Muistikortilta poistettujen kuvien palauttaminen, millä ja miten onnistuu?!

Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
695
Terve!

Kävi niin, että kovalevy hajosi ja sen mukana meni paljon kuvia. Aloin miettiä, että olisiko kuvia mahdollista palauttaa muistikorttien avulla, jotka minulla on vielä kaikki tallessa? Ne on jo muutamaan kertaan tallennettu yli, mutta onko joku saanut kuvia palautettua muistikortilta?

Kiitos jo nyt tässä kohtaa, kaikki kuvat jotka mahdollisesti voisin palauttaa olisi tärkeä asia minulle.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Terve!

Kävi niin, että kovalevy hajosi ja sen mukana meni paljon kuvia. Aloin miettiä, että olisiko kuvia mahdollista palauttaa muistikorttien avulla, jotka minulla on vielä kaikki tallessa? Ne on jo muutamaan kertaan tallennettu yli, mutta onko joku saanut kuvia palautettua muistikortilta?

Kiitos jo nyt tässä kohtaa, kaikki kuvat jotka mahdollisesti voisin palauttaa olisi tärkeä asia minulle.
Jos kortti on kerrankin tallennettu kuvien poistamisen jälkeen täyteen uudestaan, niin ne ovat ylikirjoitettuja ja NIITÄ EI VOI PALAUTTAA.

Jos kovalevy on mekaaninen, niin joku tietojenpalutusfirma ne voisi sieltä mahdollisesti saada. Jos on SSD, niin todennäköisyys on pienempi.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
695
N
Jos kortti on kerrankin tallennettu kuvien poistamisen jälkeen täyteen uudestaan, niin ne ovat ylikirjoitettuja ja NIITÄ EI VOI PALAUTTAA.

Jos kovalevy on mekaaninen, niin joku tietojenpalutusfirma ne voisi sieltä mahdollisesti saada. Jos on SSD, niin todennäköisyys on pienempi.
Olen kyllä monessa paikassa törmännyt väittämään, että kuvat pystyisi palauttamaan ja myös siksi omien muistikorttien kanssa täytyisi olla tietoturva yms asioissa tarkkana, mikäli kortti joutuu ”vääriin käsiin”!?
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
695
Ja sellainen tarkennus vielä, että minulla on vielä nuo muistikortit tallessa, joiden kautta kuvat ovat laitettu kovalevylle. Kovalevy on jo mennyt menojaan, mutta mietin noita muistikortteja ja mahdollisuutta palauttaa kuvat niiden kautta.
 

Griffin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 171
Ja sellainen tarkennus vielä, että minulla on vielä nuo muistikortit tallessa, joiden kautta kuvat ovat laitettu kovalevylle. Kovalevy on jo mennyt menojaan, mutta mietin noita muistikortteja ja mahdollisuutta palauttaa kuvat niiden kautta.
Sanoit, että kortit on muutamaan kertaan tallennettu yli.

Ylikirjoitettu data OIKEASTI korvaa sen vanhan datan ja jos ne on kertaakaan otettu suurinpiirtein TÄYTEEN, niin sieltä et yhtään vanhaa kuvaa saa.

Sensijaan, jos ne on vain "tyhjennetty" (heitetty sisältö "roskapönttöön" tai PIKA formatoitu, niin kuvat ovat siellä, ainoastaan sisällysluettelot voivat olla kaputt..

Tässä ei valitettavasti ole mitään muttia tai ehkiä. Ylikirjoitettu data on menetetty lopullisesti. Tarvittaisiin aikakone ja sitä ei ole olemassa, joten et saa kuvia takaisin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
695
Sanoit, että kortit on muutamaan kertaan tallennettu yli.

Ylikirjoitettu data OIKEASTI korvaa sen vanhan datan ja jos ne on kertaakaan otettu suurinpiirtein TÄYTEEN, niin sieltä et yhtään vanhaa kuvaa saa.

Sensijaan, jos ne on vain "tyhjennetty" (heitetty sisältö "roskapönttöön" tai PIKA formatoitu, niin kuvat ovat siellä, ainoastaan sisällysluettelot voivat olla kaputt..

Tässä ei valitettavasti ole mitään muttia tai ehkiä. Ylikirjoitettu data on menetetty lopullisesti. Tarvittaisiin aikakone ja sitä ei ole olemassa, joten et saa kuvia takaisin.
Hmm… joo voi olla, että olen tyhjentänyt kuvat kameran roskis napilla ja sitten ole ottanut uusia kuvia korteille. Eli jos nyt oikein ymmärrän, niin kuvat olisivat siis näin ollen iäksi menneet? :itku:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 236
Nämä tapaukset opettaa varmuuskopioden tärkeyden, näitä tämäntyyppisiä viestejä aina välillä tänne ilmestyy ja aikalailla jokaisessa tapauksessa viimeistään oppii pitämään varmuuskopiot...

Tämä on ikävä totuus, mutta nyt sitten kannattaa tulevaisuudessa pitää parit varmuuskopiot tärkeistä tiedostoista eri paikoissa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Tiedät ainakin ensi kerralla varmuuskopioiden tärkeyden. Vanha sanonta kuuluu, että jos tieto on tallessa vain yhdessä paikassa, niin se ei ole tallessa. Tapauksesi osoitti tämän jälleen todeksi. Oli vain ajan kysymys milloin noin ikävästi käy.

Ja tämä ei ole vinoilua, sillä voin vain kuvitella kuinka paljon harmittaa, enkä saa tästä muuta iloa kuin että osaat nyt ehkä varautua jatkossa. Toivottavasti.

Edit. Ei hemmetti, nyt tuli kaksi mainintaa asiasta. Pahoittelen.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
695
Kiitos kaitsemisesta :D Varmuuskopiot on dvd-levyllä, mitta niiden olinpaikka on vielä mysteeri. Muutama muuttokaan ei aina auta näissä asioissa, kun tavaroiden sijainti voi muuttua. Eli aika näyttää löytyvätkö nuo kuvat jostain.:thumbsup:
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Recuva ja sitten oli joku freeware ohjelma kanssa jonka nimeä en muista. Tuolla free ware ohjelmalla kerran palautin tiedot yhdeltä kortilta.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 359
Viestejä
4 215 455
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom