New World (PC MMORPG, 2021)

itellä näyttää 357W peak virtapiikkejä 6800XT.llä kun pelaa New Worldii. Muissa peleissä jääty aina reilusti alle 300W esim. CP2077 niin 255W. jännitteenä 1.1v kortilla. Tuossa kortissaha taitaa olla max powerlimit 300W. hotspottikin näyttää käyvän aika kuumana 105c peakannu.
 
Aamun ladannu servuille position 1, kone huutaa täysiä, eikä tapahdu mitään.
Pian 5h numerona 1 odottanut peliin, näyttia raksuttaa, kai se louhii.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän Bezos mainaa porukan jonotellessa peliin, kone huutaa ja VRAM 100% käytössä :psmoke:

Jonottamista lukuunottamatta todella hienosti peli toiminut ja tehokkaasti saanut koukkuun. PvP mähinöihin en ole kerennyt vielä mukaan, mutta vähän tuntuu tämän Faction pohjaisen sotimisen olevan juttu mikä saa pelaajat melko pian kyllästymään - kunnon vastakkainasettelu ja sotimisen motiivit mun mielestä puuttuu ja uudelleenpeluuarvokin aika lähellä nolla (vai miksi tehdä useampi hahmo? ).
 
itellä näyttää 357W peak virtapiikkejä 6800XT.llä kun pelaa New Worldii. Muissa peleissä jääty aina reilusti alle 300W esim. CP2077 niin 255W. jännitteenä 1.1v kortilla. Tuossa kortissaha taitaa olla max powerlimit 300W. hotspottikin näyttää käyvän aika kuumana 105c peakannu.
Taitaa olla huonosti laitetut tahnat kortissa jos tollasiin lukemiin menee junction.

Edit. Toimiiko muuten object detail very highilla AMD kortilla? Betassa löi GPU käytön 100% ja kaatui työpöydälle.
 
Viimeksi muokattu:
Osassa kortteja on jotenkin oikastu virransyötön kanssa piirille, eli ei tehty piirivalmistajan speksien mukaan.
Muistelen, että joku näistä youtube-tyypeista (Jayz?) sanoi betan aikoihin, että tämä ongelma on juuri niissä korteissa.
 
Joo siis eihän peli pysty korttia rikkomaan, koska se ei keskustele suoraan kortin kanssa vaan API:n, joka taas keskustelee kortin BIOSin kanssa. Ihan paskapuhetta että peli pystyy rikkomaan näytönohjaimen, joka on tehty spekseistä tinkimättä.
 
Eileen jonotti vajaa 8h peliin, ja koneen lasiseinä hohti lujempaa ku sähköpatteri :)
Melkoisen kuumana käy kun näyttis raksuttaa ladattaessa peliin
 
itse tiputan resoluution mahd. pieneksi jonotellessa niin ei ole ongelmia ollut.
nyt olisi level 30 edessä ja kyllähän tämä maistuu, saisivat lisäillä lisää pelaajia per serveri ja jumankauta sassia niin ei tarvisi jonotella.
 
Vissiin tällä viikolla avaavat transferit uusille realmeille, eli ei liene suunnitelmissa nostaa pelaajacappia per serveri toistaiseksi?
 
itse tiputan resoluution mahd. pieneksi jonotellessa niin ei ole ongelmia ollut.
nyt olisi level 30 edessä ja kyllähän tämä maistuu, saisivat lisäillä lisää pelaajia per serveri ja jumankauta sassia niin ei tarvisi jonotella.

Eikös Rivatuner ole jokaisen pelaajan vakiotyökalu. Sillä itse rajoitan pelin FPS esim 5:een jonossa ja kun pois jonosta niin rajoitus pois. Tällä tavalla kone ei turhaan kuluta sähköä.
 
Nvidian control panelista max frame rate limit 200 ja kun peli taustalla, niin max frame rate limit 30. Sitten vaan jonotellessa pudottaa pelin alapalkkin tai heittää jonkun muun softan edustalle, niin peli pyörii 30 fps eikä huudata konetta. Itse olen AFK makro paskiainen, koska muuten työssäkäyvällä ei ole mitään mahdollisuutta pelailla aloitus severillä töiden jälkeen... ennen ilta kymmentä. Pelistä frame cappi 30 ja makro päällä jonossa, koska makrolla pelin pitää olla edustalla. Tälläkin hetkellä jonotusaika 3½h.

Onhan tämä tilanne kyllä melko persuuksesta, kun ei voi rennosti pelailla vaikka tuntia, vaan pitää hampaat hiessä jonotella ja tapella pelipaikasta. Saas nähdä muuttuuko tilanne ollenkaan noilla EU HIGH startti servuilla. Serverien määrän nosto ei auta tuohon mitenkään ja capin nostokaan 2000 -> 2250 ei hommaa vielä ratkaise. Capin nostossa serverin kantokykykään ei ole se ainoa ongelma. Miten PvP ja alueiden hallinta ja muu toiminta skaalaa siihen, että pelaajia olisi vaikka tuplat? Alueita ei nytkään ole liikaa hallittavaksi ja companyihin mahtuu vain 100 ja WAR:n pääsee mukaan companystakin vain harvat ja valitut 50 vs 50.

Vähän mietityttääkin jo tuo kontentti, jos et ole companyssa ja siellä parasta A-ryhmää. Pääsetkö pelaamaan mitään muuta kuin maastossa haahuilu PvE ja PvP. Nuo PvE missiot alkaa jo nyt lvl30 tulla korvista pihalle, koska ovat jatkuvasti samaa ees taas juoksua ja "tutki 8 laatikkoa" tai "kerää porkkana" tai "puhdista paikka 5 möröstä". Corruptionitkin (ne kartalle ilmestyvät nodet) aika samaa lätkyttämistä hirveässä pelaaja massassa. Main questikin on eestaas juoksutusta. PvE missioiden tekijöillä ei ole kyllä mitään käsitystä miten hyviä questeja, varsinkaan jouhevasti alueella eteneviä, tehdään. Pisin MMO kokemus on SWTORista ja vaikka siinäkin on puutteensa, niin osa quest lineista oli oikeastikin hyviä, eikä pelkkiä laatikoiden tonkimisia.

Ekonomia on myös melko kysymysmerkki. Tuntuu että teet tavaraa pelkästään roskikseen loputtomat määrät tuossa levelöinnissä. Ja oma lvl ja crafting lvl on koko ajan niin epäsynkassa, että jos saat tehtyä jotain kamoja, ne ovat 10 - 15 lvl liian pieniä. Hinnat ja kysyntä AH:ssa on sitten melko nollaa, koska kaikki leipovat samaa tauhkaa loputtomasti. Lähinnä se, että lähes kaikkicraftattu kama on tarpeetonta on jotenkin turhauttavaa.

Ylläolevasta huolimatta on ollut ihan ok pelailla, mutta saa tosiaan nähdä kuinka pitkällä tuo kantaa, jos homma pysyy ihan identtisenä. Pelannut koko ajan PvE ja mietin että PvP flägillä homma voisi olla mielenkiintoisempaa, mutta toisaalta gathering ja se pirun laatikoiden availu vaan hidastuisi.
 
Craftinki voi tuntua vielä aika turhalta mutta craftatut kamat tulee olemaan parhaita sitten end gamessa. questit tuttua huttua esim. wowista, ei paljon kummene. menee ihan hyvin siinä sivussa.
Sotiin voi ilmoittautua mukaan kuka vaan (lvl50+) tokihan niissä nyt oma kilta menee edelle mutta kyllä siellä varmaan on paikkoja muillekkin.

Jonot on kyllä yks perse tosiaan, varsinkin kun itse en ihan heti töiden jälkeen viitsi pelata niin sitten illemmalla onkin jo semmoset jonot ettei tarvi mennä, tokihan tähän on ratkaisuja mutta harmittaahan se kun pitää kikkailla.
 
Noh, näinhän siinä kävi, että loman jälkeen ei sitten pääse enää pelaamaan. Jonoon menis vähintään joku pari tuntia ja siinä on jo käytännössä turha alkaa pelaamaan.
 
Jonot on kyllä yks perse tosiaan, varsinkin kun itse en ihan heti töiden jälkeen viitsi pelata niin sitten illemmalla onkin jo semmoset jonot ettei tarvi mennä, tokihan tähän on ratkaisuja mutta harmittaahan se kun pitää kikkailla.

Ja juuri näiden AFK bottaajien takia jonot pysyykin pitkinä.
 
Ja juuri näiden AFK bottaajien takia jonot pysyykin pitkinä.
lähinnä ajattelin että jos etäkäytöllä tyrkkää jonoon vaikka johki kolmen aikaan niin vois töiden jälkeen sit päästäkkin pelaamaan. en minä rupea mitään afk esto kikkailuja pitämään, se on niin mulkkua touhua että en ala semmoseen ite.
 
Mä oon tehnyt sitä että laittaa jonoon etänä luurilla jos on jossain menossa ja tietää että muutaman tunnin päästä pääsee pelaamaan.

Anydesk niminen ilmainen softa käytössä. Jostain syystä windows 11 remotedeskiä en saanut toimimaan.
 
Ja juuri näiden AFK bottaajien takia jonot pysyykin pitkinä.
Kyllä ne jonot on ihan AGS:n aikaansaannosta.
  1. Liian vähän servuja launchissa (olisi pitänyt olla ainakin tuplat, tällä hetkellä EU servuja on lähes triplat)
  2. Liian alhainen pelaaja kapasiteetti per serveri (2000). Toki paljon suurempi cap ei välttämättä mahdollista
  3. Olisi ehkä heti alussa pitänyt rajoittaa kuinka paljon hahmoja saa tehdä per serveri ja vapauttaa sitä sitten mahdollisesti jonojen helpottaessa
Tällä hetkellä on kaksi vaihtoehtoa:
  1. AFK makrotat ja pelaat
  2. Et makrota, menet töiden jälkeen jonoon, etkä pelaa
Tänään valitsin vaihtoehdon 2. ja 2h:ssa jono liikkui 1171 -> 943 ja siihen se taisi lopulta sitten jäätyäkin. AFK makrottamalla olisin tyytyväisenä pelaamassa. Hahmo jo lvl32, eikä mitään kiinostusta koluta samoja juttuja alusta uudella serverillä. AFK makrotus: reilua? ei, perseestä? kyllä, mutta itsellä ei ainakaan ole muuta vaihtoehtoa jos haluaa tätä pelata.

Tietääpähän, että huomenna on taas makron aika...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään valitsin vaihtoehdon 2. ja 2h:ssa jono liikkui 1171 -> 943 ja siihen se taisi lopulta sitten jäätyäkin.

Kai tajuat, että juuri niiden AFK bottien takia se jono ei liiku? Jos siellä servulla on 1500 AFK bottaajaa jotka ei ees pelaa ja vaan 500 jotka pelaa niin ei ihme jos jono liikkuu vähän tahmeesti.

Mut joo ymmärrän kyllä, että kun ei voi niitä voittaa niin kannattaa liittyä niihin. Vissiin Amazonilta tulossa jotain estoja AFK bottaamiselle. Sekin voi auttaa jonkin verran.
 
Mitehän kauan nuo servut on nyt lukossa? Pitäisi kaverin kanssa päästä pelaamaan mutta ei voi tehdä uusia hahmoja servulle enää...
 
Vissiin tällä viikolla aukee transferit, joten eikun kaveri siirtyy tyhjälle servulle ja luot sinne sitten hahmon.
 
Itse olen alkanut reporttaamaan kaikki afk bottaajat, eikä tuolla servulla edes ole juuri jonoja pl. prime time ajat.

Mutta kylläpä tuntui hyvältä saada starmetal vehkeet, tuo engineerinkin nosto on kyllä melko raskasta kun ei oikeen mitään järkevää mitä craftata, ja materiaalia palaa aivan tolkuttomasti.
 
  • Tykkää
Reactions: MrM
Jayztwocents testaillut lisää New Worldia.

jaska tuplasentti se vaan jaksaa lypsää tätä, kivat clickbaitit kun videolla itsekin tulee siihen lopputulokseen että EVGA kortissa on vika. mitä helvettiä? tähän lopputulokseenhan tultiin kuukausia sitten betan yhteydessä ja EVGA pisti ilmoille tiedotteenkin asiasta.

hieno messias kompleksi äijällä ainakin on "minä koitin varoittaa teitä, typerät lampaat :facepalm:"
 
On kyllä melko sisältököyhä peli vielä tässä vaiheessa. Vihollisia muutamia erilaisia ja questeistä 95% tyyliin 'kerää kolme perunaa ja tapa rotta'.

Ja onko tuon Logging-skillin kasvattamiseen mitään muuta tapaa kuin oikeasti kaataa muutaman hehtaarin edestä niitä nuoria puita?
 
Craftauksen ja gatheringin kehittäminen MMO-peleissä jotain muuta kuin toistoa toiston perään? Älä unta näe :D
 

New World Update: 1.0.1 will release at 3AM PT (10AM UTC) on October 6.


Greetings, Adventurers!

What a week it has been! We’re humbled and honored by the amount of adventurers that have begun to make their mark on Aeternum.

Last week we shared that our top priority was ensuring that everyone could login and play quickly, without having to wait for queues. To accomplish that, we more than doubled the number of available servers, increased server capacity on existing servers, and are continuing to work on a feature to allow players to transfer their characters to different servers, which will be available soon. While members of our team are working tirelessly on ensuring players can find a server to call their long-term home with the character transfer feature, other members have worked on a few additional quality of life updates and bug fixes to ensure that once players have entered Aeternum they’re able to play and progress as intended.

We’ll continue to work on server transfers, bug fixes, and other issues in future updates - thanks for your reports on the official New World forums!


General
We've implemented the groundwork for the character server transfer, and you may see elements of that work in the in-game store. We're continuing to work on this feature, and will have more information on how the system works later this week when we release server transfers.

War
Changed turret projectiles in War from physical projectiles to use hitscan detection. This should help performance in War, with fewer objects being spawned in the world.

AFK Prevention
In an effort to ensure players can’t stay AFK, especially in higher population servers, we’ve made the following adjustments to the AFK prevention system.

  • Added additional AFK prevention to ensure players cannot fool the existing system with simulated mouse movement.
  • Shortened the AFK warning message from 20mins to 15mins.
  • Shortened the AFK disconnect from 25mins to 20mins.
World Queue
We added a confirmation screen when a player attempts to leave the queue for a world, asking the player to confirm if they’re intending to leave the queue. This should help ensure nobody accidentally leaves the queue and misses out on their spot in line.

Bug fixes:
General Fixes
  • Fixed a rare issue causing the interact key to not properly function on various objects in the world.
  • Fixed an issue causing the barrel to not appear in “Pirate Stance” emote.
  • Fixed an issue where players did not receive coin as a reward from some activities.
  • Fixed a bug where interrupting the fast travel animation may cause the player’s character to become stuck inside of a house.
  • Fixed an issue in Territory Standing rewards where some localized text was missing.
  • Fixed an issue where players are asked to claim achievement titles multiple times after logging back into the game, despite already having claimed the rewards.
  • Fixed an issue causing leg animations to freeze.
  • Fixed game crashes related to the New World Twitch integrations.
  • Fixed a rare issue where players could enter state where they could not be hit by most attacks.
  • Fixed an issue where certain item containers could be looted infinitely.
  • Fixed an issue where the abandoning event notification could sometimes persist after the player abandoned the event.
AI Fixes
  • Fixed an issue causing Pastor Walsh to spawn aggressively at the Walsham point of interest (POI).
  • Fixed an issue causing enemies to spawn slower than intended in the Bullrush Wash POI.
  • Fixed an issue causing Overseer Zane to respawn slower than intended in the "Something to Prove" quest.
  • Fixed an issue where Master Zindt could have duplicated respawns at the Kannan Tomb POI.
Quest Fixes
  • Added missing journal information about the recommended quest level for players attempting to unlock the second faction rank.
  • Fixed an issue where resetting the “Blessings of Earth” quest when you have gained any of the blessings will block progression in the Main Story Quest (MSQ).
  • Fixed an issue where the "Azoth Fulminate" quest will be unavailable to players if they first complete other Windsward quests.
  • Fixed an issue where completing the “Goodwill Squashing” quest prevents the player from obtaining the “Arruda Jam” quest.
  • Fixed an issue where the barkeep conversation state in First Light can enter a state where quests cannot be obtained from the barkeep.
  • Fixed an issue where completing the "Taste for Revenge" quest prevents the player from obtaining the "Predator, Prey" and "Great Expectations" quests.
  • Fixed an issue where completing the “Curse of Ebony Hawk” quest prevents the player from obtaining the “Bond’s Gambit” quest.
  • Fixed an issue where completing "The Expedition into Saircor" quest prevents the player from obtaining the "One Threat at a Time" quest.
  • Fixed an issue where completing the "Strength of the Earth" quest prevents the player from obtaining the "Fading Lights" and "Azure Tears" quests.
  • Fixed an issue where completing the "Twisted Metamorphosis" quest prevents the player from obtaining the "Blessings of the Fallen" quest.
  • Fixed an issue where completing the "Facets of Light and Darkness" quest prevents the player from obtaining the "Descent to Frosted Slumber" and "Transmuting Iron to Dust" quests.
 
7h maintenance ja siitä suoraa 600:n jonoon. Eipä tartte tänäkään iltana pelailla. Aika paljon pitää serverivaihtoja tapahtua, että tätä pystyy omalla aikataululla tunti pari silloin tällöin pelaamaan. Jotenkin en usko AFK poliisiohjelman auttavan noihin jonoihin, virhe tapahtunut jo ennen launchia.
 
Millä serverillä oikein pelailette? Itse pääsen tälläkin hetkellä suoraan pelaamaan ilman mitään jonoja. Kyseessä siis Alioth.
 
En oikein usko tuon "AFK pätsin" auttavan siinä, että tätä pääsisi paremmin pelaamaan. Kello ei ole edes puolta päivää ja monet EU servut ovat jo nyt +500 kuormalla ja pari jo +1500. Eli AFK makro olisi edelleenkin se ainoa tapa päästä peliin normi elämää elävälle. Saas nähdä mikä illalla tilanne, onko oikeasti live pelaajia tuolla, vaiko AFK porukkaa ja toimiiko se AFK kicki.

@Terroo Suurin osa EU serereistä oli eilenkin täysiä +500 jonolla. Vain uusimmille alku ryysäyksen jälkeen perustetuille ei ole jonoja ja pääsee pelaamaan. Tuo ei vaan auta launchissa hahmonsa tehneitä, koska hahmot on lukossa siellä startti servulla. Ja servun vaihtokaan ei kaikille ole vaihtoehto kiltojen yms. takia.
 
Kyllä riipii tuo servereiden täyttyminen. Aloitin taas uuden hahmon tyhjimmällä serverillä vajaa viikko sitten. Nyt iltaisin 700 mittainen jono. Saisi ilmainen serverin vaihto tulla tuohon siten että voisi aina hypätä sille serverille jossa lyhin jono. Voisi helpottaa niidenkin tuskaa joilla omat killat tai muut syyt pysyä jollakin serverillä. Minä vain haluaisin päästä pelaamaan ja etenemään, serverillä ei väliä. Ei enää kiinnosta aloittaa uusia hahmoja neljän aloituksen jälkeen.
 
Totta. Useampi ilmainen server transfer pitäisi olla käytettävissä kaikille niin kauan, kunnes nuo ruuhkaongelmat on selvitetty. AGS on ihan itse kussut tämän homman, joten ei tätä pitäisi asiakkaiden ongelmaksi vierittää. Villinlänsi tuossa server transferissa saattaa toki aiheuttaa ongelmia sekin.
 
onko paljon porukkaa yli 30lv täällä? itsellä kun sain main questin kiinni leveleissä meni homma vaikeammaksi kun vihut alkokin pistää hanttiin oikeen kunnolla, mitäs aktiviteettiä kannattaisi harrastaa nostaa muutamat levelit ennen kuin jatkaa taas tuota main quest?
 
Olen lvl32 ja kaverin, taisi olla lvl36, kanssa mentiin Weaver's Feniin mikä on lvl 31-40 alue. Oli jotenkin piristävää, että perus tehtävissäkin oli jotain haastetta ja maisemat muuttuivat. Tehtiin samoin tein Syndicater Tier3 eli Chronicler, mikä on lvl40 questi. Tänne taisi johtaa myös se main questi. Itselle tuntuu, että (toki mobista riippuen) oman levelin mobit on suht ok hoideltavissa. Pelailen full focus healeria ja toinen ase on edelleen hakusessa. Ice gauntlet oli pitkään, mutta se on jotenkin vaikea swappailla ja imee manat varsinkin yksin pelatessa. Heitin nyt keihään käteen testiksi ja se tuntuu paremmalta, ehkä isompaa kirvestäkin voisi kokeilla.

Cutlas Keys tuntui muuten todella turhalle ja tylsälle alueelle ja questit oli täysin ees taas juoksuttamista. Pitäisi kai sekin kuitenkin jaksaa juosta läpi.
 
onko paljon porukkaa yli 30lv täällä? itsellä kun sain main questin kiinni leveleissä meni homma vaikeammaksi kun vihut alkokin pistää hanttiin oikeen kunnolla, mitäs aktiviteettiä kannattaisi harrastaa nostaa muutamat levelit ennen kuin jatkaa taas tuota main quest?
lvl 25-35 monesti parhaimmat kamat on faction kamoja. Itse olen tehnyt tasaisesti kaikkea lvl45 asti, jos painottaa vaan jotain juttua niin sen huomaa negatiivisesti -> kannattaa tasapainottaa kaikkea.
Kerran tuli respectattua kun huomasin että pve vs pvp on eroja laitatko kaiken dex tai tasapainotatko niitä
 
Swevenham (eu) siellä on (ylläri) nimestäkin päätellen tai johtuen todella paljon ruottalaisia + vähän turkkilaisia niin ei chattikaan täyty epämääräisestä spammista +ei jonoja, kun on noita uusia mitä lisätty joskus myöhemmin. Ruuhkaservereiltä tulleiden kommenttteja mm. "mitä, täällä puhutaan englantia?" .
 
Siitä täytyy antaa pisteitä että yllättävän vähä buginen tää on. Serverit myös toiminut loistavasti oikeastaan kokoajan.
 
On mulla tullut bugeja vastaan ja sellasiakin, jotka on korjaantunut vasta uudelleen kirjautumisella. Skillit ei kerran palautuneet cooldownista eikä eräs questi merkkaantunut palautetuksi + kaikkea muuta pientä. En sitten tiedä mikä on vähän tai paljon näin uuden pelin kohdalla. Kaiken kaikkiaan mukava peli kyllä. Ei ole pitkään aikaa mikään peli koukuttanut näin pahasti. Pidän myös tuosta "draamasta" mitä factionien välille syntyy.
 
Olenko ainoa jolla tuli seinä vastaan 40 levelin nurkilla? Ei vain jaksa tai kiinnosta enää yhtään.

Peli on ihan kivan näköinen, mutta sisällöltään korkeintaan hyvin keskinkertainen esitys.

-Tehtävät ja npc:t ovat käytännössä samanlaista copy&pastea alueesta riippumatta, yhtä edestakaista juoksemista ja samojen npc -hahmojen tappamista. (5 vuodessa saatiin kourallinen erilaisia modeleita aikaiseksi, muuten onttoon maailmaan?)
-Taistelusysteemi on käytännössä samaa huttua heti pelin ensitunneista lähtien, eikä tarjoa mitään uutta tai saavutettavaa pelin edetessä. Samat 3 skilliä per ase sinulla on käytettävissä heti pelin ensimmäisestä kaupungista lähtien ja näitä voi sitten täydentää muutamilla pienemmillä talenteilla.
-Kaupunkisodista jäi ristiriitainen fiilis, käytännössä sotaan pääsevät mukaan vain kaupungin valloittanut company ja korkeintaan rivejä täydentämään hyväksytyt liittolaiset, muilla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia osallistua mukaan toimintaan. Pelin edetessä tämä erottelu tulee vain pahentumaan, ellei systeemiä korjata suuremilla osallistujamäärillä ja esimerkiksi 70/30 random jaolla.
-craftaussysteemi oli pelin mielenkiintoisin osa-alue, mutta yhtä mikromanagerointia tilan kanssa.
 
Pelin chatti voisi kyllä toimia, kiitos.
Monen minuutin viive.

Kaverille sanoin group chatissä jotain, viesti tuli 2-3 tuntia myöhemmin ruudulle.
Hyvä huudella discordissa "tee noin ku kirjoitin"... ai mitä?
 
Olenko ainoa jolla tuli seinä vastaan 40 levelin nurkilla? Ei vain jaksa tai kiinnosta enää yhtään.

Peli on ihan kivan näköinen, mutta sisällöltään korkeintaan hyvin keskinkertainen esitys.

-Tehtävät ja npc:t ovat käytännössä samanlaista copy&pastea alueesta riippumatta, yhtä edestakaista juoksemista ja samojen npc -hahmojen tappamista. (5 vuodessa saatiin kourallinen erilaisia modeleita aikaiseksi, muuten onttoon maailmaan?)
-Taistelusysteemi on käytännössä samaa huttua heti pelin ensitunneista lähtien, eikä tarjoa mitään uutta tai saavutettavaa pelin edetessä. Samat 3 skilliä per ase sinulla on käytettävissä heti pelin ensimmäisestä kaupungista lähtien ja näitä voi sitten täydentää muutamilla pienemmillä talenteilla.
-Kaupunkisodista jäi ristiriitainen fiilis, käytännössä sotaan pääsevät mukaan vain kaupungin valloittanut company ja korkeintaan rivejä täydentämään hyväksytyt liittolaiset, muilla ei ole käytännössä mitään mahdollisuuksia osallistua mukaan toimintaan. Pelin edetessä tämä erottelu tulee vain pahentumaan, ellei systeemiä korjata suuremilla osallistujamäärillä ja esimerkiksi 70/30 random jaolla.
-craftaussysteemi oli pelin mielenkiintoisin osa-alue, mutta yhtä mikromanagerointia tilan kanssa.
Kuvailit juuri kaikki MMO:t.
 
Kuvailit juuri kaikki MMO:t.
Avaatko hieman pointtiasi vai viittaatko sillä vain edellä mainitsemaani tehtävien ja npc-hahmojen olemattomaan varitaatioon? Niin saadaan ehkä jotain keskustelua aikaiseksi.

Mä nyt en muista miesmuistiin, että olisin viimeksi törmännyt näin alkeelliseen hahmonkehitykseen ja skillijärjstelmään, jopa ESO näyttää nerolta tämän rinnalla.
 
Avaatko hieman pointtiasi vai viittaatko sillä vain edellä mainitsemaani tehtävien ja npc-hahmojen olemattomaan varitaatioon? Niin saadaan ehkä jotain keskustelua aikaiseksi.

Mä nyt en muista miesmuistiin, että olisin viimeksi törmännyt näin alkeelliseen hahmonkehitykseen ja skillijärjstelmään, jopa ESO näyttää nerolta tämän rinnalla.
Grindaa -> grindaa -> grindaa.
Bdo:ta kun pelaili +6000tuntia niin kyllä päivä alkoi sillä että menit paikkaan x, hakkaat 10 tuntia samoja mobeja. Seuraavana päivänä toisto.
Ei tämä juuri eroa siitä, ja varmaan teen seuraavat +6000 tuntia tässäkin pelissä samaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 653
Viestejä
4 480 435
Jäsenet
73 964
Uusin jäsen
poppi75

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom