Olen kasaamassa pelikonetta lapsille. Edellisestä itse kasaamasta koneesta aikaa alkaa olla lähempänä 15 vuotta eikä ole tullut hirveästi seurailtua komponenttien kehitystä tänä aikana muuta kuin nyt viimeisen kuukauden ajan kun koneprojektia olen suunnitellut, mutta sepä siitä ja alkulätinöistä. Kokoonpanon olen lyönyt melkein lukkoon. Se tulee olemaan aikalailla samanlainen kuin tuon Jimm's Gamer Fox 1660 Ti eli:
Prosessori: AMD Ryzen 5 3600, 3.6/4.2 GHz
Emolevy: ASUS PRIME B450-PLUS
Näytönohjain: ASUS NVIDIA GeForce 1660 Ti, 6GB GDDR6
Keskusmuisti: Kingston 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz
Massamuisti: Intel 660P, 512GB M.2 NVMe SSD
Kysymys koskee tuota emolevyä. Kannattaako sijoittaa 90€ lisää ja ostaa emo+cpu+muisti-bundle, jossa on mukana ASUS PRIME X570-P -emolevy? Käsittääkseni tuossa X570-P:ssä on uudempi gen4 PCIe -väylä ja se varmaan auttaa, jos koneeseen joskus meinaa päivittää parempaa näytönohjainta? CPU kanta kummassakin on sama AM4, mutta olisiko tuo X570-P "tykimpi", jos siihen joskus iskisi kiinni Ryzen 7 prossun?
Keskustelua kyseisistä emolevyistä täällä on varmasti ollut, mutta en nyt pikaisella selailulla löytänyt. Vinkatkaa vaikka linkeillä hyviin viestiketjuihin aiheesta.
Prosessori: AMD Ryzen 5 3600, 3.6/4.2 GHz
Emolevy: ASUS PRIME B450-PLUS
Näytönohjain: ASUS NVIDIA GeForce 1660 Ti, 6GB GDDR6
Keskusmuisti: Kingston 16GB (2 x 8GB) DDR4 3200MHz
Massamuisti: Intel 660P, 512GB M.2 NVMe SSD
Kysymys koskee tuota emolevyä. Kannattaako sijoittaa 90€ lisää ja ostaa emo+cpu+muisti-bundle, jossa on mukana ASUS PRIME X570-P -emolevy? Käsittääkseni tuossa X570-P:ssä on uudempi gen4 PCIe -väylä ja se varmaan auttaa, jos koneeseen joskus meinaa päivittää parempaa näytönohjainta? CPU kanta kummassakin on sama AM4, mutta olisiko tuo X570-P "tykimpi", jos siihen joskus iskisi kiinni Ryzen 7 prossun?
Keskustelua kyseisistä emolevyistä täällä on varmasti ollut, mutta en nyt pikaisella selailulla löytänyt. Vinkatkaa vaikka linkeillä hyviin viestiketjuihin aiheesta.