Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
On ajettu vähillä öljyillä "Öljytikku ei kastu ollenkaan. Moottorista tuli 0.5L öljyä" Ihme ettei ole moottori leiponut kokonaan kiinni :hmm:

 
On ajettu vähillä öljyillä "Öljytikku ei kastu ollenkaan. Moottorista tuli 0.5L öljyä" Ihme ettei ole moottori leiponut kokonaan kiinni :hmm:


Moottorikoodi:

N13 B16 A

Eikös tuo muutenkin ole se psa-taustainen ongelmapesä tuo kone?

Eli vaikka jostain syystä selviäisikin vähillä öljyillä ajamisesta niin odottamassa on pari muuta täystuhoon johtavaa vikaa.

Ja kai ne korjaamolla nyt on nähnyt, että minkä väristä se öljy on siellä ollut, mutta sitä ei tietysti kannata kertoa ilmoituksessa jos siellä on ollut harmaaan sävyjä mukana, kun se tarkoittaa laakeriremonttia.
 
”Moottorin kuntoa ei tutkittu tarkemmin”

= tiedetään että siellä on fataali vika

Klassikko.
No eipä tuossa tarvi paljoa tietämistä olla, jos koneesta on vain puoli litraa öljyä valuteltu pois. Ei liikkeet tuon hintaluokan autoja lähde sen kummemmin tutkimaan. Myyntiin vaan
 
Eikös tuo muutenkin ole se psa-taustainen ongelmapesä tuo kone?

Monissa pienellä koneella olevissa turbovehkeissä (Ford, VAG jne) on moottoriongelmia öljynkulutus, jakopäät yms. Ei ole bemari todellakaan ainoa. Moottoritilavuudet pienenivät turbon myötä. Ennen vanhaan 2.0i.-3.0i vaparikoneet kestivät huomattavasti paremmin ja niillä mentiin puolet enemmän kuin näillä pikkukoneisilla.

Se mikä eniten ihmetyttää on, että miten puolella litralla kone on ylipäätänsä toiminut? Siellähän ei ole mitään voitelua ja koneen pitäisi rikkoutua ajossa jo muutamassa kilsassa. Pari litraakin olisi jo todella vähän kun tuossakin moottorissa se öljynmäärä on kuitenkin +4 litraa...
 
Huutokauppacomista vielä; Kyllä siinä rahallinen sanktio on, jos et lunasta voitettua huutoa.
Eli lunasta ja sitten palauta se romu, jos on mieli muuttunut. Ainahan niissä on jotain vikaa lisää, niin helppo joku syy siihen palautuksen syyksi kirjata.
 
Huutokauppacomista vielä; Kyllä siinä rahallinen sanktio on, jos et lunasta voitettua huutoa.
Eli lunasta ja sitten palauta se romu, jos on mieli muuttunut. Ainahan niissä on jotain vikaa lisää, niin helppo joku syy siihen palautuksen syyksi kirjata.

Mielenkiintosta, tämmösestä ole ikinä kuullukkaan ja autoliikkeessä 5vuotta työntäny iäkkäämpiä autoja huutokauppoihin. Minun tiedossani on vain että ekasta varoitus ja toisesta sitten tili suljetaan.
 
Okei, nyt ei tuosta löydy mainintaa, mutta joskus sellaisesta on ollut teksti, se oli jokun prosenttiosuus siitä huutohinnasta.
 
En kyllä muuta ongelmaa näe kuin nuo ylisuuret vanteet renkaineen (+ madallus?), jotka tuo tuon halvan kebab tuning ilmeen.
 

Tämä Volvo ei kai pahemmin esittelyitä kaipaa.
 

Tämä Volvo ei kai pahemmin esittelyitä kaipaa.
onko tuo nyt sitten mistään kohtaa hauska tuo ilmoitus..
 
Nyt löyty yksi kenelle olisi pitänyt esittely tuosta pitää.
Toinen jos tuosta 93 940 volvosta puhe.
kuva_2025-02-13_151656257.png

Onko juju se että Kontio & Parmas kama on keräily arvossa, sitä yhteyttä ainakin korostettiin.
6000€ tätä postatessa korkein tarjous, ihan tuosta 700 000km moottoritakuusta se ei kai tule.
 
En mä sitä hupi-ilmoituksena postannutkaan. Lehdessä oli juttu että tuo oli myytävänä ja etsin ilmon. Onhan tuo tavallaan pala historiaa.

Onneksi hinta on jo sellainen ettei jonnet tuota osta.
No is juttu ?

Tällä hetkellä huutokaupattavana oleva vuosimallin 1993 Volvo 940 oli nimittäin edesmenneen Heikki Silvennoisen silmäterä Kontio&Parmas-komediasarjassa ja -elokuvassa.

Sarjassa Parmas pottuillut Kontiolle Volvosta,

– Pitäiskö sun vaihtaa tämä vehje? Elsa Saision näyttelemä Parmas kysyy.

– Ehei vielä pitkään aikaan. Näillä jyrätään 750 000 kilometriä ilman moottoriremonttia, Silvennoisen esittämä Kontio vastaa.

– Paljos tällä on nyt ajettu?

– 748 000. Et nyt rupee vinoilee Volvosta. Sä tiedät, että mä en aja laitoksen Skodalla, Kontio linjaa.
Ollut alunperin punainen, mutta saanut toisella kaudella seeprateipit ja kirkkoveneen.


No varmaan sopiva aika pistää myyntiin, kun Silvennoinen kuollut ja aiheet pinnalla.
 
Tämmönen "löytö" nettiautossa. Täytyy vain hämmästellä näitä longlife huoltovälejä, mutta tämä on ehkä pisin minkä olen nähnyt. Ei ihmekkää miksi VAG:sta puhutaan niin paskaa (osittain kyllä ihan aiheellista) mutta jos huollot on tyyliä tämä niin onhan tämä selvä, että autoon tulee ongelmia pienillä kilsoilla. Tai yleisestikkin autovalmistajien suosituksen pitkiin huoltoihin... Ei hyvä.


huolto2.png

huolto1.png
 
Tämmönen "löytö" nettiautossa. Täytyy vain hämmästellä näitä longlife huoltovälejä, mutta tämä on ehkä pisin minkä olen nähnyt.

Eiköhän tuosta vain puutu välistä se merkintä 55-60tkm huollosta. Silloin mennään longlife normaaleilla noin 30tkm väleillä
 
Eiköhän tuosta vain puutu välistä se merkintä 55-60tkm huollosta. Silloin mennään longlife normaaleilla noin 30tkm väleillä
Toivottavasti vain kuva uupuu, mutta aika oleellinen kuva on kyllä sitte jääny laittamatta. Noilla tiedoilla suoraan karkottaa ostajia vaan pois kun katsoo huoltovälejä. Siltiki mielestäni tommone 30tkm liian pitkä väli.
 
Toivottavasti vain kuva uupuu, mutta aika oleellinen kuva on kyllä sitte jääny laittamatta. Noilla tiedoilla suoraan karkottaa ostajia vaan pois kun katsoo huoltovälejä. Siltiki mielestäni tommone 30tkm liian pitkä väli.

Toi näyttäisi olevan tulostettu audin järjestelmästä, joten jos huolto tai öljynvaihto on tehty ei-merkkikorjaamossa niin se ei luonnollisesti näy tuossa.
 
Toivottavasti vain kuva uupuu, mutta aika oleellinen kuva on kyllä sitte jääny laittamatta. Noilla tiedoilla suoraan karkottaa ostajia vaan pois kun katsoo huoltovälejä. Siltiki mielestäni tommone 30tkm liian pitkä väli.

Jos se on ohjelman mukainen väli niin sillä 99 % autonsa huoltavista ne teettää. Ei ole ainakaan itselle tullut vastaan autoa hankkiessa pahemmin vaihtoehtoja missä olisi 10 tai 15 tkm välein vaihdettu öljyt. Eikä myöskään itse tule vaihdettua, koska ei vaan kiinnosta järjestellä autohuoltoja useamman kerran vuodessa.
 
Jos se on ohjelman mukainen väli niin sillä 99 % autonsa huoltavista ne teettää. Ei ole ainakaan itselle tullut vastaan autoa hankkiessa pahemmin vaihtoehtoja missä olisi 10 tai 15 tkm välein vaihdettu öljyt. Eikä myöskään itse tule vaihdettua, koska ei vaan kiinnosta järjestellä autohuoltoja useamman kerran vuodessa.
No joo eihä sillä nii väliä jos uutta ja uudehkoa autoa pitää pari vuotta ja sitten vaihtaa uuteen. Käytetyn auton ostajalle murheet sitten jää hamaan tulevaisuuteen.
 
Nykyöljyillä perus käytössä toi 30 tonnia on ihan kelvollinen väli. Eipä noita ongelmia pahemmin näy laakeriremppojen tms suunnasta moottoreissa muutenkaan.
 
No joo eihä sillä nii väliä jos uutta ja uudehkoa autoa pitää pari vuotta ja sitten vaihtaa uuteen. Käytetyn auton ostajalle murheet sitten jää hamaan tulevaisuuteen.
Nauraahan jotkut myös elinikäisille laatikköljyille, mutta kyllä ne mun autossa ainakin yhden eliniän kesti kun auto on jo romutusikäinen. :)
 
No joo eihä sillä nii väliä jos uutta ja uudehkoa autoa pitää pari vuotta ja sitten vaihtaa uuteen. Käytetyn auton ostajalle murheet sitten jää hamaan tulevaisuuteen.

No se on vähän sen käytetyn ostajan rooli. Mahtaa olla aika harvassa yksilöt mihin olisi tiheästi öljyt vaihdettu esim luokassa 5-7 v ja 150-200 tkm jos käytettyjen markkinoilta etsii.
 
Toivottavasti vain kuva uupuu, mutta aika oleellinen kuva on kyllä sitte jääny laittamatta. Noilla tiedoilla suoraan karkottaa ostajia vaan pois kun katsoo huoltovälejä. Siltiki mielestäni tommone 30tkm liian pitkä väli.
Mitäs pidät uusien Mersun hyötyautojen 60tkm huoltoväleistä?
 
Videolla asiaa tuontiautojen mittarilukeman manipuloinnista.


Videon kommenteissa myös mahdollinen autoja Suomeen tuonut yritys mainittu. Autot kuitenkin on rekisteröity suoraan autoliikkeen nimiin joka myynyt ne eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
268 252
Viestejä
4 640 553
Jäsenet
76 178
Uusin jäsen
Juhan af Grann

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom