Pientä häikkää olisi tämän kortin kanssa. Se on muuten toiminut erinomaisesti ja moitteetta, mutta kortin RGB-valaistus jostain syystä pysyy aina päällä, jopa silloin kun kone on sammutettu. Mikään rgb-softa kuten Armoury Crate ei ole asiaan auttanut, ei edes ajureiden uudelleenasentaminen DDU:n avulla yms. Jopa BIOSissa kokeilin joitain virransäätöominaisuuksia (ErP), joista ei juurikaan ollut apua. Edes PCIe- ja rgb-kaapelin irrottaminen ei auttanut (rgb-kaapeli tosin poisti virran alhaalla olevista valoista, ylempi ROG-logo pysyy kuitenkin kirkkaana). Valot kyllä sammuvat kun virtalähteen pistää pois päältä (sekä kortissa olevasta omasta napista), mutta kumpikin vaatisi säätämistä joka kerta kun käynnistän/sammutan koneen. [Huomioitavaa että en puhu noista kahdesta valkoisesta valosta, tiedän kyllä mitä ne tekevät ja miksi ne ovat päällä.]
Mainittavan arvoiset komponentit koneessa ovat R7 3700X, B550 Aorus Elite, Seasonic Focus GX-650(w) sekä tietenkin itse kortti, Asus Strix 2080Ti. Mahdollisesti huomioitavaa, mutta edellinen kortti, Strix 1080, toimi ilman moisia ongelmia, jonka vaihdoin tähän parisen viikkoa sitten.
Ongelmahan ei ole haudanvakava, kyse kun kuitenkin on vain visuaalisesta ongelmasta. Olisihan se kuitenkin ihan mukava tietää missä vika, etenkin kun olen sellainen tyyppi joka pitää jonkin verran jouluvaloista koneessa ja ajattelin jossain vaiheessa myös siirtää kortin pystyasentoon.
Liitetyt kuvat:
Kuva1: Kone päällä, kortin valot päällä, normaalisti toimiva
Kuva2: Kone päällä, kortin valot pois (tahallisesti), normaalisti toimiva
Kuva3: Kone sammunut, kortin valot pysyvät päällä, kaikki kaapelit kiinni kuin myös virta
Kuva4: Kone sammunut, puolet kortin valoista silti päällä jopa sen jälkeen kun PCIe- sekä rgb-kaapelit ovat irti, virta silti päällä
Mainittavan arvoiset komponentit koneessa ovat R7 3700X, B550 Aorus Elite, Seasonic Focus GX-650(w) sekä tietenkin itse kortti, Asus Strix 2080Ti. Mahdollisesti huomioitavaa, mutta edellinen kortti, Strix 1080, toimi ilman moisia ongelmia, jonka vaihdoin tähän parisen viikkoa sitten.
Ongelmahan ei ole haudanvakava, kyse kun kuitenkin on vain visuaalisesta ongelmasta. Olisihan se kuitenkin ihan mukava tietää missä vika, etenkin kun olen sellainen tyyppi joka pitää jonkin verran jouluvaloista koneessa ja ajattelin jossain vaiheessa myös siirtää kortin pystyasentoon.
Liitetyt kuvat:
Kuva1: Kone päällä, kortin valot päällä, normaalisti toimiva
Kuva2: Kone päällä, kortin valot pois (tahallisesti), normaalisti toimiva
Kuva3: Kone sammunut, kortin valot pysyvät päällä, kaikki kaapelit kiinni kuin myös virta
Kuva4: Kone sammunut, puolet kortin valoista silti päällä jopa sen jälkeen kun PCIe- sekä rgb-kaapelit ovat irti, virta silti päällä