Kävipä nyt myyjän ominaisuudessa tapaus, että ToriDiilillä myymäni paketti katosi Postin kuljetuksessa.
Paketti lähti matkaan 26.12.2024 ja viimeinen havainto paketista oli 28.12.2024 "Lähetys on kuljetuksessa". Ostajan kanssa tiedusteltiin pakettia Postin aspasta ensimmäisen kerran 3.1.2025 ja toisen kerran 9.1.2025, minkä jälkeen tein katoamisesta ilmoituksen Torin asiakaspalveluun. Postilta piti kysyä "tapaustunnus" kadonneelle paketille, mikä piti välittää Torin aspaan. Tori teki sitten reklaamaation Postille kadonneesta paketista. Posti hyväksyi reklamaation 20.1.2025, minkä jälkeen ToriDiilissä "tallessa" olleet rahat maksettiin minulle. Posti maksaa hyvityksen kadonneesta paketista Ostajalle ja Tori kertoi vastauksessaan olevansa yhteydessä Ostajaan korvauksen suhteen.
Täytyy sanoa että ihan hyvin tässä tapauksessa Torin asiakaspalvelu toimi.
Positiivista tässä on että minä saan rahat myymästäni tavarasta (
lopultakin!) ja myös Ostajalle korvataan kadonneen paketin arvo. Vaikein osuus oli löytää Torin ohjesivuilta painike, millä saa lähetettyä viestin suoraan aspaan (päästä bottien ohi
) - muutoin asiat käsiteltiin asiallisesti ja kohtuullisessa ajassa.