Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Tälläistä ei tule kadulla joka päivä vastaan! https://www.nettiauto.com/lotus/elise/15006852
Laitetaan jotain muistiin
Lotus Elise
33 900 €
Spyder ** Harvinainen! / Sporttipenkit / Irroitettava kangaskatto / Sparco / Ilmastointi / Jakopää tehty **
Perustiedot

Mittarilukema
98 000 km
Moottori
1,8 l, Bensiini
Vuosimalli
2002 (ensirek. 6-2002)
Vaihteisto
Manuaali
Vetotapa
Takaveto

Katsastettu
7/2024
Korimalli
Avoauto
Auton tyyppi
Henkilöauto
Väri
Harmaa


Ei näe mistään muistin sen, koska itse linkkasin ilmoituksen tänne
Tuossa varmaan kommentoin pyyntiä, mutta "poistettu myynnistä" , niin onko jollain tunnus tasolla tietoa onko myyty, vai onko myyjä vain poistannut myynnistä.
 
Tuo olisi mukava ja näyttävä kesäauto,ihmeen miedon koneen ovat valinneet jos ilmoituksen 122 hv 1.8 koneesta pitää paikkansa,omassa 1.6 vapari Kia kauppakassissa on samat teholukemat.
Täähän on ihan puhdas rata-auto 860kg omapainollaan. Varmaan menee mukavasti ja hieno on. Voin kuvitella mitä tuskaa tuolla on työntää liikenteen seassa.
 
Tuo olisi mukava ja näyttävä kesäauto,ihmeen miedon koneen ovat valinneet jos ilmoituksen 122 hv 1.8 koneesta pitää paikkansa,omassa 1.6 vapari Kia kauppakassissa on samat teholukemat.

Noh, tuo on kevyt roadsteri keskimoottorilla, jolla ajetaan omassa sarjassaan/luokassaan. Ei se enempää tartte.
 
Tuo olisi mukava ja näyttävä kesäauto,ihmeen miedon koneen ovat valinneet jos ilmoituksen 122 hv 1.8 koneesta pitää paikkansa,omassa 1.6 vapari Kia kauppakassissa on samat teholukemat.
Tuossa on tehon/painon/painopisteen puolestä paljonkin järkeä Suomessa. Boxsterilla kun nautin mutkatiellä ja vedän kakkosella punarajalle on nopeus jo sellainen että sakot tulee. Kivempi tuollainen pikkumylly on voit latoa vaihteita nopeasti läpi ja kuunnella moottoria.

Pidän tuosta enemmän oranssina, sellaisen perässä kurvailin sattumalta viime kesänä Hämeen Härkätietä. Vähän fiilis että noidenkin hinnat tulevat nousemaan kun tuskin niitä ihan mahdottomasti on tehty.
 
Täähän on ihan puhdas rata-auto 860kg omapainollaan. Varmaan menee mukavasti ja hieno on. Voin kuvitella mitä tuskaa tuolla on työntää liikenteen seassa.
Ei paino tee rata-autoa, cup versiot on erikseen ja ne on jo lähempänä sitä. Vaikuttaa että olisi kaiken lisäksi Rover motilla. Tuo on 785kg ilman kuskin painoa. Kevyt auto ei myöskään tarvi mitään erityisen jäykkiä jousia kannattelemaan auton painoa.
 
Viimeksi muokattu:
Onhan lotuksella myös exige ja exige s, sieltä puolelta löytyy ahdettua mottia.
Aika moni on noita swapannut myös Hondan k-sarjalaisiin, sellainen 240hv lievästi viritetty yläkireä vapari on tuollaisessa varmasti upea motti. Näin 190cm ukolle tuo on vaan auttamatta liian pieni auto, olen joskus kaarellista tuollaista ajanut ja kuskin puolella pystyy juuri ja juuri kypärä päässä istumaan mutta vänkärin puolella jo hakkaa kaari kupoliin.

Hauskana yksityiskohtana joskus etsin ko. autoon korjaamoa joka tekisi pyöränsuuntaukset. Aika moni kieltäytyi kunnes yksi lempääläinen nyt jo toimintansa lopettanut yrittäjä suostui ottamaan homman. Ilme oli aika priceless kun hinta oli sovittu etukäteen ja paikan päällä sitten tajusivat että koko pohja on vielä levytetty ja ilmeisen suurella määrällä kiinnityspisteitä :D


Hinnat on säilyneet hämmästyttävän hyvin, jos yhtään oikein muistan niin tuon ikäinen Elise maksoi täällä uutena varmaan jotain 55-60te luokkaa ja exigen halvin versio jotain 75 000tmv.
 
Opel Speedster on Lotuksen pohjalle tehty. Turbo Speedster on hieno ja harvinainen, mutta jos sitten taas tykkää aftermarket- ja orkkisviritysosista yms lisävarusteesta niin Lotukseen löytyy helpommin mutta toki moni noista on sovellettavissa Speedsteriinkin.
 
Yritysten välisessä kaupassa ei kuluttajansuoja päde. Olisiko jonkin sortin pommi?
Yhdessä bemarissa luki että adblue järjestelmä poistettu ja auto tieliikennekelvoton, eiköhän noissa kaikissa ole jotain laitettavaa. Jännä että nuo näkyy kuitenkin yleisesti nettiautossa kaikelle kansalle. Luulisi olevan suljettujakin myyntialustoja liikkeiden välillä.
 
Yhdessä bemarissa luki että adblue järjestelmä poistettu ja auto tieliikennekelvoton, eiköhän noissa kaikissa ole jotain laitettavaa. Jännä että nuo näkyy kuitenkin yleisesti nettiautossa kaikelle kansalle. Luulisi olevan suljettujakin myyntialustoja liikkeiden välillä.
Huutokaupassa yleensä nuo ovat jos epäillään jotain mikä tuottaisi isoja korjauskustannuksia
 
Ainakin epäilevät että on jotain vikaa.

En tiedä voiko enää myydä kuluttajille purettavaksi, joskus noita pahimpia pommeja sai tingittyä edullisesti kun kirjattiin kauppakirjaan että auto on tarkoitettu paaliin.
Kuluttajansuoja on tämänkin pilannut. Nykypäivänä täytyy eritellä kaikki vikakohteet joten on helpompaa laittaa vain johonkin yritysten väliseen huutokauppaan. Pelkkä varaosiksi tai purkuun myynti ei riitä.
 
Kuluttajansuoja on tämänkin pilannut. Nykypäivänä täytyy eritellä kaikki vikakohteet joten on helpompaa laittaa vain johonkin yritysten väliseen huutokauppaan. Pelkkä varaosiksi tai purkuun myynti ei riitä.

Ei sitä kuluttajansuoja ole pilannut, vaan liikkeet jotka alkoi ujuttamaan tuota klasuulia kaikkiin autokauppoihin oli autossa tiedossa vikaa tai ei.

Ja ihan syystä kuluttajansuojalaissa on tuosta määräyksiä koska kaikki kuluttajat ei ole niin valveutuneita kuin io-bbs autotietäjät^tm.
 
Kuluttajansuoja on tämänkin pilannut. Nykypäivänä täytyy eritellä kaikki vikakohteet joten on helpompaa laittaa vain johonkin yritysten väliseen huutokauppaan. Pelkkä varaosiksi tai purkuun myynti ei riitä.
Muistaakseni hinta oli yksi tekijä. Jos hinnasta ei voi päätellä, että auto on varaosiksi, niin sitä ei katsottu sopimuksella voidun määrittää.
 
Mikäs tämä Outlet - myydään vain yritykselle? Eikö raha kelpaa jos menen 5800e kanssa kaupoille? https://www.nettiauto.com/audi/a4/14931674
Jos mittarissa on nyt 277k, ja DSG laatikkoon vaihdettu öljyt joulukuussa 2019, kun mittarissa ollut karvan alta 140k, niin voi kyllä katsella uutta laatikkoa ostohousujen lahkeesta.

Kuntoraportista:
Automaattivaihteiston öljynvaihto

Vaihdettu
- Viimeisen vaihdon päivämäärä: 19.12.2019
- Viimeisen vaihdon kilometrimäärä: 139 833
 
Ei sitä kuluttajansuoja ole pilannut, vaan liikkeet jotka alkoi ujuttamaan tuota klasuulia kaikkiin autokauppoihin oli autossa tiedossa vikaa tai ei.

Ja ihan syystä kuluttajansuojalaissa on tuosta määräyksiä koska kaikki kuluttajat ei ole niin valveutuneita kuin io-bbs autotietäjät^tm.
Mun mielestä jos käytettyä autoa ruvetaan huutokauppaamaan, hinta pitäisi lähteä nollasta ja korkein tarjous voittaa, ilman mitään kuluttajasuojaa.

Silloin noita oikeasti olisi järkeä ostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sitähän minäkin tässä ajoin takaa.
Liike kun ottaa vaihdossa jonkun 500-1000e halpiaisen, moni liike myisi sen jollekin Tee-se-itse tyyppiselle kuluttajalle ihan mielellään sillä 500e:llä, mutta nykyään sitä ei voi tehdä koska kuluttajansuoja.
Jos et kuntotarkista ja tutki jokaista nippeliä ja nappelia, laitat huutokauppaan ja asiakas löytää 500e huutokauppa-autosta jonkun vuotavan iskunvaimentimen (karrikoidusti) niin pahimmassa tapauksessa joudut purkamaan kaupan ja ottamaan tötterön takaisin - tai saat nootin huutokauppa-alustalta että ei tällaisia tänne voi laittaa!

Sitten ihmetellään miksi aivan loppuun ajetut autotkin maksavat usein sen 2000-3000e. No juuri siitä syystä että kuluttajaportaaseen näiden myynti on käytännössä mahdotonta ilman että käytät aika paljon rahaa siihen kunnon selvittämiseen ja mahdollisiin korjauksiin jotta uskallat sen kuluttajalle kaupata. Yritysten välisessä kaupassa tätä ongelmaa ei toki niin vahvasti ole, joskin nämä huutokauppa-alustat menevät koko ajan enemmän siihen suuntaan että yritetään pakottaa sitä kuluttajansuojaa myös yritysten väliseen kaupantekoon.

Ja toisaalta, kuluttajakentässä se halpa hinta ei näy tässäkään tapauksessa, koska samalla tapaa huutokaupasta ostanut yritys joutuu sen 500e Mazdan tutkimaan ja kunnostamaan, jolloin hinta onkin taas se 3000e jotta siinä koko prosessissa olisi joku järki.

Pitäisi olla erikseen sellainen laki joka mahdollistaisi oikean ja todellisen huutokaupan. Eli ostettava auto on lähtökohtaisesti täynnä patetteja ja piileviä vikoja. Kukin ottaa itse riskin paljonko haluaa sellaiseen sijoittaa. Omanlaistaan lottoa sekin.
 
Mun mielestä jos käytettyä autoa ruvetaan huutokauppaamaan, hinta pitäisi lähteä nollasta ja korkein tarjous voittaa, ilman mitään kuluttajasuojaa.

Silloin noita oikeasti olisi järkeä ostaa.

Mutta huutokauppa.com kohdalla se kuluttajasuoja täytyisi olla, käytännössä etämyyntiä, niin kauppa voisi vetää ihan kuus nolla kuluttajia.

Vaihtoehtoisesti romut sitten jossain vahinko/romu/kolari huutokaupassa paikanpäälle, siellä toimii paremmin sellaisena kuin on.


Ymmärrän että on harrastajia jotka haluaa pelata autoliikettä vastaan, ottaa riskin itselleen.
Mutta isommassa kuvassa jos autoliike amattilaisena voisi myydä autoja ilman vastuuta, niin on se kuluttajale huonompi. Autoliike voi silti myydä viallisia autoja käypää hintaan, harrasta voi sellaisen ostaa. Se saa sitten todennäköisemmin viallisen halvemmalla.
 
Mutta huutokauppa.com kohdalla se kuluttajasuoja täytyisi olla, käytännössä etämyyntiä, niin kauppa voisi vetää ihan kuus nolla kuluttajia.

Vaihtoehtoisesti romut sitten jossain vahinko/romu/kolari huutokaupassa paikanpäälle, siellä toimii paremmin sellaisena kuin on.


Ymmärrän että on harrastajia jotka haluaa pelata autoliikettä vastaan, ottaa riskin itselleen.
Mutta isommassa kuvassa jos autoliike amattilaisena voisi myydä autoja ilman vastuuta, niin on se kuluttajale huonompi. Autoliike voi silti myydä viallisia autoja käypää hintaan, harrasta voi sellaisen ostaa. Se saa sitten todennäköisemmin viallisen halvemmalla.

Kyllähän tuolla voi olla sama auto neljättäkin kertaa huudettavana, kun joku on palauttanut. Ilmeisesti sekin ihan toimiva konsepti, sillä seuraavalla huutokierroksella saattaa olla hinta korkeampi, ja joka tapauksessa tulee ne 200e "toimituskulut" huutokaupat.com:lle mitä.
 
Aika paljon näkyy olevan lähivuosina ulkomailta tuotuja autoja, joissa tuonnista ei ole mitään mainintaa. Arveluttaa onko ollut kolarissa tai ruuvattavana ennen suomeen muilutusta.
 
Aika paljon näkyy olevan lähivuosina ulkomailta tuotuja autoja, joissa tuonnista ei ole mitään mainintaa. Arveluttaa onko ollut kolarissa tai ruuvattavana ennen suomeen muilutusta.
Tuontiautoja nyt on niin paljon että eihän siitä mainosta nyt hullukaan enää ilmoitukseen erikseen laita. Itselleni ainakin on ollut jo viimeisen 10 vuotta ihan merkityksetöntä onko auto tuontiauto vai ei, kunhan historia on kunnossa. Suomiautossa voi ihan yhtälailla olla paska historia.
 
Aika paljon näkyy olevan lähivuosina ulkomailta tuotuja autoja, joissa tuonnista ei ole mitään mainintaa. Arveluttaa onko ollut kolarissa tai ruuvattavana ennen suomeen muilutusta.
Itselle vaikuttaa sen verran, että nykyään tarkistan aina vin perusteella mitä kaikkea google löytää ja yhden mahdollisen pommin olen tällä välttänyt.
Auto saattoi olla ihan oikeasti ok, mutta itselle kolarihistoria sähköautossa oli liikaa, vakuutuskuvien perusteella ford mustang mach e oli belgiassa peruutettu pyörätelineen päälle ja vahingoittuneita osia oli takapuskuri ja sen johtosarja, samalla vin numerolla löytyi huutokauppa jossa auto oli myyty 15kE hinnalla ja oli sakalla myynnissä 35k€. he eivät kysyttäessä olleet ollenkaan tietoisia kolaritaustasta (vaikka hanskalokerosta löytyi kopio vakuutusraportista...) alkoi liikaa epäilyttämään ja annoin olla, on niitä muitakin. ja oma löytyi myöhemmin.
Tällä hetkelllä suosituin tuontimaa on ruotsi ja sieltä saa vin numerolla paljon tietoa autosta, omistajan vaihdokset, katsatukset, vahingot todella helposti
 
Itselle vaikuttaa sen verran, että nykyään tarkistan aina vin perusteella mitä kaikkea google löytää ja yhden mahdollisen pommin olen tällä välttänyt.
Auto saattoi olla ihan oikeasti ok, mutta itselle kolarihistoria sähköautossa oli liikaa, vakuutuskuvien perusteella ford mustang mach e oli belgiassa peruutettu pyörätelineen päälle ja vahingoittuneita osia oli takapuskuri ja sen johtosarja, samalla vin numerolla löytyi huutokauppa jossa auto oli myyty 15kE hinnalla ja oli sakalla myynnissä 35k€. he eivät kysyttäessä olleet ollenkaan tietoisia kolaritaustasta (vaikka hanskalokerosta löytyi kopio vakuutusraportista...) alkoi liikaa epäilyttämään ja annoin olla, on niitä muitakin. ja oma löytyi myöhemmin.
Tällä hetkelllä suosituin tuontimaa on ruotsi ja sieltä saa vin numerolla paljon tietoa autosta, omistajan vaihdokset, katsatukset, vahingot todella helposti

Kannattaa käyttää carverticalia noiden tietojen kattomiseen
 
Tästä carverticalista on täälläkin ollut aika paljon keskustelua ja ei kannata todellakaan luottaa siihen sokeasti. Vahva mainonta on tuonut palvelua todella paljon esiin ja tuntuu että sitä pidetään jonain raamattuna auton historian tutkimiseksi.

Useita kertoja ollut merkintöjä esim koko elämänsä suomessa viettäneille autoille, että kolaroitu jossain USA:ssa, tai merkitty kolaroiduksi kun on vaikka kuljetusvaurio tullut ja maalattu joku paneeli tmv.

Kun eivät itsekään tituleeraa itseään mitenkään viralliseksi ja reklamoidessa vastaukset on tasoa "inhimillisiä virheitä sattuu", niin ei paljon luottoa ole itsellä ainakaan noihin raportteihin kolarien ja mittarilukemien tmv. osalta.

Tosiasia lienee että oikeasti pitäviä on edelleen tasan yksi, carfax.
Carverticalin touhu haiskahtaa siltä että lyödään sinne raporttiin merkintöjä jotta saadaan raportteja myytyä.
 
Tuontiautoja nyt on niin paljon että eihän siitä mainosta nyt hullukaan enää ilmoitukseen erikseen laita. Itselleni ainakin on ollut jo viimeisen 10 vuotta ihan merkityksetöntä onko auto tuontiauto vai ei, kunhan historia on kunnossa. Suomiautossa voi ihan yhtälailla olla paska historia.
Kyllä niitä aika monessa ilmotuksessa näkee. Itse annan arvoa sille, että on "suomiauto" ja kolarihistoria on helppo selvittää. Tuontiautojen kohdalla on suurempi riski ostaa kusetuspommi tai tuhlata aikaansa, vaikka suurinosa tuontiautoista ei olekkaan niitä. Jos tuontiautoa ei pidä negatiivisena, ei sen mainitseminen ilmoituksessa haittaa mitenkään. Samoin kaksikilpisyyden mainitsematta jättäminen, antaa minulle epärehellisen kuvan myyjästä.
 
Tästä carverticalista on täälläkin ollut aika paljon keskustelua ja ei kannata todellakaan luottaa siihen sokeasti. Vahva mainonta on tuonut palvelua todella paljon esiin ja tuntuu että sitä pidetään jonain raamattuna auton historian tutkimiseksi.

Useita kertoja ollut merkintöjä esim koko elämänsä suomessa viettäneille autoille, että kolaroitu jossain USA:ssa, tai merkitty kolaroiduksi kun on vaikka kuljetusvaurio tullut ja maalattu joku paneeli tmv.

Kun eivät itsekään tituleeraa itseään mitenkään viralliseksi ja reklamoidessa vastaukset on tasoa "inhimillisiä virheitä sattuu", niin ei paljon luottoa ole itsellä ainakaan noihin raportteihin kolarien ja mittarilukemien tmv. osalta.

Tosiasia lienee että oikeasti pitäviä on edelleen tasan yksi, carfax.
Carverticalin touhu haiskahtaa siltä että lyödään sinne raporttiin merkintöjä jotta saadaan raportteja myytyä.
Jos yhtään hakee tietoja tuosta, niin tosiaan carvertical tunnetaan siitä, että se palvelu väärentää rapsoja.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
281 031
Viestejä
4 831 700
Jäsenet
78 192
Uusin jäsen
Patonki Anneli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom