näytöt sammuu ja tuulettimet alkaa huutamaan?????????

nyt on jo jonkin aikaa käynyt näin että vain yhtäkkiä näytöt sammuu ja tuulettimet alkaa huutamaan. tätä tehny jo jonkin aikaa joskus harvemmin mutta nyt parin tunnin sisään 3 kertaa. miten olen saanut sen pois olen sammuttanut koneen jatkorasiasta, sitten laittanut jatkorasiaan taas virrat päälle ja kone päälle. Ennen ei tehnyt tätä mutta viime kesänä ostin täältä näyttiksen joka toimi hyvin pitkään kunnes alkoi tapahtumaan tälläistä. Itse ei tietoa näistä ollenkaan mutta vika näyttiksessä? vai siinä miten näyttis asennettu?
AMD ryzen 5 2600 six coew processor
NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER

nyt on jo jonkin aikaa käynyt näin että vain yhtäkkiä näytöt sammuu ja tuulettimet alkaa huutamaan. tätä tehny jo jonkin aikaa joskus harvemmin mutta nyt parin tunnin sisään 3 kertaa. miten olen saanut sen pois olen sammuttanut koneen jatkorasiasta, sitten laittanut jatkorasiaan taas virrat päälle ja kone päälle. Ennen ei tehnyt tätä mutta viime kesänä ostin täältä näyttiksen joka toimi hyvin pitkään kunnes alkoi tapahtumaan tälläistä. Itse ei tietoa näistä ollenkaan mutta vika näyttiksessä? vai siinä miten näyttis asennettu?
AMD ryzen 5 2600 six coew processor
NVIDIA GeForce RTX 2060 SUPER
Mikä emo? Itselläni käy noin, jos ulkoinen kovalevy on USB:llä kiinni ja joku kävelee raskaasti ohi tai tönäisee pöytää. Ainakin oman emon kohdalla (ks. alla) on ollut juttua usb-ongelmista. Ei reagoi jos levy on irti.

mitä hwinfo64 näyttää gpu lämmöiksi? saattaa näyttiksen tahnat olla kuivuneet ja kortti käy liian lämpöisenä, avaisin näyttiksen ja vaihtaisin tahnat jos korkeat.

gpu lämmöt pelatessa jotai 50-60 luokkaa ja työpöydällä 35-40 luokkaa
jos ei hotspot ole luokkaa 100c niin ongelma jossain muualla.

herää kysymys että mitä tarkoitat tuolla "vai siinä miten näyttis on asennettu?" lauseella, miten se sitten on asennettu?

edit: mitä windowsin event log näyttää ajalta kun tämä näyttöjen pimeneminen tapahtuu?

Kokeile nostaa CPU jännitettä pikkusen, voi olla ajan kanssa vaan muuttunut epävakaaksi.

mistä voin nostaa ja mihin nostan? onko sama ku gpu jännite? se on tällä hetkellä 0.9 volttia

Ei, CPU on prosessori.

BIOSista voit muuttaa asetusta, se on tod. näk. nimellä CPU Voltage tai Core Voltage. Emolevyoppaasta näet lisätietoja.

Tosin jos on täysin uusi ja vieras asia niin kehotan olemaan varovainen.
Lue ohjeet ensin ja kysy lisää jos tarvis, pystyy neuvomaankin sitten tarkemmin.

Nosta jännitettä vakiosta 0.05... 0.1 V.

Ei, CPU on prosessori.

BIOSista voit muuttaa asetusta, se on tod. näk. nimellä CPU Voltage tai Core Voltage. Emolevyoppaasta näet lisätietoja.

Tosin jos on täysin uusi ja vieras asia niin kehotan olemaan varovainen.
Lue ohjeet ensin ja kysy lisää jos tarvis, pystyy neuvomaankin sitten tarkemmin.

Nosta jännitettä vakiosta 0.05... 0.1 V.
jooo okkei. Tarviiko tota näyttiksen jännitettä nostaa vai onko tossa hyvä?

jooo okkei. Tarviiko tota näyttiksen jännitettä nostaa vai onko tossa hyvä?

Antaa olla ainakin vielä, epäilen enempi tuota prosessorin vakautta kun kone tuolla lailla kippaa.

Voisit tietysti ennen BIOSin säätämistä tarkistaa paljonko CPU jännite on vakiona.
Lataa vaikka HWInfo ja jätä se auki kun ajat vaikkapa yhden passin Cinebenchiä ja seuraa HWInfosta samalla mikä on core voltage.

Esimerkkinä: jos nyt jännite on vaikka n. 1.25 V, kokeile nostaa se 1.3 V.
Jos kaatumiset loppuu, voit yrittää laskea jännitettä pienin askelin, esim. 1.295 V, 1.290 V jne kunnes kone taas on epävakaa, jolloin palaa pari steppiä ylöspäin taas.

Viimeksi muokattu:
Antaa olla ainakin vielä, epäilen enempi tuota prosessorin vakautta kun kone tuolla lailla kippaa.

Voisit tietysti ennen BIOSin säätämistä tarkistaa paljonko CPU jännite on vakiona.
Lataa vaikka HWInfo ja jätä se auki kun ajat vaikkapa yhden passin Cinebenchiä ja seuraa HWInfosta samalla mikä on core voltage.

Esimerkkinä: jos nyt jännite on vaikka n. 1.25 V, kokeile nostaa se 1.3 V.
Jos kaatumiset loppuu, voit yrittää laskea jännitettä pienin askelin, esim. 1.295 V, 1.290 V jne kunnes kone taas on epävakaa, jolloin palaa pari steppiä ylöspäin taas.
mut siis ei itse kone sammu vaan vain näytöt ja samaan aikaan tuulettimet menee täysille( vissii näyttiksen tuulettimet). pelien ja sovellusten ääni kuuluu kyllä

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
267 529
Jäsenet
76 046
Uusin jäsen
jimik

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom