NVIDIA esitteli avoimen Streamline-ohjelmistokehyksen skaalaimille

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 599
Onhan se turha kun tuki muille kuin NVIDIAn plugareille tai edes Vulkanille puuttuu. Mutta jos muut vendorit toisi omat plugininsa niin rajapintaa tietenkin kehitettäisiin geneerisemmäksi, ei kai kukaan kuvittele että jos vendori X tekee ensivedoksen APIsta että se on hakattu kiveen ikuisiksi ajoiksi ja palvelee kaikkien toteutuksia sellaisenaan?
Kuten sinulle on useampaan kertaan jo yritetty kertoa, ei kyse ole mistään "tuki muille puuttuu" tai tuki rajapinnalle X puuttuu, vaan siitä että tuo on vain ylimääräinen API kerros joka vaatii edelleen spesifiä koodausta joka toteutukselle.
Se ei mene minkään "ensiversion" piikkiin
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 685
Onhan se turha kun tuki muille kuin NVIDIAn plugareille tai edes Vulkanille puuttuu. Mutta jos muut vendorit toisi omat plugininsa niin rajapintaa tietenkin kehitettäisiin geneerisemmäksi, ei kai kukaan kuvittele että jos vendori X tekee ensivedoksen APIsta että se on hakattu kiveen ikuisiksi ajoiksi ja palvelee kaikkien toteutuksia sellaisenaan?
Okei, eli sinustakaan tämä API ei ole hyvä tehtäväänsä siinä muodossa missä nvidia sen esitteli?

Joku geneerinen interfeissi olisi kiva olla joo, mutta nvidia sitä tuskin on toteuttamassa. Kenen kuvittelet ”tietenkin” kehittävän tota nvidian APIa geneerisempään suuntaan? Nvidian? Miksi ne sitä tekisivät?

Ja ei, mikään noista ei muuta mielipidettäni siitä että Streamline tai mikä muu vastaava API jossa kaikki hardware vendorit tekisi yhteistyötä olisi huippujuttu ja pitkässä juoksussa kaikkien etu.
Missä nvidia on maininnut että se kehittäisi streamlinea kenenkään kanssa yhteistyössä?

Tuolla repossa on kuukausia vanhoja pull requesteja ihan oikeisiin ongelmiin ja nvidaa ei ole kiinnostanut paskan vertaa tehdä asialle mitään. AMD ei ole ilmeisestikkään ainoa joka on heittänyt tän osalta pyyhkeen kehään. Nvidiahan vois halutessaan tehdä tähän FSR2.0 plugarin itte, se ku on oikeasti open sourcea ja sen sais jopa kokonaisuudessaan osaksi tätä streamlineakin ns. vakiokomponentiksi.
 
Viimeksi muokattu:

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 023
Joku geneerinen interfeissi olisi kiva olla joo, mutta nvidia sitä tuskin on toteuttamassa. Kenen kuvittelet ”tietenkin” kehittävän tota nvidian APIa geneerisempään suuntaan? Nvidian? Miksi ne sitä tekisivät?
Ehkä yleistetyn rajapinnan saisi ue5:en koodista? Siellä on API pluginia varten ja dlss2 implementoitu dll:na. Kai se sama rajapinta palvelee myös ue5:en omaa TSR:aa(temporal super resolution) ja tulevaisuudessa ellei jo nyt amd:n fsr2:sta. Ongelma tietty se, että saako sieltä ue5:en koodista rajapinnan copy/pastettaa ja kuinka ue5 spesifinen se rajapinta on? En ole jaksanut katsoa millainen se koodi ue5:ssa on. Kai se sama rajapinta on myös ue4:en uusimmissa versioissa. Olettaisi, että samaa rajapintaa vasten intel myös implementoi oman XeSS:nsa ue4/ue5 peleihin.
 
Liittynyt
11.02.2019
Viestejä
1 783
Kuten sinulle on useampaan kertaan jo yritetty kertoa, ei kyse ole mistään "tuki muille puuttuu" tai tuki rajapinnalle X puuttuu, vaan siitä että tuo on vain ylimääräinen API kerros joka vaatii edelleen spesifiä koodausta joka toteutukselle.
Se ei mene minkään "ensiversion" piikkiin
Saa toki kertoa ja toistaa vaikka vielä kerran jos siltä tuntuu, ymmärrän kyllä että ylimääräiset API-kerrokset voi pelottaa jos ei tiedä/ajattele miten monta niitä oikeasti on jo muutenkin päällekäin. Minä ainakaan en ole kuvitellutkaan että olisi joku maaginen täysin vendor-agnostinen rajapinta tulossa, ei ne tuppaa sellaisia koskaan olemaan.

Mutta jos koodi on joko

if (dlss) { 200 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 200 riviä fsr2-koodia }

tai

if (dlss) { 20 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 20 riviä fsr2-koodia }
50 riviä sl-koodia

Niin minä softadevelopperina voisin ihan mielellään ottaa tuon jälkimmäisen, varsinkin jos/kun abstraktio hallinnoi osan resursseista automaagisesti.

Okei, eli sinustakaan tämä API ei ole hyvä tehtäväänsä siinä muodossa missä nvidia sen esitteli?
Ei siellä ole kolmen vendorin plugareita eli ei täytä tehtävää millään tasolla tietenkään.

Missä nvidia on maininnut että se kehittäisi streamlinea kenenkään kanssa yhteistyössä?
No jos opensourcataan rajapinta johon on tarkoitus tulla muidenkin toteutuksia niin kyllä se implikoi että jollain tasolla on tarve tehdä yhteistyötä ellei NVIDIA itse aikonut toteutuksia tehdä.

Tuolla repossa on kuukausia vanhoja pull requesteja ihan oikeisiin ongelmiin ja nvidaa ei ole kiinnostanut paskan vertaa tehdä asialle mitään. AMD ei ole ilmeisestikkään ainoa joka on heittänyt tän osalta pyyhkeen kehään.
Ehkä AMD:n pitäisi laittaa sankarinviitta päällensä ja kehittää plugari sekä korjata ongelmat, kuulemma ovat aina olleet hyviä opensource-kehityksessä niin miksi ei nytkin?

Mutta ehkä tämä riittää tästä aiheesta, menee vähän turhan paljon kuolleen hevosen piiskaamiseksi.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 685
Mutta jos koodi on joko

if (dlss) { 200 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 200 riviä fsr2-koodia }

tai

if (dlss) { 20 riviä dlss-koodia }
else if (fsr2) { 20 riviä fsr2-koodia }
50 riviä sl-koodia
Eikö tällöin vika ole periaatteessa siinä DLSS SDK:ssa, jos sen käyttämiseen ei oikeasti tarvittukkaan kuin kymmenesosa alustuksista jne. ?

Ehkä AMD:n pitäisi laittaa sankarinviitta päällensä ja kehittää plugari sekä korjata ongelmat
Nehän teki sen jo. FSR2.0 on ulkona ja toimii hyvin. Nvidialta riittää että tekevät dlss apikutsuistaan yhteensopivat ja kaikki voittaa.
Bonuksena ylimääräistä apipasketta ei tarvita väliin.

Ei siellä ole kolmen vendorin plugareita eli ei täytä tehtävää millään tasolla tietenkään.
Ja mikään ei estä nvidiaa tuomasta sinne sitä AMD:n plugaria (tai oikeastaan koko AMD:n OS plugaripakettia). Valitettavasti niitä ei nähtävästi kiinnosta tän streamlinen jatko. Lieneekö kyse periaatteesta vai mistä, mutta 0 pistettä nvidialle taas kerran.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 887
Viestejä
4 212 546
Jäsenet
70 972
Uusin jäsen
JackV

Hinta.fi

Ylös Bottom