Nioh 2 (PS4)

Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 760

Ninja Gaidenista ja Dead or Alivestä tuttu Team Ninja antoi Nioh 2:lle julkaisupäivän 13.3.2020. Parhaillaan on käynnissä open beta 1.11-10.11. Kaikille avoimessa betassa on mukana myös maksimissaan 4 hengen moninpeli, mutta sitä en pääse testaamaan kun ei ole PS Plussaa. Kuulemma jatko-osassa on korjailtu ensimmäisen osan huonoja puolia.

Nioh 1 teki pari vuotta sitten vaikutuksen taistelullaan joka oli monipuolisempaa kuin esikuva Dark Soulssissa. Tasoja nostamalla ei saanut vain damagea vaan paaaaljon uusia liikkeitä ja taitoja. Kolmen eri stancen ja taitojen ansiosta liikkeitä on hillittömästi ja välissä tuntui että peli olisi toiminut myös vuoropohjaisena kun valinnanvaraa oli niin paljon ja oikein taitoja yhdistelemällä sai tehtyä aikamoisia tappokoneita. Animaatiota olivat myös 10/10 niinkuin Team Ninjan peleissä aina.

Luuttia Niohissa oli kuin Diablossa konsanaan. Aluksi se oli hyvä homma mutta jossain alkoi kyllästymään niiden jatkuva läpikäynti, ja varsinkin pitempien tehtävien jälkeen valikoissa tuli vietettyä turhan kauan aikaa. Tavaroiden ominaisuudet on arvottu suurimmaksi osaksi kuten Diablossa grindaamastakin oli tehtävä jos halusi saada juuri sen tietyn jutun.

Kartoissa ja tarinassa ykösosa jäi pahasti jälkeen Soulsseista. Samoja karttoja juostiin läpi minimaalisilla muutoksilla eikä peli tuntunut kovin yhtenäiseltä kun tehtävien jälkeen tultiin vain valikkoon ja sitten kartalta valittiin seuraava paikka. Toivottavasti tätä on jatko-osassa muutettu.

Demon lataus valmistui juuri, kohta lisämietteitä. Twitchistä ja youtubesta löytyy videoita ja Nioh 1 on saatavilla myös PC:lle Steamistä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 277
Ihan hauska pelihän tuo ykkönen oli, mutta tosiaan kyllä vaivasi toistuvuus kentissä sekä yleinen lootin hyödyttömyys. Tyyliin ekassa chapterissa sai jo niin hyvän armor setin ja aseen jotka kansi pitkälle ellei koko tarinamoden läpi. Myös hahmobuildit oli köyhänlaisia, periaatteessa ei kannattanut hirveästi poiketa siitä yleisestä buildista mitä tulee hahmopisteiden asettamiseen.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 760
Pari tuntia demoa takana on onhan se kova, erittäin laadukkaan oloinen peli tulossa.

Nyt mukana on hahmon luonti, joka ei normaalisti kiinnostaisi mutta ykösessä oli Witcher 3:n Geralt-klooni ja se vei vähän peli-iloa kun tuntui että Team Ninja halusi vain kopioida sen hetken suosituinta peliä.

Heti alussa pitää valita kaksi pelin yheksästä aseluokasta, aseiden valinta vaikuttaa vain pikkuriikkisesti statseihin ja aloitusaseisiin. Valitsin tylsästi samat mitkä ykösessä eli Odahci (pitkä 2 kahden katana) ja Sword (katana). Tonfa, Kusarigama ja uusi Bloodbornemainen linkkuviikate olivat myös kiinnostavia.

Odachin skill tree:

Samanlaiset löytyy jokaiselle asetyypille ja lisäksi vielä hahmolle 4 (samurai, ninja, jne.). Samuraitaidoista demossa on onneksi avattu valmiiksi ne tärkeimmät eli Flux staminan resetoija ja muut ykösestä tutut perusjutut. Jännästi asetaidot kasvavat erillään muista taidoista pelkästään asetta käyttämällä ja uusia skillejä tuli auottua aika tiuhaan. Hyvä homma että uuden asetyypin jutut saa nopeasti auki.

Kenttäsuunnittelu on selvästi parempaa kun oikoreittejä saa auottua jne. mutta hankalahan sitä on sanoa vielä parin tunnin perusteella kun en demoa ole vielä edes läpäissyt. En tiedä yhtään tullaanko tätä samaa kentää kierrättämään jatkossa. Toivottavasti ei.

Eniten pistää vastaan PS4 gamepadi kun olen tottunut x1:n gamepadiin. Niohmaisiin nappeihin on myös hankala tottua mutta yotuin ykösenkin kohdalla niin ei ole iso ongelma.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 427
Viestejä
4 237 105
Jäsenet
71 209
Uusin jäsen
Liftari

Hinta.fi

Ylös Bottom