NVIDIA GeForce RTX 2070 Super / 2080 / 2080 Super / 2080 Ti -ketju (TU102, TU104)

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 949
Kuinkas nopeasti on tavara tullut tuon nvidian kaupan kautta porukalle?

Tilasin viikonloppuna, eikä vielä ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta että olisi lähetetty.
Oli sunnuntai kun tilasin ja torstaina päivällä oli paketti käsissä.

edit. katoin s-postit niin tiistaina aamuyöstä oli tullut vasta ilmoitus lähetyksestä seurantakoodin kanssa, ja siitä kaksi vuorokautta niin paketti oli hyppysissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.02.2018
Viestejä
296
Ainakaan 2080 Ventus ei ollut hiljainen ja Trio oli.

Edit. Pari viestiä ylempänä juuri mainitaan myös Ventuksen äänistä.
Itsellä Ventus V2 ja ei ole mitenkään hiljainen. Kuormituksessa käy maks. 74 asteisena ja myös pientä sirinää alkaa kuulua tuulettimista.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 535
Kuinkas nopeasti on tavara tullut tuon nvidian kaupan kautta porukalle?

Tilasin viikonloppuna, eikä vielä ainakaan ole tullut mitään ilmoitusta että olisi lähetetty.
Tilasin viime torstaina 2070s FE:n ja tänään tuli. Hyvin tuo toimii eikä ole meluisa, ei kuulu kolmen kotelotuulettimen yli havaittavasti. Buutissa puhisee pari sekuntia kunnolla, mutta muuten on hissukseen. FPS nousi kyllä kivasti vs 2060 pikaisella kokeilulla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
769
Pitääköhän tuossa askarrella ensin ajurit veks jostain syystä vai meneekö toi pulmitta vanhan 2060:n ajureilla? Samaahan molemmat käyttää kuitenkin.
Kyllä ottaisin vanhat pois ja sitten uusien asennus uudella kortilla, ihan vaan varmuuden varalle ettei jää mitään kummituksia. Kummempiakin ongelmia on vastaan tullut.

Omissa microneissa ei ole tapahtunut mitää ja kohta vuoden ajellu kellot tapissa.
Täälläkin vuoden päivät kohta täynnä refu 2080 microneilla, +1000 eikä mitään ongelmia (vielä). :cool:
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Tilasin viime torstaina 2070s FE:n ja tänään tuli. Hyvin tuo toimii eikä ole meluisa, ei kuulu kolmen kotelotuulettimen yli havaittavasti. Buutissa puhisee pari sekuntia kunnolla, mutta muuten on hissukseen. FPS nousi kyllä kivasti vs 2060 pikaisella kokeilulla.
Tilasin viime viikonloppuna ja nyt näyttäisi UPS seuranta, että huomenna pitäisi olla paketti perillä:) Tänään tuli Jimssin paketti jossa alphacoolin blokki ja uusi radi:tup:
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 318
Kyllä ottaisin vanhat pois ja sitten uusien asennus uudella kortilla, ihan vaan varmuuden varalle ettei jää mitään kummituksia. Kummempiakin ongelmia on vastaan tullut.



Täälläkin vuoden päivät kohta täynnä refu 2080 microneilla, +1000 eikä mitään ongelmia (vielä). :cool:
Mulla lahosi jo ~10pv 2070 Super micron 800mhz->200mhz.

Toimii kunnes GPU lämmöt lyö 70c niin alkaa tulla artifakteja, Shadow of Tomb Raider on oiva testipeli, muissa saattoi toimia pitempään.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
Mulla lahosi jo ~10pv 2070 Super micron 800mhz->200mhz.

Toimii kunnes GPU lämmöt lyö 70c niin alkaa tulla artifakteja, Shadow of Tomb Raider on oiva testipeli, muissa saattoi toimia pitempään.
Jos en ihan väärin muista GDDR6 piirit saattavat hajota ideaalisenkin lämpötilan alla. En usko että jäähyllä on hirveästi merkitystä, ellei puhuta jostain LN2-leikeistä.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Mikäs on ollut nvidian suhtautuminen näihin hajoamisiin?

Onko kukaan joutunut takuu asioimaan FE kortin kanssa, johon asennettu vesiblokki? Pikaisen googlettelun perusteella ei vaikuttaisi takuuseen.
 
Liittynyt
05.08.2018
Viestejä
291
Noista takuista vesiblokki asennettuna. Vaikka kortin valmistaja ei jäähyn vaihtoa hyväksyisikään, niin jos asentaessa ei korttiin tee mitään jälkiä, mistä sen näkisi, niin ei vaikutusta takuuseen. Kunhan laittaa sen alkuperäisen jäähyn takaisin.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Noista takuista vesiblokki asennettuna. Vaikka kortin valmistaja ei jäähyn vaihtoa hyväksyisikään, niin jos asentaessa ei korttiin tee mitään jälkiä, mistä sen näkisi, niin ei vaikutusta takuuseen. Kunhan laittaa sen alkuperäisen jäähyn takaisin.
Ainakin Asuksella oli ”warranty void if broken” tarrat ruuvien päällä. Toki voi vedota lain määräämään virhevastuuseen, jos vika on ilmiselvästi ei jäähyn irrotuksesta johtuva.

Helpoin tie toki on mennä valmistajan vapaaehtoisen takuun kautta.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
958
Höyryttää vaan ne tarrat irti ja laittaa takaisin, jos tarvitsee palauttaa.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
76
Jätetäänpä siis Ventus kauppaan.
Minulla on ventus, en tiedä mikä on kenellekkin hiljainen mutta ei oman kanssa kyllä mitään ongelmia ainakaan metelin kanssa ole ollut. Enemmän huutaa AIO:n tuulettimet pelatessa. Varmasti Trio on hiljaisempi mutta miten lie saatavuus.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
46
Itse tilasin kyseisen kortin. Täytyypä jännittää onko ihan paska. Linkin kuvassa muuten väärä kortti. Ventus XS omaa hieman erinäköisen coolerin. Itselle tosin äänellä hyvin vähän merkitystä, kunhan ei mikään refufööni ole.
Kiinnostaa kuulla tästä kokemuksia kun saat sen! Miettinyt myös tuota Prisman 2080 Superia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Minulla on ventus, en tiedä mikä on kenellekkin hiljainen mutta ei oman kanssa kyllä mitään ongelmia ainakaan metelin kanssa ole ollut. Enemmän huutaa AIO:n tuulettimet pelatessa. Varmasti Trio on hiljaisempi mutta miten lie saatavuus.
Saatavuus on yhä heikko, mutta eipä ole kiirekään. Melu on aika iso tekijä laitehankinnoissani, joten mielelläni otan ne pari dB:tä hiiteen jos kohtuurahalla onistuu. Se on iso plussa jos ei tarvitse after-market-jäähyä ostaa ja alkaa itse asennella.

Äänekkyys riippuu pitkälti muista tuulettimista. Jos ne ovat tarpeeksi hiljaisella, alkavat erot kuulua.
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
76
Saatavuus on yhä heikko, mutta eipä ole kiirekään. Melu on aika iso tekijä laitehankinnoissani, joten mielelläni otan ne pari dB:tä hiiteen jos kohtuurahalla onistuu. Se on iso plussa jos ei tarvitse after-market-jäähyä ostaa ja alkaa itse asennella.

Äänekkyys riippuu pitkälti muista tuulettimista. Jos ne ovat tarpeeksi hiljaisella, alkavat erot kuulua.
Tämä totta mutta internetti tuntuu sanovan aika 50/50 Ventuksen melusta. Oma aikaisempi oli 1070ti msi gaming, olikohan kolmella ropelilla, en osaa sanoa oliko hiljaisempi. Kotelon tuulettimet on mallia perse ja aio:n vasta huonot ovatkin. Tilasin Amazonista läjän Arctic F12 pwm pst tarjous ropeleja mitä jo parisen viikkoa varttunut. Voi olla että ventus muuttuu äänekkääksi sen jälkeen. Itsellä oli myös hirveä kiire kortti saada enkä viittinyt jäädä Trioa odottamaan tai Palitia mikä ilmeisesti aika hyvä 2070 supereista myös.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Onko tietoa miten noi muistit sitten menee? Onko Micronin muisteja kaikissa RTX 2080 Supereissa?
Tuntuu olevan kiven alla tuo tieto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Onko tietoa miten noi muistit sitten menee? Onko Micronin muisteja kaikissa RTX 2080 Supereissa?
Tuntuu olevan kiven alla tuo tieto.
Minkä datan perusteella tällä tiedolla on jotain merkitystä? Onko jossain siis testattu iso läjä Micronin muisteja ja todettu, että paskaa? Vai perustuuko tämä yksittäistapauksiin, joista nyt ei voi mitään johtpäätöstä vetää, ellei tiedä muiden muistien osuutta koko näyttispopulaatiossa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Minkä datan perusteella tällä tiedolla on jotain merkitystä? Onko jossain siis testattu iso läjä Micronin muisteja ja todettu, että paskaa? Vai perustuuko tämä yksittäistapauksiin, joista nyt ei voi mitään johtpäätöstä vetää, ellei tiedä muiden muistien osuutta koko näyttispopulaatiossa.
Kunhan asia kiinnostaa? Turha tästä on hermostua.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Tämä totta mutta internetti tuntuu sanovan aika 50/50 Ventuksen melusta. Oma aikaisempi oli 1070ti msi gaming, olikohan kolmella ropelilla, en osaa sanoa oliko hiljaisempi. Kotelon tuulettimet on mallia perse ja aio:n vasta huonot ovatkin. Tilasin Amazonista läjän Arctic F12 pwm pst tarjous ropeleja mitä jo parisen viikkoa varttunut. Voi olla että ventus muuttuu äänekkääksi sen jälkeen. Itsellä oli myös hirveä kiire kortti saada enkä viittinyt jäädä Trioa odottamaan tai Palitia mikä ilmeisesti aika hyvä 2070 supereista myös.
Msi Gaming on kahdella tuulettimella.
Gaming Tri on kolmella. En tiedä oliko 1070Ti Trioa edes saatavilla.

50% internetistä jotka eivät pidä Ventusta äänekkäänä eivät vertaa sitä muihin tai tiedä mikä hiljainen on tai muut osat pitää mekkalaa yli eikä kuule sen vuoksi.

Yhtään revikkaa en ole nähnyt minkä mukaan Ventus olisi hiljainen. Useita joiden mukaan äänekäs. Kuuroille se on unelma kortti.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Minkä datan perusteella tällä tiedolla on jotain merkitystä? Onko jossain siis testattu iso läjä Micronin muisteja ja todettu, että paskaa? Vai perustuuko tämä yksittäistapauksiin, joista nyt ei voi mitään johtpäätöstä vetää, ellei tiedä muiden muistien osuutta koko näyttispopulaatiossa.
Varmaan perustuu siihen että lahonneista muisteista valtaosa on Microneita ja RTX julkaisun aikaan spaceinvader ongelma johtui micronin muisteista ja viimeisten vuosien aikana micron ei ole heilunut laatumuistien kärjessä kuten esim Samsung
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Kunhan asia kiinnostaa? Turha tästä on hermostua.
Heh, en hermostu, no worries. Vaan olen siis kiinnostunut todellisista ongelmista, sillä olen itsekin hommaamassa 2070S:ää. Helposti huomaa, että ihmiset luovat merkityksiä asioille, joilla ei olekaan merkitystä.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 926
Varmaan perustuu siihen että lahonneista muisteista valtaosa on Microneita ja RTX julkaisun aikaan spaceinvader ongelma johtui micronin muisteista ja viimeisten vuosien aikana micron ei ole heilunut laatumuistien kärjessä kuten esim Samsung
Oliko tästä jotain faktaa, että micronit ovat ongelman syy? Edelleen olen siinä oletuksessa, että molempia muisteja on lahonnut? Uskon myös, että microneilla on valmistettu monta kertaa enemmän näytönohjaimia minkä vuoksi niitä on myös tilastollisesti hajonnut enemmän.

En väitä mitään ja totuus voi olla toinen
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Varmaan perustuu siihen että lahonneista muisteista valtaosa on Microneita ja RTX julkaisun aikaan spaceinvader ongelma johtui micronin muisteista ja viimeisten vuosien aikana micron ei ole heilunut laatumuistien kärjessä kuten esim Samsung
Ja tämä ei siis kerro mitään, ellei tiedetä, kuinka paljon korteissa on muita muisteja käytössä. Jos 99,99% kaikista muisteista on Micronin valmistamia ja hajonneista taas "vain" 99,9% on Micronia, niin silloin kannattaisi ostaa kortti nimenomaan Micronin muisteilla, eikä niitä muita, vaikka suurin osa hajonneista olikin Microneita. Oletus on, että hajonneiden osuus on sama kuin kaikissa korteissa.

Eli tietääkö joku näitä suhteita? Jos ei, niin enpä miettisi asiaa.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Oliko tästä jotain faktaa, että micronit ovat ongelman syy? Edelleen olen siinä oletuksessa, että molempia muisteja on lahonnut? Uskon myös, että microneilla on myös valmistettu monta kertaa enemmän näytönohjaimia minkä vuoksi niitä on myös tilastollisesti hajonnut enemmän.

En väitä mitään ja totuus voi olla toinen
Siis kysyt onko faktaa Micronin muistien hajoamisesta että syynä Micronin muistien hajoaminen.

En postaa kuin faktaa ellen toisin mainitse. En tosin vuonna 2019 jaksa alkamaan kaivaa linkkejä yleisessä tiedossa olevista asioista aka spaceinvader-rtx-micron.

Olen myös viimeisen 20 vuoden aikana ollut jo 5 kertaa väärässä ja viimeiset kaksi kertaa viimeisen vuoden sisään, että voin olla taaskin väärässä.

Mitä suhteellisesti valmistetut ja hajonneet tulee niin siihen en ota kantaa. Vain siihen mitkä muistit hajonneet.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ja tämä ei siis kerro mitään, ellei tiedetä, kuinka paljon korteissa on muita muisteja käytössä. Jos 99,99% kaikista muisteista on Micronin valmistamia ja hajonneista taas "vain" 99,9% on Micronia, niin silloin kannattaisi ostaa kortti nimenomaan Micronin muisteilla, eikä niitä muita, vaikka suurin osa hajonneista olikin Microneita. Oletus on, että hajonneiden osuus on sama kuin kaikissa korteissa.

Eli tietääkö joku näitä suhteita? Jos ei, niin enpä miettisi asiaa.
Eli kun Nvidia tiedottaa että kortit hajoaa SpaceInvader hommelissa Micronin muisteista johtuen niin sinun mielestä sillä ei ole väliä, jos kaikkiin kortteihin on laitettu Micronin muistit?

Ei tarvitse vastata. Jaoin vain tietoa, joka on tiedossa, tietoa kysyneelle.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
Höyryttää vaan ne tarrat irti ja laittaa takaisin, jos tarvitsee palauttaa.
Oliko tästä jotain faktaa, että micronit ovat ongelman syy? Edelleen olen siinä oletuksessa, että molempia muisteja on lahonnut? Uskon myös, että microneilla on valmistettu monta kertaa enemmän näytönohjaimia minkä vuoksi niitä on myös tilastollisesti hajonnut enemmän.

En väitä mitään ja totuus voi olla toinen
Mitä sivusta seurailin niin en liputtaisi kumpakaan valmistajan piireistä. Molempia on hajonnut. Samsungeista luultavasti puhutaan vähemmän, koska enemistö piirejä taitaa olla Micronin valmistamia.

Henkilökohtaisesti suhtautuisin molempiin samalla tavalla. Joillakin kortti toimii "jo vuosia" ja toiset taas purskuttelee jo kolmannella yksilöllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Eli kun Nvidia tiedottaa että kortit hajoaa SpaceInvader hommelissa Micronin muisteista johtuen niin sinun mielestä sillä ei ole väliä, jos kaikkiin kortteihin on laitettu Micronin muistit?
Totta kai on väliä! Mä siis aiemmin kysyin, että onko jotain lähdettä noille väittelille. Vastaan siis itse itselleni:


Faulty RTX 2080 Ti: Nvidia switches from Micron to Samsung for GDDR6 memory | PC Builder's Club

Ainakin viime vuonna nVidia vaihtoi toimittajaa. Toki tuosta on kohta vuosi ja siinä ajassa ongelmia on ehditty korjata. En välittäisi tippaakaan: jos kortti hajoaa, takuu korvaa. Muutoin voi ilolla käyttää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 056
Eikö tosiaan ole kaikille parasta, että asiaa tutkitaan ja niitä jaetaan ilmi.

Onhan tästä muuallakin juttua, mutta ehkä nimenomaan haluaisin täältä mielipiteitä onko suurinosa micronin muisteilla olevia. Ei kai ketään halua hankkia kallista korttia, joka voisi pitää myös takuuajan loputtua, varsinkin kun kyseessä on kallis investointi. En itse ainakaan missää kohtaa kyseenalaistanut et micronin muisteilla olevat kortit on lähtökohtaisesti paskaa.

Failing RTX 2080 Ti cards caused by Micron GDDR6 memory ?
https://www.techpowerup.com/forums/...i-cards-caused-by-micron-gddr6-memory.249975/
 
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
76
Msi Gaming on kahdella tuulettimella.
Gaming Tri on kolmella. En tiedä oliko 1070Ti Trioa edes saatavilla.

50% internetistä jotka eivät pidä Ventusta äänekkäänä eivät vertaa sitä muihin tai tiedä mikä hiljainen on tai muut osat pitää mekkalaa yli eikä kuule sen vuoksi.

Yhtään revikkaa en ole nähnyt minkä mukaan Ventus olisi hiljainen. Useita joiden mukaan äänekäs. Kuuroille se on unelma kortti.
Minä taasen en löydä yhtään revikkaa ventus 2070s oc mistään vaikka kuinka olen googlannut, olisin halunnut moisen jo ennen hankkimista lukea. 2070 ventuksen revikan mukaan on hiljainen ja samalta jäähy näyttää esim MSI GeForce RTX 2070 Ventus 8GB GDDR6 Review (Turing TU106 GPU) | Geeks3D En ole kuuro ja kortti ei todellakaan niin äänekäs et kuuro pitäisi olla.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Totta kai on väliä! Mä siis aiemmin kysyin, että onko jotain lähdettä noille väittelille. Vastaan siis itse itselleni:


Faulty RTX 2080 Ti: Nvidia switches from Micron to Samsung for GDDR6 memory | PC Builder's Club

Ainakin viime vuonna nVidia vaihtoi toimittajaa. Toki tuosta on kohta vuosi ja siinä ajassa ongelmia on ehditty korjata. En välittäisi tippaakaan: jos kortti hajoaa, takuu korvaa. Muutoin voi ilolla käyttää.
Edit: jos tarkkaan lukee, et kysynyt lähdettä ja kirjoitus tyyli vähän rajalla että haluaako sellaista vastaukseksi edes kaivaa. Hyvä kuitenkin että itse jaksoit googlettaa.

Vastasin jo aiemmin että lähde tiedolle oli, minun kohdalla, Nvidia.
Löytyy toki tästä ketjusta aiemmin ja ympäri internet.com :)

Minä olin lähteenä tuossa pari viestiä sitten :D

Mutta tosiaan se SpaceInvader fiksattiin jo. Jos et riko takuuta niin turha stressata. Vesille laittajia voi kiinnostaa, mutta kuten yllä mainittu ei se vesille laitto aina vie takuita. Olen myös ymmärtänyt että jos korttia ei itse riko/mokaa vesille laitossa niin ei takuun kuuluisi muuttua. Tässä toki käytännön eroja tullut joillekkin joskus vastaan :beye: (siis saanut asiassa näköönsä)

Edit
ps. Ei suoraan tähän ketjuun kuulu kun Vega esimerkkinä, mutta Vega 56 kanssa puuhaillessa tuli vastaan 2 kpl Pulsea joissa Micron muistit mitkä kellottui paremmin mitä 2 kpl Nitro+ joissa Samsung muistit. Pelikäytössä olivat kortit meidän porukassa, mutta siis useammassa koneessa ja kaikki kävivät/säätyivät omien kätösteni kautta.

Minulla ei siis henk koht muuta kuin hyvää sanottavaa Microneista näytönohjaimissa, mutta sitä ei kukaan kysynyt :)
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Minä taasen en löydä yhtään revikkaa ventus 2070s oc mistään vaikka kuinka olen googlannut, olisin halunnut moisen jo ennen hankkimista lukea. 2070 ventuksen revikan mukaan on hiljainen ja samalta jäähy näyttää esim MSI GeForce RTX 2070 Ventus 8GB GDDR6 Review (Turing TU106 GPU) | Geeks3D En ole kuuro ja kortti ei todellakaan niin äänekäs et kuuro pitäisi olla.

En sanonut että pitää olla kuuro. Vähän häiritsee kun annat sen mielikuvan että sanoin. Se oli myös sitä "huumoria", kun sanoin "kuurolle täydellinen kortti", joka huonosti välittyy kirjoittaessa kun aina ei EmojiGeimi ole hallussa/käytössä.

Itsellä omaa kokemusta vain 2080 Ventus joka äänekkäin 2070/2080 korteista joita koittanut.

Puhun myös kyseisestä jäähystä ja sen 2. versiosta, joka muistaakseni snadisti pienempi, enkä mihin noista 2000 sarjalaisista se on laitettu kiinni. Tässäkin puhun sen suhteellisesta äänestä muihin samaan RTX sarjaan tehdyistä jäähyistä.
Ääni kun muuttuu lämpöjen mukaan, noin yleisesti ajateltuna, kun kierrokset lisääntyy. Tähän vaikuttaa laatikko, muut komponentit, käyttö, tilan/asunnon sisäilman lämpötila aka intake lämpö noin muutaman mainitakseni.

Esimerkki kahden kaverini AMD Refu Vega 56 puolelta, josta yleinen tieto kyseessä olevan äänekäs kortti. Toisen mukaan hiljainen ja toisen mukaan ei mitenkään häiritsevä.
Toinen pelasi, muistaakseni, 60 tai 75hz 1440p näytöllä ja toinen jollain kellotetulla @80hz 1080p. Peleissä toisella ei GPU käyttö noussut koskaan yli 80% joka vuoksi kortti rullasi nätin hiljaisena. Toisella asunnon/elämän muut äänet olivat sellaisella tasolla että korttia ei sen alta juurikaan kuullut, ei ainakaan häiritsevästi.

Itsellä 1440p144hz näyttö ja refun föönin kuuli 70neliön kämpän toiselle puolelle vessaan saakka aivan selvästi esim Call Of Juarezia(varmaan väärin kirjoitettu) pelatessa.

Hiljaisempi mitä Refu Vegan tuuletin. Armor taas hiljaisempi kuin Ventus.
Ventus toki oli MSI halvin custom. En tiedä onko nykyään.

Itse luin revikoita Ventuksesta lähinnä viime talven aikana, jos muistan oikein. Poislukien siitä kakkos versiosta luin muutama kuukausi sitten. Kyllä niitä netistä löytyy, joudut vain kaivamaan ja lukemaan paljon. Osa ei myöskään mittaa ääniä tai mittaa niin erikoisesti että ei kovin luotettavia.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Minä taasen en löydä yhtään revikkaa ventus 2070s oc mistään vaikka kuinka olen googlannut, olisin halunnut moisen jo ennen hankkimista lukea. 2070 ventuksen revikan mukaan on hiljainen ja samalta jäähy näyttää esim MSI GeForce RTX 2070 Ventus 8GB GDDR6 Review (Turing TU106 GPU) | Geeks3D En ole kuuro ja kortti ei todellakaan niin äänekäs et kuuro pitäisi olla.
Muuten tuossa sinun linkissä ei olla desibelejä mitattu lainkaan.
Todetaan että jäähyn kuulee ja on "ecceptable".
Ei verrata toisiin kortteihin, mikä tosin mahdotonta kun ei todellista ääntä mitata. Eli tuo puhdas mielipide. Ihmisten kuulo eroaa myös massiivisesti eri henkilöiden välillä eikä suinkaan ole vakio niin "turha" revikka äänen osalta.

Kortti käyttäytyy siis eri tavalla, äänien suhteen, eri buildeissä. Eikä tuon linkkaamasi revikan perusteella voi sanoa mitään äänistä.

Revikat joita minä luin missä Ventusta verrataan muihin kortteihin/jäähyihin ja todelliset desibelit on mitattu, se on äänekkäimpiä kortteja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
590
Noin kuukausi sitten ostin gigantista tuon msi:n rtx 2080 ventus oc kortin joka on mullakin v2. Mahtaakohan vielä onnistua tuo vaihto ilman ongelmia, väärän tuotteen kuitenkin myyneet.
 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 926
Noin kuukausi sitten ostin gigantista tuon msi:n rtx 2080 ventus oc kortin joka on mullakin v2. Mahtaakohan vielä onnistua tuo vaihto ilman ongelmia, väärän tuotteen kuitenkin myyneet.
Gigantillahan on monissa tuotteissa 50pv palautusoikeus ja tuotetta saa testata. En tiedä miten näytönohjaimissa, mutta prossun voi ainakin palauttaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 094
Jos kuitissa lukee ventus oc ja kortti ei ole ventus oc niin ei tuolla 50 päivän palautusoikeudella ole sinällään mitään väliä.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
937
Siellä se tänään tullut 2070 Super olisi odottelemassa vuototestin päätöstä niin saisi lyödä vehkeet tulille :)

C6CDDD37-A3C4-48D9-B32E-097216B68324.jpeg
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
Varmaan perustuu siihen että lahonneista muisteista valtaosa on Microneita ja RTX julkaisun aikaan spaceinvader ongelma johtui micronin muisteista ja viimeisten vuosien aikana micron ei ole heilunut laatumuistien kärjessä kuten esim Samsung
Ei tuosta taida edelleenkään olla mitään "selkeitä" todisteita että hajoamiset johtuisi Micronin muistipiireistä, onhan Samsungin piireilläkin olevia kortteja hajonnut. Ja kuten jo moneen kertaan todettu, huomattavan suuri osuus korteista on Micronin piireillä. "Valtaosa" aika mielenkiintoinen käsite tässä tapauksessa..

OT: Oma mielipide asiaan; jos Micron speksaa GDDR6 piirinsä max +95C ja Samsung max +85C niin noita Samsuning piirejä ei ensinnäkään laiteta(?) huono(ma)lla jäähdytyksellä oleviin kortteihin. Jos komponentin valmistaja ilmoittaa suurimman sallitun käyttölämpötilan niin eihän se ole komponentin valmistajan vika jos joku valmistaja tekee sellaisen tuotteen missä lämpötila ei pysy näiden ilmoitettujen arvojen sisällä.
 

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ei tuosta taida edelleenkään olla mitään "selkeitä" todisteita että hajoamiset johtuisi Micronin muistipiireistä, onhan Samsungin piireilläkin olevia kortteja hajonnut. Ja kuten jo moneen kertaan todettu, huomattavan suuri osuus korteista on Micronin piireillä. "Valtaosa" aika mielenkiintoinen käsite tässä tapauksessa..

OT: Oma mielipide asiaan; jos Micron speksaa GDDR6 piirinsä max +95C ja Samsung max +85C niin noita Samsuning piirejä ei ensinnäkään laiteta(?) huono(ma)lla jäähdytyksellä oleviin kortteihin. Jos komponentin valmistaja ilmoittaa suurimman sallitun käyttölämpötilan niin eihän se ole komponentin valmistajan vika jos joku valmistaja tekee sellaisen tuotteen missä lämpötila ei pysy näiden ilmoitettujen arvojen sisällä.
Ei tuosta taida edelleenkään olla mitään "selkeitä" todisteita että hajoamiset johtuisi Micronin muistipiireistä, onhan Samsungin piireilläkin olevia kortteja hajonnut. Ja kuten jo moneen kertaan todettu, huomattavan suuri osuus korteista on Micronin piireillä. "Valtaosa" aika mielenkiintoinen käsite tässä tapauksessa..

OT: Oma mielipide asiaan; jos Micron speksaa GDDR6 piirinsä max +95C ja Samsung max +85C niin noita Samsuning piirejä ei ensinnäkään laiteta(?) huono(ma)lla jäähdytyksellä oleviin kortteihin. Jos komponentin valmistaja ilmoittaa suurimman sallitun käyttölämpötilan niin eihän se ole komponentin valmistajan vika jos joku valmistaja tekee sellaisen tuotteen missä lämpötila ei pysy näiden ilmoitettujen arvojen sisällä.
SpaceInvader johtui Micronin muisteista.
Edit. Nähtävästi yllä sanomani ei pidä paikkaansa, vaikka Nvidia ongelman ilmettyä johtuen siirtyi Microneista Samsungiin
Probleemaana saattoi kuitenkin olla 2080Ti korttien muistinopeus mitä aluksi valmistetut kortit eivät händlänneet kunnola ja muistit hajosivat - niin Micron kuin Samsung


En tiedä mitä muuta voisit lopulla "ei "selkeitä" todisteita" kommentilla tarkoita.

Yleisesti ottaen korttejahan voi hajota mistä syistä tahansa. Enkä ole missään kohtaa väittänyt että kaikki hajoamiset johtuisi Micronin muisteista. Joten vaikea nyt käsittää mistä koitat vääntää, muuta kuin tyhjästä tai väärin ymmärtämisestä :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 239
Kaimma se on niin että jos "huomattavan suuri osuus" , jonka ehkä voi tulkita myös "valtaosa" paskaksi menneistä näyttiksistä on micronin muisteilla niin eiköhän siitä voi jonkun johtopäätöksen vetää että ne micronin muistit siinä enemmän kusee kuin joku näyttisvalmistajan "design".

t. rtx2080 samsungin muisteilla ilman ongelmia :cigar2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
15 114
Mä löysin artikkelin, jossa todettiin että 2080 Ti:n muisteja oli vuonna 2018 vaihdettu Samsungeihin. En keksi, miten tuo liittyisi muihin malleihin tai nykykortteihin. Jos siellä joku paska erä olikin, niin näköjään ne ongelmat on fiksattu kun niitä Microneita taas voidaan käyttää.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
944
SpaceInvader johtui Micronin muisteista.

En tiedä mitä muuta voisit lopulla "ei "selkeitä" todisteita" kommentilla tarkoita.

Yleisesti ottaen korttejahan voi hajota mistä syistä tahansa. Enkä ole missään kohtaa väittänyt että kaikki hajoamiset johtuisi Micronin muisteista. Joten vaikea nyt käsittää mistä koitat vääntää, muuta kuin tyhjästä tai väärin ymmärtämisestä :confused:
Pahoittelut turhasta kommentista, hyvä että asiaan saatu selvyys.

t. rtx2080 samsungin muisteilla ilman ongelmia :cigar2:
t: 4 x 2080ti Micronin muisteilla ilman ongelmia = yksittäistapaus

Mä löysin artikkelin, jossa todettiin että 2080 Ti:n muisteja oli vuonna 2018 vaihdettu Samsungeihin. En keksi, miten tuo liittyisi muihin malleihin tai nykykortteihin. Jos siellä joku paska erä olikin, niin näköjään ne ongelmat on fiksattu kun niitä Microneita taas voidaan käyttää.
Tämä mielenkiintoisia, 2080 kortissa samat muistipiirit ja ohjain.
 
Liittynyt
21.06.2017
Viestejä
7 113
Varmaan perustuu siihen että lahonneista muisteista valtaosa on Microneita ja RTX julkaisun aikaan spaceinvader ongelma johtui micronin muisteista ja viimeisten vuosien aikana micron ei ole heilunut laatumuistien kärjessä kuten esim Samsung
Ihan torttua tää väite. Tais olla tässäkin ketjussa kuva space invaders kortista jossa simsungin muistit.

EDIT: {{MetaTags.og.title}}

Tuolta voi vaikka lukasta juttua kuinka simsung muisteilla sama laulu.
 
Viimeksi muokattu:

Apukuski

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
1 546
Ihan torttua tää väite. Tais olla tässäkin ketjussa kuva space invaders kortista jossa simsungin muistit.

EDIT: {{MetaTags.og.title}}

Tuolta voi vaikka lukasta juttua kuinka simsung muisteilla sama laulu.
Onko jotain varmempaa tietoa asiasta, muuta kuin random jamppoja foorumilta? Ymmärsin virallisenlinjan olevan ihan muuta. Vai onko kyseessä salaliitto?
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
Onko jollain ollut sellaista ongelmaa jossa koneen käynnistyessä näyttö pysyy mustana? Näytön ledi vilkkuu/pysyy "horrostilassa". Ainut tapa saada kuvan on irrottaa näytön virtapiuhan ja laittaa sen takaisin. Silloin kuva ilmestyy lähes välittömästi. Näyttiksen eri DP-porteilla ei ole vaikutusta asiaan.

Prossun näyttiksellä tätä ongelmaa ei ole. (Sama piuha)
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 802
Onko jollain ollut sellaista ongelmaa jossa koneen käynnistyessä näyttö pysyy mustana? Näytön ledi vilkkuu/pysyy "horrostilassa". Ainut tapa saada kuvan on irrottaa näytön virtapiuhan ja laittaa sen takaisin. Silloin kuva ilmestyy lähes välittömästi. Näyttiksen eri DP-porteilla ei ole vaikutusta asiaan.

Prossun näyttiksellä tätä ongelmaa ei ole. (Sama piuha)
Mulla on ollu tää jo jonkun aikaa. Dellin g-sync näyttö. Näyttö ei herää muuta kun käyttämällä virrat pois, vastannee kaapelin irroitusta.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
Mulla on ollu tää jo jonkun aikaa. Dellin g-sync näyttö. Näyttö ei herää muuta kun käyttämällä virrat pois, vastannee kaapelin irroitusta.
Todella outo ongelma, koska en muista että koko harrastuksen aikana olisi ilmennyt vastaavaa. Oma näyttö ei ole edes G-Sync, joten siitäkään ei pitäisi johtua. Ajurit eivät voi olla syynä myöskään, koska kuva ei ilmesty edes buutin aikana, eli ennen kuin koko käyttöjärjestelmä on edes käynnistynyt.

Emon bios on vuodelta 2018, joten sekään ei voi olla syynä. :hmm:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Onko jollain ollut sellaista ongelmaa jossa koneen käynnistyessä näyttö pysyy mustana? Näytön ledi vilkkuu/pysyy "horrostilassa". Ainut tapa saada kuvan on irrottaa näytön virtapiuhan ja laittaa sen takaisin. Silloin kuva ilmestyy lähes välittömästi. Näyttiksen eri DP-porteilla ei ole vaikutusta asiaan.

Prossun näyttiksellä tätä ongelmaa ei ole. (Sama piuha)
Samaa ollu itelläni myös. Riittää että näytön virtanapista ottaa virrat pois ja takas niin taas toimii.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 195
Samaa ollu itelläni myös. Riittää että näytön virtanapista ottaa virrat pois ja takas niin taas toimii.
Mulla ei auta sekään. Kokeilin varmaan 5-10 kertaa sammuttaa, eikä se auttanut. Ainut tapa on kaivaa piuhan irti näytön takaa. Rasittava ongelma kun joka kerta vaatii jumppaamisen, etenkin kun näyttö ei liiku kovin helposti johtuen erillisestä jalustasta ja sidotuista kaapeleista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
246 193
Viestejä
4 302 323
Jäsenet
71 797
Uusin jäsen
Cale77

Hinta.fi

Ylös Bottom