- Estetty
- #51
- Liittynyt
- 21.02.2020
- Viestejä
- 1 126
Idea on kuitenkin sama. Tutulla logolla myydään halpaa tuotetta, jonka asiakas ostaa jonkun tuntemattoman halvan tuotteen sijasta. Eli ostetaan k-menua jonkun tuntemattoman merkin sijasta, nokiaa jonkun tuntemattoman merkin sijasta. Ja ostetaan sen brändin mielikuvan takia. Nokia = high teknik ja suomalainen. K-menu = halpa ja tasalaatuinen. Vaikka molemmissa se tuote on sitä samaa halvinta "paskaa". Eihän pirkat ja k-menut aina ole se halvin vaihtoehto.Eikö k-menut, rainbowt jne ole vähän niinkuin käänteinen ilmiö? Tässä keississähän myydään paskaa laatubrändin vipuvarrella ja noissa ketjujen merkeissä sitten taas nimenomaan kerrotaan että "tästä lähtee paskaa sopuhintaan" ? Tai siis ei kai kukaan mitälie rainbowta osta sen takia että siinä uskoisi saavansa jotain laadukasta vaan siksi että se on tasalaatuista ja halpaa?