Musan tekijät, löytyykö ketään?

Liittynyt
31.01.2024
Viestejä
2
Moi kaikki!

DJ Timppa vinkkasi mulle näitä foorumeita, joilla voi jakaa omaa musaa.

Teen elektronista musiikkia laidasta laitaan, pääasiassa tanssittavaa sellaista.

Viime vuosina olen kiteyttänyt soundini termillä UG EDM. Alta löytyy tuore mixini, jolla esittelen tätä soundia.


Jos haluat sukeltaa syvemmälle musiikkini maailmaan, tässä Spotifyni.

 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Omien projektien välissä tulee tehtyä lähinnä huvin vuoksi cover-versioita itselle merkityksellisten pelien musiikeista. Aiemmin käsittelyssä on olleet mm. Xenoblade Chronicles 2, Mass Effect sekä Trails in the Sky, mutta nyt mentiin ajassa kauemmas, omaan lapsuuteen ja SNES-aikakaudelle.

Secret of Manan löysin muistaakseni vasta muutama vuosi julkaisunsa jälkeen, mutta yhtä kaikki siitä muodostui yksi lemppareista tuon aikakauden peleistä. Se oli omituinen ja erilainen, ja ehkä sen takia se jäi mieleen niin hyvin. Tässä kyseisen pelin pääteema 'Fear of the Heavens', pääosin orkesterisoittimille arrattuna.

 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
82


Tämän postasinkin jo tuonne kitaraketjuun, mutta tämä lienee melkeinpä oikeampi paikka tälle.
Eli tollasta synthwave tyylistä musaa tässä värkkäillyt ja muutama muu biisi myös siis työn alla ja tarkoitus saada tässä kevään aikana ainakin jotain lisää pihalle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Laitetaas taasen esille, kun tullut tehtyä kolmekin uutta biisiä kohtuu lyhyeen aikajänteeseen (verraten viimeiseen kymmeneen vuoteen...):
ja tänään vielä syntyi tällainen:

Home ja World is Gone itselle vähän epätyypillisempää chilliä menoa ja sitten Child on taas perus D&B paukutus :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Mistä voisi kysellä miten joku biisi soitetaan kitaralla? En löytänyt ainakaan Facesta näin pikaisesti sellaista ryhmää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
2 369
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
8
Sävelsin ja sovitin meidän bändille "Voima" biisin joka lopulta löysi lopullisen muotonsa ja sanoituksensa tsemppi biisin muodossa kaverin vaimolle jolla oli aikanaan terveyden kanssa pahoja haasteita. Tarjolla liveversio kun ei olla vielä päästy studioon asti.
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
75
Tämä saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta löytyykö mitään ilmaista musanteko ohjelmaa?. Vaimoa kiinnostaisi kokeilla tehdä niin yksinkertaisuus plussaa.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
450
Tämä saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta löytyykö mitään ilmaista musanteko ohjelmaa?. Vaimoa kiinnostaisi kokeilla tehdä niin yksinkertaisuus plussaa.
Minkälaiseen käyttötarkoitukseen / minkälaisia ominaisuuksia ohjelmalta kaivataan? Esim reaper on ilmainen daw
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
75
Minkälaiseen käyttötarkoitukseen / minkälaisia ominaisuuksia ohjelmalta kaivataan? Esim reaper on ilmainen daw
Itse olen aivan täys lapanen näissä asioissa, mutta jos nyt oikein ymmärsin niin dance/transe tyylistä olisi tekemässä/kokeilemassa. Jos nyt yhtään avaa tarpeita?
 
Liittynyt
25.04.2017
Viestejä
2 467
Tämä saattaa mennä vähän ohi aiheen, mutta löytyykö mitään ilmaista musanteko ohjelmaa?. Vaimoa kiinnostaisi kokeilla tehdä niin yksinkertaisuus plussaa.
Aidosti ilmaisia perukäyttöön on moniakin. Toisin kuin Thebe sanoi, Reaper ei ole laillisesti ilmainen kuin demokäytössä jonkin aikaa. Se vain ei mene lukkoon, vaikka käyttöä jatkaisikin.

MUTTA sellaisen henkilön, joka ei ole digitaalista audiotyöasemaa ikinä käyttänytkään, ei pidä näiden ohjelmistojen Linuxiin, eli Reaperiin, sekaantua. Jos haluaa välttää turhaa turhautumista, on syytä aloittaa sellaisella, jossa on vähän jäykempi työnkulku ja pakasta vedettynä modernit ominaisuudet virtuaalisoitintyöskentelyä ajatellen. Eli, ei muuta kuin "Best free DAW for a beginner" Googleen, ja tuloksia tulee aika paljon. Sieltä sitten yksinkertaisimmaksi kehuttua katselemaan, ehkä. Ainakin niin pääsee alkuun.

FL Studio olisi varmaan paras hänelle haluttu tyylilaji huomioiden, mutta se ei ole ilmainen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Itse olen aivan täys lapanen näissä asioissa, mutta jos nyt oikein ymmärsin niin dance/transe tyylistä olisi tekemässä/kokeilemassa. Jos nyt yhtään avaa tarpeita?
Reaper on ilmainen 60 päivää, mutta sen jälkeen se on 60 euroa. Toki sen voi skipata halutessaan, mutta oikeasti siitä pitäisi sitten maksaa.


Ei ilmainen, mutta tuolla satasen setillä pääsee alkuun hyvin ja se sisältää syntikkaa, efektiä ym. Bitwig on muutenkin erilaiseen konemusiikkiin mielestäni paremmin soveltuva kuin Reaper. Molemmat mainitut ovat siis äänityssoftia, jotka sisältävät omat laitteensa ja tapansa tehdä musiikkia. FL Studio myös mainittu. Sopii varmasti myös.

Kaikkiin näihin löytyy sekä ilmaisia että maksullisia tutoriaaleja. Kannattaa siis rauhassa katsella niitä ja noita äänityssoftia voi myös testailla.
 
Liittynyt
24.10.2022
Viestejä
75
Reaper on ilmainen 60 päivää, mutta sen jälkeen se on 60 euroa. Toki sen voi skipata halutessaan, mutta oikeasti siitä pitäisi sitten maksaa.


Ei ilmainen, mutta tuolla satasen setillä pääsee alkuun hyvin ja se sisältää syntikkaa, efektiä ym. Bitwig on muutenkin erilaiseen konemusiikkiin mielestäni paremmin soveltuva kuin Reaper. Molemmat mainitut ovat siis äänityssoftia, jotka sisältävät omat laitteensa ja tapansa tehdä musiikkia. FL Studio myös mainittu. Sopii varmasti myös.

Kaikkiin näihin löytyy sekä ilmaisia että maksullisia tutoriaaleja. Kannattaa siis rauhassa katsella niitä ja noita äänityssoftia voi myös testailla.
Täytyy siis vaimoa vielä kuulustella asian suhteen, ja pitää asia hautumassa. Kiitoksia vastauksis ja neuvoista.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Aidosti ilmainen on Cakewalk. Ei ihan paras tuohon tyylilajiin mutta selkeä ja tuolla pääsee jo melko pitkälle. Aiheen opiskeluun erinomainen koska perusvarustelu ei vedä päätä pyörälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Täytyy siis vaimoa vielä kuulustella asian suhteen, ja pitää asia hautumassa. Kiitoksia vastauksis ja neuvoista.
Ja jos sattuu Applen tietokone löytymään niin toki Garage Band on myös ilmainen ja sillä päässee ainakin alkuun. Sitten myöhemmin tuon voi halutessaan upgreidata muutamalla satasella (kertamaksu) Logic Pro:hon, joka on sitten jo ihan ammattilaistason DAW.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Presonus Studio One on ainakin simppeli ja käyttäjälle ystävällinen, esim. vaikka drag and drop ominaisuuden vuoksi.

Kuukaudeksi vaikkakin studio one+ ja kokeilee. Sitten voikin ostaa artist version.

Se mikä daweissa maksaa on myös lisäsisältö. Kannattaa tutkia mitä tulee mukana.

Rahaahan näihin saa menemään todella paljon jos haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632


Tämän postasinkin jo tuonne kitaraketjuun, mutta tämä lienee melkeinpä oikeampi paikka tälle.
Eli tollasta synthwave tyylistä musaa tässä värkkäillyt ja muutama muu biisi myös siis työn alla ja tarkoitus saada tässä kevään aikana ainakin jotain lisää pihalle.
Vähän samanlaisissa maisemissa liikutaan tässäkin, eli dance/synthwave/EDM-musaa metallisilla mausteilla. Tänään julkaistu biisi, jolle on tulossa myöhemmin jatkoa ainakin EP:n verran. Taisteluparini on siis säveltänyt synapohjat, joihin itse olen soittanut kitarat ja bassot sekä miksannut paketin yhteen. Viimeisen silauksen masteroinnillaan tähän on antanut mm. Turmion Kätilöistä ja Tarotista tuttu Janne Tolsa.



Itse on tullut kuunneltua samantyyppistä musaa viimeaikoina paljonkin, mm. Carpenter Brut, Dance With The Dead ja Perturbator ovat olleet soittolistalla. Tuo projekti syntyi vähän "vahingossa" sivutuotteena, mutta mukavaa hommaa ja tässä kyllä oppii paljon todella erityylisestä musiikinteosta mihin aiemmin on tottunut enimmäkseen rockin ja metallin parissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Eka biisi tehty orkesterille:

Itse sävellys oli nopea veto mutta aikaa kului taistellessa Doricon kanssa sekä EWQL Opuksen kanssa expression mapseja rakennellen

RAM kulutus Doricossa kyseisellä n. 30GB :D

1710529213235.png
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
@Ad_Astra Hieno!

Hyvä rammin kulutus tosiaan jo tuossa. :D

Muistelisin jotenkin, että sinullakin kotiäänityksissä oli alunperin enemmänkin kitarahommat mielessä? Hauskoja nämä, että minne sitä toisinaan päätyy. Itse rupesin 4 vuotta sitten kotona, että metalliahan sitä tehdään ja olenkin päätynyt lähinnä erilaisia elektronisia systeemejä räpläämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
@Ad_Astra Hieno!

Hyvä rammin kulutus tosiaan jo tuossa. :D

Muistelisin jotenkin, että sinullakin kotiäänityksissä oli alunperin enemmänkin kitarahommat mielessä? Hauskoja nämä, että minne sitä toisinaan päätyy. Itse rupesin 4 vuotta sitten kotona, että metalliahan sitä tehdään ja olenkin päätynyt lähinnä erilaisia elektronisia systeemejä räpläämään.
Joo, noi isot samplerijutut vie ihan pirusti muistia. Siitä syystä tuolla alan foorumeilla yleensä se minimi on 64gb ja mieluiten 128gb. Pitää seuraaviin koittaa vähän järkevämmin muodostella noita, kun soundit vähän sekaisin. Tässä käytin keyswitchejä artikulointeihin, mutta toinen tapa olisi käyttää kanavan vaihtoja.
Ja tietysti MAX samplejen tilalle pitäisi latailla LITE samplet.

EWQL Hollywood Orchestran lataamiispaketti oli 930gb kokoinen paketti, josta pelkät jouset veivät n. 500gb.

Just viikko sitten kasasin uuden koneen ja ajattelin että 32gb muistia riittää. Tai lähinnä arvoin että uusi power vai 64gb muistia, joten päädyin uuteen poweriin.

EDIT: Ja joo, kitara/hevihommissa aina menty.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Joo, noi isot samplerijutut vie ihan pirusti muistia. Siitä syystä tuolla alan foorumeilla yleensä se minimi on 64gb ja mieluiten 128gb. Pitää seuraaviin koittaa vähän järkevämmin muodostella noita, kun soundit vähän sekaisin. Tässä käytin keyswitchejä artikulointeihin, mutta toinen tapa olisi käyttää kanavan vaihtoja.
Ja tietysti MAX samplejen tilalle pitäisi latailla LITE samplet.

EWQL Hollywood Orchestran lataamiispaketti oli 930gb kokoinen paketti, josta pelkät jouset veivät n. 500gb.

Just viikko sitten kasasin uuden koneen ja ajattelin että 32gb muistia riittää. Tai lähinnä arvoin että uusi power vai 64gb muistia, joten päädyin uuteen poweriin.

EDIT: Ja joo, kitara/hevihommissa aina menty.
Melko villejä on nuo kokoluokat kyllä. Itse satunnaisesti teen jotain hybridi orkkuja esim. Pigmentsillä ja Spitfiren ilmaisilla niin niihin riittää 32gb hyvin. Esim alla oleva on muistaakseni tehty Spitfiren ilmaisilla ja jotain Pigmentsiä siellä on.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Melko villejä on nuo kokoluokat kyllä. Itse satunnaisesti teen jotain hybridi orkkuja esim. Pigmentsillä ja Spitfiren ilmaisilla niin niihin riittää 32gb hyvin. Esim alla oleva on muistaakseni tehty Spitfiren ilmaisilla ja jotain Pigmentsiä siellä on.

Joo, siis noissa normihommissa kun Studio Onessa on EZdrummer 3, Modo bass, kymmenen kitararaitaa (joista jokaisessa Amplitube5/TH-U/Softube/Nembrini), joka raidalla EQ:t, kaiut ja muut tarvittavat kilkkeet ja sitten liuta softasynia (Arturia yms)
niin vanhallakaan koneella ei tullut rajat vastaan ollenkaan.

Ne on lähinnä legato -artikulaatiot mitkä vetää koneen kyykkyyn.

Mutta jatketaan harjoituksia opitmointiin :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Ja tässä seuraava. Sävellyksenä hieman vanhempi. Pari kk takaperin katselin Liam Neesonin leffan The Land of Saints And Sinners ja jotenkin jäi irkkumelodiat päähän,
josta tän sitten tein. Biisin työnimikin "irkkumelodia" :D

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Paljonko teillä muuten mennyt rahaakin fyysisiin ja virtuaalisiin vermeisiin? Itse aloin omalla kohdalla miettimään mutten uskaltanut kauheasti laskea

Toki nyt tavaraansa tulee jotain menee mutta tällä hetkellä olevissa kiinni?

Pitääpä laittaa exceliin itselle kuitenkin.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Paljonko teillä muuten mennyt rahaakin fyysisiin ja virtuaalisiin vermeisiin? Itse aloin omalla kohdalla miettimään mutten uskaltanut kauheasti laskea

Toki nyt tavaraansa tulee jotain menee mutta tällä hetkellä olevissa kiinni?

Pitääpä laittaa exceliin itselle kuitenkin.
Meneehän sitä rahaa ja välillä tullut tehtyä hutiostoksia, mutta ei niihin maailma kaadu ja siitäkin oppii.

Minulla maksoi monitorit noin 800 euroa eli Kali Audion In5. Aiemmin oli Scarlet 2i2, mutta nyt Audientin mk2 id14. 200e maksoi Audient. Softissa yksittäinen ostos eli daw ollut kallein. Tosin Bitwig Studion sai kätevästi kuukausimaksulla. Noin 400 euroa yhteensä hintaa sillä. Softasyniin ja plugareihin mennyt ehkä 500e. Tietokoneessa kai se noin 2000e kiinni. Muutamia kuulokkeita, joissa kiinni noin 300e. Midikiippari taisi maksaa noin 200e. Sen uusin tänä vuonna ehkä Arturian 61 keys malliin. Olikohan semmonen joku 500e. Siitä saattaa olla uusikin versio tulossa.

Tänä vuonna muutama hardwaresyna ja mitä nyt tulee vastaan. Ei enää tule niin impulsiivisesti ostettua kuin alussa. Välillä hauska jotain. En ala järkeistämään liikaa. Jos tekee kovasti mieli, jääkaapissa ruokaa ja muut velvollisuudet täytetty niin miksipä ei jotain uutta lelua iloksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
@Rokkijani Näinhän se on. Vähän laittelin exceliin jotain jo. Siellä alkoi ilman mitään kitaravermeitä jo nousemaan aika hyvin.

Hankalaa laskea kun jotain hankkinut upgrade polkuja jolloin vähemmän maksanut kait. Tai niin ainakin uskottelee itselleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Tästä tämmöinen minilyhyt pätkä. Tämmöistä toiminnallista kauhu -juttua. Ehkä. Hauska kokeilla näitä. Tuo on siis tehty Steinberg Dorico 5 -> NotePerformer 4 ja NotePerformerin Play Enginellä vedetty Steinberg Iconica Sketchin läpi.


Tässä itse sävellys nuotteina

1711261442543.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
383
Hmm, mitähän sitä ois menny musahommiin rahaa.. melko vähän loppujen lopuksi, semmosta pikku puuhastelua meikäläisellä nämä musajutut.

Kitarat on ollu jollain lailla hajanaisia/pikkuvikaisia, korkeintaan 200€ vehkeitä, jotka oon sitte korjannut itse kuntoon. Samoin vahvarit ja efektipedaalit on ollu ilmaisia taimuutaman kympin vehkeitä, jotenki hajanaisia jotka sitte vaan fixannu. Kitarakaappi itse tehty ku löysin hyvät Celestionin retro elementit siihen, liekö maksanut paria kymppiä enempää ne. Vähä vaneria yms tarpeita lisäksi ja rokrok.

Tascam 122mkii USB interfacen taisin kaverilta ostaa 50€ joskus 10v sitten. Reaperin se halvempi lisenssi jotain 70€. Pikkumonitorit, Edifier MR4:set telineiden kans reilu 100€. Kaikki käytössä olevat daw-plugarit on ilmaisia. Pariin niistä taisin tehdä kympin lahjoituksen.

Tietokone oli kalliimpi, 1500€, mut sitä ei varsinaisesti ole tähän musahommaan ostettu vaan 3d-mallintamista varten.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
143
Ei kyllä taida uskaltaa tarkasti laskea mitä on mennyt rahaa... Mac mini M2 Pro jo yksistään 2k€, kitaroita 10kpl hinnoiltaan 3-900€ (suurempi osa kuitenkin <200€), Midikiipparit (arturia keystep 37 ja Kontroll S61 mk2) yhteensä 500€, rautasynat&rumpukoneet jonkun 2k€, Presonus studiolive 16.0.2 900€ ja sitten studion infraan (standit, räkit, pöytä, johdot) uponnut kanssa ainakin yksi kiloeuro... Ja tietenkin softa oma juttunsa, kun Fl-studio all plugins, Komplete ultimate etc. löytyy...

Voin kyllä ihan suoraan tunnustaa, että eihän tässä mitään järkeä ole näin amatööritasolla käyttää noin paljon rahaa laitteisiin... Mutta tuo studion rakentaminen on osaltaan oma harrastus ja sen virittely on vähän turhankin hauskaa touhua (meinaa itse musiikin tekeminen unohtua) ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Joo ei oikein. Mä sain jotain tämmöstä aikaan.

Kitarat arvo/arvio 7500€
PC romppeineen (näyttä, kajarit, audio interface ym) 2500€ (just ostetut sekä uusien hinta)
Midi keyboard, 459€.
Softat näyttäisi n. 6500€

Softat vähän vaikeita kun monet mennyt upgrade myötä, jolloin hinta ehkä uuteen verraten joku 3/4 tai 4/5. Todenmukaisempi ehkä hiven alle 5000€.

Kitarat myös vaikea arvioida, kun jos vain tuijottaa reverbin pyyntejä, niin Jemit pelkästään 8000€, mutta laitoin maltillisesti 2500€/nenä
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Hyvin on kyllä softiin menny rahaa siellä. :D Vissiin ne isot kirjastot maksaa. Softasynat ei pääasiassa pahoja alennuksista. Niitä lähinnä itse. Ilmaisia käytän myös.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Hyvin on kyllä softiin menny rahaa siellä. :D Vissiin ne isot kirjastot maksaa. Softasynat ei pääasiassa pahoja alennuksista. Niitä lähinnä itse. Ilmaisia käytän myös.
Joo, siis itsekin hankin useimmiten hyvistä alennuksista tai sitten hankkimalla jonkun lite version ja sitten päivittää kokonaiseen. Toki kun lähtee päivittelemään, niin maksaa. Mitä nyt tässä löytyy. PreSonus Studio One 6 Pro, Dorico 5 Pro, IK Multimedia Total Studio, Eventide Anthology, Arturia V Collection, Arturia FX Collection, EZ Drummer 3. Kyllähän noihin rahaa on uponnut. Kitaraplugareita sitten Amplitube 5 (sis. tuohon IK Totaliin), Overloud TH-U, Softube Amp Room, Mercuriall, Nembrini Audio.

Järjetöntä tosiaan listahinnoilla ostaa mitään. Esim. Nembrinin vahvarimallit pääsäänöisesti joku $137/kpl mutta ostellut niitä näistä jatkuvista 80% alennuksista sekä kolme kahden hinnalla.

Pitäisi kyllä lopettaa näidenkin haaliminen kun ei ne tulokset sen parempia ole. Halu näköjään aina menee tarpeen edelle :D

Mutta jos pitää miettiä mikä hintansa väärtti tässä, mille oikeasti on käyttöä jatkuvasti:
DAW (no tietty)
EZ Drummer 3
Dorico + NotePerformer + EWQL
Arturia V Collection - Soundeja joka lähtöön. Joitain synia ikinä käytä kyllä
IK Total Studio - Lähinnä Amplitube + T-RackS -moduulit, Modo Bass
Nembrini Audio - Nämä nyt käytössä koko ajan. Tietty pari hutiostosta.
Eventide Anthology - Miltei jatkuvalla käytöllä suurin osa
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Jepa, alennukset ehdottomasti. Pirun kalliita monet täyteen hintaan. Minun tekisi mieli ostaa tuo Studio One enemmänkin miksauskäyttöön. Bitwigillä teen musiikit, mutta tykkäisin miksata Studio Onella. Ei kai tuossakaan niin järkeä ole, mutta toisaalta miksipä ei. :D
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Mulla on menny vaan askeettisempaan suuntaan tuo kamapuoli. Kaks halpaa vanhaa ritsaa ja basso. Halpis digipiano. Perus SSL kortti mistä beyerit roikkuu. Ja enimmäkseen ilmaisplugareita.
Tiezikka on kuitenkin vielä ihan ok. Eipä osaa kaivata muuta kun on lopulta oppinu pysymään poissa houkutussivuilta.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Mulla on menny vaan askeettisempaan suuntaan tuo kamapuoli. Kaks halpaa vanhaa ritsaa ja basso. Halpis digipiano. Perus SSL kortti mistä beyerit roikkuu. Ja enimmäkseen ilmaisplugareita.
Tiezikka on kuitenkin vielä ihan ok. Eipä osaa kaivata muuta kun on lopulta oppinu pysymään poissa houkutussivuilta.
Minäkin miksaan pääasiassa ilmaisilla tai dawiin kuuluvilla. Softasynia välillä hauska ostaa. Alesta toki nekin. Tarkoituksella en kuitenkaan askeettisuuteen tähtää.

Olen hyvin perillä tämän hetken kuumista plugeista, kun seuraan julkaisuja, mutta en silti ostele niitä kuin jossain ihan erikoistilanteessa. Hiljattain tuli Cherry Audiolta rumpusofta. Sen ostan seuraavaksi tässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Tässä taas tämmöinen orkestraali. Näistä tajua mitään mutta hauskaa on. Hitaasti alkaa mutta kaikkea mukana.

Ja kyllä se perkule pitää muistia hankkia lisää. Tässä näytti Tasku Manageri 31,8gb kun mukana koko orkesteri + parit lisäkilkkeet.

 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 514
Tässä taas tämmöinen orkestraali. Näistä tajua mitään mutta hauskaa on. Hitaasti alkaa mutta kaikkea mukana.

Ja kyllä se perkule pitää muistia hankkia lisää. Tässä näytti Tasku Manageri 31,8gb kun mukana koko orkesteri + parit lisäkilkkeet.

Komeeta cinemaattista fiilistä!
On noi melkosia noi sämplerit nykyään. Miksailin just yhtä proggista ja ei pystyny sanomaan oliko oikeet jouset. Tai kuorot. Tulivat siis audiona mulle.
Oliko 128gb joku ram katto nykyään vai mikä on tuorein luku?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Komeeta cinemaattista fiilistä!
On noi melkosia noi sämplerit nykyään. Miksailin just yhtä proggista ja ei pystyny sanomaan oliko oikeet jouset. Tai kuorot. Tulivat siis audiona mulle.
Oliko 128gb joku ram katto nykyään vai mikä on tuorein luku?
Joo on nää hyviä. Vielä kun tietäisi mitä näillä pitää tehdä, kun monesti se muutama kitararaita ja rummut ja synat tuottaa tuskaa :D

Mulla on koneessa kiinni 32gb ja täytenä kun esim tuon Hollywood Orchestran laittaa, niin haukkaa reilu 30gb. Sieltä nyt voi kuitenkin pätkiä kaikki tamburiinit sun muut
turhakkeet pois että saa jotain muuta tarpeellista mukaan. Tuossa oli lisäksi Arturia Piano sekä Kontaktin kautta Olympus kuoro. Se 64gb tulee varmaan hankittua tässä,
niin ei lopu heti kesken ja eipä näitä kirjastoja nyt enempää kyllä tartte. Ovat kalliita ja tarttee aina hankkia uusi kiintolevykin, kun niitä sampleja on tässäkin sen miltei teratavun verran.

Toikin biisi hieman hakusessa kun sävelletty aika pitkälti kevyemmällä soundikirjastolla. Jälkikäteen joutuu rukkaamaan aika paljon kaiken dynamiikkojen kanssa.
Helpompi varmaan aloittaa suoraan niillä soundeilla, mitkä ovat enemmän tai vähemmän lopullisia.

Oon kyllä pirun tykästynyt tuohon Dorico -nuotinnussoftaan. Periaatteessa tuonkin vetäisi tuollaisenaan ulos siitä, mutta kuivana exporttasin ja sitten DAWissa vähän heitin
EQ:t ja kaiut mukaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Otinpa Cubase 13 kokeiluun. Nopealla testailulla midi jutut on todella paljon kätevämpiä kuin Studio Onessa.

Nythän Steinbergillä on hyvät alet kuukausi eteenpäin. Crossgradeen voisi taipuakin mikäli menee läpi kun joku humble bundlesta tullut Samplitude X5 Pro lisenssi. Pitäisi käydä.

Kaikkea ylimääräistä sälää mukana
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 814
Otinpa Cubase 13 kokeiluun. Nopealla testailulla midi jutut on todella paljon kätevämpiä kuin Studio Onessa.

Nythän Steinbergillä on hyvät alet kuukausi eteenpäin. Crossgradeen voisi taipuakin mikäli menee läpi kun joku humble bundlesta tullut Samplitude X5 Pro lisenssi. Pitäisi käydä.

Kaikkea ylimääräistä sälää mukana
Minä otin myös viikonloppuna! Hyviä juttuja on siinä kyllä alun perusteella. Ulkonäkö vaan aika masentava eikä niinkään inspiroiva itselleni, mutta pitää räpläillä.

Hyvät lopputalvi/kevät ollut kyllä. Muutamalle artistiuraa koittavalle säveltänyt poppia useamman biisin. Myöhemmin tänä vuonna julkaisuja. Erittäin tyytyväinen sävellyksiin.
 
Liittynyt
19.08.2019
Viestejä
214
Soundcloudissa olisi oma viimeisin räpellys. Käytetty pelkästään ilmaista Surge XT:tä sekä muita ilmaisia effectejä..pääasiassa mainiota TDR Novaa, joka hoitaa eq:n, dynaamisen eq:n sekä compressorin tehtäviä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 547
Minä otin myös viikonloppuna! Hyviä juttuja on siinä kyllä alun perusteella. Ulkonäkö vaan aika masentava eikä niinkään inspiroiva itselleni, mutta pitää räpläillä.

Hyvät lopputalvi/kevät ollut kyllä. Muutamalle artistiuraa koittavalle säveltänyt poppia useamman biisin. Myöhemmin tänä vuonna julkaisuja. Erittäin tyytyväinen sävellyksiin.
Joo, onhan tuo erilainen, mutta suht nopeasti sai juttuja käyntiin. Toki tuo Studio Onen drag/drop ja routtaus on ihan helkkarin hyvin toimiva systeemi, mutta sitten taas tuo midin manipulaatio vaikuttaa Cubasessa todella pätevältä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 481
Viestejä
4 200 801
Jäsenet
70 911
Uusin jäsen
laskostaja

Hinta.fi

Ylös Bottom