Noctua NH-U12S yhteensopivuus

Ostin nykyisen koneen käytettynä ja siinä tuli Noctua NH-U12S prosessorijäähdytin mukana. Ei tietoa milloin jäähdytin on ostettu, mutta koneen ostin itse loppuvuodesta 2022. Koneessa on nyt AM4 kannalla oleva suoritin ja emolevy. Koneen päivitystä miettinyt ja Intelin LGA 1700 kannalla olevaa suoritinta & emoa harkinnut. Onkohan tuo nykyinen prosessorijäähdytin suoraan sopiva LGA 1700 kannan kanssa? Noctuan sivujen mukaan on yhteensopiva 2022 alkaen, mutta miten voisi varmistaa, että minkä vuosimallin jäähdytin tämä kyseinen yksilö on? Onkohan noissa tyyppikoodi/sarjanumero jossain esillä tai jotain muuta selkeää eroa? Ei ole pistänyt ainakaan silmään aiemmin.

Ei ole suoraan yhteensopiva, tarvitset asennuskitin. Semmoisen saa Noctualta, mutta voi vaatia vääntöä, kun sinulla ei ole vielä LGA1700-settiä hankittuna ja ei kuittia tuohon tuotteeseen.

Ostin nykyisen koneen käytettynä ja siinä tuli Noctua NH-U12S prosessorijäähdytin mukana. Ei tietoa milloin jäähdytin on ostettu, mutta koneen ostin itse loppuvuodesta 2022. Koneessa on nyt AM4 kannalla oleva suoritin ja emolevy. Koneen päivitystä miettinyt ja Intelin LGA 1700 kannalla olevaa suoritinta & emoa harkinnut. Onkohan tuo nykyinen prosessorijäähdytin suoraan sopiva LGA 1700 kannan kanssa? Noctuan sivujen mukaan on yhteensopiva 2022 alkaen, mutta miten voisi varmistaa, että minkä vuosimallin jäähdytin tämä kyseinen yksilö on? Onkohan noissa tyyppikoodi/sarjanumero jossain esillä tai jotain muuta selkeää eroa? Ei ole pistänyt ainakaan silmään aiemmin.
Jos sulla ei ole muita kiinnikkeitä kuin ne joilla jäähy on emossa kiinni niin tarvitsee ostaa uudet kiinnikkeet.

Droonikaupassa hyllyssä:

Jos sulla ei ole muita kiinnikkeitä kuin ne joilla jäähy on emossa kiinni niin tarvitsee ostaa uudet kiinnikkeet.

Droonikaupassa hyllyssä:
Okei, käy järkeen että kiinnityshilppeet pitää vaihtaa. Eipä nuo onneksi paljoa kustanna. Kiitokset vastanneille!

Lainaan ketjua, kun oma kysymys liippaa läheltä. 2017 olen omaan NH-D14 tuulettimeen tilannut AM4 kitin, toimiiko tuo suoraan tuollaisenaan AM5 emossa vai onko niissä eroa?

Lainaan ketjua, kun oma kysymys liippaa läheltä. 2017 olen omaan NH-D14 tuulettimeen tilannut AM4 kitin, toimiiko tuo suoraan tuollaisenaan AM5 emossa vai onko niissä eroa?
Kyllä käy suoraan AM5-emolevyyn, jos on AM4-kiinnityssetti olemassa. Vain kääntöpuolelta kiinnitettävissä jäähdytinmalleissa on poikkeuksia. Noctua kertoo:
All coolers compatible with AM4 are also compatible with AM5, as the mounting system hasn't changed in that regard.
There are a few exceptions: If you are using the NH-L9a, NH-L9a-AM4 or NH-L9i, please do request the mounting kit.
The NH-L9i-17xx, however, cannot be made compatible with AM5.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 657
Jäsenet
73 982
Uusin jäsen
Tonninseteli_

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom