NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
325
Muutaman viikon kans tuo refu 2070 Super kortti tuossa hyrränny ja huomannu, että pitää aikamoista sirinää pelien aikana, joissa FPS on korkea. Esim. CSGO +300fps tai DayZ +100FPS. Siriseekö noi kaikki noin? Ei tuota esim. kuulokkeet päässä huomaa.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Minulla oli tuollainen samankaltainen vika ja kortti meni takuuvaihtoon. Tuuletinten ohjauspiiri oli ilmeisesti kusahtanut.
Mulla meni tuulettimet 100%RPM:ään kun kortin lämmöt nousi 64 asteeseen. Sitten asensin MSI 2080 Ti:n mukana tulleen tukiraudan jonka pitäis estää kortin roikkuminen ja raja koska tuulettimet menee täysille, nousi 69 asteeseen. Voisiko tässä olla syynä huono kontakti GPU:n ja heat sinkin välissä joko huonon alkuperäisen tahnan ja/tai tahna ei peitä koko aluetta takia? Mitään muuta järkevää syytä en keksi.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 696
Eilen tuli asenneltua Palit RTX 2080 Super Gamerock Premium. Nopeesti mitä testailin niin 3Dmark timespy meni läpi eikä kone kaatunut eikä tullut grafiikkavirheitä. Division 2 peliä mitä kokeilin niin noin 20-40fps tuli lisää 1080P:llä vrt edelliseen GTX1080 korttiin samoilla asetuksilla. Lisäksi sellanen huomio että mulla oli koneella edellisen näytönohjaimen jäljiltä msi afterburner niin se ei jostain syystä näytä käyttö % ollenkaan vaan jouduin HWmonitorilla tsekkailee tuon toimintaa.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Lisäksi sellanen huomio että mulla oli koneella edellisen näytönohjaimen jäljiltä msi afterburner niin se ei jostain syystä näytä käyttö % ollenkaan vaan jouduin HWmonitorilla tsekkailee tuon toimintaa.
Oisko joku vanha versio? Uusilla pitäis toimia ihan hyvin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
MSI 2080 Ti gaming x trion tuulettimet karkailee täysille kun usage menee yli 95% vaikka on AB:n custom curve käytössä ja lämpö max 67 astetta. Tuulettimien prosentit näyttää ihan oikein mutta jostain kumman syystä RPM kuitenkin pumppaa.

Tuliko uusien ajureiden myötä mitään muutosta tähän?
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Tuliko uusien ajureiden myötä mitään muutosta tähän?
Ei. Muutos tulee vain jos laittaa kortin mukana tulleen metallituen paikalleen ja lisäksi laittaa sen painamaan kortin hiukan enemmän kuin suoraan. Silleen lämpötila jossa tuulettimet menee 100%:iin on 70 astetta kun ilman kortin "vääntämistä" se on 64 astetta. Jos emolevyn laittaa makuulle jolloin kortti on pystysuorassa, lämpötila jossa tuuletin karkaa 100%:iin on 69 astetta. Jokin liitos tms. kortissa menee huonoksi kun kortti on vain normaalisti kiinni emossa ja kone pystyssä. Näitä tapauksia näyttäis olevan useampiakin kun foorumeita katselee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
Ei. Muutos tulee vain jos laittaa kortin mukana tulleen metallituen paikalleen ja lisäksi laittaa sen painamaan kortin hiukan enemmän kuin suoraan. Silleen lämpötila jossa tuulettimet menee 100%:iin on 70 astetta kun ilman kortin "vääntämistä" se on 64 astetta. Jos emolevyn laittaa makuulle jolloin kortti on pystysuorassa, lämpötila jossa tuuletin karkaa 100%:iin on 69 astetta. Jokin liitos tms. kortissa menee huonoksi kun kortti on vain normaalisti kiinni emossa ja kone pystyssä. Näitä tapauksia näyttäis olevan useampiakin kun foorumeita katselee.
Itsellä oikeastaan tuota tuulettimien pumppaamista alkaa esiintyä vasta 80-83 asteen kohdalla, en vaan ole aiemmin tuota havainnut joten tuntuu että joku on muuttunut. Mulla on tuo tukirauta asennettu ja ei kyllä tullut mieleenkään jättää sitä pois, sen verran painava kortti tuo on. Onneksi myös emolevyssä on metallia nuo PCI-E-liittimet.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Itsellä oikeastaan tuota tuulettimien pumppaamista alkaa esiintyä vasta 80-83 asteen kohdalla, en vaan ole aiemmin tuota havainnut joten tuntuu että joku on muuttunut. Mulla on tuo tukirauta asennettu ja ei kyllä tullut mieleenkään jättää sitä pois, sen verran painava kortti tuo on. Onneksi myös emolevyssä on metallia nuo PCI-E-liittimet.
Ois itekin pitänyt varmaan heti alussa laittaa rauta kiinni. No oon keskusteluissa MSI:n kanssa mitä asialle pitäis tehdä. Vähän on vaan hitaanpuoleista keskustelun eteneminen.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Itsellä oikeastaan tuota tuulettimien pumppaamista alkaa esiintyä vasta 80-83 asteen kohdalla, en vaan ole aiemmin tuota havainnut joten tuntuu että joku on muuttunut. Mulla on tuo tukirauta asennettu ja ei kyllä tullut mieleenkään jättää sitä pois, sen verran painava kortti tuo on. Onneksi myös emolevyssä on metallia nuo PCI-E-liittimet.
Kokeilin löysätä ruuvit kortista mutta jätin raudan puskemaan korttia ylöspäin. Nyt lämpötila jossa tuulettimet meni täysille, oli 85 astetta. Jotain outoa näissä MSI:n korteissa on. Sensori reagoi kortin asentoon ja siihen vääntääkö sitä. Eihän tässä nyt ole se vika mikä on joissan MSI:n 20x korteissa ollut, että lämpötahna vanhenee puolessa vuodessa ja osassa korteista lämpötahnaa ei ole laitettu koko piin leveydeltä edes. Ainakin se että en ite oo huomannut tuota kuin viime aikoina ja kortti täyttää vuoden.

On muuten mun viimeinen MSI:n korttini. Meen takas Asuksen leiriin, missä mulla ei ole koskaan ollut korttien kanssa ongelmia ja mulla on ollut niitä monta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
303
Tulipahan hommattua GB Windforce 2080 (ei-OC) Vega 56:n tilalle, kun hyvään hintaan sai.
Viikon verran pyörittänyt testiä ja melko upealta kortilta vaikuttaa.

Lopulliset oc lukemat:
110% powerlimit
+175 core (boost clock vierii 1935-2010MHz)
+825 mem

Lämmöt rasituksessa max. 75c

Meluvertailu on tietysti aina kuulijan korvassa ilman statistiikkaa, mutta omaan korvaan kortti on "puolet" hiljaisempi kuin Pulse Vega 56.

Upeana lisänä kortinvaihdon myötä katosi äänibugi: Vegalla kaiuttimien ääni resetoitui aina täysille (100%) kun koneen herätti lepotilasta.
Tällä kortilla vika katosi.

Nyt olo tyytyväinen... :cigar2:

Edit:
Useamman GPU-stressitestin tuloksena absoluuttisen vakaaksi 24/7 jäi:
+150 core
+800 mem
 
Viimeksi muokattu:

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Kokeilin löysätä ruuvit kortista mutta jätin raudan puskemaan korttia ylöspäin. Nyt lämpötila jossa tuulettimet meni täysille, oli 85 astetta. Jotain outoa näissä MSI:n korteissa on. Sensori reagoi kortin asentoon ja siihen vääntääkö sitä. Eihän tässä nyt ole se vika mikä on joissan MSI:n 20x korteissa ollut, että lämpötahna vanhenee puolessa vuodessa ja osassa korteista lämpötahnaa ei ole laitettu koko piin leveydeltä edes. Ainakin se että en ite oo huomannut tuota kuin viime aikoina ja kortti täyttää vuoden.

On muuten mun viimeinen MSI:n korttini. Meen takas Asuksen leiriin, missä mulla ei ole koskaan ollut korttien kanssa ongelmia ja mulla on ollut niitä monta.
Jos on vielä takuun alainen niin pistä kysely MSI suuntaan jos voi pistää RMA tuohon korttiin kun vaikuttaa että siellä on jotain jäähyn kontakti siruun heikko.

Itse muistelisin että evga RTX 2080Ti SC Ultra ei mennyt ikinä ilmajäähyllä yli 73 astetta mutta siinä kortissa ei ollut erityisen tehokas jäähy enkä jäähyn takia ostanut kun custom pcb takia että sain vesille.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Jos on vielä takuun alainen niin pistä kysely MSI suuntaan jos voi pistää RMA tuohon korttiin kun vaikuttaa että siellä on jotain jäähyn kontakti siruun heikko.

Itse muistelisin että evga RTX 2080Ti SC Ultra ei mennyt ikinä ilmajäähyllä yli 73 astetta mutta siinä kortissa ei ollut erityisen tehokas jäähy enkä jäähyn takia ostanut kun custom pcb takia että sain vesille.
Juu oon ollut jo yhteyksissa mutta kyselevät tipoittain lisätietoa. Varmaan pelaavat aikaa että vuoden takuu ylittyisi... no ellen saa palautettua korjaukseen, vaihdan tahnat ite Kryonauttiin. Ja jos se auttaa niin laitan vesillekin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
55
Kokeilin tuossa Empires of the Undergrowth -peliä ja siinä GPU:n saa myös jatkuvasti tekemään täysillä töitä... Ihan ihmeellinen on kyllä tuo että tuulettimien ohjaus ei toimi lainkaan manuaalisesti, siis ihan sama mitä yrität laittaa kortille itse niin ne toimivat miten itse haluavat. Ainoastaan power limit vaikuttaa tuulettimien käytökseen, muulla ei ole merkitystä. Jos power limitin laittaa täysille, tuulettimet pyörivät jatkuvasti täysillä ja jos sitä laskee, päästään ehkä hiljaiseen lopputulokseen, tai sitten tuohon rasittavaan pumppaavaan toimintamalliin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 200
Juu oon ollut jo yhteyksissa mutta kyselevät tipoittain lisätietoa. Varmaan pelaavat aikaa että vuoden takuu ylittyisi... no ellen saa palautettua korjaukseen, vaihdan tahnat ite Kryonauttiin. Ja jos se auttaa niin laitan vesillekin.
Jos nyt suurennuslasilla niin tuollainen "ajanpelaaminen" on aikalailla sitten jo hv kikkailua kun todisteet on kuitenkin olemassa että koska _olet ensimmäisen kerran vian suhteen ollut valmistajaan yhteydessä_.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
85
Vesiblokkeja katselen Palit 2080 Ti Dual:ille. Varmistelen vielä täällä, että layouthan on tuo reference PCB eli yhteensopiva noiden blokkejen kanssa? Kiinalaisissa vesiblokeissa aina laitettu sopivaksi tuo Palit 2080 Ti OC muttei tuota dual versiota.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
604
Vesiblokkeja katselen Palit 2080 Ti Dual:ille. Varmistelen vielä täällä, että layouthan on tuo reference PCB eli yhteensopiva noiden blokkejen kanssa? Kiinalaisissa vesiblokeissa aina laitettu sopivaksi tuo Palit 2080 Ti OC muttei tuota dual versiota.
ekwb:n mukaan on refu

ekwbpalitdual.PNG
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Gigabyten korteissa löytyy myös ongelmaa kun niiden foorumeita selaa. Itse sain ongelman videolle Jimmsin takuukäsittelyä varten.
Näkyy siis olevan samankaltaista ongelmaa muillakin. MSI Triossa vaikuttaa paljon se, roikkuuko kortti vai onko se tuettuna takaosastaan. Mun korttini lähtee 100% RPM:ään 64 asteessa ellei oo tuettuna ja jos nostaa takaosaa käsin, lähtee 100 prossaan 84 asteessa. Melkoinen ero. Ei tietoa johtuuko jostain komponentista vai siitä piin ja heat sinkin kosketushäiriöstä vai mistä.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 592
Näkyy siis olevan samankaltaista ongelmaa muillakin. MSI Triossa vaikuttaa paljon se, roikkuuko kortti vai onko se tuettuna takaosastaan. Mun korttini lähtee 100% RPM:ään 64 asteessa ellei oo tuettuna ja jos nostaa takaosaa käsin, lähtee 100 prossaan 84 asteessa. Melkoinen ero. Ei tietoa johtuuko jostain komponentista vai siitä piin ja heat sinkin kosketushäiriöstä vai mistä.
Kyllähän Trio X:n tapauksessa epäilisin vahvasti jäähyn kontaktia. Jäähdytin on tuossa niin painava, että varmasti painovoima vaikuttaa kontaktin tasaisuuteen, jos ruuvit ei oo tosi kireällä. Eli olisiko niin, että tukemattomana sirun toisessa laidassa pääsee kontakti katoamaan, mikä johtaa hot spottiin. Softa näyttää lämpöjen olevan kunnossa, mutta tosiasiassa osa sirusta kiehuu. Tuo 84 puolestaan on piirin lämpöthrottlauksen raja, MSI:llä ehkä säädetty niin että throttlauksen sijaan otetaan vaikka väkisin lämpöjä alas?
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Hot spotin mukaan ne taitaa NVidian kortitkin säätää tuulettimia/throttlata vaikka sitä hot spot lämpötilaa ei kerrota käyttäjälle?
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Kyllähän Trio X:n tapauksessa epäilisin vahvasti jäähyn kontaktia. Jäähdytin on tuossa niin painava, että varmasti painovoima vaikuttaa kontaktin tasaisuuteen, jos ruuvit ei oo tosi kireällä. Eli olisiko niin, että tukemattomana sirun toisessa laidassa pääsee kontakti katoamaan, mikä johtaa hot spottiin. Softa näyttää lämpöjen olevan kunnossa, mutta tosiasiassa osa sirusta kiehuu. Tuo 84 puolestaan on piirin lämpöthrottlauksen raja, MSI:llä ehkä säädetty niin että throttlauksen sijaan otetaan vaikka väkisin lämpöjä alas?
Näin saattaa tosiaan olla koska sensorit ovat varmaan myös piissä jollain reunalla. Ulkomaisilla foorumeilla olivat vaihdelleet Triojen lämpötahnoja. Alkuperäiset olivat osittain hävinneet ja jopa osa piistä ollut ilman tahnaa. Väittivät että Triossa käytetty lämpötahna vanhenisi puolessa vuodessa ja mulla ollut käytössä about vuoden nyt.
Ja jos Triojen tahnat on huonoja/huonosti laitettu, miksi ei myös muissa korteissa.
Tosiaan missään ei kerrota että tuulettimet menisivät väkisin täysille jossain lämpötilassa mutta näin varmaan tapahtuu.
Laitoinpa sitten kyssärin MSI:n supportille mitä mieltä ovat jos vaihdan ite Kryonauttia chippiin. Saas nähdä mitä kertovat.
 
Viimeksi muokattu:

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 577
Aina välillä tulee kateltua 2080Ti kortteja web kaupoista, mutta sitte kun tulee tähän ketjuun, niin ostohalut karisee kummasti... :D
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Ei näköjään MSI katso hyvällä jos ite ajattelee vaihtaa lämpötahnoja. Support vastaili: Replace the thermal grease yourself, it will lose the warranty
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Ei näköjään MSI katso hyvällä jos ite ajattelee vaihtaa lämpötahnoja. Support vastaili: Replace the thermal grease yourself, it will lose the warranty
Jep, itsekin kyselin pari kuukautta sitten ja sanoivat, että jos tarran rikkoo niin takuu menee. Ja tahnan vaihtohan ei ilman sitä tarralla merkattua ruuvia irroittamatta onnistu.

Aika selvä takuupalautustilanne mielestäni nuo, jossa tuulettimet käyttäytyvät selvästi häiritsevällä tavalla virheellisesti.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
Uutta ajuria:

NVIDIA DRIVERS GeForce Game Ready Driver WHQL

Adds support for GeForce GTX 1660 SUPER GPU
Adds support for image-sharpening from NVIDIA Control Panel
Adds support for G-SYNC compatibility with NVIDIA Ultra Low Latency Mode
Adds support for 7 new G-SYNC Compatible monitors
Adds support for ReShade filters within GeForce Experience
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 022
En ole ihan varma, pitääkö näitä tänne postata, ellei ole jotain todella oleellista uutuutta ketjun aiheen kannalta. Geforce Experience myös tiedottaa uusista ajureista muistaakseni.
Nojuu voin jatkossa jättää manitsematta. Kaikilla ei kyllä tuota GFE:tä ole, mutta tuskin nämä kiireellisiä on.
 
Liittynyt
03.09.2019
Viestejä
16
Tuli tilattua Nvidia storesta RTX 2070 Super Fe, Kauankos on porukalla kestänyt ennen kuin on kortti hyppysissä? Viikonloppuna tilattu ja vieläkin Processing status.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
421
Kaipaan kommentteja PNY 2080 ti XLR8 OC -kortin omistajilta. Melutasot, kuinka viileänä käy, laatuvaikutelma?
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Äkkiseltään ei löytynyt muuta negatiivista tästä MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO kortista kuin hinta. Hinta hirvittää 5700 XT:n jälkeen joka lähti takaisin kun meni rikki. Ehkä ostan tuossa samalla mielenrauhaa jos laitan tuon edellä mainitun kortin, enkä toista 5700 XT:tä. Väittelyn voi tässä ketjussa unohtaa, eli jos on vain kommenttia tuosta MSI:n kortista niin ne on tervetulleita.
 
Liittynyt
06.03.2019
Viestejä
3 323
Hyvä korttihan se on, jonkun verran noissa on ollut ongelmia tuulettimien kierrosten karkailun kanssa, joka mahdollisesti johtuu huonosta jäähyn kontaktista. Tässäkin ketjuissa tuosta oli juuri puhetta. Mutta toimiessaan todella hiljainen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Kaipaan kommentteja PNY 2080 ti XLR8 OC -kortin omistajilta. Melutasot, kuinka viileänä käy, laatuvaikutelma?
Löytyy juurikin tämä malli koneesta. Oma yksilö on vähän turhan meluisa laatikosta nostettuna, mutta nyt on siedettävällä tasolla kun säädin tuuletinkäyrän sekä alivoltitin hieman. Kompromissien takia asetin coren käymään 1830MHz (custom käyrä) ja muistit 7500MHz (+500MHz). Noilla säädöillä coren lämpötila on 65-75C riippuen pelistä. Isommilla volteilla sain menemään 1900MHz+ mutta en hirveästi testannut aivan maksimeja koska kortti alkoi käymään kuumana ja tuulettimet joutuu säätämään hyvin äänekkäiksi. Tahnat oon vaihtanu mutta ei ollut vaikutusta lämpötiloihin.

Laitoin itseasiassa tänään tilaukseen Arctic Cooling Accelero Xtreme IV -jäähyn niin voin jakaa kokemukset viikon-parin päästä kunhan saan tuon kotia ja asenneltua.

Oon ollu silti tyytyväinen korttiin koska ostin sen Gigantin outletistä tonnilla n. 9kk sitten ja tolla pyörittää hyvin pelejä 1440p@144Hz vähän paremmillakin asetuksilla.
 
Liittynyt
13.04.2018
Viestejä
241
Äkkiseltään ei löytynyt muuta negatiivista tästä MSI GeForce RTX 2070 SUPER GAMING X TRIO kortista kuin hinta. Hinta hirvittää 5700 XT:n jälkeen joka lähti takaisin kun meni rikki. Ehkä ostan tuossa samalla mielenrauhaa jos laitan tuon edellä mainitun kortin, enkä toista 5700 XT:tä. Väittelyn voi tässä ketjussa unohtaa, eli jos on vain kommenttia tuosta MSI:n kortista niin ne on tervetulleita.
RTX ollut käytössä nyt neljä päivää, kassalla vähän kirpaisi, mutta sen jälkeen on saanut keskittyä vain pelaamiseen. Hiljaisin kortti mitä itsellä on koskaan ollut.
 
Liittynyt
31.08.2018
Viestejä
374
Aiemminkin kertoilin MSI 2080 Ti gaming x triostani jossa tuulettimet karkailee täysille tietyssä lämpötilassa, 64 asteessa. Metallituen kanssa lämpötila on 78 astetta ja nyt keksin uusimman virityksen, laitoin timpurin kynän pystyyn näyttiksen alle puskemaan sitä ylöspäin ja nyt lämpötila jossa tuulettimet karkaa on 83 astetta joka on ihan ok kaiketi. Kaiken lisäksi sain suurimman Timespy-tuloksen tällä virityksellä mitä oon kortin historiassa saanut. Jostain syystä ilman tukea kortti krässää Timespyn korkeammilla kelloilla.

RMA prosessi on ollut menossa, mutta en nyt tiedä kannattaako korttia edes lähettää tehtaalle kun pelaa kynätuella ok. Prosessi kun taitaa kestää viikkoja kuitenkin.
Muilla samanmoisia kokemuksia ja etenkin sellaisia, alkaako kortti lahota jossain kohtaa tuenkin kanssa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 549
Viestejä
4 190 335
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom