Muutama peli jäätyy, jollei "windows 8-yhteensopivuustila" ole käytössä.

Elikkäs tuollainen ongelma alkanut lähiaikoina. Useimmiten tästä kärsii Marvel Rivals ja PUBG. Näiden lisäksi olen pelannut FF7 rebirth, Lies of P ja Wukong yhteensä noin 50h ja näissä peleissä ei kertaakaan ole tullut mitään pätkimistä/jäätymistä.

Eli peli pysähtyy kokonaan. Äänet alkaa surisemaan ja välillä koko kone menee jumiin ja ei reagoi mihinkään paitsi kotelon reset-nappiin. Tästä saattaa selvitä jos ehtii samalla sekunilla painaa windows-näppäintä kun tuo jäätyminen tulee. Sitten peli keräilee hetken itseään, mutta palautuu normaalisti taas vähäksi aikaa. Marvel Rivals tekee tätä noin 5-10min välein. Pubg vähän harvemmin.

MUTTA! Jos laitan käynnistystiedoston ominaisuuksista Windows 8 yhteensopivuustilan päälle kaikki toimii normaalisti ilman mitään ongelmia. Ainut ongelma tässä on se, että pelien suorityskyky laskee dramaattisesti.

Mitä olen tehnyt: Puhdas windows asennus, pelien asennus eri SSD levylle, XMP pois, kaikki uusimmat ajurit (näyttis,bios,piirisarja yms.), memtest, cpu ja gpu stressitestit, windows valvonta. Ja missään näissä ei mitään ei ole ilmaantunut ongelmia.

Alkaa vähän ideat loppua. Ja outoa että alkanut noin 3vko sitten "yllättäen" vaikka mitään muutoksia koneeseen en ole tehnyt. Koneena siis 5700x3D, 32GbRam, RTX 4080.

Edit: Yksi asia mitä olen pyöritellyt mielessä, niin näissä peleissä on toki joku Anti-cheat systeemi, voisiko sillä olla jotain tekemistä asian kanssa?

Statistiikka

Viestiketjuista
266 457
Jäsenet
75 836
Uusin jäsen
roskamoska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom