Nappikuulokkeiden tulpat?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tilasin omiin kuulokkeisiin Complyn tulppia ja hyvältähän ne vaikuttaa. Netin/omien sivujensa mukaan kuitenkaan ne ei kauaa kestä ja on kohtuu kalliita. Käyttääkö porukka täällä nappikuulokkeita joillain erikois kärjillä ja jos käyttää niin mitkä on osottautuneet parhaaksi? Syy miksi näitä lähdin vaihtamaan oli se, että on mukavemmat korvissa käyttää pitkiä aikoja ja eristää ulkopuoliset äänet paremmin pois. Kiinnostaisi kuitekin muutkin vaihtoehdot jos joku on näihin enemmän perehtynyt. Vaihtoehtoja tuntuu riittävän. Olen kyllä miettinyt, että jossain vaiheessa teettäisin korvakäytävän mukaan tulpat.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
71
En ole vielä mieleisiä tulppia löytänyt. Mulla ongelma on noissa lyhytkärsäisissä malleissa, pitäisi olla pitkä tulppa tai muuten jämäkkä, että pysyy korvassa. Silikoninen kuusitulppa oli hyvä korvassa, mutta tuntui muuttavan ääntä, koska sen kanssa syntyi "äänitunneli".Kiinan foameja olen käytellyt, mutta niiden ikä on aika lyhyt. Foameja paremmaksi olen todennut modatun mallin, missä sellaisen kumilärpäketulpan alle tungetaan foami.

Vanhojen Shuren kanssa en juuri tulppia miettinyt, koska niissä oli pitkä kärsä. Pysyi päässä ja vaimennus oli hyvä. Olenkin vakavasti harkinnut, josko palaisi Shure:n käyttäjäksi ja jättäisi nämä muka parempi soundiset kiinan kuulokkeet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
En ole vielä mieleisiä tulppia löytänyt. Mulla ongelma on noissa lyhytkärsäisissä malleissa, pitäisi olla pitkä tulppa tai muuten jämäkkä, että pysyy korvassa. Silikoninen kuusitulppa oli hyvä korvassa, mutta tuntui muuttavan ääntä, koska sen kanssa syntyi "äänitunneli".Kiinan foameja olen käytellyt, mutta niiden ikä on aika lyhyt. Foameja paremmaksi olen todennut modatun mallin, missä sellaisen kumilärpäketulpan alle tungetaan foami.

Vanhojen Shuren kanssa en juuri tulppia miettinyt, koska niissä oli pitkä kärsä. Pysyi päässä ja vaimennus oli hyvä. Olenkin vakavasti harkinnut, josko palaisi Shure:n käyttäjäksi ja jättäisi nämä muka parempi soundiset kiinan kuulokkeet.
Symbio Eartips by MandarinEs | tuollaiset tuli googletellassa vastaan. Voisi kuvitella olevan melkolailla parhaat ominaisuuksiltaan.

Olen kanssa miettinyt shurejen ostoa kun niistäkin saisi langattomat, mutta harmillisesti niissä on kohtuullisen pieni akku kun en kuitenkaan liikkuisi pahemmin ne päässä niin ei häiritsisi vaikka olisi isompi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mä aattelin tilata noita Symbioita seuraavaksi. Vaikea noista kai pistää paremmaksi ja complyihin verrattuna paljon halvemmat, mutta kestävämmät.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kokeilen näitä Galaxy Budsien kanssa. Toivottavasti on riittävän suuret. Amazon.co.uk arvosteluissa joku kehui, että toimisi vielä jopa latausboksin kanssa (joka taas huolettaa hieman, sillä korvaani riittävän suuri ollee liian suuri ko. häkkyrään). Saapa nähdä...

SpinFit CP360-LM Replacement Silicone Eartips - Medium/Large - hifiheadphones.co.uk
Pakko kommentoida omaa viestiä, että kannatti kokeilla. Suurin (L) on omaan korvaani pienellä asettelulla hyvä. Aluksi tuntui, että ei, liian pienet ovat. Mutta tosiaan hieman asettelulla saa toimimaan todella hyvin. Äänen taso parani huomattavasti. Todella hyvä yhdistelmä Galaxy Budsien kanssa, ja onneksi ko. kuulokkeet toimivat niinkin vanhan puhelimen kuin S7:n kanssa. Parasta on, että lataus toimii ilman kikkailua, toisin kuin omien virityksieni kanssa.

Nyt kun vielä Wearable ja itse Budsien ohjelmisto sai päivtykset, moni pieni ongelma on kadonnut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Tilasin eilen aikaisemmin mainitsemani symbion tulpat vaikkei varsinaisesti noissa complyissäkään vikaa ollut. Luultavasti teetätän seuraavaksi korvakäytävän mukaan ihan mielenkiinnosta. Shureen kun niitä ainakin saa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Aika kuollut ketju, mutta kysytään silti. Onko kenelläkään ehdotusta suurempiin tulppiin Samsung Galaxy Buds Pro -kuulokkeille. Mukana tulevat Samsungin omat suurimmat ovat taas naurettavan pienet. Miksi oi miksi niitä kokoja ei voi olla suurempia...

Kokeilin Galaxy Budseihin (siis ensimmäinen versio) em. ostetut SpinFit CP360 nappuloita, ne saa runtattua tukevasti Pro-versioon, mutta aivan kuin ei riittäisi kunnolla sekään. Antaa kuitenkin jo merkkejä siitä, kuinka hyvä ääni näissä kuulokkeissa on, kunhan sopivat nappulat löytyy. Jos löytyy.

Yritin kysyä asiaa suoraan valmistajan sivujen lomakkeella, mutta ei millään lähde lomake eteenpäin (tuli mieleen meidän huonosti toimivat nettisivut -ketju). Kysynpä siis täältä, mutta en jää pidättelemään hengitystä.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
78
Onko kenelläkään ehdotusta suurempiin tulppiin Samsung Galaxy Buds Pro -kuulokkeille. Mukana tulevat Samsungin omat suurimmat ovat taas naurettavan pienet. Miksi oi miksi niitä kokoja ei voi olla suurempia...
Pro:t on ainakin omiin korviin yksinkertaisesti vain huonosti muotoillut, ei uppoa tarpeaksi syvälle korvaan, liian bulkit, niin kuin tästä kuvasta näkee. Kokeilin kaikenlaisia tulppia mitä kaapeista löytyy, ainoa tapa millä noi sai pysymään päässä oli, pipo päähän, mutta silti tuntuivat epämukavilta päässä, eli tuskin ainakaan itselle millään tulpilla tuo asia korjautuisi. Muutenkin pidän alkuperäisten Budsien ääniprofiilistä enemmän ja ne ovat mukavat korvissa, joten nämä Pro:t oli itelle ainakin iso pettymys. Rtings Buds vs Buds Pro.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kieltämättä tuo "pullistuma" on suorastaan outo. Tarvittu tilaa johonkin, ei ole viitsitty pullistuttaa nappeja ulospäin? Tai jotain.

Itse olen kyllä tyytyväinen. Kuten sanottu, Samsungin omilla kumeilla en tee yhtään mitään, ne ovat liian pienet yksinkertaisesti. Tarvitsin paremmat ja suuremmat jo ensimmäisten Budsien kanssa, nuo em. kerrotut. Kuten kerroin, sain ne paikalleen tiukasti Pro kuulokkeisiin, ja ääni on hyvä. Ainoa mikä on, että on pienestä kiinni, että ne vaihtaa asentoa korvassa, jolloin basso luonnollisesti käy vaimeammaksi. Tosin aika kovaa saa ravistella päätä, mutta selkeä muutos tapahtuu. Mutta on todella pienestä kiinni nyt... Täytynee ostaa em. kuminappuloiden XL-koko, jos se toisi tarvittavan avun. Näin siis minulla, harmi ettei sinulla ole tällaisesta apua. Nämä ovat aina todella subjektiivisia juttuja. Olen enemmän kuin tyytyväinen itse kuulokkeisiin, näiden itse kuulokkeiden kumien kanssa tappelu on tuttua juttua jo vuosien ajan. Olenpa joutunut kerran värkkäämään toimivat kumit kahden eri valmistajan nappuloista kokoamalla.

Ainoa mihin softassa en ollut tyytyväinen, ettei äänensäätöjä softassa ollut riittävästi. Onneksi SoundAssistant korjaa nuo puutteet.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Jos ihan optimaalliset haluaa niin valuista tehdyt auttaa. Ite vuoden päivittäin käyttänyt sellaisia ja tulen aina jatkossakin käyttämään. Sen jälkeen kun valuja käyttänyt niin hankalaa tottua muihin. Ainoa harmi tuossa on se, että noi maksaa noin 150€ ja sopii yleensä vaan niihin kuulokkeisiin joihin ne on tehdyt.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Kuten sanottu, Samsungin omilla kumeilla en tee yhtään mitään, ne ovat liian pienet yksinkertaisesti. Tarvitsin paremmat ja suuremmat jo ensimmäisten Budsien kanssa, nuo em. kerrotut. Kuten kerroin, sain ne paikalleen tiukasti Pro kuulokkeisiin, ja ääni on hyvä. Ainoa mikä on, että on pienestä kiinni, että ne vaihtaa asentoa korvassa, jolloin basso luonnollisesti käy vaimeammaksi.
Vihdoin sain Amazonilta SpinFit C360:n XL-kokoiset tulpat. Oli kyllä Amazon.comissa ihme sähläystä. Tein lopulta toisen tilauksen Amazon.jp:stä josta kumit pölähti muutamassa päivässä paikalle (Amazon.comin tilauskin on vihdoin edennyt mutta matkalla).

Kunhan saa taisteltua nuo kumit paikalle Buds Pro-kuulokkeisiin (tiukkaa on), niin nyt on hyvät. :giggle: Ei enää väliä että on tarkasti asetettu, aina kuuluu tasaisen hyvin. Kuten arvelin, pirun pienestä kiinni. L-koko ko. nappuloista melkein riitti, mutta johtuen tuosta Buds Pro:n pullistumasta, L-nappulat eivät kunnolla riittäneet asettumaan tiivisti jättikorvakäytäviini. XL:t on sopivat. :tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 343
Viestejä
4 157 885
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom