NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 281
Noissa Trioissa on jonkin verran ollut ongelmia jäähyjen kanssa. (tuulettimet lähtee välillä pyörimään täysillä). Todennäköisesti johtuu siitä kun todella painava jäähy vääntää kortin mutkalle...

Kannattaa tosiaan tukirauta ainakin olla paikallaan niin ei tarvitse huolehtia tuosta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
Noissa Trioissa on jonkin verran ollut ongelmia jäähyjen kanssa. (tuulettimet lähtee välillä pyörimään täysillä). Todennäköisesti johtuu siitä kun todella painava jäähy vääntää kortin mutkalle...

Kannattaa tosiaan tukirauta ainakin olla paikallaan niin ei tarvitse huolehtia tuosta.
Oma meni vuoden aikana tuohon kuntoon, tukiraudankin kanssa. Ostin kortin heti julkaisussa, niin voi olla että ensimmäisissä kappaleissa ollut vähän huonommat tahnat, mistä tuon tietää.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Noissa Trioissa on jonkin verran ollut ongelmia jäähyjen kanssa. (tuulettimet lähtee välillä pyörimään täysillä). Todennäköisesti johtuu siitä kun todella painava jäähy vääntää kortin mutkalle...

Kannattaa tosiaan tukirauta ainakin olla paikallaan niin ei tarvitse huolehtia tuosta.
Höpöhöpö..

Toi 100% fan speed tyyliin 64-70c välissä johtui ainakin alkupään Trion tahnoista oli about 1/3 alueesta ilman tahnaa.
Ei siis mitenkään liity nyt tuohon tukirautaan tämä.
Ja tiedän tämän koska RMA on tullut kys.ohjaimia ueampi kymmenen meille huoltoon/takuuseen.

E.Tahnojen vaihto korjasi vian jokaisessa 100%
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Ei rajoitu Trioihin toi kontaktiongelma joka pistää tuulettimet sekoilemaan. Itellä oli sama ongelma yhdessä toisessa MSI:n mallissa ja mm. redditissä olen nähnyt kun muut kyselevät samasta ongelmasta muidenkin valmistajien kortteihin liittyen.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Toi 100% fan speed tyyliin 64-70c välissä johtui ainakin alkupään Trion tahnoista oli about 1/3 alueesta ilman tahnaa.
Ei siis mitenkään liity nyt tuohon tukirautaan tämä.
Ja tiedän tämän koska RMA on tullut kys.ohjaimia ueampi kymmenen meille huoltoon/takuuseen.

E.Tahnojen vaihto korjasi vian jokaisessa 100%
Joutuuko Triosta poistamaan kaikki ruuvit tahnan vaihdon takia? Itellä 2080 Ti Trio ja tuo samaninen onglema ollut jo melko kauan ja oon epäillyt tahnaa, mutta en oo vielä vaihtanut.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Joutuuko Triosta poistamaan kaikki ruuvit tahnan vaihdon takia? Itellä 2080 Ti Trio ja tuo samaninen onglema ollut jo melko kauan ja oon epäillyt tahnaa, mutta en oo vielä vaihtanut.
En suosittele itse vaihtamaan erityisesti 2080Ti hintaisesta ohjaimesta tahnoja itse, RMA kautta suosittelisin hoitamaan asian eli yhteyttä liikkeeseen josta ostit niin takuut säilyisi/saat korvaavan tuotteen tilalle.

E:Etkö alkuvuodesta vielä avannutkaan ohjainta?
Mainitsit myös tästä gigantin 1v takuusta? jos tuote ostettu uutena erikseen,niin se on ihana sama mitä gigantti valehtelee mutta Msi.llä on 3v takuu suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Etkö alkuvuodesta vielä avannutkaan ohjainta?
Mainitsit myös tästä gigantin 1v takuusta? jos tuote ostettu uutena erikseen,niin se on ihana sama mitä gigantti valehtelee mutta Msi.llä on 3v takuu suomessa.
En vaihtanut, kun sain tukemalla tuulettimet toimimaan. Joutuu vaan pikkuhiljaa kokoajan tiukentamaan tukea. Ja joo Gigantin mielestä ei ole takuuta kuin se vuosi. Keneen sitten pitäisi olla yhteydessä jos kortilla ois MSI:n puolesta 3v takuu? MSI itse infoaa, että myyjäliikkeen kautta hoituu takuuasiat. Pitääkö yrittää vielä Gigantin kautta?
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 453
En vaihtanut, kun sain tukemalla tuulettimet toimimaan. Joutuu vaan pikkuhiljaa kokoajan tiukentamaan tukea. Ja joo Gigantin mielestä ei ole takuuta kuin se vuosi. Keneen sitten pitäisi olla yhteydessä jos kortilla ois MSI:n puolesta 3v takuu? MSI itse infoaa, että myyjäliikkeen kautta hoituu takuuasiat. Pitääkö yrittää vielä Gigantin kautta?
Eikös ihan lakikin määrää että Gigantin on hoidettava vähintään se 2 vuotta?
Myyjäliikkeen jälkeen seuraava askel on maahantuoja/tukkuri (minkä voisi Gigantin tapauksessa kuvitella olevan Gigantti itse)
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Eikös ihan lakikin määrää että Gigantin on hoidettava vähintään se 2 vuotta?
Myyjäliikkeen jälkeen seuraava askel on maahantuoja/tukkuri (minkä voisi Gigantin tapauksessa kuvitella olevan Gigantti itse)
Otan huomenna heihin yhteyttä. Sain kortin marraskuussa 2018, joten sen puoleen ollaan alle 2 vuodessa vielä.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Otan huomenna heihin yhteyttä. Sain kortin marraskuussa 2018, joten sen puoleen ollaan alle 2 vuodessa vielä.
Selkeä tapaus että tuossa on 100% varmuudella takuu sen 3v ja gigantin pitäisi se hoitaa ainakin vähintään 2v.
Mutta yleensä ja tunnetusti muutamat paikat kuten esim proshop hoitaa takuun Msi.lle asiakkaan puolesta vielä 2v jälkeenkin vaikka kuitissa lukeekin vain 2v takuu 3v sijaan.
Gigantista ei tietoa miten heillä toimitaan kys.tilanteessa
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Selkeä tapaus että tuossa on 100% varmuudella takuu sen 3v ja gigantin pitäisi se hoitaa ainakin vähintään 2v.
Mutta yleensä ja tunnetusti muutamat paikat kuten esim proshop hoitaa takuun Msi.lle asiakkaan puolesta vielä 2v jälkeenkin vaikka kuitissa lukeekin vain 2v takuu 3v sijaan.
Gigantista ei tietoa miten heillä toimitaan kys.tilanteessa
vastaan lepakomäyrän viestiin lisänä laita msi sivulla tiedot ja saat tiedon takuusta heti.
kyllä pitäisi olla 3 vuotta ostohetkestä voimassa.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
vastaan lepakomäyrän viestiin lisänä laita msi sivulla tiedot ja saat tiedon takuusta heti.
kyllä pitäisi olla 3 vuotta ostohetkestä voimassa.
Chattasin giganttiin ja kaikissa ohjaimissa on 2v takuu mutta pitää viedä niiden huoltoon kokeiltavaksi. Ei siis suoraa RMA:ta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
868
Chattasin giganttiin ja kaikissa ohjaimissa on 2v takuu mutta pitää viedä niiden huoltoon kokeiltavaksi. Ei siis suoraa RMA:ta.
Pahimmillaan joutuu itse lähettämään suoraan valmistajalle. Mindfactoryn RMA-tiimi väitti näytönohjaimeni olevan täysin kunnossa ja lähettivät sen takaisin minulle. Jouduin lähettämään itse suoraan MSI:lle ja siellä korjasivat kuntoon. Nyt toimii kuin unelma.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
No nyt sitten taisi tuo GB RTX 2080Ti Gaming OC alkaa lahoamaan. Ottaa reilusti lämpöjä kun vähän kiusaa.. Dirt Rally 2.0 vetää lämmöt 88 asteeseen jos fps cäppi on 143. Ei mitään vaikutusta miten on karkki asetukset pelissä,kaikki low asentoon ja muutamassa sekunnissa kipuaa tonne 88 asteeseen ja kippaa usein. Cäppi 72fps ja silloin lämmöt jää 65 tuntumaan,vaikka olisi karkit tapissaan.

No alko toi sentään temppuilemaan kun oli vielä takuu voimassa.

Edit:
Viikko sitten putsattu itdusterilla ja eipä sielä silloin paljon mitään edes ollut. Kokeiltu myös ottaa kellotukset pois,tuularit manuaalisesti täysille,koppa auki ja silti tekee tuota.
Eipä temppuile kortti enään. Nyt menny reilun viikon ilman lämpöjen nostoa ja asetukset on edelleen samat kun ennenkin. Meni se RMA hakemus läpitte,mutta peruin sen kerta tuo nyt ei temppuile. Jimmyn aspan kanssa kun chattäilin,niin hänkin meinasi että tuo voi olla fiksu veto perua se hakemus nytten ja pistää sitten uutta,jos temppuilu alkaa uudelleen. Reilu vuosi kuitenkin vielä takuuta jälellä.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Pahimmillaan joutuu itse lähettämään suoraan valmistajalle. Mindfactoryn RMA-tiimi väitti näytönohjaimeni olevan täysin kunnossa ja lähettivät sen takaisin minulle. Jouduin lähettämään itse suoraan MSI:lle ja siellä korjasivat kuntoon. Nyt toimii kuin unelma.
Jos ja kun mulla takuu on jonnekin marraskuuhun saakka ja nyt vien Giganttiin kokeiltavaksi ja jos toteavat saman vian, lähetetään fiksattavaksi. Prosessissa menee varmaan kuukausi ellei enemmän, kun on korona-lisä? Kenelläkään kokemuksia Gigantin huolloista?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Jos ja kun mulla takuu on jonnekin marraskuuhun saakka ja nyt vien Giganttiin kokeiltavaksi ja jos toteavat saman vian, lähetetään fiksattavaksi. Prosessissa menee varmaan kuukausi ellei enemmän, kun on korona-lisä? Kenelläkään kokemuksia Gigantin huolloista?
Siellä on pientä ruuhkaa kannattaa varautua siihen ~1kk, nämä huolto tapaukset aika usein menee niin että tilalle tulee uusi.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Siellä on pientä ruuhkaa kannattaa varautua siihen ~1kk, nämä huolto tapaukset aika usein menee niin että tilalle tulee uusi.
Ok. Just kokeilin ja 73 asteessa alkaa pumppaaminen. Yhtään ei kestä kelloja, ei edes +100 afterburnerissa. Tuskin 73 astetta on liian korkea lämpö?
 
Liittynyt
28.09.2019
Viestejä
898
Ok. Just kokeilin ja 73 asteessa alkaa pumppaaminen. Yhtään ei kestä kelloja, ei edes +100 afterburnerissa. Tuskin 73 astetta on liian korkea lämpö?
ei hajoa, mutta oletko katsonut onko ruuveja löysällä jäähdyttimessä?
tod. näk. tahnat kuivat ja liian vähän.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
ei hajoa, mutta oletko katsonut onko ruuveja löysällä jäähdyttimessä?
tod. näk. tahnat kuivat ja liian vähän.
Ruuveja ei ole löysällä ja uskon myös että tahnat osittain puuttuu / ovat kuivat. No takuuta on vielä jäljellä joten lähen viemään huoltoon, enkä ite ala vaihtamaan. Säkällä voin jopa saada uuden ohjaimen melkein 2 vuotta vanhan tilalle.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
:sad:


Ei ole viime vuosilta kokemuksia, mutta aiemmin tuolta on monet kerrat tullu tavarat bumerangina takaisin laskun kera. (testattu toimivaksi ja tarkastusmaksu)
Riippuu tavarasta sen viasta ja osaako henkilö kirjoittaa riittävän selkeän virhekuvauksen
Niissä kun on väliin lukenut.
"Ei tuu kuvaa vaikka tolla toisella ohjaimella tulee"
"Yhtäkkii peli vaan kaatuu mikään ei auta ja ikinä ennen ei ole kaatunut"

Näitä ihmettelyjä välillä kuullut eri puljujen takahuoneessa kun tulee kahvia nautittua yhteistyön merkeissä.

Kannattaa panostaa ja kertoa tarkasti se vikakuvaus, ei tuolla ole kokopäivää aikaa etsiä ja arvailla.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Riippuu tavarasta sen viasta ja osaako henkilö kirjoittaa riittävän selkeän virhekuvauksen
Niissä kun on väliin lukenut.
"Ei tuu kuvaa vaikka tolla toisella ohjaimella tulee"
"Yhtäkkii peli vaan kaatuu mikään ei auta ja ikinä ennen ei ole kaatunut"

Näitä ihmettelyjä välillä kuullut eri puljujen takahuoneessa kun tulee kahvia nautittua yhteistyön merkeissä.

Kannattaa panostaa ja kertoa tarkasti se vikakuvaus, ei tuolla ole kokopäivää aikaa etsiä ja arvailla.
Kuvasin sanallisesti ja asiakaspalvelija kirjasi koneelle ylös. Toivottavasti kirjasi sitten niinkuin sanoin. Yhtään mitään se ei näistä tiennyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Onko täällä mielipiteitä Gigabyte’s RTX 2070 (super) Windforce OC -kortista. Maailmalla näköjään ainakin muutamilla sivustoilla pidetään hinta/laatu-huippuna. Suomessa näköjään halvimmillaan ~542€ Tietokonekaupssa. Saksassa alle 500, mutta Mindissa joka taas sitten suoraan toimita.


Miljoona asiaa jotka pitäisi ostaa mutta ehkä puristamalla olisi mahdollisuus uusi näyttis ostaa 1070:n tilalle, sen pariksi voisi sitten myöhemmin kun rahaa ostaa uutta emoa/prossua/muistia jene jene.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Onko täällä mielipiteitä Gigabyte’s RTX 2070 (super) Windforce OC -kortista. Maailmalla näköjään ainakin muutamilla sivustoilla pidetään hinta/laatu-huippuna. Suomessa näköjään halvimmillaan ~542€ Tietokonekaupssa. Saksassa alle 500, mutta Mindissa joka taas sitten suoraan toimita.


Miljoona asiaa jotka pitäisi ostaa mutta ehkä puristamalla olisi mahdollisuus uusi näyttis ostaa 1070:n tilalle, sen pariksi voisi sitten myöhemmin kun rahaa ostaa uutta emoa/prossua/muistia jene jene.
2070 superien valmistus ilmeisesti lopetettiin juuri, mikä kertoo siitä, että pian tulee uutta rautaa markkinoille. 1070 on mielestäni ihan kelpo kortti ja itse sinuna odottaisin uusien korttien julkaisua. Huhuja on, että ensimmäiset (yleensä tykeimmät esim 3080 ja ti) julkaistaisiin 17.9. Tuosta sitten kuukausi tai pari, niin 3070 ja alempia kortteja pitäisi myös ilmestyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Se vaan jos ne maksaa sitten taas helvetisti niin ei niitä uusia taas ole varaa ostaa, pitkään aikaan. Eli siis tuleeko vaikka juuri tuohon 500-600€ luokkaan kortti joka on tehokkaampi kuin nämä vanhat.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Se vaan jos ne maksaa sitten taas helvetisti niin ei niitä uusia taas ole varaa ostaa, pitkään aikaan. Eli siis tuleeko vaikka juuri tuohon 500-600€ luokkaan kortti joka on tehokkaampi kuin nämä vanhat.
3070 saattaa olla just tuossa haarukassa.
Edullisempaa hinnoittelua on huhuiltu mutta mitään virallista ei vielä ole.

Hinnat kuitenkin tulee tipahteleen uusien myötä eikä 1070 ole vielä hätää suorituskyvyn puolesta, jos sillä olet tähän asti pärjännyt niin muutamat kuukaudet pärjää varmaan vielä.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Se vaan jos ne maksaa sitten taas helvetisti niin ei niitä uusia taas ole varaa ostaa, pitkään aikaan. Eli siis tuleeko vaikka juuri tuohon 500-600€ luokkaan kortti joka on tehokkaampi kuin nämä vanhat.
Tuskin tulee niin tapahtumaan, että joutuisi enemmän maksamaan, jotta saisi saman tehoisen kortin vs. edellinen sukupolvi. Eli lähes lähes varmasti jos sanotaan 2070 superin maksavan tuon 550€, tulet saamaan 550 eurolla nopeamman kortin seuraavassa sukupolvessa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Mitä mieltä te olette: kannattaako palauttaa uusi coil whineä pitävä 2070 Superi ja hankkia uusi tilalle vai onko vain loton pelaamista?

Tuli vaihdettua 5700 XT ajuriongelmien vuoksi tähän ja nyt tämän ongelmana on melko selvästi kuultava coil whine. 5700 XT oli käytännössä äänetön verrattuna tähän.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Palauta ja kato mitä 1.9. tuo tullessaan. Hyvällä tuurilla Nvidia julkaisee esim. suunnilleen 2070S -hintaisen 3070:n joka on huomattavasti tehokkaampi.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Palauta ja kato mitä 1.9. tuo tullessaan. Hyvällä tuurilla Nvidia julkaisee esim. suunnilleen 2070S -hintaisen 3070:n joka on huomattavasti tehokkaampi.
Tämä voisi olla hyvä vaihtoehto. Voin pitää korttia siihen saakka ja palauttaa sen 14vrk palautusoikeuden puitteissa.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Silloin uusi sukupolvi esitellään, kaupassa ovat vähän myöhemmin, ehkä esim 4-6 viikkoa myöhemmin (kuten RTX 2000 sarjan kohdalla 2018).
Ja eikös alkuun tule kuitenkin refu mallit ainoastaan? Miten nopeasti noita aftermarketteja alkaa ilmaantua?
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
5 527
Mitä mieltä te olette: kannattaako palauttaa uusi coil whineä pitävä 2070 Superi ja hankkia uusi tilalle vai onko vain loton pelaamista?

Tuli vaihdettua 5700 XT ajuriongelmien vuoksi tähän ja nyt tämän ongelmana on melko selvästi kuultava coil whine. 5700 XT oli käytännössä äänetön verrattuna tähän.
Palauta ja katso 3000 sarjan julkaisu/hinnat.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos uudet näytönohjaimet ei jostain syystä vakuuta ja päädyn pitäytymään nykyisessä MSI RTX 2080 Gaming X Trio 8GB niin mikä on helpoin tapa saada se vesille? Alkanut tuulettimien ääni ärsyttämään. Tässä sopivat blokit, mutta mitä muuta tarvitsen?: EK Introduces EK-Vector Trio RTX block series for MSI Gaming X Trio RTX cards - ekwb.com

Mulla oli joskus aikoinaan isompi vesijäähy setti, mutta mietin mitä vaaditaan jos jäähdyttää pelkän näytönohjaimen. Vaikka toisaalta mietin menisikö helpoiten/halviten kun ostaisi uudensarjan näytönohjaimen jossa olisi vesijäähdytys jo valmiina kun eikös niitäkin nykyisin ole?
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Jos uudet näytönohjaimet ei jostain syystä vakuuta ja päädyn pitäytymään nykyisessä MSI RTX 2080 Gaming X Trio 8GB niin mikä on helpoin tapa saada se vesille? Alkanut tuulettimien ääni ärsyttämään. Tässä sopivat blokit, mutta mitä muuta tarvitsen?: EK Introduces EK-Vector Trio RTX block series for MSI Gaming X Trio RTX cards - ekwb.com

Mulla oli joskus aikoinaan isompi vesijäähy setti, mutta mietin mitä vaaditaan jos jäähdyttää pelkän näytönohjaimen. Vaikka toisaalta mietin menisikö helpoiten/halviten kun ostaisi uudensarjan näytönohjaimen jossa olisi vesijäähdytys jo valmiina kun eikös niitäkin nykyisin ole?
Kauheita uhkakuvia maalailet, pakko on uusien vakuutta jotta pääsee omasta nuhampumppu 2080:sta eroon :D Huomaa vain uusissa peleissä, että ei tuo 2080 jaksa 1440p resoluutiolla. Vahvimpina esimerkkeinä RDR2 ja Horizon zero dawn.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Kauheita uhkakuvia maalailet, pakko on uusien vakuutta jotta pääsee omasta nuhampumppu 2080:sta eroon :D Huomaa vain uusissa peleissä, että ei tuo 2080 jaksa 1440p resoluutiolla. Vahvimpina esimerkkeinä RDR2 ja Horizon zero dawn.
Mulla on 144hz 1440p näyttö niin vähemmän on pelejä tullut vastaan jossa potku riittäisi siellä pitämään niin kortti huutaa hoosiannaa minkä takia tekisi mieli laittaa vesille niin ainakaan se huuto ei kuuluisi. Tietysti tuotakin saa helpotettua kun laskee maksimi fps peleistä.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 215
Mulla on 144hz 1440p näyttö niin vähemmän on pelejä tullut vastaan jossa potku riittäisi siellä pitämään niin kortti huutaa hoosiannaa minkä takia tekisi mieli laittaa vesille niin ainakaan se huuto ei kuuluisi. Tietysti tuotakin saa helpotettua kun laskee maksimi fps peleistä.
Outoa että tuolla jäähyllä kortti huutaa. Itsellä Gigabyte gaming oc ja oikein tyytyväinen olen sen hiljaisuuteen, jos coil whineä ei lasketa. Tosin en olekkaan tottunut siihen että tietokone on täysin äänetön, jonkun mielestä oma settini varmaan käy kuin suihkumoottori :rofl2:
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Kyllä mullekin tulee ihmetystä lähinnä, jos jonkun mielestä Gaming X Trio huutaa. Siinä määrin jopa, että mietin olisiko kyse siitä tuulettimen ryntäilystä, jota noilla on esiintynyt. Joka on siis vika, ei ominaisuus.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Kyllä mullekin tulee ihmetystä lähinnä, jos jonkun mielestä Gaming X Trio huutaa. Siinä määrin jopa, että mietin olisiko kyse siitä tuulettimen ryntäilystä, jota noilla on esiintynyt. Joka on siis vika, ei ominaisuus.
Eiköhän tosta äänekäs saada jos on vaikkapa ahdas ja huonosti tuuletettu kotelo tai huono kontakti jäähyllä.

Voi toki olla tuosta ryntäilystäkin kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Kyllä mullekin tulee ihmetystä lähinnä, jos jonkun mielestä Gaming X Trio huutaa. Siinä määrin jopa, että mietin olisiko kyse siitä tuulettimen ryntäilystä, jota noilla on esiintynyt. Joka on siis vika, ei ominaisuus.
Mikä ryntäily? Muistaakseni viimeksi kun katoin niin tuulettimet pyöri jollain 46% maksimissaan, mutta tässä kortissa se on jo omiinkorviin ainakin äänekäs. Edellinen kortti oli vastaava, mutta 1080 ja siinä hajosi joku sensori mikä aiheutti sen, että tunnin pelaamisen jälkeen tuuletin pyöri koko ajan 100%. Voisin tietysti ton vielä mitata kun seuraavan kerran pelaan.

Pelasin viimeksi vuoden 2017 Styxiä, mutta kortti ei sitä 141 fps jaksa pyörittää niin pudotin 120 jonka kortti jaksaa niin tuulettimet kävi huomattavasti pienemmällä. Mulla on aina valetut tulppakuulokkeet päässä kun pelaan mitkä vaimentaa tosi hyvin ääniä, mutta toi näyttis kuuluu läpi vaikka mulla on keskusyksikkö jonkun 3m päässä siitä missä istun.

Kotelona mulla on fractal R6 vakio tuulettimilla. Viimeksi ainakin kun joku toinenkin täällä laitteli lämpöjään ja kierrosnopeuksia niin mulla oli samat.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Mikä ryntäily?
Sitä, että tuulettimet yhtäkkiä hyppää 100% nopeuteen vaikka lämmöt vielä ihan terveet, esim 75C. Sitten laskee hetken päästä taas normaaliin nopeuteen. Tuota toistaa. Tätä on vaikea olla huomaamatta kun ääni on järkyttävä noiden 100% sekoilujen aikana, eli varmaan ei sulla tästä kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Sitä, että tuulettimet yhtäkkiä hyppää 100% nopeuteen vaikka lämmöt vielä ihan terveet, esim 75C. Sitten laskee hetken päästä taas normaaliin nopeuteen. Tuota toistaa. Tätä on vaikea olla huomaamatta kun ääni on järkyttävä noiden 100% sekoilujen aikana, eli varmaan ei sulla tästä kyse.
Tota juurikin harrasti mun vanha kortti. Tässä luultavasti enemmänkin kyse omasta kuuloherkkyydestä. Tosin enpä ole ikinä yhtäkään korttia omistanut jossa äänet ei olisi ollut omasta mielestä häiritsevät. Sen takia mietin jos ostaisi suoraan seuraavan sukupolven kortin aio setin.

Jotain Dark Souls 3 yms. on mukava pelailla kun näytönohjaimessa ei edes pyöri tuulettimet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
14 550
Tässä luultavasti enemmänkin kyse omasta kuuloherkkyydestä
Pelaatko kuulokkeilla, kaiuttimilla vai ilman mitään ääniä? Niin tai näin, oma Msi 2070S Gaming X Trioni on pelaamisen aikana äänetön. Täällä hiljainen kokoonpano R6:ssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Pelaatko kuulokkeilla, kaiuttimilla vai ilman mitään ääniä? Niin tai näin, oma Msi 2070S Gaming X Trioni on pelaamisen aikana äänetön. Täällä hiljainen kokoonpano R6:ssa.
Pelaan kuulokkeet päässä, mutta kuuluu läpi varsinkin silloin kun pelissä on hiljaista. On mullakin joissain peleissä äänetön/lähes äänetön. Peleissä jotka vaatii enemmän potkua on sitten taas tuulettimet melkein koko ajan kovalla.

Onko sulla muutettu kotelon tuulettimia? Itellä on ne vakiot kotelon mukana tulleet sekä noctuan nh15 prossulla.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 591
Tota juurikin harrasti mun vanha kortti. Tässä luultavasti enemmänkin kyse omasta kuuloherkkyydestä. Tosin enpä ole ikinä yhtäkään korttia omistanut jossa äänet ei olisi ollut omasta mielestä häiritsevät. Sen takia mietin jos ostaisi suoraan seuraavan sukupolven kortin aio setin.

Jotain Dark Souls 3 yms. on mukava pelailla kun näytönohjaimessa ei edes pyöri tuulettimet.
Sulla on sitten kyllä poikkeuksellisen herkkä korva. Kannattaa tarkasti harkita sitä AIO-korttiakin: suurin osa niistäkin on ainakin yhtä äänekkäitä kuin tuo Trio.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 528
Viestejä
4 165 631
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom