NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 260
Kyllä, ymmärrän tuon. Toki takuun päättymisestä ei ollut kuin korkeintaan päiviä ja minusta tuo tarjottu 660 euron summa on naurettava Verkkokauppa.com:n puolesta. En tuohon kyllä aio tyytyä ja olen valmis viemään asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Erään kaverin kirjoittamasta lainaus:
"Käyttöhyödyssä olennaista on, että se pitäisi pystyä osoittamaan jollain. Harrastevälineellä se on suoraan sanottuna aivan helvetin vaikeaa.

Lisäksi ehkä isompana seikkana, käyttöhyöty ei saa koskaan ylittää tuotteen todellista arvonalenemaa. Eli jos torissa tai muron palstalla on saman ikäisiä 2080ti:tä myynnissä käytettynä korkeammalla hinnalla, niin vissiinkään sen alle ei käyttöhyötyä lasketa. Ja edelleen, käyttöhyöty on abaut mahdoton osoittaa tuotteessa, jossa ei ole kunnollista käyttömäärettä. Autoissa sen vielä voi jotenkin arvioda kilometrien perusteella, mutta silloinkaan se ei ole ihan ongelmatonta"
Paljonko aiot pyyttää? Itse katselin muutama päivä sitten myydään näytönohjaimet -palstaa siellä oli 2080 Ti:n pyynnit 750-800 euroa.

Itse pyytäisin 700 ja jos sen saisi ilman kaupankäyntiä ja postituksia, niin laittaisin eurot taskuun.
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
48
Siinä se tuossa varmaankin juuri 750-800 euron välissä on. Tarkoitus tosiaan oli siirtyä 3080 TI:hin parin kuukauden päästä mutta tuli hieman aiemmin se nyt.
 
Liittynyt
29.07.2020
Viestejä
34
Koneeseen laitettu juuri käytetty Asuksen 2070 Strix super OC. Takuuta vielä jäljellä 1.5v. Kokeiltu kortin molempia bioseja kytkimestä. Lämmöt idlenä 30-35 (perf) ja <50 (silent). Rasituksessa lämmöt menee molemmilla bioseilla aina tuonne 83-88C. Temp limitti näyttää 83C. Tuulettimet tietenkin huutaa hoosiannaa nuissa lämmöissä. Koitin afterburneria erilaisilla curveilla ns. siedettävällä tuulettiminen äänellä (tuulettimet max noin 70%). Lämmöt >80C edelleenkin.

Eli tuntuisi ettei mikään asetus vaikuta lämpöihin. Teenkö jotakin nyt väärin.. ainakin monessa arvostelussa tätä kyseistä korttia kehuttiin lämmönhallinnaltaan hyväksi. Vai onko vain huono kappale? Ei viitsisi uusia tahnoja takuun takia. Aikaisempi 1080 Strix ei juuri pitänyt mitään mekkalaa ja lämmöt <65C eli kotelon tuuletus lienee OK.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 540
Saako tuommosesta 2070S rahaa nykyään jos verkkokauppa sattuisi toimittamaan 1.5v sitten tilatun perus 3080?
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Koneeseen laitettu juuri käytetty Asuksen 2070 Strix super OC. Takuuta vielä jäljellä 1.5v. Kokeiltu kortin molempia bioseja kytkimestä. Lämmöt idlenä 30-35 (perf) ja <50 (silent). Rasituksessa lämmöt menee molemmilla bioseilla aina tuonne 83-88C. Temp limitti näyttää 83C. Tuulettimet tietenkin huutaa hoosiannaa nuissa lämmöissä. Koitin afterburneria erilaisilla curveilla ns. siedettävällä tuulettiminen äänellä (tuulettimet max noin 70%). Lämmöt >80C edelleenkin.

Eli tuntuisi ettei mikään asetus vaikuta lämpöihin. Teenkö jotakin nyt väärin.. ainakin monessa arvostelussa tätä kyseistä korttia kehuttiin lämmönhallinnaltaan hyväksi. Vai onko vain huono kappale? Ei viitsisi uusia tahnoja takuun takia. Aikaisempi 1080 Strix ei juuri pitänyt mitään mekkalaa ja lämmöt <65C eli kotelon tuuletus lienee OK.
Tahnat taitaa olla vaihtokunnossa.
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Kiitokset neuvosta. Kuulostaa vain hiukan erikoiselta, että noin kahden vuoden ikäiseen korttiin pitäisi jo tahnat vaihtaa. Vai onko tällainen yleistäkin?
Vaihdoin itsekin noin 2v käytössä olleeseen Gigabyten 2080 tahnat ja lämmöt putosivat 10c. Tahnat olivat jo ihan kovettuneet.
 
Liittynyt
08.08.2019
Viestejä
2 301
Ei kai niitä tahnoja nyt noin usein pitäisi joutua uusimaan. Itse en ole koskaan joutunut alle 3v aikana tahnoja vaihtamaan, eikä lämmöt ole nousseet mitään 10-15c normaalista, kuten alkuperäisellä kysyjällä. Mahtaa olla noissa yllä olevissa tapauksissa tehtaalla laitettu liian vähän tahnaa tai ollut huonoa kiinnitystä jäähyllä tms. Viimeksi mainittuja tapauksia ollut paljon tällä palstalla, pikkusen ruuveja kireämmälle ja lämmöt parantuneet huimasti. Ja ehkä osa valmistajista pihistelee liikaa tahnan määrässä ja laadussa, ja osa taas laittaa asiallisesti.

Ei viitsisi uusia tahnoja takuun takia. Aikaisempi 1080 Strix ei juuri pitänyt mitään mekkalaa ja lämmöt <65C eli kotelon tuuletus lienee OK.
Uusien tahnojen vaihto ei tosiaan ole maailman helpoin juttu, jos ei ole aivan varma mitä tekee, joten voithan sää takuuseen laittaa tuon. Kun lämmöt nousee throttlaus-rajalle asti, niin kortin toiminta ei ole normaalia, eli takuujuttu. Toki ensin liike / huolto neuvoo varmaan kokeilemaan ajurien uudelleenasennusta eli se kannattaa tehdä, ja voithan sää vielä kokeilla avata kopan kylkipaneelin, ja katsoa parantuuko lämmöt reilusti. Tuskin jos ed. näyttis toimi ok samassa kopassa..
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.07.2020
Viestejä
34
Ei kai niitä tahnoja nyt noin usein pitäisi joutua uusimaan. Itse en ole koskaan joutunut alle 3v aikana tahnoja vaihtamaan, eikä lämmöt ole nousseet mitään 10-15c normaalista, kuten alkuperäisellä kysyjällä. Mahtaa olla noissa yllä olevissa tapauksissa tehtaalla laitettu liian vähän tahnaa tai ollut huonoa kiinnitystä jäähyllä tms. Viimeksi mainittuja tapauksia ollut paljon tällä palstalla, pikkusen ruuveja kireämmälle ja lämmöt parantuneet huimasti. Ja ehkä osa valmistajista pihistelee liikaa tahnan määrässä ja laadussa, ja osa taas laittaa asiallisesti.



Uusien tahnojen vaihto ei tosiaan ole maailman helpoin juttu, jos ei ole aivan varma mitä tekee, joten voithan sää takuuseen laittaa tuon. Kun lämmöt nousee throttlaus-rajalle asti, niin kortin toiminta ei ole normaalia, eli takuujuttu. Toki ensin liike / huolto neuvoo varmaan kokeilemaan ajurien uudelleenasennusta eli se kannattaa tehdä, ja voithan sää vielä kokeilla avata kopan kylkipaneelin, ja katsoa parantuuko lämmöt reilusti. Tuskin jos ed. näyttis toimi ok samassa kopassa..
Tosiaan olen kortin toinen omistaja nyt. Edellisellä omistajalla lämmöt pysyneet hiljaisessa ympäristössä alle 80C. Mulla nousee peruspelaamisessa 85C keskimäärin. Voiko sitten olla, että jäähy olisi kuljetuksen aikana jotenkin liikahtanut ja kontakti ei sitten pelaa. Täytyy vielä se sulkea pois ja ehkä myös koittaa kiristää ruuveja mikäli varaa on. Pitänee kai ajuritkin vielä kokeilla, vaikka puhtaan asennuksen tein. Kotelon kylkiä avaamalla ei juuri homma parane.

Kiitokset neuvoista!
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Mulla tippu just 2070s trion lämmöt melkein 20 astetta kun vaihdoin tahnat, poistin hd kehikon ja säädin takatuuletinta isommalle. R5 keissi kyseessä. Hiljaa puhkuu pelatessa, muuten ei kuulu enää mitään.
 
Liittynyt
29.07.2020
Viestejä
34
Päivitystä omaan 2070 Super Strix viestiin. Laitoin käymään kortin verkkiksen takuuhuollossa kun ei ollut kiire. Tuli bumerangina takaisin ja heidän omassa rasitustestissä (mikähän lie) olivat saaneet lämmöt nousemaan 77C. Kuulemma kuitenkin normaalilla tasolla (?). Noh vaihdoin nyt itse kryonautit tilalle niin lämmöt laski noin 14C. Huomionarvoista oli, että alkuperäisen tahnan määrä oli todella olematon (melkein kuin hävinnyt) vaikka reunoilta oli mennyt yli. Ja todella kuivaa lohkeilevaa.

Kiitokset joka tapauksessa tänne!
 

rusina666

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
569
Päivitystä omaan 2070 Super Strix viestiin. Laitoin käymään kortin verkkiksen takuuhuollossa kun ei ollut kiire. Tuli bumerangina takaisin ja heidän omassa rasitustestissä (mikähän lie) olivat saaneet lämmöt nousemaan 77C. Kuulemma kuitenkin normaalilla tasolla (?). Noh vaihdoin nyt itse kryonautit tilalle niin lämmöt laski noin 14C. Huomionarvoista oli, että alkuperäisen tahnan määrä oli todella olematon (melkein kuin hävinnyt) vaikka reunoilta oli mennyt yli. Ja todella kuivaa lohkeilevaa.

Kiitokset joka tapauksessa tänne!
Kortin alkuperäisenä omistajana:
Olen hyvin tyytyväinen siihen, että kaikki toimi lopulta! Kun myin kortin, niin lämmöt pysyivät kurissa + kortti pysyi hiljaisena. Joten ilmoitetut ongelmat tuntuivat todella hämmentäviltä.


Tottakai hävettää, että ostaja joutui näkemään kaiken tämän vaivan!!
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Päivitystä omaan 2070 Super Strix viestiin. Laitoin käymään kortin verkkiksen takuuhuollossa kun ei ollut kiire. Tuli bumerangina takaisin ja heidän omassa rasitustestissä (mikähän lie) olivat saaneet lämmöt nousemaan 77C. Kuulemma kuitenkin normaalilla tasolla (?). Noh vaihdoin nyt itse kryonautit tilalle niin lämmöt laski noin 14C. Huomionarvoista oli, että alkuperäisen tahnan määrä oli todella olematon (melkein kuin hävinnyt) vaikka reunoilta oli mennyt yli. Ja todella kuivaa lohkeilevaa.

Kiitokset joka tapauksessa tänne!
Ei siellä mitään paksua töhnäkerrosta kuulukkaan olla. Kiinnityspaine on sen verran kova että se puristaa lähes kaiken pois. Se mikä jää sinne on pitkälti epätasaisuuksia täyttämässä. Jos molemmat pinnat olisi apsoluuttisen tasaiset, niin eihän sinne tarttis mitään töhnää väliin, riittäisi kun ilma häädettäisiin välistä pois. Esimerkki:


Lähtikö se cooleri helposti irti? Kun kerta kuljetuksessa on niin oliskohan saanu kolauksen ja kuivunu töhnä siinä murtunu eli ei oo ollu enää "liimattuna" itse ytimeen josta syystä lämpöongelmia.
 
Liittynyt
29.07.2020
Viestejä
34
Ei siellä mitään paksua töhnäkerrosta kuulukkaan olla. Kiinnityspaine on sen verran kova että se puristaa lähes kaiken pois. Se mikä jää sinne on pitkälti epätasaisuuksia täyttämässä. Jos molemmat pinnat olisi apsoluuttisen tasaiset, niin eihän sinne tarttis mitään töhnää väliin, riittäisi kun ilma häädettäisiin välistä pois. Esimerkki:


Lähtikö se cooleri helposti irti? Kun kerta kuljetuksessa on niin oliskohan saanu kolauksen ja kuivunu töhnä siinä murtunu eli ei oo ollu enää "liimattuna" itse ytimeen josta syystä lämpöongelmia.
Cooleri lähti irti tosi helposti. Nosti vaan pois. Tosiaan tahnaa oli omaan silmään nähden heikohkosti, mutta tahnan määrä lienee kuten kuvailet. Osa tahnasta mureni kun vähän tökki ja loput hetki isopropyylialkoholin jälkeen.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Cooleri lähti irti tosi helposti. Nosti vaan pois. Tosiaan tahnaa oli omaan silmään nähden heikohkosti, mutta tahnan määrä lienee kuten kuvailet. Osa tahnasta mureni kun vähän tökki ja loput hetki isopropyylialkoholin jälkeen.
On varmaan kuljetuksessa sitten saanu kolauksen ja "tahna" murtunu josta syystä kontakti ollu huono. Jokaisesta mistä itte ottanu coolerin irti niin niitä on saanut kyllä repiä ihan huolella irti. Eihän se vanha tahna enää mitään tahnaa olo vaan kovaa koppuraa. Se ikäänkuin liimautuu siihen kiinni kuivumisen myötä ja sen takia ei pitäisi coolerin irrota ihan helposti.
 
Liittynyt
24.06.2020
Viestejä
1 193
Kortin alkuperäisenä omistajana:
Olen hyvin tyytyväinen siihen, että kaikki toimi lopulta! Kun myin kortin, niin lämmöt pysyivät kurissa + kortti pysyi hiljaisena. Joten ilmoitetut ongelmat tuntuivat todella hämmentäviltä.
Tottakai hävettää, että ostaja joutui näkemään kaiken tämän vaivan!!
Päivän spekulaatio - tämä lienee ihan tyypillistä käytetyillä korteilla: ne on ihan OK, kun ne ovat kotelossa nätisti samassa asennossa. Kun niitä lähtee kuljettamaan niin niihin kohdistuu aina jotain pientä tärähdystä ja vääntöä ja silloin kuiva tahna aiheuttaa sen, että kooleri ja siru saattavat menettää hyvän kontaktin. Kun itse ostin käytetyn kortin vanhempien koneeseen niin ekana huolsin sen suorilta: puhdistus ja uudet tahnat ja sitten koneeseen kiinni. Pikkujuttu tehdä ja eipähän tarvitse pohtia.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
166
Tämmöistä eli MSI RTX 2070 Ventus OC alkanut nosteleen muistien lämpöjä. Pari kierrosta vaikka Wreckfestiä niin Memory lämmöt ~85C ja GPU 70C, gpu nyt ei niin kauhea. Muistit vaan nousee 90C asti. Vaatiskohan tsekkausta? Mielestäni ei ole kyllä aiemmin tehnyt, meinaan tuuletinmeteli oli sellainen että olisin varmasti huomannut aiemmin.
Kortti ostettu uutena 1,5v sitten. Kannattaako tälle koittaa itse tehdä jotain, jäähy irti+tsekkaus tms.?
 

Rudenorth

Tukijäsen
Liittynyt
14.06.2018
Viestejä
200
Tämmöistä eli MSI RTX 2070 Ventus OC alkanut nosteleen muistien lämpöjä. Pari kierrosta vaikka Wreckfestiä niin Memory lämmöt ~85C ja GPU 70C, gpu nyt ei niin kauhea. Muistit vaan nousee 90C asti. Vaatiskohan tsekkausta? Mielestäni ei ole kyllä aiemmin tehnyt, meinaan tuuletinmeteli oli sellainen että olisin varmasti huomannut aiemmin.
Kortti ostettu uutena 1,5v sitten. Kannattaako tälle koittaa itse tehdä jotain, jäähy irti+tsekkaus tms.?
Alkuun voisi hieman jäähyä kiristää jos kontakti on päässyt löystymään ja kunnolla pölyjen puhdistus. Jos ei auta, niin ei tuo iso homma ole auki käyttää, samalla tahnat vaihtoon ja mahdollisesti tyynyt.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
2080 seahawk ek x ilmeisesti törmää tehorajaan.
Eipä siitä kauheesti enempää irti saa, mutta auttaneeko mikään bios versio saamaan vähän lisää?
Nyt tulee stoppi siellä +110 eli 2115MHz eikä lämmöt nouse yli 42°.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
2080 seahawk ek x ilmeisesti törmää tehorajaan.
Eipä siitä kauheesti enempää irti saa, mutta auttaneeko mikään bios versio saamaan vähän lisää?
Nyt tulee stoppi siellä +110 eli 2115MHz eikä lämmöt nouse yli 42°.
Kun bioseja ei voi muokata, niin ainut vaihtoehto on täsmälleen samalle kortille oleva bios, jossa power limit olisi korkeampi ja tuolle kortille ei ole mitään tarjolla.

Sinänsä typerää, että esim. Evgalla on ilmajäähdytteiselle kortille suurinpiirtein vastaaavalla virransyötöllä 338W bios.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Kun bioseja ei voi muokata, niin ainut vaihtoehto on täsmälleen samalle kortille oleva bios, jossa power limit olisi korkeampi ja tuolle kortille ei ole mitään tarjolla.

Sinänsä typerää, että esim. Evgalla on ilmajäähdytteiselle kortille suurinpiirtein vastaaavalla virransyötöllä 338W bios.
Juu tarttee kattella miten tämä nyt menee, koska hokasin vasta, että afterburner voltittaa pirusti alakanttiin ja oma volttikäyrä toimii ainakin peleissä selkeesti paremmin.
 
Liittynyt
01.08.2021
Viestejä
65
Nostellaas tätä threadia vähä:x3:
Mulla on on ollut pari vuotta käytössä MSI Gameing X Trio 2080S yhdellä näytöllä. Tuli hommattua kakkosnäyttö käyttöön nyt myös ja samalla kohosivat näyttiksen lämmöt tietty. Ennen ns työpöytäkäytössä olleet 40-50c ja nyt ollaan about 56-60c. Tämä on varmasti normaalia ja näyttis lähtee siinä 60c kohdalla kevyesti pyörittelemään tuulettimia. Kannattaisiko fan curvea säätää jollain että ei pyörittelisi vai pitäisikö pyöritellä jo aiemmin että ei nouse noin ylös? Pelatessa lämmöt karkeasti 68-77 välillä.
Spekseistä sen verran että kotelona Corsair 4000D ja edessä 360mm radi joka jäähdyttää I7 9700K:ta. Kotelossa kaikki muut (3x 120mm) tuuletin paikat vetämässä ilmaa pois.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 764
Nostellaas tätä threadia vähä:x3:
Mulla on on ollut pari vuotta käytössä MSI Gameing X Trio 2080S yhdellä näytöllä. Tuli hommattua kakkosnäyttö käyttöön nyt myös ja samalla kohosivat näyttiksen lämmöt tietty. Ennen ns työpöytäkäytössä olleet 40-50c ja nyt ollaan about 56-60c. Tämä on varmasti normaalia ja näyttis lähtee siinä 60c kohdalla kevyesti pyörittelemään tuulettimia. Kannattaisiko fan curvea säätää jollain että ei pyörittelisi vai pitäisikö pyöritellä jo aiemmin että ei nouse noin ylös? Pelatessa lämmöt karkeasti 68-77 välillä.
Spekseistä sen verran että kotelona Corsair 4000D ja edessä 360mm radi joka jäähdyttää I7 9700K:ta. Kotelossa kaikki muut (3x 120mm) tuuletin paikat vetämässä ilmaa pois.
Johtuu siitä, että idlekellotaajuudet ovat nousseet. Paska ominaisuus ja tuolle on varmasti joku laastarikorjaus olemassa.

Lämpöjen suhteen on vähän kaksi eri koulukuntaa. Jonkun mielestä lämpötilavaihtelu ja lämpölaajeneminen on pahasta. Toisen mielestä korkeat lämmöt syövät käyttöikää. Itse olisin eniten huolissani tuulettimien laakereista ja tuulettimien vaihtotarpeesta. Virittelisin tuulettimen pysähdyksiin jos en löytäisi kikkaa kellotaajuuksien laskemiseen.
 
Liittynyt
03.03.2020
Viestejä
78
Kannattaisiko fan curvea säätää jollain että ei pyörittelisi vai pitäisikö pyöritellä jo aiemmin että ei nouse noin ylös? Pelatessa lämmöt karkeasti 68-77 välillä.
Tosiaan ihan niinkuin haluaa. Monissa läppäreissähän on semmoinen fan curve että tuuletin rupeaa käymään vasta siinä kohtaa kun CPU lämmöt nousee about 80 asteen tuntumiin. Eli prossu on käytännössä aina n. 80 asteessa ja kuormituksen määrän pystyy kertomaan siitä kuinka lujaa tuuletin huutaa.

Jos se idle fan spin häiritsee niin fan curvellahan se ratkaisee. Kuitenkin pidät huolen että kunnon rasituksessa ei pyöritä hitaammin.
 
Liittynyt
01.08.2021
Viestejä
65
Kiitti vastauksista.
Ei tuo idle fan- pörähtely nyt sillai vaikuta mulle että ei ole väliä vaikka pyöriikin. Lähinnä juuri että haittaako tuo työpöytäkäytön lämpötila, tuo 70-77 pelatessakaan ei siis vissiin liikaa ole?
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
11
Moro! Onkohan täällä ketään kuka osaa auttaa miestä hädässä.
Eli ostin io-techin foorumeilta tollasen MSI:n 2080 ti gaming x trio näyttiksen jossa oli vesiblokki valmiina asennettuna. Myyjä laitto mukaan näyttiksen oman ilmajäähyn ja uuet lämpötyynyt/tahnat ja ekaa kertaa vaihtelin ne näyttikseen. Nyt ongelmana on se että pelatessa lämmöt rupee nousemaan todella nopeasti sinne vähän alta 90 asteeseen ja hotspot nousee melkein 110 asteeseen. Lisäksi näyttiksen tuulettimet lähtee melkein heti täysille, eli hirveemmin tuota ei kehtaa käyttää ettei mikään hajoa. Itse gpu:n lämpötahnat näyttää ok:lta, eli vika varmaan lämpötyynyissä. Veikkaan että joko unohdin jostain kohtaa lämpötyynyn tai sitte nuo lämpötyynyt on väärän paksusia. Myyjältä tuli mukaan thermal grizzlyn minus pad 8 paketti, kahen millin paksusena.

Eli itse kysymykseen; tietääkö kukaan minkä paksusia lämpötyynyjä tuonne kuuluu laittaa? Netistä tuntuu löytyvän huonosti kyseiseen malliin ohjeita, tai ne on epäselkeät (ainakin minun silmään :lol:). Vaihtoehtoisesti jos joku pk-seudulla haluis kattoa tota korvausta vastaan niin olisin todella kiitollinen!
 
Liittynyt
21.12.2020
Viestejä
245
Moro! Onkohan täällä ketään kuka osaa auttaa miestä hädässä.
Eli ostin io-techin foorumeilta tollasen MSI:n 2080 ti gaming x trio näyttiksen jossa oli vesiblokki valmiina asennettuna. Myyjä laitto mukaan näyttiksen oman ilmajäähyn ja uuet lämpötyynyt/tahnat ja ekaa kertaa vaihtelin ne näyttikseen. Nyt ongelmana on se että pelatessa lämmöt rupee nousemaan todella nopeasti sinne vähän alta 90 asteeseen ja hotspot nousee melkein 110 asteeseen. Lisäksi näyttiksen tuulettimet lähtee melkein heti täysille, eli hirveemmin tuota ei kehtaa käyttää ettei mikään hajoa. Itse gpu:n lämpötahnat näyttää ok:lta, eli vika varmaan lämpötyynyissä. Veikkaan että joko unohdin jostain kohtaa lämpötyynyn tai sitte nuo lämpötyynyt on väärän paksusia. Myyjältä tuli mukaan thermal grizzlyn minus pad 8 paketti, kahen millin paksusena.

Eli itse kysymykseen; tietääkö kukaan minkä paksusia lämpötyynyjä tuonne kuuluu laittaa? Netistä tuntuu löytyvän huonosti kyseiseen malliin ohjeita, tai ne on epäselkeät (ainakin minun silmään :lol:). Vaihtoehtoisesti jos joku pk-seudulla haluis kattoa tota korvausta vastaan niin olisin todella kiitollinen!
Ostin itse juuri saman kortin. Tahnan vaihto ja alivoltitus auttoi ensihätään. Hotspot tipahti 107 -> 84.7
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
11
Reddit puolelta löytyy kuvat jossa näkyy lämpötyynyjen paksuudet
Kattelin tosiaan tota ja vaihtelin tuon mukaan, tuossa hämäs eniten kun tuo on normi 2080 ja ti mallissa hieman enemmän noita paikkoja mihin pitää laittaa lämpötyynyt. Vertasin kans videoon missä joku purkaa tuon ti mallin ja vaikuttaisi siltä että tyynyt on ihan oikeissa paikoissa.

Tahnan vaihto ja alivoltitus auttoi ensihätään. Hotspot tipahti 107 -> 84.7
Pitää kokeilla tota alivoltitusta. Jännä on se että hotspot nousee melkein heti 109 mutta backplatesta laser infrapunalämpömittarilla mitattuna näyttää ihan maksimi 60 astetta ja sekin suoraan sirun kohdalta. Kaikkialta muualta mitattuna noin 30-50 astetta.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
6 984
Pitää kokeilla tota alivoltitusta. Jännä on se että hotspot nousee melkein heti 109 mutta backplatesta laser infrapunalämpömittarilla mitattuna näyttää ihan maksimi 60 astetta ja sekin suoraan sirun kohdalta. Kaikkialta muualta mitattuna noin 30-50 astetta.
Onkos siinä orkkis bios? Jos sinne on raapastu vesiblokin yhteydessä joku rajumpi bios sisään niin ei ilmalla välttämättä jaksa jäähtyä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Pitää kokeilla tota alivoltitusta. Jännä on se että hotspot nousee melkein heti 109 mutta backplatesta laser infrapunalämpömittarilla mitattuna näyttää ihan maksimi 60 astetta ja sekin suoraan sirun kohdalta. Kaikkialta muualta mitattuna noin 30-50 astetta.
Huono kontakti aika selkeästi jos hotspot pomppaa samantien tuonne.

Saman paksuiset tyynyt ei välttämättä käy päinsä, koska niiden kovuus on eri ja puristuvat eri lailla. Minus padit taitaa olla vielä sieltä kovimmasta päästä, nyrkkisääntönä mitä parempi suorituskyky niin sitä kovempaa tavaraa. Joku thermal putty olisi tuohon varmaan paras ratkaisu mutta sitä on erittäin vaikeaa/kallista saada suomeen.
 
Liittynyt
20.06.2018
Viestejä
11
Huono kontakti aika selkeästi jos hotspot pomppaa samantien tuonne.

Saman paksuiset tyynyt ei välttämättä käy päinsä, koska niiden kovuus on eri ja puristuvat eri lailla. Minus padit taitaa olla vielä sieltä kovimmasta päästä, nyrkkisääntönä mitä parempi suorituskyky niin sitä kovempaa tavaraa. Joku thermal putty olisi tuohon varmaan paras ratkaisu mutta sitä on erittäin vaikeaa/kallista saada suomeen.
Jees, näin arvelinkin aluksi ja kävinkin hakemassa samoja minus padeja mutta millin paksusina. Pitää availla uusiks ja kattoa vielä. Ylempänä on toi linkki reddit postaukseen josta kattelin noita paksuuksia mutta toi on normi 2080 ja ti-mallin padien sijainti eroaa hieman tosta niin saa vähän mallailla :)
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
1 159
Minus pad 8:a minä lykkäsin tuohon 2080 seahawkiin ja ihan perus vesiblokkilämmöt siinä on.
En olisi hirveän huolissani "kovasta" lämpötyynystä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
166
Vaihtelin tuossa MSI 2070 super ventukseen tahnat ja tyynyt. Ei mennyt kauhean helposti kun vakio tyynyt olikin jokkut 2,2mm paksut. Eli jos laitoin 2mm tyynyt niin ei osuneet jäähyyn. Oli pakko mennnä 2,5mm tyynyillä ja aiheutti ongelmaa kun taas jäähyn kontakti itse gpu piiriin meinasi jäädä huonoksi. Lämmöt nousi muutamassa minuutissa jo 95C. Lopulta ratkesi niin, että "raivolla" painoin jäähyä GPU:ta vasten pöydällä samalla kiristäen ruuveja :D no on toiminut näin jo kohta kuukauden niin eiköhän ollut ok.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 185
Millä sovelluksella näkee 2000 sarjalaisen muistien lämpötilat?
Esim HW monitor näyttää muistien lämmöt + todella paljon kaikkea muutakin tietoa.
2000 sarjalaisissa ei ole muistipiireillä sensoreita (poikkeuksena jotkut evga:n custom ratkaisut). GPU-Z jotkut vanhat versiot näyttää memory temp mutta se ei kyllä ole oikea sensori, muistaakseni käytännössä identtinen hot spotin kanssa.
 
Liittynyt
08.07.2018
Viestejä
201
Hw monitor on käytössä ja en tosiaan löydä siitä muistien lämpötiloja. Kortti on MSI gaming trio x 2070s
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
87
Itsellä myös 2070 super eikä muistin lämpöjä eritelty, olettanut että se on tuo hotspotin lukema.
hwinfo.jpg
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
674
Itsellä myös 2070 super eikä muistin lämpöjä eritelty, olettanut että se on tuo hotspotin lukema.
Eiköhän se ole kuitenkin GPU piirin kuumin piste.

Jos jollain kortilla näkee muistin lämmöt niin ei se tarkoita että kaikilla näkisi. Eihän kaikissa DDR4 kapuloissakaan ole lämpösensoreita.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
486
HWinfo64 on se aito kunnon sovellus HWmonitor ei kovin kummoinen, GPU-Z pitäs myös näyttää tuo pyytämäsi tieto
 
Liittynyt
08.07.2018
Viestejä
201
Kannattaa kokeilla HWinfo:a, se on muutenkin parempi.
Anteeksi tämä olikin HWinFO64 mitä käytän.
GPU-Z ei myöskään näytä.
Sillä kyselen kun vaihdan tähän kohtapuoliin tahnat ja lämpötyynyt. Ja tässä msi:ssä on melko monen paksuista tyynyä näemmä käytössä.
No kyllä se muistipuoli taitaa paljastaa antifakteilla jos nousevat lämmöt liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.07.2018
Viestejä
201
Tahnat vaihtui ja uudet lämpötyynyt. Lämmöt tipahti 4 astetta. Muistit kestää samat kellot kuin ennenkin.
Oli vaikka minkä paksuista vakiotyynyt, mutta pikkasen paksummat laitoin tilalle.
Tuli oikein hyvä
1000074189.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
324
Alkoi kone olla epävakaa peleissä. Black screeniä tuli vartin pelaamisen jälkeen. "vikakoodit" viittasi näytönohjaimeen. Putsasin koneen pölystä ja kaatumisen taajuus hieman laski. Vaihdoin virtalähteen ilman vaikutusta. Näyttiksen kellot tietty veke myös. Prossusta pykälän. Silti saattoi kaatua. Furmark testissä katselin että 77 astetta näyttiksellä kuten peleissäkin ja tuulettimet huutaa todella lujaa. Sit ihmettelin mikä tuo 100 asteen hotspot lämpö on. Apua! Lopulta purin näyttiksen MSI Lightning 2080ti. Tahnat oli juoksettuneet reunoilta ihan täysin. Laitin uudet Kryonaut tahnat. Lämpötyynyt olivat paikoillaan ja pehmeät ja jotenkin liimaiset. Jätin tyynyt vaihtamatta. Sitten sama Furmark testi rullaamaan. 66 astetta ja hotspot laski 81 asteeseen.

Ennen pelailin kellotetulla 8700k joka sittemmin vaihtui 7800x3d. Näyttis jaksaa nyt uuden kiven kanssa erittäin hyvin 1440p. Sai selvästi lisää toimintaikää käyttööni. Kelloja on saanut nostaa ja vakio tuuletinprofiili on riittänyt ja kortti on hiljainen. Rohkenin jopa tilata Sampan 8G oled ultrawiden. Saa nähdä jaksaako kortti tuon lisäkuorman
 
Liittynyt
26.06.2023
Viestejä
18
Moro. Olisiko antaa alivoltitus vinkkejä/asetuksia Asuksen RTX 2070 kortille? MSI Afterburner käytössä. Laitoin siis fan curven mieleiseksi mutta kortti alkaa throttlaamaan 20min pelailun jälkeen. 2sek pätkissä aina kiekasee ja sitten hetken aikaa normaali. Ajattelin jos alivoltitus auttaisi tuohon kun kyse ilmeisesti vain parista asteesta. Temp limit maksimissa Afterburnerissa eli 88c.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Moro. Olisiko antaa alivoltitus vinkkejä/asetuksia Asuksen RTX 2070 kortille? MSI Afterburner käytössä. Laitoin siis fan curven mieleiseksi mutta kortti alkaa throttlaamaan 20min pelailun jälkeen. 2sek pätkissä aina kiekasee ja sitten hetken aikaa normaali. Ajattelin jos alivoltitus auttaisi tuohon kun kyse ilmeisesti vain parista asteesta. Temp limit maksimissa Afterburnerissa eli 88c.
Lähtisin varmaan ensimmäisenä selvittämään onko käyttäytymiseen syypäänä kuivuneet tahnat tai "dry spotit", jotka aiheuttaa erityisesti hot spot lämpötilan nousun maksimin (105C) tienoille.
Eli lataukseen HWinfo, käynnistyksessä ruksi "sensors only" ja sieltä sitten pelin tai testiohjelman jälkeen kaivelee näytönohjaimen maksimilämmöt

1705497271160.png

(kuva vain esimerkki, eli GPU current/min/max arvot)
 
Liittynyt
26.06.2023
Viestejä
18
Lähtisin varmaan ensimmäisenä selvittämään onko käyttäytymiseen syypäänä kuivuneet tahnat tai "dry spotit", jotka aiheuttaa erityisesti hot spot lämpötilan nousun maksimin (105C) tienoille.
Eli lataukseen HWinfo, käynnistyksessä ruksi "sensors only" ja sieltä sitten pelin tai testiohjelman jälkeen kaivelee näytönohjaimen maksimilämmöt


(kuva vain esimerkki, eli GPU current/min/max arvot)
dsadsa.png


Siinäpä lukemaa. Throttlaus alkoi tällä kertaa vasta 50 minuutin kohdalla pelisessiota.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 671
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom