Muropaketti/MuroBBS:n muistelutriidi - oi niitä aikoja

Aikansa eli, harmi että loppu.

Itellä loppu käyttö aikalailla heti... Myöhemmin kun kokeilin, pisti jatkuvat mainokset vitutuskäyrän kasvaa

Aikansa eli, harmi että loppu.

Itellä loppu käyttö aikalailla heti... Myöhemmin kun kokeilin, pisti jatkuvat mainokset vitutuskäyrän kasvaa
Niinjoo, jossain vaiheessahan sinne tuli niitä mainoksia suunnilleen joka postauksen väliin, autoplaylla soivia möliseviä mainoksia, sisällön päälle pomppivia mainoksia jne. Ja taisi ylläpito v*ttuilla adblokkereistakin samalla ja koittaa estää niiden käyttöä.

Osaksi cross-postaus, mutta pistetään tännekin vaatekaapin löytöjä.
1000016273.jpg

1000016275.jpg

1000170195.png

Kenelleköhän myin minun Radeonini Murossa, oletan että myyntikuva tuli sattumalta vastaan kun ostin kuitenkin alkup. jäähyn kanssa...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: a-p
Itsellä oli (saattaa olla edelleen jossain) Asia on vakava. -paita.

Harmittaa, kun tarkkaa muistikuvaa ensimmäisestä rekisteröitymisestä ei ole. Luultavasti se on tapahtunut viimeistään 2004, jolloin varmuudella ainakin lurkkasin. Kovin aktiivinen kirjoittelija en ollut ensimmäiseen 15 vuoteen ja välissä saattoi olla vuodenkin taukoja etten foorumilla käynyt, ja rekisteröidyinkin useamman kerran. (Täälläkin on ainakin toinen käyttäjätunnus jo menossa.) En siis tehdäkseni alttereita, vaan sähköpostiosoitteen vaihduttua tms. Olin kuitenkin reilusti yli 10 vuotta samalla melko sukupuolineutraalilla nimimerkillä - mutten kerro millä :speechless: Muutama muro vuosien varrella on pudottanut leukansa, kun kaupantekoon on saapunut karvaisen nörttimuron sijaan pieni naisihminen.

Vanhoista murohahmoista muistan näitä jo moneen kertaan mainittuja legendaarisia nickejä, mutten läheskään kaikkia kulttimaineen saavuttaneita ketjuja. Tuolta yhdestä screenshotista muistui mieleen yksi muron harvalukuisista naisista, hunajamuro, jonka kirjoitukset olivat muistaakseni jollain tapaa erikoisia tai räväköitä ja kiinnitti siksikin huomiota. Taisi saada usein reaktioita aikaan vastakkaisen sukupuolen murottajissa ja muistan toisinaan vähän ihmetelleeni menoa.

Viimeksi muokattu:
Itselläkin vaihtui tunnus kertaalleen murossa kun vanhassa tunnuksessa oli skandeja ja jossain alustan vaihdossa se ei enää toiminut ja ylläpidon kommentti oli luokkaa "kikkelis kokkelis". Olin puolivuotta niin katkera etten käynyt sivustolla ollenkaan. Sitten rekahdin tulemaan takaisin uudella tunnuksella.

Murottelu aloitettu 1999. Kenellä muulla Muropaketti lippis, takapuolella oma nikki (Mane)? Maksoi aikanaan 89mk ellen väärin muista.

luin muropaketti ahkerasti joskus n. 10 vuotta sitten, siellä oli parasta yleistä keskustelua -osuus
ei nykyään oikeen ole muron korvaajaa suomenkielisenä keskustelufoorumina

Tulipa vain mieleen, miten olisi mahdolista selata ja etsiä muron tiettyjä ketjuja, waybackmachinesta tuo on kohtalaisen haastavaa, koska en muista ketjun tarkkaa url osoitetta, koneellani on kuitenkin muron dumppi jonka latailin internetarchivesta, tuo näyttäisi olevan .gz tiedostoja, olisiko noista mahdollista etsiä avainsanoilla tai ketjun otsikoilla esim zgrepillä ja toki avata löytynyt faili selaimeen, sisältäisikö se koko ketjun, vai miten tuo dumppi on rakennettu

Tulipa vain mieleen, miten olisi mahdolista selata ja etsiä muron tiettyjä ketjuja, waybackmachinesta tuo on kohtalaisen haastavaa, koska en muista ketjun tarkkaa url osoitetta, koneellani on kuitenkin muron dumppi jonka latailin internetarchivesta, tuo näyttäisi olevan .gz tiedostoja, olisiko noista mahdollista etsiä avainsanoilla tai ketjun otsikoilla esim zgrepillä ja toki avata löytynyt faili selaimeen, sisältäisikö se koko ketjun, vai miten tuo dumppi on rakennettu

Kansallisarkisto, siellä se muro on. Ironisesti taitaa vaatia että menee itse fyysisesti sinne etsimään vanhaa dataa.

Kansallisarkisto, siellä se muro on. Ironisesti taitaa vaatia että menee itse fyysisesti sinne etsimään vanhaa dataa.
Heh, harvinaisen mielenkiintoista miksi eivät ole dumpanneet tuota nettiin, kuinkakohan moni oikeasti jaksaa käppäillä kansallisarkistoon tai johonkin kirjastoon xyz selaamaan vanhoja foorumeita.

Muron dumpin tiedostot on kompressoituja WARC tiedostoja. WARC on siis tiedostoformaatti johon tallennetaan HTTP request - responset sellaisenaan ja joitain metatietoja. Archiveteamin wikistä löytyy kattava ja ajantasalla oleva listaus ohjelmista joilla voi käsitellä WARC tiedostoja. En ole ihan hirveästi perehtynyt noihin, mutta sen verran tiedän että yksi tapa jolla saisit muron dumpista löytyvät .html filut grepattaviksi olisi käyttää warcat-nimistä softaa ja sen extract komentoa. Ulkomuistista 'warcat extract --input ./murobbs.muropaketti.com-00000.warc.gz --output ./extracted', jolloin se purkaa extracted kansioon kaikki ko. WARC paketista löytyvät tiedostot.

ReplayWeb.page on myös kätevä sivusto, jossa warc.gz tiedostoja pystyy selailemaan tavallisen nettisivun tapaan.

Heh, harvinaisen mielenkiintoista miksi eivät ole dumpanneet tuota nettiin, kuinkakohan moni oikeasti jaksaa käppäillä kansallisarkistoon tai johonkin kirjastoon xyz selaamaan vanhoja foorumeita.

No todellakin mielenkiintoista, tai miten se siellä käytännössä edes tapahtuu :D Edellinen vastaus on itselle lähinnä utopiaa, enkä jaksaisi tai osaisi säätää. Tuo kansallisarkisto juttu ehkä löytyy tästä ketjusta, ilman sen tarkempia ohjeita muistaakseni.

Jos nyt jotain, niin useampi meistä voi sanoa päätyneensä kansallisarkistoon. Omat älyttömyydet joiltain alueilta toivottavasti ehdin muoksimaan pois tai ainakin parempaan muotoon :whistling:

Sitten Digitointia koskevat Kansallisarkiston vaatimukset ja ohjeet - Kansallisarkisto - YJA tuolla nyt jotain digitointia on tekeillä kuitenkin. Nopsaan katsoen en huomannut miten jo valmiiksi digitaalista matskua käsitellään.

Muron dumpin tiedostot on kompressoituja WARC tiedostoja. WARC on siis tiedostoformaatti johon tallennetaan HTTP request - responset sellaisenaan ja joitain metatietoja. Archiveteamin wikistä löytyy kattava ja ajantasalla oleva listaus ohjelmista joilla voi käsitellä WARC tiedostoja. En ole ihan hirveästi perehtynyt noihin, mutta sen verran tiedän että yksi tapa jolla saisit muron dumpista löytyvät .html filut grepattaviksi olisi käyttää warcat-nimistä softaa ja sen extract komentoa. Ulkomuistista 'warcat extract --input ./murobbs.muropaketti.com-00000.warc.gz --output ./extracted', jolloin se purkaa extracted kansioon kaikki ko. WARC paketista löytyvät tiedostot.

ReplayWeb.page on myös kätevä sivusto, jossa warc.gz tiedostoja pystyy selailemaan tavallisen nettisivun tapaan.
Kiitos tästä, jotain tuollaista viritystä etsinkin, pitääpä ruveta tunkkailemaan warcatia

Ja komennolla tyyliä ./warcat extract --input murobbs.muropaketti.com-00000.warc.gz --output tekstit homma lähti toimimaan, hienosti loi alakansion threads josta löytyivät kaikki ketjut, kuvittelin joutuvani melkoiseen greppaushelvettiin, mutta tässähän loppupäivä meneekin mukavasti lueskellessa vanhoja keskusteluja

Voi jummi mä olin poissa jokusen vuoden, ei olis mitään mahdollisuutta saada vanhaa käyttäjää takasin? Ne oli ihan ensimmäisiä,

Onkohan skenegroupin tai KHV ihmisiä täällä? Superpip? listaa ei enään löydy netin syövereistä? se on meitsi siiinä ekana, muistan kuin eilisen päivän..kisa oli kyl jännää vääntöä...ei ollu ln2 tai kuivajäätä vissiin ees sallittu??

Mulla oli joku p4 muistaakseni kompura/vedellä.

Voi jummi mä olin poissa jokusen vuoden, ei olis mitään mahdollisuutta saada vanhaa käyttäjää takasin? Ne oli ihan ensimmäisiä,

Onkohan skenegroupin tai KHV ihmisiä täällä? Superpip? listaa ei enään löydy netin syövereistä? se on meitsi siiinä ekana, muistan kuin eilisen päivän..kisa oli kyl jännää vääntöä...ei ollu ln2 tai kuivajäätä vissiin ees sallittu??

Mulla oli joku p4 muistaakseni kompura/vedellä.

Onhan täällä @Juha Kokkonen Skenegroupin väestä ainakin paikalla. Ja meikäläinen, vaikka ei minulla taida noista ajoista olla mitään tallessa.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 178
Jäsenet
76 736
Uusin jäsen
aao62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom