New World (PC MMORPG, 2021)

Oletan, että näin on, mutta tuleeko betan jälkeen vielä wipe ja julkaisuun kaikki aloittaa puhtaalta pöydältä?
 
Hyvät vibat kyllä tästä pelistä. Levelillä 10 mennään, marauderiin liityin. Kiva juosta PvP päällä tehtäviä tehden. On vaan huomattavaa lagia serverin puolella mikä tekee omat haasteensa.. sekä aika nihkeästi toimii myös kuvataajuuden puolesta, rx6900xt:n käyttö alhaista, varmaan 3600x jarruttaa menoa..
 
Joo, hyvä peli näyttäisi olevan! Vanha i5 prossu ei pysy enää mukana joten vihdoin aika päivitykselle.
 
Ensimmäisen 12 levun perusteella nuo caster aseet (fire staff, ice gauntlet) tuntuu aika heikoilta. Melee hahmot näyttää tekevän ainakin tuplasti enemmän vahinkoa, monilla taioilla on tosi vaikea osua nopeasti liikkuvaan mosuun, ja lähtökohtaisesti saman levuista vihua ei saa hengiltä ennen kun se on iholla, eli joutuu naamatankkaamaan jatkuvasti. Toivottavasti tilanne paranee levujen myötä, muuten pitää mennä varsinaisessa julkaisussa melee buildillä.
 
Tämä olisikin sitten ensimmäinen peli missä ranged ja melee olis balanssissa jos näin on. Yleensähän MMO peleissä meleetä pelaa vaan masokistit, koska ranged on vaan niin paljon helpompaa ja tehokkaampaa kaikin puolin.
 
Vaikuttaa todella hyvältä peliltä. ja varmaan paranee vaan kun pääsee syventymään enemmän craftaukseen ja dungeoneihin yms pvp sotiin. Kvenland ja syndicate
 
laitakaa nyt joku se syndicate beta kilta tulille niin pääsis tekemään noita faction pvp missioneita ja mähinöimään
 
Moro, meillä on suomiporukka muhimassa Kvenlandille liveen, löytyy toki kourallinen beta-pelaajia myös jo. Jos teillä oli jotain killantynkää kasvavamassa täällä niin pitäisikö meän lähteä yhessä isommalla porukalla liikenteeseen, jos vaikka saataisiin jotain GvG-kontenttia aikaseksi liveversiossa?
 
Moro, meillä on suomiporukka muhimassa Kvenlandille liveen, löytyy toki kourallinen beta-pelaajia myös jo. Jos teillä oli jotain killantynkää kasvavamassa täällä niin pitäisikö meän lähteä yhessä isommalla porukalla liikenteeseen, jos vaikka saataisiin jotain GvG-kontenttia aikaseksi liveversiossa?
Tais sulla kaveri jo käydä mainostamassa ja on täältä porukkaa teidän Discordiin liittynytkin:
Kvenland on muuallakin ilmeisesti kovasti suomalaisten suosiossa. Löysin yhden discon jostain ylilaudalta jossa ollaan ilmeisesti kiltaa luomassa sinne vaan kaikki ilman peliseuraa olevat.

"
Meilä on suomalainen kommuuni alkamassa pelailemaan launchista, tosin aika harva pelaa betaa. Kvenlandia suunnitellaan ja faction on vielä päättämättä. Mukaan vain jos peli inspaa, isommalla porukalla parempi mahdollisuus pärjätä kiltasodissa.
Discord: ZWjhXV3
 
Katohan vain, alkanu linkki leviämään. Hyvä homma, kerätään mahollisimman iso suomiporukka kasaan ja vallataan samantien koko servu launchissa.
 
helkkarin hyvältä vaikuttaa.. tekis mieli pelata enemmänkin mutta hahmojen katoamien ennen julkaisua pistää kapuloita rattaisiin.
 
helkkarin hyvältä vaikuttaa.. tekis mieli pelata enemmänkin mutta hahmojen katoamien ennen julkaisua pistää kapuloita rattaisiin.
Täähän se on. :rofl: Ei kehtaa liikaa tahkoa "turhan" takia. Toivottavasti saisi jotain tehtyä servereille ennen tuota virallista julkasua kuukauden päästä. Osittain tappaa mielenkiinnon tuo viive varsinkin kun reaaliaikainen taistelu.
 
Te jotka olette pelanneet Betaa useamman tunnin, onnistuuko refundaus Steamissä?
 
Pelin on todettu hajoittavan näyttiksiä, erityisesti 3090:

 
Pelin on todettu hajoittavan näyttiksiä, erityisesti 3090:


Tarkennetaan että näyttää EVGA ongelmalta.

EDIT: lisätty lähde koko tarinalle.

Did the New World Beta brick your gpu? : newworldgame (reddit.com)
 
Viimeksi muokattu:
Te jotka olette pelanneet Betaa useamman tunnin, onnistuuko refundaus Steamissä?
En tiedä miten tuohon varmuus saadaan, mutta tähän asti menin Steamissä:

(edit: 11h betaa pelikellossa)
 

Liitteet

  • steamrefundi.jpg
    steamrefundi.jpg
    247,9 KB · Luettu: 195
Oivoi.. aamulla kokeilin edellisen kerran niin maintenance, vieläkään ei näytä pääsevän sisälle. :cautious:
 
Oivoi.. aamulla kokeilin edellisen kerran niin maintenance, vieläkään ei näytä pääsevän sisälle. :cautious:

Mä tein hahmon tossa joskus 16:30. Servuksi valitsin Kvenlandin, ei näyttänyt mitään ongelmaa. Lähdin jonoon, hetken päästä jonoaika vaan kasvo pirusti ja sit valitti maintenancea. Joskus 17.30 paikkeilla tais päästä sisään (jonon, huoh, kautta). Jos sullaki Kvenland, niin taitaa vissiin olla aika ailahtelevainen servu, jos taas down.
 
Mä tein hahmon tossa joskus 16:30. Servuksi valitsin Kvenlandin, ei näyttänyt mitään ongelmaa. Lähdin jonoon, hetken päästä jonoaika vaan kasvo pirusti ja sit valitti maintenancea. Joskus 17.30 paikkeilla tais päästä sisään (jonon, huoh, kautta). Jos sullaki Kvenland, niin taitaa vissiin olla aika ailahtelevainen servu, jos taas down.
Joka paikassa on login serverit ollu tillintallin ja erheilee sekä saattaa heittää pihalle. Nyt tuntu itellä toimivan ekan kerran tänään.
 
Te jotka olette pelanneet Betaa useamman tunnin, onnistuuko refundaus Steamissä?
Onnistuu ja kokemuksella voin sanoa, että n. 4 tunnin pelailun jälkeen refund meni kiltisi läpi.

Peli tuntui ihan kivalta, mutta katsotaan tuleeko aloitettua julkaisussa. Sinällään sopisi ff14:n kylkeen, koska ei ole kk-maksuja...
 
Onnistuu ja kokemuksella voin sanoa, että n. 4 tunnin pelailun jälkeen refund meni kiltisi läpi.

Peli tuntui ihan kivalta, mutta katsotaan tuleeko aloitettua julkaisussa. Sinällään sopisi ff14:n kylkeen, koska ei ole kk-maksuja...
voi rauhassa pelailla vuoden mittaan ilman ongelmaa että pitäisi juuri nyt keskittyä tähän kun kk-maksu on maksettu, toki launchissa varmasti tulee pelailtua aika aktiivisesti että pääsee näkemään kaiken mutta voi sen jälkeen olla enemmän "on-off" pelinä paineitta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiva homma.. nyt kun ois aikaa pelata ja pääsee peliin niin eikös tää kaavu mustaan ruutuun... time out amd ajureissa.. :mad::mad: onko tähä tullu joku päivitys vai mitä helkuttia? tiistaina toimi hyvin mitä pelasin noin 3h putkeen.
 
level 35 asti tullut tahkottua ja kyllähän tämä maistuu piti päästä tuo toinenkin luolasto testaamaan kun kova hinku iski. paljon pientä korjattavaa löytyy mutta ehdottomasti odotan julkaisua ja toivottavasti saadaan joku porukka kasaan niin voidaan järjestää sotia ja muuta.
 
Muuttuuko nuo questit / vihut mitenkään monipuolisemmiksi levelien kasvaessa? Jonkun tunnin tuossa katsonut pelivideoita ja tuntuu olevan aika paljon mainausta, keräilyä, yms "sadan sian" tappamista. Lisäksi vihut tuntuvat olevan kopioita toisistaan tyyliin sininen / punainen / karvainen / karvaton / pilkullinen / pahan hajuinen susi. Sama modeli, otus ja ominaisuudet, mutta eri skinillä, levelillä ja DPS:llä. Toki MMO:t ylipäätään sisältävät paljon monistusta ja grindausta, mutta seuraamani 21 levelisen tyypin questit ovat olleet aika sisällöttömiä ees taas juoksuja mobien tappamisineen ja laatikkojen tonkimisineen.

Kyllähän tämä varmaan tulee testattua ja voisi siis itsekin nyt pre-ordata ja betaa jauhaa, mutta ei jaksa sitä turhaan tehdä, koska wipe tulee kuitenkin ennen 31.8. launchia. Vaikka pelasikin todella vähän, niin tykkäsin kyllä ESO:n taistelumekaniikasta sekä craftauksessa. Tässä on ainakin hivenen sitä samaa.
 
Viimeksi muokattu:
Muuttuuko nuo questit / vihut mitenkään monipuolisemmiksi levelien kasvaessa?

Käytännössä samaa aina vaan. En oo vielä jaksanut ite upottaa paljoa aikaa (just ja just taisin lvl20 päästä), että launchissa on sitten hauskempaa, mutta streamaajaa katsellessa noi questit kyllä pysyy samana. Ja toki sitä joka sortin craftaamista, harvestingia ja muuta pitää siihen päälle tehdä myös erittäin paljon, joten questeissa aikaa menee alkupuolella myös niihin. Toivottavasti vaan mountit tulee pian, että näitä questeja voi sentään tehdä ees vähän nopeampaa tahtia.

Pääosin on kolmea eri quest-tyyppiä ainakin pve:ssä tähän mennessä. Laatikoiden avaaminen, tapa x määrä vihuja sekä tapa x määrä eläimiä ja skinnaa ne. Toki siellä välillä tulee pomon/eliten tappoa ja ehkä jotain pienen pientä variaatiota, mutta nuo kolme on niitä yleisimpiä.

Suuri osa pelistähän keskittyy tietty pvp:hen, mutta on siinäkin paljon vielä säätämistä jäljellä.

End gamen puute on ainakin se oma pelko tän pelin kohdalla. En tiiä onko sinne keksitty vielä mitään erikoisempaa.
 
Olikos se Kvenland nyt launchissa se place to be, mikä faction ?
Mietitään tässä että millekkä lähtis ja mieluusti menis semmoselle serverille missä on mahdollisuus päästä hyvään kiltaan jos niikseen tulee.
 
Taitaa taas tulla MMO joka kuolee ensimmäisen kuukauden jälkeen, kuten on käynyt melkein kaikille. Mikä tässä on hyvää että voisi innostaa pidemmällä aika välillä? Jotain mikä erottaa tämän muista tusina mmorpg:stä?
 
Taitaa taas tulla MMO joka kuolee ensimmäisen kuukauden jälkeen, kuten on käynyt melkein kaikille. Mikä tässä on hyvää että voisi innostaa pidemmällä aika välillä? Jotain mikä erottaa tämän muista tusina mmorpg:stä?
ite hienoisesti innoissaan siitä että pitkästä aikaa mmo hyvillä graffoilla mikä ei ole koreammo kissatytyillä ja pikkulapsilla eikä voi liitää perseestä revittävillä siivillä johonkin kirsikkapuuhun.
 
Miten tuo aseiden levutus tässä toimii, lähinnä onko se jollain tapaa sidoksissa hahmon main leveliin?
  1. Eli olet alussa startti alueella ja hakkaat susia 20xp per susi ja nostat miekan lvl5:een. Sanotaan vaikka että miekan lvl5 pääsemiseksi kesti 100 sutta
  2. Haluat myöhemmin levelöidä life staffin 0 -> 5. Hahmosi main lvl on noussut jo 15:sta. Menet syystä taikka toisesta takaisin samalle alueelle ampumaan samoja susia. Kaadat niitä 100 kappaletta. Saatko edelleen 20xp per susi ja staffin lvl nousee 0 -> 5?
Haen siis takaa sitä, että miten pidemmälle pelanneena onnistuu tuo aseen vaihtaminen ja levelöinti. Onko levelöinti nopeus sama, vaiko jonkun mekaniikan myötä hitaampi, eli suuremmalla main levelillä saa vähemmä xp alhaisen lvl mobeista, mikä vaikuttaa suoraa negatiivisesti staffin levelöintiin. Toki suuremmalla main levelillä on jo useampi piste attribuuteissa ja parempaa kamaa niskassa, mikä nostaa damagea, mutta staffin tapauksessa pinnat olisivat väärässä paikassa.
 
Miten tuo aseiden levutus tässä toimii, lähinnä onko se jollain tapaa sidoksissa hahmon main leveliin?
  1. Eli olet alussa startti alueella ja hakkaat susia 20xp per susi ja nostat miekan lvl5:een. Sanotaan vaikka että miekan lvl5 pääsemiseksi kesti 100 sutta
  2. Haluat myöhemmin levelöidä life staffin 0 -> 5. Hahmosi main lvl on noussut jo 15:sta. Menet syystä taikka toisesta takaisin samalle alueelle ampumaan samoja susia. Kaadat niitä 100 kappaletta. Saatko edelleen 20xp per susi ja staffin lvl nousee 0 -> 5?
Haen siis takaa sitä, että miten pidemmälle pelanneena onnistuu tuo aseen vaihtaminen ja levelöinti. Onko levelöinti nopeus sama, vaiko jonkun mekaniikan myötä hitaampi, eli suuremmalla main levelillä saa vähemmä xp alhaisen lvl mobeista, mikä vaikuttaa suoraa negatiivisesti staffin levelöintiin. Toki suuremmalla main levelillä on jo useampi piste attribuuteissa ja parempaa kamaa niskassa, mikä nostaa damagea, mutta staffin tapauksessa pinnat olisivat väärässä paikassa.
No mä vaihdoin eilen swordista rapieriin ja respeccasin 24 levelillä. Aina nopeasti sai rapieriin niitä attackkeja ja perkkejä, eli skaalaako se sitten hyvin vain huonosti, on makuasia, mutta aseen vaihto onnistui aika kivuttomasti. Wowissa se vaati paljon enemmän. Nyt kuitenkin muutama tunti myöhemmin, pärjään ihan hyvin oman levelin mobeja vastaan uudella aseella.
 
Miten tuo aseiden levutus tässä toimii, lähinnä onko se jollain tapaa sidoksissa hahmon main leveliin?
  1. Eli olet alussa startti alueella ja hakkaat susia 20xp per susi ja nostat miekan lvl5:een. Sanotaan vaikka että miekan lvl5 pääsemiseksi kesti 100 sutta
  2. Haluat myöhemmin levelöidä life staffin 0 -> 5. Hahmosi main lvl on noussut jo 15:sta. Menet syystä taikka toisesta takaisin samalle alueelle ampumaan samoja susia. Kaadat niitä 100 kappaletta. Saatko edelleen 20xp per susi ja staffin lvl nousee 0 -> 5?
Haen siis takaa sitä, että miten pidemmälle pelanneena onnistuu tuo aseen vaihtaminen ja levelöinti. Onko levelöinti nopeus sama, vaiko jonkun mekaniikan myötä hitaampi, eli suuremmalla main levelillä saa vähemmä xp alhaisen lvl mobeista, mikä vaikuttaa suoraa negatiivisesti staffin levelöintiin. Toki suuremmalla main levelillä on jo useampi piste attribuuteissa ja parempaa kamaa niskassa, mikä nostaa damagea, mutta staffin tapauksessa pinnat olisivat väärässä paikassa.

3 ekaa leveliä tulee joka aseluokalle nopeeta muutamien vihujen jälkeen, koska näillä saat aseskillit auki ja ilmeisesti kehittäjät haluavat että ihmisillä ois mahollisuus saada ne skillit heti auki. Toki ne ensimmäisetkin skillipointit voi laittaa passiivisiin juttuihin mutta tämä on sit jokaisen oma valinta. Siitä eteenpäin levelien saanti aseille hidastuu selvästi ja alkaa se oikea aseiden levutus.
 
Saakos tankista missään vaiheessa muuten ihan virallista tankkia? Tossa, kun amrinea tuli koitettua, niin oli kyllä järkyttävät oltavat tankkina. Ravagerit ja loppupomo lyö 2 kertaa ja siinä menee stamina. Luulis, että semisti tankkisetillä sentään voisi edes vähän enemmän blockailla kuin ei-tankkina. Ja tokihan sekin ottaa päähän, että stunnit ei toimi moniin (ellei kaikkiin) vähän vaikeampiin vihuihin, niin ei saa edes sitä pientä taukoa koskaan. Tää siis enemmänkin silleen soolo/random group tankkina. Toki kunnon groupissa on jatkuvasti healia varmasti päällä, niin ei pitäis olla kauheesti siinä sit ongelmaa.

Oli alunperin tarkoituksena lähteä launchiin just tankkina, mutta muuttu kyllä mieli melkoisesti ton jälkeen. Ennemmin sitten spear tai rapier ja musketti. Tosin, ryhmiin varmaan vaikeampi päästä dps-hahmona.

Jos PVP:tä jaksaa enemmänkin pelata, niin sinne sit joku ihan oma buildi.
 
katsotaan saavatko ainakin tuon odotuksen pois launchissa varmasti monen peliiloja laskee kun ei pääse pelailemaan priima aikoihin vaan joutuu tuntien mittaisiin jonoihin. kuukaudessa pelillisesti en usko että kauheita muutoksia tulee tapahtumaan mutta toivotaan että vaikka yksi uusi ase tulisi tästä odotuksesta hyvityksenä.
 
Open beta tarjolla kohta puoliin.

Open Beta will begin on September 9 at 7:00AM PT (2:00PM UTC) and continue until September 12 at 11:59PM PT (6:59AM UTC).
Interested players will be able to request access beginning on September 8 at 7:00AM PT (2:00PM UTC).


 
Open Beta 2021 Update - Release Notes - Official News / Official News - New World Test Forums

Vähän pettynyt näihin. En odottanut mitään ihmeellistä, kun ei tuo kuukauden ekstra-aika ole kovin paljon, mutten myöskään odottanut, että light weight saa nerffiä. Noh, ainakin oma buildi on parempi, kun voi suosiolla ottaa paljon enemmän damage reductionia, kun light weight ei todellakaan oo enää käyttämisen arvoinen. Healerit light weight, kaikki muut heavy weight.
 
Eipä ole viestiä tullut pelailemaan vaikka open beta näyttäisi olevan jo auki. Mikähän liene mättää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 645
Viestejä
4 479 923
Jäsenet
73 963
Uusin jäsen
jej2

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom