräkin toivottavasti saapuu tähän asti toteutuneessa "normaalissa" toimitusrytmissä eli ehkä kuukauden päästä :)
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
1 760
Kyllä noita 3070 saa kohtuu helposti, kun pysyy hereillä ja seuraa tätä threadia. Toki jos hinta on kynnyskysymys niin sitten tarvii olla ilman...

11. päivä jo lähellä :p Tosin mun tuurilla se erä loppuu just ennen mun tilausta.
Vahva luotto että riittää sulle ja mulle seuraavasta erästä. Tuo yli 25 kpl oli aika iso läjä, koska jono eteni paljon. Eipä tässä, 3080ti tullee olemaan 1500€+?(pieni erä myydään jollakin 1099€, ja tää on ihan hypespekulaatio), niin kyllä tuo 3080 suprim x kelpaa tuohon 959€ hintaan. Tässä kun on taisteltu näyttiksestä (3080) alkaen 17.9, niin jotain valoa on tunnelin päässä. A. Ankan tuurilla on menty. Eipä siinä, tulipahan opittua näyttiksistä aika paljon tän matkan varrella!
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Samoin meni 789€ maksavat RTX 3060 Strixit. Näköjään nekin joillekin kelpaavat :btooth:

Normaalissa tilanteessa 350€ maksavana tuolla RTX 3060:lla olisi helppo kasata tonnin pelikone, jolla pelailee kaikkia pelejä mukavasti 1080p resoluutiolla. Nykyisessä tilanteessa taas tonnin budjetilla jäisi vain 211€ muihin komponentteihin. Ei käy kateeksi uusia koneita kasaavia.
Onhan se tilanne hankala. Hintoja en puolustele, mutta ainakin 26.3 pitäisi aika monelle jämylle tulla Asus 3060 Dualia ja meillekin tulee ennätysmäärä. Siinä nyt sentäs hinta on vielä jossain järjellisessä tasossa, mutta onhan se suolaista kun yli 550 euroa menee keskitason näytönohjaimeen.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
55
Onhan se tilanne hankala. Hintoja en puolustele, mutta ainakin 26.3 pitäisi aika monelle jämylle tulla Asus 3060 Dualia ja meillekin tulee ennätysmäärä. Siinä nyt sentäs hinta on vielä jossain järjellisessä tasossa, mutta onhan se suolaista kun yli 550 euroa menee keskitason näytönohjaimeen.
Täällä kun nuristaan kovasti näistä hintojen noususta tietyissä kaupoissa, niin voisitko ihan rautalangasta vääntäen kertoa, että miksi esim. teidän kauppa ei enää myy 3090 strixiä alle 1900 euroon? Voisin kuvitella, että näihin hintojen nostoihin liittyy ihan konkreettinen syy, eikä pelkkä rahan ahneus...
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Täällä kun nuristaan kovasti näistä hintojen noususta tietyissä kaupoissa, niin voisitko ihan rautalangasta vääntäen kertoa, että miksi esim. teidän kauppa ei enää myy 3090 strixiä alle 1900 euroon? Voisin kuvitella, että näihin hintojen nostoihin liittyy ihan konkreettinen syy, eikä pelkkä rahan ahneus...
No koska jos möisin sen vaikkapa 2200 eurolla niin silloinkaan minulle ei jäisi yhtään mitään. 1900 eurolla antaisin rahaa jo reilusti pois. Eli se ei toimi kaupankäynnissä.
Aiemmin sitä jo kerroin, että kustannusten ja myös ahneuden nousu jokaisessa portaassa kumuloituu. Esimerkkinä, jos 3090 olisi maksanut 1800 euroa alvilla on se alvittomana 1451 euroa. Jos itse ottaisin aika normaalia komponenttikaupan katetta pitäisi minun saada tuote suunnilleen 1300 euroon alv 0. Voisin olettaa, että tukkurin pitäisi tällöin saada tuote noin 1200-1250 euroon valmistajalta. No nyt jos täällä alkupäässä päätetäänkin, että nyt on kaikki halunnut meiltä vähän enemmän rahaa, sekä logistiikka, alihankkijat että myös osakkeenomistajat ja päätetään nostaa hintaa 20%, (Asus nostanut vielä enemmän toki!) eli yhtäkkiä tukkuri maksaakin siitä 1500 euroa. No tukkuri toteaa, että kysyntä on kovaa, nostampa minäkin pari prosenttia katetta n. 5% noin 7% (eli aika maltillisesti) on minun sisäänostoni yhtäkkiä n. 1620 euroa ja sitten jos minäkin haluan nostaa katetta pari prosenttia vaikkapa 10%->13% kun tässä saa myydä tappiollakin näitä kortteja (Tänäänkin lähti tappiolla 3080 pari eteenpäin) olisi asiakashinta 1860 euroa alv 0% eli alvilla n. 2300 euroa. No nythän nuo on noussut vielä vähän lisää, mutta minunkaan matikkani ei pääse vielä 3000 euron hintoihin :D Ja Asushan ei tuossa ole myöskään saanut 20% lisää, koska heidän kulut on kasvanut ja Nvidia varmasti ottaa pienen siivun lisää myös. Muistivalmistajat ottaa siivun lisää... yms. Ketju kun on pitkä ja kaikille avautuu mahdollisuus ottaa pikkaisen lisää niin se kumuloituu hurjasti.
 
Liittynyt
01.11.2018
Viestejä
55
Kiitos selventävästä vastauksesta. Toki nuo yli 3000e hinnat on aivan yliampuvia, mutta nuo 3090 tilaukset taitaa olla melko harvassa tällä hetkellä? Onko tässä takana esim. se että otetaan se 30 pinnan kate niiltä harvoilta jotka näitä nyt sattuu tilaamaan, mene ja tiedä. :confused2:
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Kiitos selventävästä vastauksesta. Toki nuo yli 3000e hinnat on aivan yliampuvia, mutta nuo 3090 tilaukset taitaa olla melko harvassa tällä hetkellä? Onko tässä takana esim. se että otetaan se 30 pinnan kate niiltä harvoilta jotka näitä nyt sattuu tilaamaan, mene ja tiedä. :confused2:
No meille tuli tänään pari niitä ja ne meni suoraan jonoon.. Noita 3090 menee yllättävän paljon ainakin vielä 2300-2500 euron hinnoilla riippuen mallista. Ja noilla hinnoilla ei ole kummoista katetta.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
1615582055751.png

Jos tästä tekee lyhyen analyysin näin illan ratoksi:
Telia ei myy jollei ole varastoa eli ei tarvitse päivittää hintaa ns. uuden erän hinnalle
City tietotekniikka: Pidättävät sillä heidän ennakkomyyntilogiikallaan (en ota kantaa pätisikö esim. oikeudessa kuluttajansuojaa vastaan) oikeuden justeerata hintaa
Verkkokauppa.com: Ankkurihinta, Jota mekin aika pitkälle olemme tuijottaneet nyt näinä poikkeuksellisina aikoina, mutta nyt lopettaneet myynnit ennakkoon eli ei anna enää tilata eli hinnoittelu ei välttämättä enää ole niin "oikea" kaikissa tuotteissa.
Datatronic: Ymmärrettävistä syistä en kommentoi :)
Proshop: Yllättävän hyvä hintataso ollut ja mahdollistavat tilaamisen edelleen
Compusat: Veikkaukseni on, että hinnalla haluavat varmistaa, että tilauksia ei tule liikaa?
Jimms: Myyvät saatavuutta. Usein paras saatavuus ja isoimmat saapuvat erät.
Multitronic: Varmaankaan eivät halua tilauksia näihin kortteihin.

3080 ROG Strixissä käytännössä lähes sama tarina, mutta osa myyjistä puuttuu, kun tilanne jo muuttunut niin haasteelliseksi.
Tästä voi myös päätellä, että ei tässä sentäs kartellia ole päässyt syntymään :) Onhan hintahaarukka todella iso.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190

Jos tästä tekee lyhyen analyysin näin illan ratoksi:
Telia ei myy jollei ole varastoa eli ei tarvitse päivittää hintaa ns. uuden erän hinnalle
City tietotekniikka: Pidättävät sillä heidän ennakkomyyntilogiikallaan (en ota kantaa pätisikö esim. oikeudessa kuluttajansuojaa vastaan) oikeuden justeerata hintaa
Verkkokauppa.com: Ankkurihinta, Jota mekin aika pitkälle olemme tuijottaneet nyt näinä poikkeuksellisina aikoina, mutta nyt lopettaneet myynnit ennakkoon eli ei anna enää tilata eli hinnoittelu ei välttämättä enää ole niin "oikea" kaikissa tuotteissa.
Datatronic: Ymmärrettävistä syistä en kommentoi :)
Proshop: Yllättävän hyvä hintataso ollut ja mahdollistavat tilaamisen edelleen
Compusat: Veikkaukseni on, että hinnalla haluavat varmistaa, että tilauksia ei tule liikaa?
Jimms: Myyvät saatavuutta. Usein paras saatavuus ja isoimmat saapuvat erät.
Multitronic: Varmaankaan eivät halua tilauksia näihin kortteihin.

3080 ROG Strixissä käytännössä lähes sama tarina, mutta osa myyjistä puuttuu, kun tilanne jo muuttunut niin haasteelliseksi.
Tästä voi myös päätellä, että ei tässä sentäs kartellia ole päässyt syntymään :) Onhan hintahaarukka todella iso.
Onko Telia muuttanut strategiaansa sitten viime vuoden? Heillä on yhä jonossa ilmeisesti lukuisia 3080:n tilauksia vielä viime vuodelta. Minä "sain" itselleni Strix 3080 OC:n marraskuussa kun oli sitä oli sivujen mukaan "muutama jäljellä". Eipä ole näkynyt.

EDIT: Lainaus viestistä: "Telia ei myy jollei ole varastoa eli ei tarvitse päivittää hintaa ns. uuden erän hinnalle "
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
303
Onko Telia muuttanut strategiaansa sitten viime vuoden? Heillä on yhä jonossa ilmeisesti lukuisia 3080:n tilauksia vielä viime vuodelta. Minä "sain" itselleni Strix 3080 OC:n marraskuussa kun oli sitä oli sivujen mukaan "muutama jäljellä". Eipä ole näkynyt.
No siis tavoite ja toteutus ei ole välttämättä kulkenut täysin käsikädessä...
 
Liittynyt
13.03.2019
Viestejä
304
Kiitoksia HcdT!

Teikäläisen kulma ja asiantuntijuus (sekä hyvä artikulaaatio) on vallan piristävää tällä palstalla.
Se antaa hyvän kulman verhojen taakse, asioihin mitä me kaikki kuluttajat ei välttämättä aina
tulla ajatelleeksi tai edes voida tietää. Jos jaksuja riittää, jatka samaa rataa. Itse ainakin arvostan suuresti panostasi.
 
Liittynyt
08.11.2020
Viestejä
1 463
No koska jos möisin sen vaikkapa 2200 eurolla niin silloinkaan minulle ei jäisi yhtään mitään. 1900 eurolla antaisin rahaa jo reilusti pois. Eli se ei toimi kaupankäynnissä.
Aiemmin sitä jo kerroin, että kustannusten ja myös ahneuden nousu jokaisessa portaassa kumuloituu. Esimerkkinä, jos 3090 olisi maksanut 1800 euroa alvilla on se alvittomana 1451 euroa. Jos itse ottaisin aika normaalia komponenttikaupan katetta pitäisi minun saada tuote suunnilleen 1300 euroon alv 0. Voisin olettaa, että tukkurin pitäisi tällöin saada tuote noin 1200-1250 euroon valmistajalta. No nyt jos täällä alkupäässä päätetäänkin, että nyt on kaikki halunnut meiltä vähän enemmän rahaa, sekä logistiikka, alihankkijat että myös osakkeenomistajat ja päätetään nostaa hintaa 20%, (Asus nostanut vielä enemmän toki!) eli yhtäkkiä tukkuri maksaakin siitä 1500 euroa. No tukkuri toteaa, että kysyntä on kovaa, nostampa minäkin pari prosenttia katetta n. 5% noin 7% (eli aika maltillisesti) on minun sisäänostoni yhtäkkiä n. 1620 euroa ja sitten jos minäkin haluan nostaa katetta pari prosenttia vaikkapa 10%->13% kun tässä saa myydä tappiollakin näitä kortteja (Tänäänkin lähti tappiolla 3080 pari eteenpäin) olisi asiakashinta 1860 euroa alv 0% eli alvilla n. 2300 euroa. No nythän nuo on noussut vielä vähän lisää, mutta minunkaan matikkani ei pääse vielä 3000 euron hintoihin :D Ja Asushan ei tuossa ole myöskään saanut 20% lisää, koska heidän kulut on kasvanut ja Nvidia varmasti ottaa pienen siivun lisää myös. Muistivalmistajat ottaa siivun lisää... yms. Ketju kun on pitkä ja kaikille avautuu mahdollisuus ottaa pikkaisen lisää niin se kumuloituu hurjasti.
Olen aina pitänyt Datatronic väkeä todella asiallisena ja rehellisinä, taas jälleen ei pety. Siellä talossa puhutaan suoraan ainakin asiat ja ne tuodaan reilusti julki jos asiakas kysyy.. :) Mahtavaa toimintaa!
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
189
Hyvin selvennetty asioita.
Ja tavallinen kuluttaja harvoin ymmärtää että esim "elektroniikka kaupan" kaikki tuotot on periaatteessa tuo Alviton kate. Siitä katteesta eli voitosta pitää maksaa vielä verot ja kulut ja palkat yms.
Eli aika monta korttia saa myydä että alkaa jäämään plussan puolelle. Sekä nytten varmasti kun pitää joitain kortteja myydä jopa tappiolla kun tilanne on näin

Eipä ole niitä proshopin 3060 eagleja kuulunu. Saas nähhä meneekö ihan kuukausia
 
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
844
Ihan mielenkiintoista kyllä. Olen tilannut sekä Jimssistä (26.12) että telialta 11.11 rog strix oc 3080:n.

Telialta ei ole kuulunut mitään, koskaan. Kaksi heeboa saivat kortit ja that's all folks.

1,5kk myöhemmin jimmyltä tilsttu onkin edennyt jonosijassa +200:sta 100-120.

Tuntuu pöljältä, mut alan vahvasti uskomaan jimssin kortin ehtivän ensin.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 562
No puolituntia julkaisuhetkestä kortitkaan ei ole edenny vielä mihinkään.
Ehkä ens vuonna. Ja muutaman tunnin viiveellä gigantin varastossa +25kpl toimitus 2-3pv kortit - jotka muuttu toimitus tammikuussa.. nyt ei tiedä saako tänä vuonna.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
345
Mikä on toi proshopin taktiikka kun siellä on jotain näyttiksiä vihreellä täpillä ja varastossa, mutta niitä ei pysty ostamaan?
Lukee vaan se ilmoita minulle.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
630
Mikä on toi proshopin taktiikka kun siellä on jotain näyttiksiä vihreellä täpillä ja varastossa, mutta niitä ei pysty ostamaan?
Lukee vaan se ilmoita minulle.
Itse tosiaan eilen kyttäsin tuota yhtä rtx 3060 kunnes tuli mahdolliseksi ostaa(refreshasin sivua muutaman minuutin välein). Oman tilaukseni jälkeen ei montaa minuuttia kun koko 5kpl erä mennyt.
 
Liittynyt
22.02.2019
Viestejä
22
Mikä on toi proshopin taktiikka kun siellä on jotain näyttiksiä vihreellä täpillä ja varastossa, mutta niitä ei pysty ostamaan?
Lukee vaan se ilmoita minulle.
Eilen oli sama homma useamman näyttiksen kanssa: varastosaldoa on, muttei pysty ostamaan. Sivua jonkin aikaa päiviteltyäni osto-nappi lopulta ilmestyi ja sain tilauksen sisään. Tilausvahvistuksessa sitten perinteinen "Ei varastossa - toimitusaikaa ei voida ilmoittaa". Harmillista kyllä kuluttajalle, että noita ehditään myydä varastosaldon yli jo siinä muutaman minuutin aikana.

EDIT: Soittelin tuonne siinä vaiheessa kun osta -nappi vielä puuttui ja kysyin mikä homma. Ilmeisesti eivät ota enää ennakkotilauksia vastaan ja koittavat kerätä vähän varastoa ennen kuin pistävät tuotteita myyntiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
5
Woot? Proshop on näyttänyt koko ajan seurantasivullaan, että Inno3D:n 3060 Ti iChill 3X -kortteja ei ole eikä ole tulossakaan, ja nyt vartti sitten sieltä pätkähti lasku ja tilausvahvistus & ilmoitus lähetyksen pakkaamisesta sähköpostiin. Tilauksen tein 19.1.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
345
Woot? Proshop on näyttänyt koko ajan seurantasivullaan, että Inno3D:n 3060 Ti iChill 3X -kortteja ei ole eikä ole tulossakaan, ja nyt vartti sitten sieltä pätkähti lasku ja tilausvahvistus & ilmoitus lähetyksen pakkaamisesta sähköpostiin. Tilauksen tein 19.1.
Joo näyttää 10 korttia tulleen...
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 206
Mäkin katselin tuossa, että ehkä voisi päivittää oma RTX 2070, mutta tätä ketjua ja hintoja, kun seurailee niin taidan jäädä odottelemaan surutta ensi vuoteen :-D Joku 3080 olisi kiva, mutta MSRP hintaan. Näillä näkymin tuo tilanne siintää, jossain todella kaukana tulevaisuudessa. Katselin tarjontaa ulkomailtakin, mutta näytti olevan vielä Suomeakin huonompi tarjonta sitä kautta.
Tuo on jännä kyllä, että huomaa sellaisen "scarcity" efektin, että alitajuisesti alkaa kuvittelemaan, että pitäisi nyt ostaa uusi gpu koska kaikki muutkin tuntuvat haluavan ja hinnat ovat korkealla (eli täysin väärä ajatusmaailma) mutta noinhan se on markkinointi on aikaisemminkin toiminut (ja Apple sitä on käyttänyt hyväksi pitkään).
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 305
Viestejä
4 219 497
Jäsenet
71 017
Uusin jäsen
Jaage

Hinta.fi

Ylös Bottom