MSI varoittaa Afterburner-huijaussivustosta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
MSI ja Guru3D ovat julkaisseet varoituksen verkkosivusta, joka levittää mahdollisesti saastutettua versiota suositusta MSI Afterburner -sovelluksesta.
(http://)afterburner-msi.space osoitteessa toimiva sivusto imitoi MSI:n virallisia verkkosivuja, mutta yhtiöllä ei ole mitään tekemistä sivuston kanssa.
MSI Afterburner on ladattavissa virallisesti vain Guru3D:n ja MSI:n virallisten verkkosivujen kautta.

Lähde: MSI Issues Warning about Malicious Website Impersonating MSI Official Website
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
139
Hauskaksi asian tekee se, että MSI:n sivut on niin täyttä kuraa, että sieltä ei tunnu saavan ladattua koko softaa kaikilla koneilla, ainakaan ilman säätöä. Ei ihme, jos ihmiset ajautuvat hämäräsivustoille. Itse olen ladannut Guru3D:stä.
 
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
363
Hetki sitten ei ainakaan tuo mainittu huijaussivusto edes avautunut... MSI:n omat verkkosivut taasen ovat nähdäkseni ihan keskinkertaiset – ei ole isompia ongelmia tullut vastaan, joskin toki esimerkiksi juuri tuo heidän nykyinen Afterburner-pääsivunsa sisältää sinänsä paljon turhaa krumeluuria, mukaan lukien vakiohiiriosoittimen korvaaminen läpikuultavalla vaaleanharmaalla pallukalla, ja paljon animointeja (joita he viljelevät myös muilla tuote-esittelysivuillaan).
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Hauskaksi asian tekee se, että MSI:n sivut on niin täyttä kuraa, että sieltä ei tunnu saavan ladattua koko softaa kaikilla koneilla, ainakaan ilman säätöä. Ei ihme, jos ihmiset ajautuvat hämäräsivustoille. Itse olen ladannut Guru3D:stä.
Ovat päivittäneet ne tänävuonna, nykyään siellä on sentään latausnappi heti näkyvillä ja keskellä ruutua toisin kuin ennen, vaikka toki ei vallan selkeät ole vieläkään...
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
139
Ovat päivittäneet ne tänävuonna, nykyään siellä on sentään latausnappi heti näkyvillä ja keskellä ruutua toisin kuin ennen, vaikka toki ei vallan selkeät ole vieläkään...
Juu, latausnappi tulee sentään heti silmille, mutta siinä ainut plussa :) En tiedä miksi esim. remote desktoppia käyttäessäni en pysty painamaan sitä. Vieressä oleva vastaava nappikikkare dragon centeriin sentään toimii. Jostain syystä välillä linkki ei vastaa myöskään tässä toisella koneella. Joutuu sitten muuta kautta etsimään ko. softaa ja tällöin varomattomalla on vaara eksyä hämärälle sivulle. Onneksi Guru3D:n tietää luotettavaksi vanhoilta hyviltä ajoilta.
 
Viimeksi muokattu:

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 019
Offtopic:
Näihinkin löytyy ratkaisuja esimerkiksi NextDNS palvelu. Ei pääse edes tuolle sivulle, koska NRD blokki käytössä.
Block Newly Registered Domains (NRDs)
Block domains registered less than 30 days ago. Those domains are known to be favored by threat actors to launch malicious campaigns.
1620984819982.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom