- Liittynyt
- 21.02.2017
- Viestejä
- 5 073
Mindfactoryssa halvin 2080 799eur. Ensiviikoksi ennustelevat saapuvan varastoon.
GeForce RTX für Gaming
GeForce RTX für Gaming
Jos DLSS tarjoaa vaihtoehdon, jossa saat tehohyödyn sekä lähes natiiviresoluution kuvan ilman blurria, kelpaa minulle. TAA, FXAA eivät tule omassa käytössä kyseeseen koskaan johtuen niiden juurikin niiden blurrista.Alkaa DLSS kupla puhkeemaan.
Jos tosiaan 1800p resolla saavutetaan vastaava kuvanlaatu ja suorituskyky niin DLSS alkaa näyttää markkinamiesten höpinöiltä.
En yllättyisi yhtään jos DLSS paljastuu käytännössä ylihypetetyksi ominaisuudeksi. Se selittäisi yhdessä raytracing -pelien puutteen kanssa täydellisesti sen, miksi kortit piti saada hitonmoisella kiireellä myyntiin, ennen kuin markkinoilla on yhtään uutta tekniikkaa tukevaa peliä. Myyntiä pitää saada ennen kuin totuus paljastuu... *korjaa foliohatun asentoa*Jos tosiaan 1800p resolla saavutetaan vastaava kuvanlaatu ja suorituskyky niin DLSS alkaa näyttää markkinamiesten höpinöiltä.
Kukas niitä ray tracing pelejä tekee ja miksi, jos ei ole rautaa jolla niitä pelataan?kortit piti saada hitonmoisella kiireellä myyntiin, ennen kuin markkinoilla on yhtään uutta tekniikkaa tukevaa peliä.
Tämä kyllä täysin mahdollista. RTX:n ostaminen uusien ominaisuuksien takia ennenkuin niiden toimivuus on selvillä, on uhkapeliä.Myyntiä pitää saada ennen kuin totuus paljastuu... *korjaa foliohatun asentoa*
Mielenkiintoinen video. Jos homma olisi mennyt niin kuin alunperin oletin, eli DLSS olisi tullut enimmäkseen "ilmaiseksi" tensoriytimien avulla, niin silloinhan sen käyttö olisi ilman muuta kannattanut. Mutta nyt näyttää siltä, että DLSS:n päälle kytkeminen lisää kortin kuormitusta / hidastaa frameratea saman verran, kuin piirrettävän pikselimäärän 1,56-kertaistaminen (2560x1440 TAA -> 3200x1800 TAA): Infiltrator-demossa, siirtymässä 1440p TAA -> 4K DLSS menetetään n. 23% suorituskykyä (101 fps -> 78,1 fps), vaikka 4K DLSS:n sisäinen renderöintitarkkuus on käsittääkseni sama 1440p.Alkaa DLSS kupla puhkeemaan.
Jos tosiaan 1800p resolla saavutetaan vastaava kuvanlaatu ja suorituskyky niin DLSS alkaa näyttää markkinamiesten höpinöiltä.
Varmaan siinä on vielä paljon työtä optimoinnin kanssa ja saattaa olla että myös power-limit tulee äkkiä vastaan kun tensorytimet otetaan käyttöön.Mikähän tässä nyt tökkii. Muistikaista? Huonosti optimoitu softatason (tai ajuritason) toteutus? Vai eikö tensoriytimiä voidakaan käyttää rinnakkain muun laskennan kanssa? Jotta DLSS:n käytössä olisi järkeä, sen vaikutus suorituskykyyn pitäisi saada näiden lukujen perusteella vähintään puolitettua.
Hyvä huomio tuo power-limit, en tullut ajatelleeksi, että sekin voisi vaikuttaa.Varmaan siinä on vielä paljon työtä optimoinnin kanssa ja saattaa olla että myös power-limit tulee äkkiä vastaan kun tensorytimet otetaan käyttöön.
En vieläkään ole ymmärtänyt mikä tämä 1080P Rt kikkareet tekee tiukkaa Ti mallilla kun ei ole RT peli testejäkään tullut julkaisun jälkeen.Noniin, nyt lähti Jimmsiltä postiin kova paketti eli tietokone jossa Asuksen rtx 2080 dual. Nähtäväksi jää, miten rt+dlss jaksaa pyöriä sitte tällä kortilla 1440p resolla jos ti:llä tekee tiukkaa 1080p Noh. G-sync auttanee vähän.
Mietippäs jatkossa viestisi asiallisuutta ennen kuin painat "lähetä vastaus"-painiketta.Ei pienintäkään syytä luopua 1080 Ti-kortistani siis. Nyt on NoVideo ryssinyt pahemman kerran, ja Jensen nauraa matkalla pankkiin kun idiootit maksaa beta-tuotteista preemiumin hinnan mukisematta
0,920V @ 1920-1930 Mhz Power 100% = Fan auto 45-50% , lämmöt n.65-70'C rasitusloopissa.Millainen vaikutus lämpöihin noilla volteilla?
Kyllä väitän ennemmikin niin, että oli jo pakko julkasta kun nämä oli jo entuudestaan useamman kuukauden myöhässä, pörssiyhtiö.En yllättyisi yhtään jos DLSS paljastuu käytännössä ylihypetetyksi ominaisuudeksi. Se selittäisi yhdessä raytracing -pelien puutteen kanssa täydellisesti sen, miksi kortit piti saada hitonmoisella kiireellä myyntiin, ennen kuin markkinoilla on yhtään uutta tekniikkaa tukevaa peliä. Myyntiä pitää saada ennen kuin totuus paljastuu... *korjaa foliohatun asentoa*
Ei sitä saa viemään noin paljoa ilman shunttimodeja. Ne Rajat on biossissa ja tässäkin langassa on niistä jo puheltu... MM. Asmola:Tämmösiä repii jo pelkkä rtx2080 benchatessa ilman RT Ytimiä.
0.920V 1920Mhz 190-210W
0,950V 1950Mhz 200-225W
1,000V 2010Mhz 230-250W
1,044V 2050Mhz 245-265W
Voisi kuvitella että noihin saa lisätä n.30% Ti mallille eli lähemmäs 500W varmaan RT corejen kanssa Ti.
Tuossa mainittu eri korttien powerlimit. MSI 2080 Ti Dukeen periaatteessa pitäisi saada upotettua tuo FE-bios, jolloin powerlimit siinä tuo 320W.
Tuo "pelkohan" se oli, että kun laitetaan RT- ja Tensor-coret samalla kertaa käyttöön niin laittaako powerlimit heti vastaan ja suorituskyky laskee. Toivottavasti tästä saadaan syväluotaava analyysi by @SampsaEi sitä saa viemään noin paljoa ilman shunttimodeja. Ne Rajat on biossissa ja tässäkin langassa on niistä jo puheltu... MM. Asmola:
Sehän oiskin kivaa jos kortti kyykkäisi uusien ominaisuuksien kanssa, heräisi ehkä vieno kysymys, miksi ostin...Tuo "pelkohan" se oli, että kun laitetaan RT- ja Tensor-coret samalla kertaa käyttöön niin laittaako powerlimit heti vastaan ja suorituskyky laskee. Toivottavasti tästä saadaan syväluotaava analyysi by @Sampsa
Myönnän.Sehän oiskin kivaa jos kortti kyykkäisi uusien ominaisuuksien kanssa, heräisi ehkä vieno kysymys, miksi ostin...
Parilla RTX aiheisella videolla ajoivat ensin OC scannerin ja sitten vasta nostivat limiitit ylös. Oli niillä siihen selityskin mutta en nyt muista mikä kun ei ite oo päässyt vielä kokeilemaan. Kannattaa googlata nuo videot.Afterburnerissa ja Precision X:ssä on ainakin jo tuo OC Scanner sydeemi joka hakee vakaat kellot.
Power limit ja temp limit tappiin ja OC Scanner päälle?
Saako tuolla tarpeeksi tehoa irti vs. manuaalinen kellottelu?
Viimisiä pisaroita jos ei tarvi puristaa ulos niin tuohan on nätti ominaisuus jos toimii.
Evgan FTW3 vahvistettu olevan 373W limitillä. Alkaa olemaan jo vähän eroa noihin Palitteihin sun muihin.
Strixiin oletettavasti tulossa XOC-bios (ainakin 1080 ja 1080 Ti tuli) joka poistaa kaikki rajoitukset, sitä odotan.Evgan FTW3 vahvistettu olevan 373W limitillä. Alkaa olemaan jo vähän eroa noihin Palitteihin sun muihin.
Uuden Metro pelin testeistä kai tuo juttu on peräisin.En vieläkään ole ymmärtänyt mikä tämä 1080P Rt kikkareet tekee tiukkaa Ti mallilla kun ei ole RT peli testejäkään tullut julkaisun jälkeen.
Eikös näihin peleihin ainakin osaan tule säätimet joilla voi itse valita RT asetukset.
Early testissä jossa painotettiin että tuota vielä optimoidaan niin tuli 50-60fps ilmeisesti 1080pUuden Metro pelin testeistä kai tuo juttu on peräisin.
"Tuota vielä optimoidaan" tarkoittaisi kaikessa yksinkertaisuudessaan biosia joka ei jarruttaisi powerlimittiäEarly testissä jossa painotettiin että tuota vielä optimoidaan niin tuli 50-60fps ilmeisesti 1080p
Tosin jos maksaa +1300e ohjaimesta niin silloin pöydällä on melko varmasti 1440p tai 4k näyttö, niin miten järkevää on sitten alkaa pelaamaan 1080p llä.
Toki RT efektit saa pelin näyttämään hienolta, mutta en lähtisi ekana resoluutiota laskemaan.
Rt efektit täytyy olla säädettävissä niin että ne saa toimimaan osittain myös korkeammilla resoluutioilla.
1080p + 1300e näyttis ei vaan sovi samaan yhtälöön.
Voi se ollakkin, tuossa KF2:n Flex on ollut eri pelipäivityksissä tai ajureiden Physx osioissa bugeja. Olikohan vasta vuosi sitten kun ei saanut koko Flexiä päälle kun koodasivat jonkun päivityksen viturailleen.Eikö sen OC skannerin pitänyt olla täydellinen?
Kyllä se toimii, itsekin ajoin aluksi Scannerilla kellot ja tein noita testejäni ilman mitään ongelmia, ja pelasin KF2:sta (ilman Flex-fysiikoita).Power limit ja temp limit tappiin ja OC Scanner päälle?
Saako tuolla tarpeeksi tehoa irti vs. manuaalinen kellottelu?
Viimisiä pisaroita jos ei tarvi puristaa ulos niin tuohan on nätti ominaisuus jos toimii.
Threadripperi tulee ja sanoo että toi pitää tulla korjaamaan ettei Vihertäjät pääse nauttimaan "ilmaisesta" synkronoidusta freimeistä AMD:lle tarkoitetuilla näytöillä.Uusimilla ajureilla freesync toimii joissain tilanteissa:
GeForce cards mysteriously begin playing nice with TR's FreeSync monitors
Eiköhän tämä bugi korjata seuraavissa ajureissa.
Ei siinä ray tracingiä taida olla, eikä tukea vielä windowsissakaan ainakaan DXR rajapinnalle (Vulkanille ehkä?).Kukaan ajanut Unreal Editorin kautta tuota Infiltrator demoa? Ottaako se automaattisesti käyttöön Ray Tracingin?
Kiitokset selvennyksestä, muistaakseni kyllä ko. videossa Turingilla juurikin saatiin Nahkatakki miehen "6x" nopeampi tulos kuin Pascal, juurikin tuossa demossa eli silloinhan se olisi pitänyt olla Tensoreiden tuoma etu joka on olemassa.Ei siinä ray tracingiä taida olla, eikä tukea vielä windowsissakaan ainakaan DXR rajapinnalle (Vulkanille ehkä?).
DLSS demona tuota käytetty mutta taitaa sekin olla vain NDA:n allekirjoittaneille arvostelijoille jaeltu.
Toivottavasti saadaan se XOC bios. Taitaa mennä itsellä kortti vedelle kerran kaapista löytyy kuvan mukainen Swiftechin 360 kenno/pumppu yhdistelmä, niin XOC biosin kanssa ei tarttis alkaa modailemaan.
No huh huh
Siis hetkinen, voiko eri valmistajien bioseja tosiaan asennella vapaasti ristiin, kunhan kyseessä on referenssi-PCB? Luulin, että se oli jotenkin estetty, ja että ainoa tapa nostaa kortin limittiä oli shunttimodi tai saman valmistajan uusi bios (jos saatavana).Vittu nyt rupeaa lähtemään, Flashäsin korttiin +130 TDP bioksen, toiselta valmistajalta. Nyt mulla on "EVGA"n kortti.
Vakiona kun tässä Zotacissa on 260W, niin +30% niin nyt pitäisi olla TDP ~340W asti! No, kohta näen minne asti on kulutusta ollut @HWInfo.