NAS:lta kuvaa tietokoneen kautta televisioon

Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Eli otsikon mukainen viritys alkoi kiinnostamaa. NAS-levyltä tarvisi kuva ja ääni streamata televisioon kotiverkon sisällä. Televisiossa on Smart-toiminnot, mutta ei ilmeisesti osaa lukea tiedostoja suoraan NAS:lta. Tai ainakaan itse en kyseistä ominaisuutta löytänyt.

ChromeCast on ilmeisesti yksi vaihtoehto, mutta onko muita ohjelmia tähän käyttöön?

E: Samsungin televisio kysessä, jos sillä on merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
14
NAS-levyltä tarvisi kuva ja ääni streamata televisioon kotiverkon sisällä.
Eikö NASsille saa pystytettyä DLNA-mediaserveriä? Tuollahan se kätevimmin hoituu. Vähän riippuu televisiosta mitä kaikkia tiedostoja ja koodekkeja tajuaa. Ja mitään tietokonettahan siinä välissä ei tarvitse olla, routerin kautta vaan liikenne.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Dlna/upnp serveri vaan päälle.Sampan telkkarien katselusofta on tosin surkea eli kannattaa käyttää tota plexiä(siellä sampan telkkarissa on plex softa).Uusimmat telkkarit pystyy toistamaan hvec:ä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
14
E: Samsungin televisio kysessä, jos sillä on merkitystä.
Dlna/upnp serveri vaan päälle.Sampan telkkarien katselusofta on tosin surkea eli kannattaa käyttää tota plexiä(siellä sampan telkkarissa on plex softa).
Jos haluaa käyttää Plexiä niin tuetut tv-mallit löytyvät tältä listalta:
Which Smart TV models are supported?

Oma televisioni on muutaman vuoden vanha Sony. Sen oma katselusofta (joka tosin ei pyöritä H.265-filuja) on riittänyt omiin vaatimattomiin tarpeisiini enkä ole asentanut Plexiä. Ja katsottava materiaali minulla on reitittimeen kytketyillä usb-tikuilla ja reitittimessä .minidlna-serveri viritettynä toimintaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 637
Sopiva pc telkkarin kylkeen kiinni niin ei tarvi miettiä mikä pyörii ja mikä ei. Jos sitä ei saa siististi telkkarin lähistölle niin Intelin Compute Stick tai vastaava pysyy piilossa, luulisi että sellaisenkin teho riittää median toistoon.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
14
Sopiva pc telkkarin kylkeen kiinni niin ei tarvi miettiä mikä pyörii ja mikä ei.
Itse asiassa minulla on vanha "ylimääräinen" läppäri suhtkoht kiinteästi ollutkin kytkettynä hdmi-kaapelilla televisiooni. Bluetooth-hiiren ja -näppiksen kanssa onnistuu nettisurffailukin sohvalta käsin sujuvammin kuin television omalla kömpelöllä selaimella. Ja tietokoneen Video Playereille tosiaan kelpaa kaikki koodekit.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
En nyt tätä varten ala muuta konetta tohon tarkotukseen hankkimaan. Myöhemmi tarkoitus päivitellä Raspin tilalle joku parempi kone HTPC käyttöön, joka samalla hoitaisi myös NAS:n. Täytyy tota DNLA serveriä tutkia vielä, kiitoksia neuvoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
7
NAS:ia pyörittää Raspberry Pi 3, niin en osaa sano miten hyvin siinä riittää potku.
Mua kiinnostais että minkälainen rakennelma sulla on tossa rpi-nas setissä? Onko paljokin tilaa? Millä ovat kiinni?Erillinen poweri kovoille? Mikä käyttis?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
52
Raspissa oli Open Media Vault käyttöjärjestelmä. Raspiin oli liitetty kaksi ulkosta (2 Tb) kovoa USB-liittimillä, koska muuta liityntämahdollisuutta ei oikeen ole. Kovoissa siis niiden omat powerit.

Open Media Vaultista löyty vielä miniDLNA plug-in, millä tuo toistaminen telkkariinkin toimi halutusti. Raspi tosin tossa käytössä oli aika kovilla ja suoritinkäyttö huiteli ~75 %. Siihen kun laitto SSH:n kautta vaikka updaten kelaamaan raspiin, nii oltii 100 % käytöllä. Tämän johdosta itse siirsin raspin pois tosta käytöstä. Jos DLNA tarvetta ei ole, nii raspi ajaa mielestäni asiansa tossa ihan hyvin. Siirtonopeudet raspilta -> win ja win -> raspi oli molemmat noin 10 Mt/s, eli aika hidasta. Backup käytössä kuitenkin ihan riittävästi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 691
Viestejä
4 189 188
Jäsenet
70 783
Uusin jäsen
tolvmaister

Hinta.fi

Ylös Bottom