Hei!
Ongelma:
Eli mulla olis ongelmaa jossa näyttis crashaa koneen pelatessa. Molemmat näytöt menee pimeeksi ja sitten näyttiksen tuulettimet alkaa huutamaan 100%:ssa. Tästä kone ei tokene ennekun boottaa väkisin virtanapista.
Oon kokeillu vaihtaa virtakaapelit PSU:lta GPU:lle, GPU reseatattu, muistit reseatattu. Näytönohjaimen ajurit on poistettu ja asennettu uusimmat ajurit. Sama ongelma oli myös vanhemmilla ajureilla.
Oon käyttänytt Evgan Precision X softaa tuuletuksien ym. säätämiseen.
Epäilen et johtuu ylikuumentumisesta, koska tilanteissa joissa:
En oo äkkiseltään keksinyt mikä muu tätä voi aiheuttaa kun näytönohjain, mutta siksipä tulin tänne kysymään viisaammilta .
Reilu puoli vuotta vanha setuppi:
Kysymyksiä:
Kiitos jo etukäteen kaikille!
Ongelma:
Eli mulla olis ongelmaa jossa näyttis crashaa koneen pelatessa. Molemmat näytöt menee pimeeksi ja sitten näyttiksen tuulettimet alkaa huutamaan 100%:ssa. Tästä kone ei tokene ennekun boottaa väkisin virtanapista.
Oon kokeillu vaihtaa virtakaapelit PSU:lta GPU:lle, GPU reseatattu, muistit reseatattu. Näytönohjaimen ajurit on poistettu ja asennettu uusimmat ajurit. Sama ongelma oli myös vanhemmilla ajureilla.
Oon käyttänytt Evgan Precision X softaa tuuletuksien ym. säätämiseen.
Epäilen et johtuu ylikuumentumisesta, koska tilanteissa joissa:
- Fancurve sellanen aika tasasesti kasvava RPM näyttiksen lämmön noustessa. Jos pidän kotelon kylkeä kiinni, kone crashaa 5-20min jälkeen, riippuu vähän rasituksesta. Jos otan kyljen pois systeemi on täysin stabiili.
- Laitan aggressiivisemman fancurven homma pelittää oli kotelo kiinni tai auki.
- Jos laitan tuuletuksen johonkin quiet fancurveen, se crashaa myös kotelon sivu auki.
En oo äkkiseltään keksinyt mikä muu tätä voi aiheuttaa kun näytönohjain, mutta siksipä tulin tänne kysymään viisaammilta .
Reilu puoli vuotta vanha setuppi:
- EVGA GeForce RTX 2080 Ti Black Edition ( Ei kellotettu )
- i7 9700k(Ei kellotettu) + Corsair H150i Pro vesijäähy
- Asus Z390-A Prime
- Kingston 32GB (2x16GB) HyperX Predator, DDR4 3000MHz, CL15, 1.35V
- Fractal Design R6 lasipaneeli kyljessä(Edessä 2x140mm tuuletinta, takan 1x140mm, katossa vesijäähyn radiaattori, jossa push tyylisesti 3x120mm tuuletinta.
- Evga Supernova 750w G3
Kysymyksiä:
- Onko muita asioita joita voisin testata?
- Voiko virtalähde aiheuttaa tollasta ongelmaa? Kuulostaa toki oudolta, koska kovalla tuuletuksella toimii normaalisti.
- Onko RMA vaihtoehto? Koska teoriassa setuppi toimii oikein, mutta ei mtn järkee pitää tuulettimia 95-100% kaiken aikaa pelatessa tai vaihtoehtosesti sivupaneeli auki.
- Onko muilla samanlaisia kokemuksia kyseisestä näyttiksestä?
Kiitos jo etukäteen kaikille!
Viimeksi muokattu: