Näppäimistö modi (kiinteä kaapeli pois ja USB-C tilalle)

Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
15
Ostin Steelseriesin Apex Pro TKL näppäimistön. Näppäimistössä on paksu kiinteä kaapeli ja netistä löytyi ohjeet tämän kiertämiseen:
Reddit - Dive into anything

Pitkään aikaan en ole kolvia kädessä pitänyt, mutta ajattelin yrittää tätä modia tehdä, eli kuvanmukainen kaapeli pitäisi tehdä:

kaapeli.JPG


- 3D-printattu alusta naaras USB-C liittimelle löytyy

Kysymyksiä:
1) Onko jotain huomioitavaa USB-C liittimen ostossa?
2) Ilmeisesti ylempi liitin on 5-pin JST?
3) Onko kaapeleilla väliä (suojaus / paksuus?)
4) Onko suositella liikettä, mistä nämä kannattaisi ostaa sopuhintaan, Googlettamisella en ainakaan Suomesta löytänyt

Kiitos avusta!
 
Liittynyt
28.10.2023
Viestejä
81
Mulla on kasa näitä usb c liittimiä ja voin vaikka joululahjana laittaa yhden kirjeen hinnalla jos et Turusta voi noutaa, sillä ehdolla että selvität täytyykö tohon juottaa jotain vastusta tms. (pitäisi löytyä täältä) ja dokumentoit projektia lisää tänne. Tähän täytyy myös kai juottaa 5.1k vastus joka on sen verran mikroskooppinen (0402) että voin sen suorittaa jos et välttämättä itse halua. Löytyy näitäkin. Varmista. Katkaise se vanha piuha ja käytä sitä tohon JST päähän? Multa löytyy vain 2.5mm JST liittimen nuppeja ja toi taitaa olla 1.25mm. Kiinasta nämä taitaa joutua tilaamaan ja aikaa menee se 1-2kk useimmiten..

IMG20231215075705.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
15
Mulla on kasa näitä usb c liittimiä ja voin vaikka joululahjana laittaa yhden kirjeen hinnalla jos et Turusta voi noutaa, sillä ehdolla että selvität täytyykö tohon juottaa jotain vastusta tms. (pitäisi löytyä täältä) ja dokumentoit projektia lisää tänne. Tähän täytyy myös kai juottaa 5.1k vastus joka on sen verran mikroskooppinen (0402) että voin sen suorittaa jos et välttämättä itse halua. Löytyy näitäkin. Varmista. Katkaise se vanha piuha ja käytä sitä tohon JST päähän? Multa löytyy vain 2.5mm JST liittimen nuppeja ja toi taitaa olla 1.25mm. Kiinasta nämä taitaa joutua tilaamaan ja aikaa menee se 1-2kk useimmiten..

Kiitos vastauksesta. Tekisin ehkä tuon ohjeen mukaisesti, niin näppäimistöön ei tule pysyviä muutoksia ja sen voisi tarvittaessa palauttaa normaaliksi. Selvitän tuon, että tarvitseeko sinne vastusta.
 
Liittynyt
28.10.2023
Viestejä
81
Kiitos vastauksesta. Tekisin ehkä tuon ohjeen mukaisesti, niin näppäimistöön ei tule pysyviä muutoksia ja sen voisi tarvittaessa palauttaa normaaliksi. Selvitän tuon, että tarvitseeko sinne vastusta.
Voihan sen piuhan katkaista monesti tai vaikka tilata uusia nuppeja vanhaan malliin ja tehdä toinen johto. Tiedän fiiliksen mutta kuukauden parin venaaminen siihen että saa suhteellisen abstraktin "originaalin" tilan säilytettyä ei kokemuksen perusteella kannata. Ne liittimet voi myös avata mutta se on aika nypläämistä. Tosin parissa kuukaudessa senkin ehkä suorittaa. Oon suhteellisen varma että se 5.1k vastus on oikea ja tarpeellinen.
 
Liittynyt
28.10.2023
Viestejä
81
Laita 3-5e vaikka tohon techbbs nimeämään rahankeräykseen ja YV osoitetiedot niin koitan saada huomenna postiin.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 129
Viestejä
4 212 915
Jäsenet
71 009
Uusin jäsen
S0mpa

Hinta.fi

Ylös Bottom