Kuten sinulle on useampaan kertaan jo yritetty kertoa, ei kyse ole mistään "tuki muille puuttuu" tai tuki rajapinnalle X puuttuu, vaan siitä että tuo on vain ylimääräinen API kerros joka vaatii edelleen spesifiä koodausta joka toteutukselle.
Se ei mene minkään "ensiversion" piikkiin
Saa toki kertoa ja toistaa vaikka vielä kerran jos siltä tuntuu, ymmärrän kyllä että ylimääräiset API-kerrokset voi pelottaa jos ei tiedä/ajattele miten monta niitä oikeasti on jo muutenkin päällekäin. Minä ainakaan en ole kuvitellutkaan että olisi joku maaginen täysin vendor-agnostinen rajapinta tulossa, ei ne tuppaa sellaisia koskaan olemaan.
Mutta jos koodi on joko
if (dlss) { 200 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 200 riviä fsr2-koodia }
tai
if (dlss) { 20 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 20 riviä fsr2-koodia }
50 riviä sl-koodia
Niin minä softadevelopperina voisin ihan mielellään ottaa tuon jälkimmäisen, varsinkin jos/kun abstraktio hallinnoi osan resursseista automaagisesti.
Okei, eli sinustakaan tämä API ei ole hyvä tehtäväänsä siinä muodossa missä nvidia sen esitteli?
Ei siellä ole kolmen vendorin plugareita eli ei täytä tehtävää millään tasolla tietenkään.
Missä nvidia on maininnut että se kehittäisi streamlinea kenenkään kanssa yhteistyössä?
No jos opensourcataan rajapinta johon on tarkoitus tulla muidenkin toteutuksia niin kyllä se implikoi että jollain tasolla on tarve tehdä yhteistyötä ellei NVIDIA itse aikonut toteutuksia tehdä.
Tuolla repossa on kuukausia vanhoja pull requesteja ihan oikeisiin ongelmiin ja nvidaa ei ole kiinnostanut paskan vertaa tehdä asialle mitään. AMD ei ole ilmeisestikkään ainoa joka on heittänyt tän osalta pyyhkeen kehään.
Ehkä AMD:n pitäisi laittaa sankarinviitta päällensä ja kehittää plugari sekä korjata ongelmat, kuulemma ovat aina olleet hyviä opensource-kehityksessä niin miksi ei nytkin?
Mutta ehkä tämä riittää tästä aiheesta, menee vähän turhan paljon kuolleen hevosen piiskaamiseksi.