Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
No on on mutta ei muuta sitä, että 9sek GTI ei ole nykystandardeilla mikään rivakka kärry. Ja tuo pösö on GTI, ei sitä sulkuihin tarvitse laittaa :D
 
Ei olekaan, mutta vuonna 1999 (vai oliko se 2000) kun tuo tuli markkinoille, niin ihan riittävän rivakka se oli muihin GTI-autoihin nähden. Nykymittapuussa kuitenkin tila-autotkin vetää ohi oikealta ja vasemmalta.
 
Aikamoiset koriviritelmät GTI:ssä http://www.nettiauto.com/peugeot/206/8474454

Kiihtyvyys (0-100): 9,0 s

Tuon päihittämiseen ei kummoista perheautoa tarvita :D

Kamala korisarja ja väriero vakiopaneeleihin on jo kuvista huomattavissa. Hidashan toi on ns. urheiluautoksi. Noissa vaparikoneissa on vielä se, ettei tota oikein millään edes viritä kulkemaan nopeammin. Helpoimmalla kiirhtyvyyttä saisi lisää kun heivaisi kaikki tuningit, takapenkit ja läskin muijan mäkeen.
 
No on on mutta ei muuta sitä, että 9sek GTI ei ole nykystandardeilla mikään rivakka kärry. Ja tuo pösö on GTI, ei sitä sulkuihin tarvitse laittaa :D

No tuskin kannattaa mitään kasari-Corollaakaan verrata johonkin uuteen vastaavaan. Onhan noita "urheilullisia" autoja myyty maailman sivu jotka ei enää nykyään pärjää millekään turbotetulle perhevankkurille. Tai no, todennäköisesti se ysäri Golf on vielä pitkään ajossa sen jälkeenkin kun jostain -10 Golfista on aika jättänyt ja tekniikka pettänyt.
 
Suurimpaan osaan autokantaa verrattuna se 9s on kuitenkin rivakka kärry.
 
Taas näitä missä on tuninkikorisarja muistettu ostaa mutta alustasarja ja vanteet jääneet kauppaan... Näitä on yllättävän paljon.

Aika törkeen näköinen imho.. Hassua et tuo kuluttaa osapuilleen saman verran ku oma Golf IV 2.8 4Motion :DD
 
No jokainen 2000-luvun alun suunnittelua oleva 2l kuluttaa tuon verran. Viime talvena kylmällä autolla 4km työmatkaa niin 15l/100km meni 1.8 koneella että eihän noi kulutukset nyt mitään kovin kummoista ole.

jos vertaa -01 golf 2.8 vr6 4motion ja tuon pösön co2 päästöjä niin pösö voittaa 74g/km mikä on melkoinen ero jo, että ei toi nyt ihan osapuilleen sama ole.

Ite tykkään tuosta WRC korisarjasta, mutta toki tyhmän näköinen kun muu auto vakiota, pitäisi se alusta ja vanteet olla myös kohdillaan. Toinen mikä on hyvän näköinen on 306 maxi.
 
Kesken jäännyt räpellys, mutta mistä vain 206:sta saa hienon kun tekee sen kunnolla ja aihiona RC niin on edes hieman sitä kulkupuoltakin.
 
http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8492809?vifAdCount=2
Miksi amisten täytyy pilata jo museoautotkin kamalilla vanteilla
:sangry:

Hyi STNA. Pitäs olla kunnolla kumia sen vanteen ympärillä tämmösessä autossa:
mercedes_300sel_6_3_w109_by_splicer436-d804d0y.jpg
 
Onkohan kuvat vaihtuneet kun en ymmärrä, että mikä noissa vanteissa on huonoa? Just sopivat sleeperin vanteet mielestäni, muutenkin erittäin siisti mersu. Ei tosin kauhean halpa mutta siisti on kyllä ja ihan noilla katusäädöilläkin on voimaa jo ihan passelisti.
 
Onkohan kuvat vaihtuneet kun en ymmärrä, että mikä noissa vanteissa on huonoa? Just sopivat sleeperin vanteet mielestäni, muutenkin erittäin siisti mersu. Ei tosin kauhean halpa mutta siisti on kyllä ja ihan noilla katusäädöilläkin on voimaa jo ihan passelisti.

Hei, ilmeisesti tuo lainauksen lainaus ei toimi (tai sitten sekoilin itse jotain). Viittasin tähän mersuun tuolla vanne kommentilla:http://m.nettiauto.com/mercedes-benz/s/8492809?vifAdCount=2 tuossa toisessa tuoreemmassa on aivan sopivat vanteet.
 
Onkohan kuvat vaihtuneet kun en ymmärrä, että mikä noissa vanteissa on huonoa? Just sopivat sleeperin vanteet mielestäni, muutenkin erittäin siisti mersu. Ei tosin kauhean halpa mutta siisti on kyllä ja ihan noilla katusäädöilläkin on voimaa jo ihan passelisti.
Tässä keskustelussa on pyörinyt nyt kaksi eri mersua joitten kommentit on varmaan mennyt vähän sekasin.
edit: joku ehtikin jo ensin
 
No nyt ymmärrän. Aika rajut on vanteet tuossa toisessa mersussa ja ei kyllä sovi autoon mitenkään. Ei tosin kyllä ihan heti tule mieleen autoa, mihin ne edes sopis.
 
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/8376050
Ajattelin tuota käydä katsomassa kun naapurissa olisi. Soittaako kenelläkään hälytyskelloja? Ilmoituksesta poiketen on FSI koneella.
Onkohan tuo uudempi FSI samanlainen öljysyöppö kuin vanhempi?

Ei kai tuossa mikään muu tule mieleen, kun kerran manuaalikin on, kuin että katsoo ettei ole ainakaan näkyvää korroosiota missään. Ovethan noissa ruostuu "sisältä ulos" kun listat on kiinnitetty reikien avulla joista maalit irtoaa ja korroosio alkaa hiekkasuolapaskan avulla.

Kaverilla on ollut useampi vuosi samanvärinen 1.8TFSI farkku ja ihan tyytyväinen on ollut autoon.
 
Ei tuossa pitäisi olla vielä öljynsyöntiä. Ne mallit alkaa 2010- Sit alkaa löytyä kaikkea kivaa huonolla tuurilla. Öljynvaihtoväli noissa kannattaa pitää max 15tkm.
 
Ei tuossa pitäisi olla vielä öljynsyöntiä. Ne mallit alkaa 2010- Sit alkaa löytyä kaikkea kivaa huonolla tuurilla. Öljynvaihtoväli noissa kannattaa pitää max 15tkm.
Tässä lista autoista, joissa kannattaa pitää yli 15tkm öljynvaihtoväliä:
-
-
-

En oo koskaan ymmärtänyt näitä longlife- öljynvaihtovälejä. Vaikka öljyt on kehittyneet, niin silti 30tkm samoilla moskilla ei kuulosta kovin kiihottavalle. Jokaisessa omassa autossa oon pitäny max 15tkm vaihtoväliä. Jopa longlife-autoissa.

Ei oo kuitenkaan niin isosta kuluerästä kyse.
 
Tuo on niin totta. Sama homma pätee olipa automerkki/malli mikä hyvänsä. Noi vaihtovälit venyy monilla nykyään niin jäätäviksi ettei ihmekkään, että ongelmia tulee jollain muotoa.
 
Jos käy vaihdattamassa öljyt liikkeessä, niin tulee siitä jonkinlainen kuluerä. Muistan erään uuden auton kohdalla, kun autoliike tarjosi oman näkymyksensä mukaan ensimmäistä öljynvaihtoa 500 km kohdalla lähes lahjana. Siitä piti maksaa 80e. Seuraavat huollot eivät enää lähdekään kyseiseen lahjahintaan. Eli siinä mielessä longlife-huolto-ohjelma saattaa jotakuta kiinnostaa.

Toisaalta lahjahintaisen öljynvaihdon hinnalla saa tankillisen polttoainetta..
 
Jos käy vaihdattamassa öljyt liikkeessä, niin tulee siitä jonkinlainen kuluerä. Muistan erään uuden auton kohdalla, kun autoliike tarjosi oman näkymyksensä mukaan ensimmäistä öljynvaihtoa 500 km kohdalla lähes lahjana. Siitä piti maksaa 80e. Seuraavat huollot eivät enää lähdekään kyseiseen lahjahintaan. Eli siinä mielessä longlife-huolto-ohjelma saattaa jotakuta kiinnostaa.

Toisaalta lahjahintaisen öljynvaihdon hinnalla saa tankillisen polttoainetta..
Ostaa itse suodattimen ja öljyt sekä käppäilee paikalliselle Peran korjaamolle, niin ei siinä paljoa yli 80 euroa köyhdy. Sitten jos haluaa huoltokirjaan merkkiliikkeen leiman, niin "pää"öljynvaihdon tekee liikkeessä.

Tai vaikka paikallisella ammattikoululla. Öljynvaihtoa ne tuskin osaa mokata.
 
Tässä lista autoista, joissa kannattaa pitää yli 15tkm öljynvaihtoväliä:
-
-
-

En oo koskaan ymmärtänyt näitä longlife- öljynvaihtovälejä. Vaikka öljyt on kehittyneet, niin silti 30tkm samoilla moskilla ei kuulosta kovin kiihottavalle. Jokaisessa omassa autossa oon pitäny max 15tkm vaihtoväliä. Jopa longlife-autoissa.

Ei oo kuitenkaan niin isosta kuluerästä kyse.

Itse vaihtelen 10tkm välein pari kertaa vuodessa kun kuluerä on 40€ luokkaa ja aikaa menee se 15min. Öljynä kumminkin auton alkuperäinen öljy ja merkkikohtainen suodatin.
 
Ostaa itse suodattimen ja öljyt sekä käppäilee paikalliselle Peran korjaamolle, niin ei siinä paljoa yli 80 euroa köyhdy. Sitten jos haluaa huoltokirjaan merkkiliikkeen leiman, niin "pää"öljynvaihdon tekee liikkeessä.

Tai vaikka paikallisella ammattikoululla. Öljynvaihtoa ne tuskin osaa mokata.
Mulla taitaa pelkät öljyt maksaa sen 80€ kun joutuu käyttämään samaa tavaraa oli vaihtoväli sitten 15 tai 30tkm. Tuohon suodatin ja vaihto päälle. Viimeksi tilasin saksasta, nyt näyttää olevan nousseet ainakin Castrolit (Edge Ti LL 3 -öljy) melkein samoihin ~40e/4L kuin Motonetissä...

Tosin tällä about 7 litran tilavuudella ei nyt ole niin väliä ajaako sen 2v vai 1v (kilsoja ehkä 25tkm), toisin kuin jossain 3-4L tilavuuden pienessä bensaturbossa...

Edit: Amazon.de:ssä näyttäisi olevan 2x5L kannua 83€ toimitettuna. Ehkä sieltä seuraavaksi... :D
 
Mulla taitaa pelkät öljyt maksaa sen 80€ kun joutuu käyttämään samaa tavaraa oli vaihtoväli sitten 15 tai 30tkm. Tuohon suodatin ja vaihto päälle. Viimeksi tilasin saksasta, nyt näyttää olevan nousseet ainakin Castrolit (Edge Ti LL 3 -öljy) melkein samoihin ~40e/4L kuin Motonetissä...

Tosin tällä about 7 litran tilavuudella ei nyt ole niin väliä ajaako sen 2v vai 1v (kilsoja ehkä 25tkm), toisin kuin jossain 3-4L tilavuuden pienessä bensaturbossa...

Edit: Amazon.de:ssä näyttäisi olevan 2x5L kannua 83€ toimitettuna. Ehkä sieltä seuraavaksi... :D
Eikö samalla luokituksella löydy halvempia öljyjä?

Sisäkkö käytti aikanaan beNarissaan jotain Castrolin öljyjä, niin muutamaankin kertaan ehdotin vaihtamaan halvempaan merkkiin. Kyseessä oli kuitenkin joku -00 400tkm rullattu diisseli, niin ei paljoa kuulostanut fiksulle laittaa yli satasta vaan öljyihin ja suodattimeen.
 
Eikö samalla luokituksella löydy halvempia öljyjä?

Sisäkkö käytti aikanaan beNarissaan jotain Castrolin öljyjä, niin muutamaankin kertaan ehdotin vaihtamaan halvempaan merkkiin. Kyseessä oli kuitenkin joku -00 400tkm rullattu diisseli, niin ei paljoa kuulostanut fiksulle laittaa yli satasta vaan öljyihin ja suodattimeen.
Kaikki "merkkiöljyt" taitaa olla tuota hintaluokkaa.

Sitten kun aletaan menemään "Aral", jne tuntemattomampiin niin alkaa löytymään halvempia. Tai jos ostaa tynnyrissä (ok, noita saisi esim. 20L pöniköissä aika edullisestikin). :D

En ole kokenut että 2v/~25tkm vaihtovälillä kannattaa alkaa säästämään, autolla nyt kuitekin vielä reilusti alle 200tkm ajettu. ;)
 
En ole kokenut että 2v/~25tkm vaihtovälillä kannattaa alkaa säästämään, autolla nyt kuitekin vielä reilusti alle 200tkm ajettu. ;)
Alkaa mennä jo aika reippaasti ohi topikin, mutta eikös tuo 2v vaihtoväli ole jo aika pitkä? Vai voiko longlife-öljyillä venyttää tuosta vuodesta kahteen?
 
Alkaa mennä jo aika reippaasti ohi topikin, mutta eikös tuo 2v vaihtoväli ole jo aika pitkä? Vai voiko longlife-öljyillä venyttää tuosta vuodesta kahteen?
Audin virallinen väli on Longlifellä tuo 2v, kilometrit riippuu ajotavasta. Omalla yleensä se n. 25tkm. Öljyä on tuossa omassa koneessa tosiaan aika reippaanlaisesti.
 
^^Voi, ainakin jos on muuttuva huoltoväli ja ajo ei ole pätkäajoa. Näin siis valmistajan suosituksen mukaan, eri asia mikä käytännössä on fiksuinta. Itellä kanssa VAG LL-kone, 30tkm en viitsi pitää samoja öljyjä, vaan vaihdan ne 15tkm välein, välillä tähän ajosuoritteeseen saattaa mennä 1,5 vuotta.
 
Niin hyvä että myyty jo. Paljonko oli hintaa?
10k kuulemma, mäkään en kerennyt sitä katsomaa mutta kommenteissa oli 10k.
Tietty arvokas vehe jos vielä sen 20-30v säilyttäis nykykunnossa.

Edit: Syitä ei tiedä miksi seissyt 20v.
 
Jos se täysin koskematta on seissyt 20v niin en edes käynnistäisi tuota. Jokaikinen kumitiiviste koneessa yms. on aivan riekaleina hetikohta viimeistään.
 
10k kuulemma, mäkään en kerennyt sitä katsomaa mutta kommenteissa oli 10k.
Tietty arvokas vehe jos vielä sen 20-30v säilyttäis nykykunnossa.

Edit: Syitä ei tiedä miksi seissyt 20v.

Ihanan kallista. Onhan noita latolöytöjä aina joskus, tai tuo nyt missään ladossa ollut, mutta...
Eikä tosiaan kannata pistää tulille tuosta vaan, voi käydä kehnosti kuten @Shikanjyo asian luennehti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 682
Viestejä
4 543 727
Jäsenet
74 830
Uusin jäsen
kakkahätä83

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom