Kyllä, yleisesti ottaen tuo on liian pieni otanta näin laajaan asiaan. Minulla on päinvastaiset kokemukset, mutta myös ne on liian vähäisiä tähän otantaan, mutta perustelen tämän tuolla alempana eri kulmalla.
Joo prosessorit saattaa toki ollakkin pitkäikäisempiä kuin näytönohjaimet, kun näytönohjaimissa on muistia, virransyöttöä yms. enemmän hajoavia kohtia kuin itse CPU:ssa.
Käytettynä voi löytää paljon parempia teho/hinta -diilejä kuin uutena, joten sanoisin että käytettynä voi edelleen ostaa näytönohjaimia. Jos tämä näytönohjainten systemaattinen hajoileminen nopeasti takuuajan jälkeen olisi joku oikea ilmiö
@overclock orange , niin usko pois, tech-maailmassa (mediat, palstat yms.) tuosta olisi valunut tietoa, joka oikeasti vaikuttaisi kuluttajien ostopäätöksiin. Toistaiseksi käytetyt menee hyvin kaupaksi, jopa vanhat GTX-sarjalaiset kunhan hinta on kohdillaan.
Eli loppukaneetti lievälle offtopicille: Minun mielestä käytetyt kortit ei ole mitään pommeja, kunhan niitä on käytetty asianmukaisesti ilman rääkkäystä, ja pölyjä putsattu jos on tarvetta. Nykykortit kestää kovaa käyttöä vuosikausia, poislukien maanantaikappaleet jotka hajoaa yleensä takuuaikana. Tuulettimia säästäisin hieman lämpöjen kustannuksella, vaikka toki nekin on uusittavissa.