Nussitaan pilkkua oikeen kunnolla sitten?

Tila
Keskustelu on suljettu.

ambba

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.04.2018
Viestejä
891
Pitäisikö myynti ilmoituksiin laittaa pakollinen ruksattava kohta "nopein noutaja vie hp-jonon ohi"?


Ihan HP:lla olin ostamassa 3070 korttia ensimmäisenä mutta hän möi NOPEITEN NOUTAVALLE. En tarjonnut mitään muuta kuin kiinnostuin ihan tuotteesta hintalapulla mikä on.

Sanoin noutavani VIIMEISTÄÄN tiistaina/keskiviikkona johon hän vastasi että toinen on jo nostamassa rahaa. Vaikka olisin itse päässyt samantien JOS hän olisi vaan vastanut "ei käy TI/KE vaan nyt".


1606200184580.png
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
No jos sanot että et osaa sanoa noutoaikoja, ja kyselet ti/ke päiviä, niin eihän siinä ole vielä lyöty vielä mitään kauppoja lukkoon.
Ja jos se toinen ostaja on napannut ne ostohousut kainaloon ja juossut jo automaatille, niin veikkaan että se on nopeemmin noutamassakin.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Pitäisikö myynti ilmoituksiin laittaa pakollinen ruksattava kohta "nopein noutaja vie hp-jonon ohi"?


Ihan HP:lla olin ostamassa 3070 korttia ensimmäisenä mutta hän möi NOPEITEN NOUTAVALLE. En tarjonnut mitään muuta kuin kiinnostuin ihan tuotteesta hintalapulla mikä on.

Sanoin noutavani VIIMEISTÄÄN tiistaina/keskiviikkona johon hän vastasi että toinen on jo nostamassa rahaa. Vaikka olisin itse päässyt samantien JOS hän olisi vaan vastanut "ei käy TI/KE vaan nyt".


Sinä ilmaisit kiinnostuksesi, toinen tarjosi HP:n ja osti kortin. Tässä ei ole mitään epäselvää

Screenshot_20201124-085528__01.jpg
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 068
No jos sanot että et osaa sanoa noutoaikoja, ja kyselet ti/ke päiviä, niin eihän siinä ole vielä lyöty vielä mitään kauppoja lukkoon.
Ja jos se toinen ostaja on napannut ne ostohousut kainaloon ja juossut jo automaatille, niin veikkaan että se on nopeemmin noutamassakin.
Lähtökohtaisesti kaupat on sovittu siinä vaiheessa, kun HP on tarjottu, ja sen jälkeen sovitaan nouto/postitus. Muutenhan kauppaosio täyttyisi katteettomista HP huudoista.

Tässä tapauksessa @ambba ei kuitenkaan tehnyt selkeästi HP tarjousta vaan epämääräisen "kiinnostaa" ilmoituksen. Toinen ostaja tarjosi selkeästi HP:n minuutin päästä.
 
Liittynyt
12.05.2019
Viestejä
1 249
Hieman taitaa ketjun tapahtumien suola janottaa.. :asif:

Ensimmäinen aiheeton negatiivinen kauppiaspalaute kortin myyjälle poistettiin ja Ambbahan laittaa uutta tulemaan.

Edit: Aiheeton palaute osa 2 näköjänsä poistettu myyjän profiilista, hyvä! :kahvi:
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Lähtökohtaisesti kaupat on sovittu siinä vaiheessa, kun HP on tarjottu, ja sen jälkeen sovitaan nouto/postitus. Muutenhan kauppaosio täyttyisi katteettomista HP huudoista.

Tässä tapauksessa @ambba ei kuitenkaan tehnyt selkeästi HP tarjousta vaan epämääräisen "kiinnostaa" ilmoituksen. Toinen ostaja tarjosi selkeästi HP:n minuutin päästä.
No sitä vähän meinasinkin tuolla viestilläni ettei tuolla ambba:n viestillä ole lyöty kauppoja lukkoon vaan se on jotain ennen kauppaa tehtävää kyselyä tms.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 481
Nähtävästi nämä RTX 30 sarjan tuotteet on niin suosittuja että pitää itkeä normaali hintaisen tuotteen perään vain siksi että sen saisi heti :hmm::lol:
 

ambba

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.04.2018
Viestejä
891
Hintapyyntö on oletus jos ei tarjota muuta.
 

Heikki_H

DevOps
Tukijäsen
Liittynyt
26.02.2020
Viestejä
1 131
Kaikki me mennään kauppoihin ostamaan tuotteita ja huudetaan HINTAPYYNTÖ! kun hintalappu on jo olemassa :D
En mä ainakaan mene kauppaan huutelemaan myöskään että "KIINNOSTAA", vaan joko otan sen tuotteen tai hyvin selvästi sanon myyjälle että otan. :facepalm:
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768

Jrhh

<Raudanusuttaja>
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 704
Nyt lopetat tollasen turhanpäiväsen nillittämisen vaan myönnät oman hölmöytesi tämän suhteen. Et sanonut mitenkään selkeästi, että ostat tuotteen hintapyynnöllä. Voinhan minäkin mennä potkimaan auton renkaita 120t autosta liikkeeseen ja sanoa kiinnostaa, mutta ei ne mulle ole koskaan lyönyt ostopapereita käteen ja pakottaneet tekemään tilisiirtoa tämän jäljiltä?

Järki hoi.
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
856
Mitenkä voi yksi näytönohjain mennä näin tunteisiin ihan sama kuka on oikeassa ja kuka väärässä?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 925
Mitenkä voi yksi näytönohjain mennä näin tunteisiin ihan sama kuka on oikeassa ja kuka väärässä?
Jos kerkes luvata tossa "tarjoamisen" ja todellisuuden välissä sille työkaverin pojalle niin voin kuvitella että vituttaa selittää ettei hommat mennykkään kuten lupaili.

E: ja tähän nyt täytyy lisätä, että jos olen sanonut että voin kuvitella, niin se ei tarkoita että olen tehnyt tarjouksen, tai että olen edes kuvitellut tekeväni tarjousta mistään. Jos tämä viesti kuitenkin otetaan tarjouksena hintapyynnön kera, niin lupaan etten maksa hintapyyntöä tai edes luonnossa. Vannon että tämäkin viesti poistetaan offtopickina ja olen varautunut siihen.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 268
Eiköhän tämä asia jo selvinnyt ja vatvominen riitä. Jatkaa voi säännöt ja ohjeet, tai kauppakokemukset -ketjuissa jos siltä tuntuu.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 345
Viestejä
4 157 942
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom