NVIDIA GeForce RTX 30 -sarjan saatavuus- ja tilausseuranta

Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
9
Huh huh.. oma 12.10. Tehty TUF 3080 OC -tilaus edelleen odottaa tuotetta. Koitin kysellä mikä on homman nimi verkkiksen aspasta, mutta asiakaspalvelija suhtautui aika nihkeästi ongelmaani. Ensin höpisi jotain siitä, että jos myymälän hyllyssä on tavaraa porukka voi ne sieltä ostaa jonon ohi. Kun koitin selventää, että nyt on kyseessä minun jälkeeni tehdyt verkkokauppatilaukset, hän totesi vain että saattaapi olla jokin virhe. Mutta ei suostu sen enempää selvittelemään ellen esitä todistusaineistoksi esim. Myöhemmin tehtyjen tilausten tilausnumeroita :/

Vähän outoa, ettei voi minun tilausnumeroni avulla mitään selvitellä...
 
Liittynyt
30.01.2018
Viestejä
14
Huh huh.. oma 12.10. Tehty TUF 3080 OC -tilaus edelleen odottaa tuotetta. Koitin kysellä mikä on homman nimi verkkiksen aspasta, mutta asiakaspalvelija suhtautui aika nihkeästi ongelmaani. Ensin höpisi jotain siitä, että jos myymälän hyllyssä on tavaraa porukka voi ne sieltä ostaa jonon ohi. Kun koitin selventää, että nyt on kyseessä minun jälkeeni tehdyt verkkokauppatilaukset, hän totesi vain että saattaapi olla jokin virhe. Mutta ei suostu sen enempää selvittelemään ellen esitä todistusaineistoksi esim. Myöhemmin tehtyjen tilausten tilausnumeroita :/

Vähän outoa, ettei voi minun tilausnumeroni avulla mitään selvitellä...
En nyt ehkä ite mitään noitajahtia pistäis pystyyn todennäköisesti jonkun inhimillisen erehdyksen takia. On noita korttejaan odotellut porukka sua pidempääkin ja 3080-kortteja on ollut saatavilla ilman jonotuksiakin jos on mallista antanut periksi. Musta tää menee vähän yli. Ei oo kuitenkaan mitään satojen erää laitettu sun nenän ohi :rolleyes:
 
Liittynyt
29.10.2020
Viestejä
9
En nyt ehkä ite mitään noitajahtia pistäis pystyyn todennäköisesti jonkun inhimillisen erehdyksen takia. On noita korttejaan odotellut porukka sua pidempääkin ja 3080-kortteja on ollut saatavilla ilman jonotuksiakin jos on mallista antanut periksi. Musta tää menee vähän yli. Ei oo kuitenkaan mitään satojen erää laitettu sun nenän ohi :rolleyes:
Aika rajusti tulkittu tuo mun postaus :D ehän mie mitään noitajahtia ole aloittamassa, ihmettelin vaan kuinka nihkeesti aspa suhtautui asiaan. Inhimillinen virhe on ok, kunhan sitä suostuttaisiin edes selvittämään. Ja uskon että kellä tahansa harmittais jos myöhemmin tehty tilaus menee oman edelle. Ei mulla ollu tähtäimessä ne tyypit jotka minua ennen korttinsa saivat, kaikkea hyvää heille.

Vaan harmittaa tilanne jossa verkkis ei anna mitään tietoa minun tilaukseni tilasta, onko se esim. tipahtanut jotenki kokonaan jonon hännille. Varsinkin kun yli viikko oman tilauksen jälkeen tilattuja kortteja on toimitettu.
 

TML

yolo
Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 320
^ Eiköhän kyse ole vain ns. "can of worms" tilanteesta.
Jos yhdelle lähdetään tutkimaan ja antamaan tarkempaa selvitystä, niin niillä on kohta 100 uutta kyselyä.

Verkkokaupassa sentäs edes näkee tuotesivuilla miten tuotteita on saapunut, kun taas Gigantti ei ole missään vaiheessa kertonut missään mitään. :geek:
Vaikea sanoa kun nyt sitten Gigantti ilmeisesti sai todella ison erän TUF OC:tä, ja useamman päivän tilaajat saa korttinsa näillä näppäimillä, niin oliko heidän valitsema taktiikka hyvä vai huono. Olisin toki jotain tiedottanut ulospäin tässä reippaan 3kk aikana....
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
841
Mulle vastasivat kyselyihin ja soittivat vielä perään, että kampanja koskee vain syyskuussa tehtyjä tilauksia. En saanut siis kyselemällä mitään.
Eli antavat mulle koodin ilman ulinoita, koska tilasin ja maksoin kortin syyskuussa? Näin oletinkin. Vielä kun jaksaisi jonotella sinne aspaan.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Jimssillä vielä 14kpl asus 3060ti dualeja
Edit. 4 enää
postausajalla ku avasin linkin siellä oli jäljellä 3 kpl ja siinä pysynyt nyt hyvin 5 minuuttia.

/liian kallis ja huono omaan makuun.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
Onko kukaan saanut/kuullut Telian 3080 tilauksista mitään? Tänään 29.12. arvioitu toimituksien alkavan.
Kysyin eilen aamulla aspasta tilannetta. Kaveri kertoi kysyvänsä "laitepuolelta" ja saatuaan vastauksen, lupasi lähettää sähköpostin. Eipä ole sähköpostia näkynyt.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 897
Eli antavat mulle koodin ilman ulinoita, koska tilasin ja maksoin kortin syyskuussa? Näin oletinkin. Vielä kun jaksaisi jonotella sinne aspaan.
Toivottavasti saat :thumbsup: mulla ei ollut kuitissa edes mitään koodeja joten luulisi onnistuvan, jos sellaiset löytyy.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 893
postausajalla ku avasin linkin siellä oli jäljellä 3 kpl ja siinä pysynyt nyt hyvin 5 minuuttia.

/liian kallis ja huono omaan makuun.
Itse vaihdoin msi ventus 2x fatin tuohon ja olen tyytyväinen, vaikka maksoikin 50euroa välistä. On kuitenkin hiljainen sekä viileä kortti

Edit. Tein koneeseen muitakin muutoksia, niin en ole varma, mutta luulisin että käy noin 5 astetta viileämpänä kuin ventus. Pitää vielä alivoltittaa ja kellottaa, niin tietää todellisen potentiaalin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rxd
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
3
I'm not sure if anyone is interested but I thought I post it anyway as a few people might be wanting one badly :) caseking.de has a few different models of the rtx 3070 in stock...and they also have a lot of different 3090. I have myself ordered from them many times and they ship to finland no problem. You can translate the page into english and then choose the option to ship to finland. :)


 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
190
TELIAn viesti hetki sitten:

"Olit chatin kautta yhteydessä Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - näytönohjaimen tilauksesta. Laitteita tulee lisää 1.4.2021 ja tilaukset lähtevät silloin toimitukseen tilausjärjestyksessä." (punaväri ja alaviiva lisätty)

Itseä ei haittaa kun on jo toinen kortti, mutta voi niitä, jotka ovat Telian ikuisessa jonossa tietämättä, että TAAS on toimituspäivä siirtynyt. Kuka enää voi tähänkään päivään luottaa!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
75
TELIAn viesti hetki sitten:

"Olit chatin kautta yhteydessä Asus ROG Strix RTX 3080 O10G Gaming - näytönohjaimen tilauksesta. Laitteita tulee lisää 1.4.2021 ja tilaukset lähtevät silloin toimitukseen tilausjärjestyksessä." (punaväri ja alaviiva lisätty)

Itseä ei haittaa kun on jo toinen kortti, mutta voi niitä, jotka ovat Telian ikuisessa jonossa tietämättä, että TAAS on toimituspäivä siirtynyt. Kuka enää voi tähänkään päivään luottaa!
Sattumalta aprillipäivänä :D
 
Liittynyt
30.08.2020
Viestejä
217
Eiköhän tuossa Telian kohdalla ole joku sellainen systeemi, että ovat tilanneet joskus (myöhässä?) noita ja Asus osaa sanoa vain, että Q1:llä saavat varmaan toimitettua. Eli silloin Telia uskaltaa sanoa, että 1.4. pitäisi toimitukset alkaa (viimeistään). Eihän tuo ainakaan mikään oikea päivämäärä ole, ts. ei sieltä mitään kuormaa ole nimenomaisesti 1.4. tulossa vaikka aspa niin luulee.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
508
Eiköhän tuossa Telian kohdalla ole joku sellainen systeemi, että ovat tilanneet joskus (myöhässä?) noita ja Asus osaa sanoa vain, että Q1:llä saavat varmaan toimitettua. Eli silloin Telia uskaltaa sanoa, että 1.4. pitäisi toimitukset alkaa (viimeistään). Eihän tuo ainakaan mikään oikea päivämäärä ole, ts. ei sieltä mitään kuormaa ole nimenomaisesti 1.4. tulossa vaikka aspa niin luulee.
Juurikin näin. Gigantti käyttää samaa päivämäärää useissa tuotteissaan ja saman aikaisesti keltaista leimaa "toimitukset alkaa tammikuussa" jne.

Itse oon sitä mieltä että moni kuluttaa aivojaan aivan turhaan miettimällä että mistä saa mitäki ja millon. Paras ois vaan unohtaa ja odotella, tulee kun tulee jos tulee. Samaan aikaan ymmärrän sen että polte on kova, jopa kovempi kuin lapsen joulun odotus. Ihmismieli vain toimii niin.

Edit. ja samaan aikaan tässä show'ssa on käynyt myös se että huonon saatavuuden takia 1000€ näytönohjain näyttää halvalta jos sellainen jostain löytyy. Hetken tuijottaa 3090 hintalappua ja sitten katsoo 3080:n hintaa että kappas, kylläpäs se on halpa :D
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 249
Pitkään pitänyt peruuttaa 3080 OC TUF gigantista (23.00 jukaisupäivänä tilattu) kun Verkkiksen sama ehti perille jo viime kuussa. Jäänyt tekemättä kun on gigantin systeemi niin nihkeä. Nyt sitten on sekin lähtenyt liikkeelle, saa nähdä mitä sen kanssa sitten tekee jos oikeasti saapuu.

Ja pitäisikö gigantista pyytää parempi takuukuitti jos päätyy pitämään/myymään lähipiirille, tuossahan on takuun alkamispäivä 17.9?
 

gojirra

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2017
Viestejä
618
Pitkään pitänyt peruuttaa 3080 OC TUF gigantista (23.00 jukaisupäivänä tilattu) kun Verkkiksen sama ehti perille jo viime kuussa. Jäänyt tekemättä kun on gigantin systeemi niin nihkeä. Nyt sitten on sekin lähtenyt liikkeelle, saa nähdä mitä sen kanssa sitten tekee jos oikeasti saapuu.

Ja pitäisikö gigantista pyytää parempi takuukuitti jos päätyy pitämään/myymään lähipiirille, tuossahan on takuun alkamispäivä 17.9?
Ostan sulta pois ja maksan vaivanpalkkaa jos Oulussa satut asustelemaan. :)
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
68
Pitkään pitänyt peruuttaa 3080 OC TUF gigantista (23.00 jukaisupäivänä tilattu) kun Verkkiksen sama ehti perille jo viime kuussa. Jäänyt tekemättä kun on gigantin systeemi niin nihkeä. Nyt sitten on sekin lähtenyt liikkeelle, saa nähdä mitä sen kanssa sitten tekee jos oikeasti saapuu.

Ja pitäisikö gigantista pyytää parempi takuukuitti jos päätyy pitämään/myymään lähipiirille, tuossahan on takuun alkamispäivä 17.9?
Takuutodistukseksi riittää kuitti + toimitusvahvistus, jossa ilmenee milloin olet saanut tuotteen (maili postitukseen liittyen). Takuu alkaa lakisääteisesti siitä kun saat tuotteen haltuusi.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Jahas, että tämäkin vielä. Hyvä että sentään löytyivät:

EDIT: eipäs sittenkään.
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
68
Jahas, että tämäkin vielä. Hyvä että sentään löytyivät:

Kuten tuossa edellisellä sivulla kommentoitiin, tuo taisi liittyä espanjalaisten "aprillipäivän" 28.12. pilailuun.
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
140
Miten nopeasti täällä on porukka saanu pakettejs Proshopilta siitä kun on ilmoitettu seurantanumerot ja paketti laitettu rullakkoon?

Nyt kun vuoden vaihde osuu kohdalle ja ensi viikolla Loppiainen niin varmaan ei kannata pidellä henkeä että tulis ensi viikon alkupuolella vielä?
 
Liittynyt
04.05.2019
Viestejä
68
Kappas vaan, enpäs ole moisesta aprillipäivästä kuullutkaan ja meni edellisen sivun jutut ohi silmien. :thumbsup:
Juu, aika velmuja ovat. En ollut minäkään :) Mutta viattomien lasten päivä on sinänsä hyvä perinne. Mutta sitä en ymmärrä miksi silloin pilaillaan.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
Itse vaihdoin msi ventus 2x fatin tuohon ja olen tyytyväinen, vaikka maksoikin 50euroa välistä. On kuitenkin hiljainen sekä viileä kortti

Edit. Tein koneeseen muitakin muutoksia, niin en ole varma, mutta luulisin että käy noin 5 astetta viileämpänä kuin ventus. Pitää vielä alivoltittaa ja kellottaa, niin tietää todellisen potentiaalin
Itse myös olen oikein tyytyväinen tuohon Asuksen 3060Ti OC dualiin. Hyvä isohko jäähdytys ja hiljaiset puhaltimet. Kokemusta myös Ventus 2x OC, eli se isompi kuin OCV1 malli. Ventus selvästi Asusta pienempi (itse asiassa hyvin lyhyt kortti) ja käy lämpimämpänä. Millainenhan rimpula se OCV1 mahtaa olla? Jos kahden puhaltimen 3060ti on hakusessa niin Asusta voi suositella.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
420
Jaa vai on se toimittajan rekka kaatunut :rofl: . Näinhän se gigantin jantteri sanoi minulle puhelimessa. Kortti tulee varmuudella 2.10 perille ellei toimittajan rekka aja ojaan.
Pitäisikö perua gigantista tilaus ihan periaatteen vuoksi. Yhtä kikkailua nuiden homma.
Palasin tähän vanhempaan viestiin, koska siinä on tuo Gigantin asiakaspalvelun "tulee ellei toimittajan rekka aja ojaan" ja satuin löytämään vuodelta 2015 artikkelin, jossa Gigantin logistiikkapäällikkö kommentoi toimitusongelmia samalla tavalla "Siellähän on voinut mennä rekka nurin tai jotain vastaavaa".

Nyt myös Gigantti lähettää 3080 TUF OC -kortteja yllättäen ja jopa isoja eriä! Onko kohta kolmen ensimmäisen päivän tilaukset ainakin lähetetty? Kahden ainakin? Ehkä ohittavat kerralla Jimm'sin tilanteen. Mutta vielä muutama päivä. Kortteja ei ole vielä nähty. Minulla tilaus 18.9. ja arvioitu toimituspäivä on nyt torstai 31.12.2020, joka vaikuttaa jopa mahdolliselta. Gigantista tuli sähköpostissa kuitti sekä Klarnaltakin viesti että kohta saisi maksaa. :) Mutta jos uudenvuodenpäivä vaikuttaa toimituksiin, niin kaipa vielä yhden viikonlopun yli jaksaa odotella.
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
40

Ehkä rekka ei ajanutkaan ojaan, vaan unohtivat lastata sen alunperinkin.

(suhtautuisin pienellä varauksella uutisen aitoutta kohtaan)
Tän tietää huuhaaksi jo siitä että tollaseen konttiin menis oikeasti n. 10000 näyttislaatikkoa.
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
14
Ensimmäinen merkintä ennakkoilmoituksen jälkeen on Jönköping Ruotisssa, olisiko kuitenkin sieltä tulossa ainakin PostNord osalta.
Voihan se olla että sisäisiä kuljetuksia on sitten Norjasta Ruotsiin.

Eilen illasta ollut tuolla Jönköping. PostNord arvioi 2 päivän päästä toimitusta, vähän kyllä veikkaan että menee maanantaille. :think:
Tai no, en tiedä liikkuuko nämä paketit viikonloppuisin.
Gigantin keskusvarasto sijaitsee Jönköpingissä Ruotsissa eli sieltä ne suoraan tulevat. Oma klo 17.32 julkaisupäivänä tilattu TUF OC kanssa lähtenyt PostNordin mukaan liikkeelle. Hyvällä säkällä saadaan kortit jo torstaina mutta voi tosiaan mennä ensiviikon alkuun.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
255
Itsellähän tuli Gigantista tilattu 3060 kahdessa päivässä siitä kun sain seurantakoodin, tosin ilmeisesti Ruotsin puolella Bring kuljetusyhtiöllä lähetetty ja Suomen sisällä sit liikkui Postin välityksellä.
-15.12 klo 23:45 tuli seurantakoodi ja 17.12 klo 18:00 oli noudettavissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8
Verkkokauppa yllätti ja 7.11. tilattu Ventus OC on nyt koneessa kiinni. Pitänee varmaan peruuttaa tuo Jimmssin ensimmäisen päivän TUF non-OC...
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
140
Saakos noita proshopin tilauksia seurattua ennenkö ne ylittää suomen rajan? Vai alkaako seuranta vasta suomen postin saatua se?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 407
Verkkokaupasta 16.10. tilattu ASUS 3080 TUF OC saapui tänään. Asusin pahvilaatikossa kiertänyt Hollannin varaston kautta ja VK lyönyt päälle meikeläisen osoitteen. Eli paremmin pakattu kuin pelkkä VK:n pahvipussi tai AMD:n ylisuuri laatikko ilman fyllinkiä.

Sori off topic ja mainostus...
Kaverilta tullee myyntiin kuittihinnalla refu ASUS RX 6800 vielä tällä viikolla...
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
508
Mites kun ottaa klarnan laskulla, niin lasku kaiken järjen mukaan lähtee tulemaan vasta kun kortti toimitettu?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
566
Aika rajusti tulkittu tuo mun postaus :D ehän mie mitään noitajahtia ole aloittamassa, ihmettelin vaan kuinka nihkeesti aspa suhtautui asiaan. Inhimillinen virhe on ok, kunhan sitä suostuttaisiin edes selvittämään. Ja uskon että kellä tahansa harmittais jos myöhemmin tehty tilaus menee oman edelle. Ei mulla ollu tähtäimessä ne tyypit jotka minua ennen korttinsa saivat, kaikkea hyvää heille.

Vaan harmittaa tilanne jossa verkkis ei anna mitään tietoa minun tilaukseni tilasta, onko se esim. tipahtanut jotenki kokonaan jonon hännille. Varsinkin kun yli viikko oman tilauksen jälkeen tilattuja kortteja on toimitettu.
Mulla oli vähän saman tyyppinen tapaus tuossa taannoin Gaming X Trion kanssa. Täällä raportoi useat reilusti myöhemmin tilanneet saaneensa kortteja ja laitoin sitten kyselyä että mikäs juttu. Ensimmäinen vastaus oli tuollainen samantyyppinen, sitten kun laitoin täältä screenshotteja muutamista viesteistä niin tutkivat onneksi tarkemmin. Totesivat sitten, että tilaukseni oli jäänyt jotenkin jumiin ilmeisesti, koska oli useampi tilaus sisässä.. Tuon jälkeen sitten seuraavasta erästä onneksi sainkin kortin. Että ainakin jos nyt on jotain oikeasti vahvaa viitettä että toimittavat väärässä järjestyksessä niin kannattanee koittaa saada tutkimaan tarkemmin...
 
Liittynyt
23.05.2018
Viestejä
140
Mites kun ottaa klarnan laskulla, niin lasku kaiken järjen mukaan lähtee tulemaan vasta kun kortti toimitettu?
Laskuttavat vasta kun postittavat tuotteen, oli siten laskulla tai osarilla tai mitä tahansa klarnan kautta. Näin ollen ne itsekkin väilttävät turhat työt ns peruutuksia. Tietääkseni myyjäkään ei saa heiltä rahoja ennekö tuote lähtee matkaan.
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
47
Saakos noita proshopin tilauksia seurattua ennenkö ne ylittää suomen rajan? Vai alkaako seuranta vasta suomen postin saatua se?
Ei saa. Sieltä käsittääkseni tulee aina isompi klöntti kerralla ja seuranta täällä päässä päivittyy kun Posti rekisteröinyt lähetyksen.
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 414
Edit. Espanjalainen aprillipila:

Kohta loppuu RTX 3080 -pula:
Puoli miljoonaa (500 000) RTX 3080 -korttia on löytynyt kadonneesta kontista Etelä-Koreasta.
En tiedä, onko tämä joku aprillivitsi vai tarkotuksella piilotettu erä, jotta saataisiin korttien hinnat nousemaan.
Puoli miljoonaa korttia on kyllä aika paljon, jos ne pitäisi saada yhteen konttiin mahtumaan.
Enkä oikein usko, että pelkkiä GPU-piirejäkään noin aneemisen näköisiin pahvilaatikkoihin pakataan.
1609275616212.png


Stock for NVIDIA's latest RTX 30-series graphics cards has been a nightmare for customers across the world, with demand far outstripping supply. This opened up a proverbial can of worms, with scalpers taking to the world wide web, casting their own nets in taking advantage of not only the pandemic (and peoples' refuge in gaming in these uncertain times), but also of said unmet demand. So it has to be nothing short of a Christmas miracle that 500,000 NVIDIA RTX 3080 graphics cards have just been found in an unmarked shipping container in South Korea. The container wasn't registered in the port authority, and was therefore left unopened and unprocessed.

The graphics cards were stored in the container absent of any proper documentation by Samsung, as early as August of this year. Jeff Fisher, vice president of NVIDIA and head of the GeForce division, said in a statement to the company's shareholders that "We've been asking Samsung for this shipment for months. They told us that she had already left the factory, but then they did not present us with any document proving that she had reached her destination". These newfound graphics cards will now be correctly processed and put into the channel.

:rolleyes:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 389
Viestejä
4 213 164
Jäsenet
71 051
Uusin jäsen
pahvimauri

Hinta.fi

Ylös Bottom