Hei!
Ongelma:
Eli mulla olis ongelmaa jossa näyttis crashaa koneen pelatessa. Molemmat näytöt menee pimeeksi ja sitten näyttiksen tuulettimet alkaa huutamaan 100%:ssa. Tästä kone ei tokene ennekun boottaa väkisin virtanapista.
Oon kokeillu vaihtaa virtakaapelit PSU:lta GPU:lle, GPU reseatattu, muistit reseatattu. Näytönohjaimen ajurit on poistettu ja asennettu uusimmat ajurit. Sama ongelma oli myös vanhemmilla ajureilla.
Oon käyttänytt Evgan Precision X softaa tuuletuksien ym. säätämiseen.
Epäilen et johtuu ylikuumentumisesta, koska tilanteissa joissa:
En oo äkkiseltään keksinyt mikä muu tätä voi aiheuttaa kun näytönohjain, mutta siksipä tulin tänne kysymään viisaammilta
.
Reilu puoli vuotta vanha setuppi:
Kysymyksiä:
Kiitos jo etukäteen kaikille!
Ongelma:
Eli mulla olis ongelmaa jossa näyttis crashaa koneen pelatessa. Molemmat näytöt menee pimeeksi ja sitten näyttiksen tuulettimet alkaa huutamaan 100%:ssa. Tästä kone ei tokene ennekun boottaa väkisin virtanapista.
Oon kokeillu vaihtaa virtakaapelit PSU:lta GPU:lle, GPU reseatattu, muistit reseatattu. Näytönohjaimen ajurit on poistettu ja asennettu uusimmat ajurit. Sama ongelma oli myös vanhemmilla ajureilla.
Oon käyttänytt Evgan Precision X softaa tuuletuksien ym. säätämiseen.
Epäilen et johtuu ylikuumentumisesta, koska tilanteissa joissa:
- Fancurve sellanen aika tasasesti kasvava RPM näyttiksen lämmön noustessa. Jos pidän kotelon kylkeä kiinni, kone crashaa 5-20min jälkeen, riippuu vähän rasituksesta. Jos otan kyljen pois systeemi on täysin stabiili.
- Laitan aggressiivisemman fancurven homma pelittää oli kotelo kiinni tai auki.
- Jos laitan tuuletuksen johonkin quiet fancurveen, se crashaa myös kotelon sivu auki.
En oo äkkiseltään keksinyt mikä muu tätä voi aiheuttaa kun näytönohjain, mutta siksipä tulin tänne kysymään viisaammilta

Reilu puoli vuotta vanha setuppi:
- EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition ( Ei kellotettu )
- i7 9700k(Ei kellotettu) + Corsair H150i Pro vesijäähy
- Asus Z390-A Prime
- Kingston 32GB (2x16GB) HyperX Predator, DDR4 3000MHz, CL15, 1.35V
- Fractal Design R6 lasipaneeli kyljessä(Edessä 2x140mm tuuletinta, takan 1x140mm, katossa vesijäähyn radiaattori, jossa push tyylisesti 3x120mm tuuletinta.
- Evga Supernova 750w G3
Kysymyksiä:
- Onko muita asioita joita voisin testata?
- Voiko virtalähde aiheuttaa tollasta ongelmaa? Kuulostaa toki oudolta, koska kovalla tuuletuksella toimii normaalisti.
- Onko RMA vaihtoehto? Koska teoriassa setuppi toimii oikein, mutta ei mtn järkee pitää tuulettimia 95-100% kaiken aikaa pelatessa tai vaihtoehtosesti sivupaneeli auki.
- Onko muilla samanlaisia kokemuksia kyseisestä näyttiksestä?
Kiitos jo etukäteen kaikille!
Viimeksi muokattu: