Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Ei tuossa pitäisi olla myyjän kannalta juurikaan ongelmia jos ostaja on ilmoittanut tietonsa väärin. Tuotehan on myyjän vastuulla siihen asti, kunnes paketti on viety Postiin, ihan kuten perinteisissä Tori- ja foorumikaupoissakin. Toki joutuu selvittelemään ties mitä, mutta riski on siirtynyt jo ostajan puolelle.
Samaa mieltä alusta, ei ole myyjän ongelma toridiilissä.

Yleisesti taas myyjä vastaa tuotteesta kunnes se on ostajalla (ellei erikseen ole muuta sovittu), jolloin postin ongelma=myyjän vastuulla. Itse kirjoitan nykyään ilmoituksiin että ostaja vastaa postituksesta ja sen kuluista. Vielä on kaikille ostajille tuo käynyt. Toki postilla on vähän noita ongelmatapauksiakaan, mutta eipä se ole kiva myyjänä joutua tuollaista maksamaan

Yleisesti taas myyjä vastaa tuotteesta kunnes se on ostajalla (ellei erikseen ole muuta sovittu), jolloin postin ongelma=myyjän vastuulla. Itse kirjoitan nykyään ilmoituksiin että ostaja vastaa postituksesta ja sen kuluista. Vielä on kaikille ostajille tuo käynyt. Toki postilla on vähän noita ongelmatapauksiakaan, mutta eipä se ole kiva myyjänä joutua tuollaista maksamaan

Ei pidä paikkaansa. Myyjän vastuu loppuu siinä vaiheessa, kun tavara luovutetaan kuljetusfirmalle eli käytännössä silloin, kun pakettiautomaatin luukku napsahtaa lähettäessä kiinni. Ilmoituksiin ei tarvitse ilmoittaa erikseen tuollaista, vaan toimitus on vakiona ostajan vastuulla.

Jos ostaja haluaa lähetykselle vakuutuksia, niin esim ToriDiilillä sen voi erikseen ostaa. Ei kai sitä kukaan ostaisi jos vastuu olisi myyjällä joka tapauksessa.

Samaa mieltä alusta, ei ole myyjän ongelma toridiilissä.

Mitä tarkoitat tuolla myyjänä maksamaan joutumista? Sitä osoitteen muutosta vai?

Tavara vaihtuu ostajan omaisuudeksi siinä vaiheessa, kun se on kuljetusyhtiön hallussa.

Lähteenä kauppalaki.

Screenshot_20260209_174811_Firefox.jpg

Tavara vaihtuu ostajan omaisuudeksi siinä vaiheessa, kun se on kuljetusyhtiön hallussa.

Lähteenä kauppalaki.

Screenshot_20260209_174811_Firefox.jpg
Hienosti lainattu. Seison korjattuna! Täältä olin alkuperäisen tiedon lukenut ja vielä uskoin :rofl: Ei se silti haittaa esim täällä kuvata tarkemmin kuka postituksesta kantaa vastuun, mutta hyvä tietää että laki on selkeä

Statistiikka

Viestiketjuista
300 051
Jäsenet
81 756
Uusin jäsen
sanze

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom