ei muuta kun kättä taskuun ja kovaa ajoa. Mitä enemmän kyselet foorumeilta, niin sitä harvempaa autoa uskaltaa ostaa.
Itsellä hyvinkin positiiviset kokemukset DSG & TSI yhdistelmistä. Mutta näitä nyt on muotia somessa mollata, niin harva jaksaa kehumaan tulla kun heti se pieni äänekäs vähemmistö tulee lynkkaamaan.
Itse kyllä ostaisin TDI:n. Kestävämpi, pienikulutteisempi ja sopii luonteeltaan paremmin tuollaiseen autoon. Verossa erotus on muutaman satasen vuodessa, joten ihan turha sitäkään murehtia. Kulkupuolikaan ei käytännön elämässä ihan kauheasti lopulta poikkea.
Noh, itse lähinnä kyselen sillä ajatuksella, että mitä siinä voisi olla ei niinkään sen takia, että jonkun vian takia jättäisin ostamatta jos siihen päädyn vaan, jos joku vika on niin onko se korjattavissa jatkoon ja millaisella hinnalla.
En ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä tällaisten kanssa. Tässä muutama esimerkki.
Halusin;
-2004 Saab 9-3 2.0 Aeron, josta tiesin moottorin ketjuongelman. Ostin auton ja likimain parin kuukauden sisään ketju alkoi rallattaa.
-2008 Saab 9-3 Turbo X:n, josta tiesin voimansiirron, perän ongelmat ja moottorin ketjuongelman. Ostin auton ja vuoden päästä perästä antautui solenoidi ja neliveto toimi vain lämpimänä.
-2019 Opel Corsa E OPC:n, josta tiesin vaihteiston laakeriongelmat. Ostin auton ja 1,5v päästä alkoi laatikko vinkumaan.
-2020 Toyota Corolla 2.0 Hybrid, josta tiesin lämmenvaihtimen ongelman. Ostin auton ja vuoden päästä lämmönvaihdin antautui.
Kaikki muut korjattiin kerrottujen vikojen osalta, paitsi Turbo X, joka lähti kiertoon koska sen korjaaminen ei vaan sopinut siihen elämäntilanteeseen. Jos tilanne olisi ollut toisenlainen niin uusi perä olisi vaihtunut, oli se sen verran mahtava auto vaikka siihen sai värkätä yhtä sun toista kokoajan ts. ei ollu halpa auto ajaa eikä ylläpitää.
Lähinnä tuossa volkkarissa nyt se, että oletettavasti tuon ei pitäisi ikänsä puolesta olla enää ongelmallinen moottorin kuin lootansakaan osalta. Vaikka tuollaisiakin korjataan niin ei nyt kuitenkaan nappaisi rempata moottoria ja todeta jonkun ajan päästä, että taas syö öljyä tai muuta vastaavaa.