• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:45 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Netti lakkasi toimimasta

Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
90
Moi. Tänään uusi reititin tuli ja asentelin sen tonne huoneistojakamoon ja sit langallisesti koneeseen ja telkkariin. Se toimi pari kolme tuntii ja nyt yhtäkkiä ei oo yhteyttä enää vaikka reitittimes on vihreetä. Koneella näkyy että ei internet-yhteyttä. Myöskin kun yhdistin mun kännykän netin koneeseen, näkyy että yhdistetty mutta kun yritän mennä esim. youtubeen tai mihim vaan, sanoo että sivustoon ei saada yhteyttä. Missä ihmeessä vika?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 133
Moi. Tänään uusi reititin tuli ja asentelin sen tonne huoneistojakamoon ja sit langallisesti koneeseen ja telkkariin. Se toimi pari kolme tuntii ja nyt yhtäkkiä ei oo yhteyttä enää vaikka reitittimes on vihreetä. Koneella näkyy että ei internet-yhteyttä. Myöskin kun yhdistin mun kännykän netin koneeseen, näkyy että yhdistetty mutta kun yritän mennä esim. youtubeen tai mihim vaan, sanoo että sivustoon ei saada yhteyttä. Missä ihmeessä vika?
Pääsetkö reitittimen asetuksiin käsiksi? Kokeile käynnistää joka tapauksessa reititin uudelleen. Tämä ainakin auttoi oman kaapelimodeemin kohdalla, ilman että asetukset nollaantui.

Kokeile myös Windowsin verkon vianmääritystä.

Jos et pääse asetuksiin käsiksi uudelleen käynnistämisen jälkeenkään, niin resetoi se reititin.

Lisäksi kerrotko reitittimen mallin.
 
Liittynyt
18.06.2020
Viestejä
90
Pääsetkö reitittimen asetuksiin käsiksi? Kokeile käynnistää joka tapauksessa reititin uudelleen. Tämä ainakin auttoi oman kaapelimodeemin kohdalla, ilman että asetukset nollaantui.

Kokeile myös Windowsin verkon vianmääritystä.

Jos et pääse asetuksiin käsiksi uudelleen käynnistämisen jälkeenkään, niin resetoi se reititin.

Lisäksi kerrotko reitittimen mallin.
Tänään sain yhteyttä teliaa chatissa. Käski yhdistellä suoraa modeemiin koneen jne, ja kun kuulemma yhtey näytti ihan ok, sitten sanoi että vika on mun koneessa. Kysyin sit että miksei mun kännykkäkään yhdistä wifillä nettiin? Pienen väännön jälkeen meni hetki ja hän löysikin niiden linjasta jonkun vian joka oli yksittäinen, ei mikään yleinen häiriö. Laittoi vikailmoituksen ja reilu 30min niin tuli viesti että korjattu ja nyt toimii normaalisti. Vähän outo tilanne tuokin.

Mistä yleensäkin tollanen yksittäinen vika voi johtua ja miten he korjaavat sen yhtäkkiä.
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Tänään sain yhteyttä teliaa chatissa. Käski yhdistellä suoraa modeemiin koneen jne, ja kun kuulemma yhtey näytti ihan ok, sitten sanoi että vika on mun koneessa. Kysyin sit että miksei mun kännykkäkään yhdistä wifillä nettiin? Pienen väännön jälkeen meni hetki ja hän löysikin niiden linjasta jonkun vian joka oli yksittäinen, ei mikään yleinen häiriö. Laittoi vikailmoituksen ja reilu 30min niin tuli viesti että korjattu ja nyt toimii normaalisti. Vähän outo tilanne tuokin.

Mistä yleensäkin tollanen yksittäinen vika voi johtua ja miten he korjaavat sen yhtäkkiä.
Elisa oli omassa tapauksessa (myös verkon toimintaan liittyvä asia) sitä mieltä, että kaikki oli heti minun (käyttäjän vika), veikkaan että eivät minun tapauksessani edes viitsinyt tutkia asiaa sen enempää (olin sellainen elisa käyttäjä, että heti kun verkossa oli muuta ongelmaa kuin perus kuormitusongelma, niin aina lähetin viestin, joku 100+ kpl niitäkin kertyi muutaman vuoden aikana, n.80-90% oli vielä sellaisia että he löysivät ongelman heidän tukiasemastaan, joka palveli minua)

Viime vuonna tuli kyllä viimeinen pisara, upouusi puhelin (A71) ja ainoastaan elisan verkossa tolpat nollissa lähes kokoajan ja päivittäin / jatkuvasti pudotti 4G verkosta > 3G verkkoon, niin samaa ongelmaa ei ollut telian tai dna:n prepaid liittymillä, molemmissa täydet pykälät, eli ongelma ei ollut laitteessa, eikä käyttäjässä, vaan lähitukiasemassa.

Nykyään elisat jo unohdettu ja Moi turbon tyytyväinen käyttäjä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 359
Viestejä
4 195 751
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom