Mullvad vpn poisto --> Ei verkkoyhteyttä

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Miten teit poiston? Oletko käynnistänyt tietokoneen uudelleen asennuksen poiston jälkeen?
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Miten teit poiston? Oletko käynnistänyt tietokoneen uudelleen asennuksen poiston jälkeen?
Kyllä olen ja ensin oli niin. Että näytön oikeassa alareunassa näkyi, että verkkoyhteys on, mutta sivut eivät auenneet ja nyt ei ole enää verkkoyhteyttäkään. Olen myös buutannut molemmat reitittimet
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Nyt oli tullut verkko ja internet kohtaa, ei internet yhteyttä: laite voi käyttää vain paikallisessa verkossa olevia laitteita. Varmaan joku todella helppo juttu, mitä en vaan hoksaa
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 980
Verkon vianmääritys luultavasti korjaa ongelman. Toinen vaihtoehto on sitten tämä: "Try reinstalling Mullvad and turning Always Require VPN on and then off. Then uninstall."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
Kätätkö wifiä vai kiinteää verkkopiuhaa?

Koita irroittaa piuha ja kytkeä se takaisin tai jos käytät wifiä, pistä langaton verkkosovitin pois päältä ja koita kytkeä se takaisin päälle.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Kätätkö wifiä vai kiinteää verkkopiuhaa?

Koita irroittaa piuha ja kytkeä se takaisin tai jos käytät wifiä, pistä langaton verkkosovitin pois päältä ja koita kytkeä se takaisin päälle.
Olen tehnyt, ei auta. Mulla on siis kaksi reititintä, joissa toisessa sim-kortti, eli netti ja eikös ne niin pidä kytkeä toisiinsa, että toi vanhempi tp-link, missä netti, niin siitä lähtee lan1 piuha tohon uudempaan tp-link wi-fi 6e wan porttiin ja uudesta taas lähtee lan1 piuha tietokoneeseen? Vai olenko täysin väärässä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
53
Oma arvaus:oiskohan jäänyt Mullvadin DNS palvelimen osoitteet käyttöön mutta kun ohjelmaa ei enää ole niin ei nettiinkään pääse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 093
Oma arvaus:oiskohan jäänyt Mullvadin DNS palvelimen osoitteet käyttöön mutta kun ohjelmaa ei enää ole niin ei nettiinkään pääse.
Todennäköisesti jotain tuollaista. Verkkokortin asetuksista pitäisi laittaa automaattiset päälle tai vaihtaa tilalle joku noista julkisista, tyyliin 1.1.1.1 tai 8.8.8.8.
 
Liittynyt
12.07.2023
Viestejä
443
Nyrkkisääntönä jos sitä VPN ei sammuta oikeaoppisesti ohjelmasta, niin verkkoyhteys voi jäädä toimimattomaan tilaan. Asenna takaisin, yhdistä, sammuta oikeaoppisesti ja sitten poista.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Olen tehnyt, ei auta. Mulla on siis kaksi reititintä, joissa toisessa sim-kortti, eli netti ja eikös ne niin pidä kytkeä toisiinsa, että toi vanhempi tp-link, missä netti, niin siitä lähtee lan1 piuha tohon uudempaan tp-link wi-fi 6e wan porttiin ja uudesta taas lähtee lan1 piuha tietokoneeseen? Vai olenko täysin väärässä?
 

Liitteet

emagdnim

Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 566
Oma arvaus:oiskohan jäänyt Mullvadin DNS palvelimen osoitteet käyttöön mutta kun ohjelmaa ei enää ole niin ei nettiinkään pääse.
Tämänhän voi todeta vaikka komentoriviltä pingaamalla vaikka googlea ensin ip-osoitteella ja sit domainilla.

Koodi:
ping 216.58.209.195 -> pitäis olla ok

ping google.fi -> timeout tai cannot resolve google.fi: Unknown host
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Jotenkin ihmeellistä, kun pelkästään tuolla vanhalla reitittimellä, missä on se sim kortti, eli netti, niin sillä toimii netti normaalisti ja aukee sivut, mut ei ole kuin 4g 2,4ghz. Uuden, kun laitan mukaan, eli yhdistän vanhasta reitittimestä lan1 portista uuteen reitittimeen wan porttiin ja sit uudesta reitittimestä lan1 portista tietokoneeseen, niin internetyhteys katoaa?
 

Muurahainen

Tukevoitunut jäsen
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
277
Jotenkin ihmeellistä, kun pelkästään tuolla vanhalla reitittimellä, missä on se sim kortti, eli netti, niin sillä toimii netti normaalisti ja aukee sivut, mut ei ole kuin 4g 2,4ghz. Uuden, kun laitan mukaan, eli yhdistän vanhasta reitittimestä lan1 portista uuteen reitittimeen wan porttiin ja sit uudesta reitittimestä lan1 portista tietokoneeseen, niin internetyhteys katoaa?
No ei ollenkaan ihmeellistä jos niissä ei ole asetukset kohdallaan. Esim. jos molemmissa sama IP-alue niin ei toimi.
 

Muurahainen

Tukevoitunut jäsen
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
277
Mitenkäs ne nyt pitäisi sitten kytkeä toisiinsa ja kuinka ne asetukset laitetaan? Jos kehtaat neuvoa. Kiitos
Saisiko tuon laitteen missä on SIM siltaavaksi?
Silloin uusi reititin saa suoraan julkisen osoitteen WAN puolelle ja reititys toimii oikein ilman tupla nattia.

Kaapelit kyllä ovat oikein
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 557
Viestejä
4 234 473
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom