Minä taasen en löydä yhtään revikkaa ventus 2070s oc mistään vaikka kuinka olen googlannut, olisin halunnut moisen jo ennen hankkimista lukea. 2070 ventuksen revikan mukaan on hiljainen ja samalta jäähy näyttää esim
MSI GeForce RTX 2070 Ventus 8GB GDDR6 Review (Turing TU106 GPU) | Geeks3D En ole kuuro ja kortti ei todellakaan niin äänekäs et kuuro pitäisi olla.
En sanonut että pitää olla kuuro. Vähän häiritsee kun annat sen mielikuvan että sanoin. Se oli myös sitä "huumoria", kun sanoin "kuurolle täydellinen kortti", joka huonosti välittyy kirjoittaessa kun aina ei EmojiGeimi ole hallussa/käytössä.
Itsellä omaa kokemusta vain 2080 Ventus joka äänekkäin 2070/2080 korteista joita koittanut.
Puhun myös kyseisestä jäähystä ja sen 2. versiosta, joka muistaakseni snadisti pienempi, enkä mihin noista 2000 sarjalaisista se on laitettu kiinni. Tässäkin puhun sen suhteellisesta äänestä muihin samaan RTX sarjaan tehdyistä jäähyistä.
Ääni kun muuttuu lämpöjen mukaan, noin yleisesti ajateltuna, kun kierrokset lisääntyy. Tähän vaikuttaa laatikko, muut komponentit, käyttö, tilan/asunnon sisäilman lämpötila aka intake lämpö noin muutaman mainitakseni.
Esimerkki kahden kaverini AMD Refu Vega 56 puolelta, josta yleinen tieto kyseessä olevan äänekäs kortti. Toisen mukaan hiljainen ja toisen mukaan ei mitenkään häiritsevä.
Toinen pelasi, muistaakseni, 60 tai 75hz 1440p näytöllä ja toinen jollain kellotetulla
@80hz 1080p. Peleissä toisella ei GPU käyttö noussut koskaan yli 80% joka vuoksi kortti rullasi nätin hiljaisena. Toisella asunnon/elämän muut äänet olivat sellaisella tasolla että korttia ei sen alta juurikaan kuullut, ei ainakaan häiritsevästi.
Itsellä 1440p144hz näyttö ja refun föönin kuuli 70neliön kämpän toiselle puolelle vessaan saakka aivan selvästi esim Call Of Juarezia(varmaan väärin kirjoitettu) pelatessa.
Hiljaisempi mitä Refu Vegan tuuletin. Armor taas hiljaisempi kuin Ventus.
Ventus toki oli MSI halvin custom. En tiedä onko nykyään.
Itse luin revikoita Ventuksesta lähinnä viime talven aikana, jos muistan oikein. Poislukien siitä kakkos versiosta luin muutama kuukausi sitten. Kyllä niitä netistä löytyy, joudut vain kaivamaan ja lukemaan paljon. Osa ei myöskään mittaa ääniä tai mittaa niin erikoisesti että ei kovin luotettavia.